Valeo ClimFilter nr kat. 715553.
Że niby węglowy. Ale w ofercie był jakiś jeszcze bardziej węglowy i w ogóle bezwęglowy.
Co do manuala:
1. zdjąć boczną osłonkę tunelu środkowego (ostrożnie wyszarpać, bo od siedzenia są 2-3 zaczepy a od silnika wsuwka - wysunąć)
2. wymontować schowek: otworzyć, opróżnić, chwycić za łeb i wysunąć szczypcami prawy bolec (taki plastik 3-5 cm.) - lewy jest stały, pokombinować, żeby nic nie porysować i wyjąć schowek
3. wykręcić 2 (taki imbus w gwiazdkę) śruby mocujące górną półkę w schowku i wyjąć półkę (chociaż z tą półką to chyba jest niepotrzebne)
4. odkręcić 1 śrubę (ten sam imbus w gwiazdkę) mocującą do nagrzewnicy nawiew na nogi pasażera (taki czarny poziomy element plastikowy wychodzący z nagrzewnicy)
Widać w całej okazałości pionową, ok. 20 cm. - czarną zaślepkę szczeliny nagrzewnicy (białej), w którą wchodzi filtr pyłkowy.
5. zaślepkę odczepić najpierw w części dolnej i lekko (ze 2 cm.) wysunąć dołem
6. zaślepkę lekko wysuniętą dołem, podnieść do góry i zdjąć z haczyka na którym się mocuje w części górnej (Uwaga: łatwo ten haczyk złamać ale dramatu nie ma, można uzupełnić drucikiem - wtedy jest nawet lepiej)
7. zaślepkę wyjąć
Widać grzbiet filtra.
8. filtr wysunąć ze szczeliny, w której jest mocowany
9. odkurzaczem ze ssawką szczelinową odessać resztki kurzu, liści i innych much i pająków ze szczeliny
10. nowy filtr wsunąć w szczelinę, zwracając uwagę na oznaczenie kierunku przepływu powietrza na filtrze.
11. złożyć wszystko w odwrotnej kolejności.
Fotki filtra:
Opakowanie po nowym, ze starym
Ten stary, oryginalny był marki Denso. Jak cała nagrzewnica zresztą.
Biały oryginał po 2 latach.
Skany kolegi : Rupi-ego