You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 07 Maj 2024, 12:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #74007 Wysłany: 23 Gru 2007, 00:29; 
 Temat postu: problem z podłaczeniem radiowego sterowania
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno
Rejestracja: 01 Lip 2007,
Posty: 489
Dostałem na mikołajki :) taki zestawik z allegro i za chiny nie wiem jak to podłaczyć, szukałem w necie , patrzyłem na schemat na autokącik, ale to dla mnie i tak czarna magia. w zestawie była tak karteczka --> skany (ok 600KB każdy skan)
ImageImage
Prosił bym bardzo o jakieś łopatologiczne wyjaśnienie i napisanie co do czego czyli jaki kabelek połączyć z jakim kabelkiem i gdzie znajdę ten kabelek. Dodam tylko ze mam seryjny centalny. Z góry dzieki za pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #74045 Wysłany: 23 Gru 2007, 09:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Jesteś pewien, że chcesz to założyć? Nie wydaje ci się, że taka seryjna zabawka może ci sama otwierać samochód, lub działać na tysiąc pilotów?

Ma to jakiś atest na kombinację kodów?

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74097 Wysłany: 23 Gru 2007, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno
Rejestracja: 01 Lip 2007,
Posty: 489
Niby na karcie gwarancyjnej jest napisane:
Cytuj:
ZMIENNY KOD- alarm jest zabezpieczony przed "czytaniem" kody przez czytniki kodów (Antiscalling z 850 mln kodów zabezpieczających)


Acha znalazłem też na stronie allegro opis:
Cytuj:
Uniwersalny sterownik zamka zentralnego CYKLOP STP- Piloty scyzoryk, groty wymienne.

Radiowy sterownik centralnego zamka ze zmiennokodową transmisją zapewniający maksymalne bezpieczeństwo -szyfrowana transmisja uniemożliwia nieupoważnionej osobie zeskanowanie kodu i dorobienie duplikatu pilota.

Funkcje sterownika:
zmiennokodowa, szyfrowana transmisja między pilotami a centralką
układ zaprojektowany do współpracy z oryginalnym zamkiem centralnym dowolnego typu.
wyjścia na kierunkowskazy
sygnalizacja stanu diodą LED
funkcja komfort (wyjście mogące służyć np. do domknięcia szyb po zamknięciu zamka)
dodatkowy kanał sterujący (np. otwieraniem tylnej klapy) - wyjście niskoprądowe
samouzbrojenie - po przypadkowym naciśnięciu pilota (jeśli drzwi nie zostały otworzone) sterownik sam zamknie centralny zamek - funkcja programowalna
funkcja SAVE-LOCK - zamykanie zamka po przekręceniu stacyjki - funkcja programowalna
możliwość wykasowania zgubionego pilota oraz możliwość wpisania dodatkowych
W skład zestawu wchodzi:
centralka sterownika
wiązkę główną wraz z diodą LED
dwa piloty
instrukcję montażu - w j. polskim
gwarancja 12 miesięcy
dowód zakupu (paragon / faktura)
darmowa pomoc w przypadku samodzielnego montażu


Muszę założyć zdalne sterowanie ponieważ codziennie jeżdzę rano z dzieckiem do żłobka i starsznie niewygodnie trzymając malucha na ręku zginać się i trafiać kluczykiem w zamek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74163 Wysłany: 23 Gru 2007, 17:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 25 Paź 2007,
Posty: 96
Wczoraj zakładałem alarm więc służę pomocą :D

Kabelki ze sterownika podłączasz do następujących:

1. Niebieski z czarnym paskiem - znajdziesz go w dużej kostce wpiętej w gniazdo na głównej skrzynce bezpieczników, na dole po lewej stronie

2. Biały - znajdziesz go w wiązce idącej do przepustu drzwiowego, przechodzącej przez gumowy krążek po lewej stronie przy drzwiach kierowcy

3. Niebieski - podobnie jak w punkcie 1., tym razem jednak kostka znajduje się po prawej stronie skrzynki (ta, która jest wyżej)

4. Niebieski - tak samo jak w punkcie 2.

5. i 6. - jako że centralny zamek w kropku jest sterowany masą (-), to kable te podłączasz do masy - na przykład pod śrubę mocującą kolumnę kierownicy

7. Teoretycznie można podłączyć pod dowolną śrubę, chociażby z mocowania kolumny kierownicy, ja jednak zgodnie z zaleceniami pociągnąłem kabel masowy prosto od klemy (-) akumulatora przez przepust pomiędzy kabiną a komorą silnika, i podłączyłem do niego

8. Kabel gruby brązowy, wchodzący do jednej z kostek w stacyjce - musisz zdjąć plastikowe obudowy

9. Zostawiasz niepodłączony, chyba że chcesz sobie zmontować otwieranie z pilota tylnej klapy http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/el_klapa/elklapa.htm; jedynie trochę mnie dziwi, że jest to wyjście (-) a nie (+)

10. Zostawiasz niepodłączony, chyba, że zaopatrzyłeś się w moduł domykania elektrycznych szyb, o ile w ogóle takowe posiadasz :)

11. Tu podłącz jeden koniec kabla z diodą, który zapewne jest w zestawie, diodę sobie gdzieś tam montujesz w kokpicie

12. Kabel biały z czerwonym paskiem- ja, żeby nie grzebać w tych wszystkich wiązkach, poprowadziłem idący od sterownika kabel przez uszczelkę do wnętrza błotnika i wpiąłem go do wtyku z w/w kabelkiem, podłączonego do wyłącznika drzwiowego (czyli tego pstryczka, który oświeca światło przy otwieraniu drzwi) - wystarczy odkręcić śrubkę i wyjąć na zewnątrz

13. Kabel pomarańczowy - tak samo jak w punkcie 8.

14. Prawie tak samo jak w punkcie 11. :)

I wszystko powinno działać :D

Kilka przydatnych fotek znajdziesz na http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/zrobtosam_alarm_i_cz.html, użyj tej strony jednak JEDYNIE do sprawdzenia, gdzie na przykład znajduje się przepust między kabiną a komorą silnika, nie sugeruj się lepiej miejscami podłączeń- koleś wpinał inny sprzęt, może Ci to mocno zamotać.

U mnie działa :)

BTW - Nie każdy alarm / sterownik radiowy ma zmienny kod, ale to nie takie łatwe otworzyć auto byle jakim pilotem- do wprogramowania nowego pilota jest specjalna procedura, trzeba się najpierw dostać do środka, albo jakimś tam skanerem (nie znam się na tym) przechwycić sygnał- ale nasze kropki to znowu nie takie limuzyny, żeby ktoś się tak starał :D Na allegro często pisze, że coś tam ma zmienny kod, a wcale nie ma- na przykład taki słynny Magicar. Mnie by to waliło...

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, to proszę zadawać. Powodzenia.


Ostatnio edytowany przez Misfit, 23 Gru 2007, 18:22, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #74164 Wysłany: 23 Gru 2007, 18:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno
Rejestracja: 01 Lip 2007,
Posty: 489
dzięki wielkie jutro spróbuje się tym pobawić.

_________________
Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno :E
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74165 Wysłany: 23 Gru 2007, 18:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 25 Paź 2007,
Posty: 96
cuspis napisał(a):
dzięki wielkie jutro spróbuje się tym pobawić.

Lepiej nie, bo jak Cię wciągnie, to o kolacji zapomnisz :P
Mi to zajęło cały dzień, a jeszcze kabli nie pochowałem i jest ogólny... bałagan, kulturalnie mówiąc.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74210 Wysłany: 23 Gru 2007, 21:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno
Rejestracja: 01 Lip 2007,
Posty: 489
Misfit napisał(a):
cuspis napisał(a):
dzięki wielkie jutro spróbuje się tym pobawić.

Lepiej nie, bo jak Cię wciągnie, to o kolacji zapomnisz :P
Mi to zajęło cały dzień, a jeszcze kabli nie pochowałem i jest ogólny... bałagan, kulturalnie mówiąc.


Poszedłem do samochodu w celu zlokalizowania kabli pod które powinienem się podbiąć wszystko jest ok tylko mam problem ze zlokalizowaniem kabli nr 2 i 4, gdyż po lewej stronie tam przy tej plastikowej uszczelce jest ta duż biała kostka która wszystko zasłania co idzie do tej wchodzi a w okolicy są ze 3 kable koloru białego

Czy mnie to wciągnie mam nadzieję że tak bo święta spędzam pierwszy raz u teściów i chciałbym się zaszyć przy kropku, zeby za bardzo w oczy się nie rzucać :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74214 Wysłany: 23 Gru 2007, 21:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 25 Paź 2007,
Posty: 96
cuspis napisał(a):
Czy mnie to wciągnie mam nadzieję że tak bo święta spędzam pierwszy raz u teściów i chciałbym się zaszyć przy kropku, zeby za bardzo w oczy się nie rzucać :)


Hehe.

Chyba masz na myśli taką skrzyneczkę, która prawdopodobnie steruje centralnym zamkiem. Odkręć :) Od strony drzwi jest śruba, a po stronie przeciwnej metalowy zaczep, który wchodzi w otwór w karoserii. Pamiętaj o mocnym przykręceniu spowrotem, bo w przeciwnym wypadku nie będzie dostawał masy i centralny przestanie działać, już raz ten stres przeżyłem i teraz pamiętam. Upewnij się, czy masz do czynienia z białym, czy też z białym z jakimś paskiem, który to zwykle na złość człowiekowi tak się odwraca, że paska nie widać. W tej samej wiązce znajdziesz przewód biały z paskiem czerwonym, jak masz tam wystarczająco miejsca na manewrowanie to możesz od razu podłączyć przewód nr 12., ja tak jak pisałem nie miałem tam miejsca i podłączyłem inaczej.

Dla pewności, żeby nie było nieporozumień- duże kostki z punktu 1. i 3. znajdują się bezpośrednio pod bezpiecznikami.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74533 Wysłany: 25 Gru 2007, 20:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: kraków
Rejestracja: 28 Maj 2007,
Posty: 59
ja podpinałem bezposredni do przekazników po prawej w schowku sa tam wszystkie kable jedynie na kierunkowskazy poprowadziłem na lewa strone


Góra
 Profil  
 
 
 Post #101394 Wysłany: 11 Mar 2008, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 26 Sie 2007,
Posty: 27
roberts32 napisał(a):
ja podpinałem bezposredni do przekazników po prawej w schowku sa tam wszystkie kable jedynie na kierunkowskazy poprowadziłem na lewa strone


możesz rozwinąć ? :)


mam nadzieje że powyższe opisy sprawdzą się w mk2fl ... może nie zamieszali ostro w elektryce...

_________________
Kropek II FL 2003r. 1,2 8V Active


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO