Wczoraj zakładałem alarm więc służę pomocą
Kabelki ze sterownika podłączasz do następujących:
1. Niebieski z czarnym paskiem - znajdziesz go w dużej kostce wpiętej w gniazdo na głównej skrzynce bezpieczników, na dole po lewej stronie
2. Biały - znajdziesz go w wiązce idącej do przepustu drzwiowego, przechodzącej przez gumowy krążek po lewej stronie przy drzwiach kierowcy
3. Niebieski - podobnie jak w punkcie 1., tym razem jednak kostka znajduje się po prawej stronie skrzynki (ta, która jest wyżej)
4. Niebieski - tak samo jak w punkcie 2.
5. i
6. - jako że centralny zamek w kropku jest sterowany masą (-), to kable te podłączasz do masy - na przykład pod śrubę mocującą kolumnę kierownicy
7. Teoretycznie można podłączyć pod dowolną śrubę, chociażby z mocowania kolumny kierownicy, ja jednak zgodnie z zaleceniami pociągnąłem kabel masowy prosto od klemy (-) akumulatora przez przepust pomiędzy kabiną a komorą silnika, i podłączyłem do niego
8. Kabel gruby brązowy, wchodzący do jednej z kostek w stacyjce - musisz zdjąć plastikowe obudowy
9. Zostawiasz niepodłączony, chyba że chcesz sobie zmontować otwieranie z pilota tylnej klapy
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/el_klapa/elklapa.htm; jedynie trochę mnie dziwi, że jest to wyjście (-) a nie (+)
10. Zostawiasz niepodłączony, chyba, że zaopatrzyłeś się w moduł domykania elektrycznych szyb, o ile w ogóle takowe posiadasz
11. Tu podłącz jeden koniec kabla z diodą, który zapewne jest w zestawie, diodę sobie gdzieś tam montujesz w kokpicie
12. Kabel biały z czerwonym paskiem- ja, żeby nie grzebać w tych wszystkich wiązkach, poprowadziłem idący od sterownika kabel przez uszczelkę do wnętrza błotnika i wpiąłem go do wtyku z w/w kabelkiem, podłączonego do wyłącznika drzwiowego (czyli tego pstryczka, który oświeca światło przy otwieraniu drzwi) - wystarczy odkręcić śrubkę i wyjąć na zewnątrz
13. Kabel pomarańczowy - tak samo jak w punkcie 8.
14. Prawie tak samo jak w punkcie 11.
I wszystko powinno działać
Kilka przydatnych fotek znajdziesz na
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/zrobtosam_alarm_i_cz.html, użyj tej strony jednak JEDYNIE do sprawdzenia, gdzie na przykład znajduje się przepust między kabiną a komorą silnika, nie sugeruj się lepiej miejscami podłączeń- koleś wpinał inny sprzęt, może Ci to mocno zamotać.
U mnie działa
BTW - Nie każdy alarm / sterownik radiowy ma zmienny kod, ale to nie takie łatwe otworzyć auto byle jakim pilotem- do wprogramowania nowego pilota jest specjalna procedura, trzeba się najpierw dostać do środka, albo jakimś tam skanerem (nie znam się na tym) przechwycić sygnał- ale nasze kropki to znowu nie takie limuzyny, żeby ktoś się tak starał
Na allegro często pisze, że coś tam ma zmienny kod, a wcale nie ma- na przykład taki słynny Magicar. Mnie by to waliło...
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to proszę zadawać. Powodzenia.