You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 09 Maj 2024, 16:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 
 Post #123563 Wysłany: 09 Maj 2008, 13:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras napisał(a):
Powiem Wam, że jazda po naszych zapylonych drogach bez wymiany filtra powietrza minimum 1 raz w roku to chyba jednak proszenie się o awarię.



Mam jakieś niejasne przeczucie, że tak właśnie może być...

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 

 
 Post #123564 Wysłany: 09 Maj 2008, 14:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Jeszcze jedno: uważajcie na tzw. zamienniki, zwłaszcza polski Filtron.
Oryginalnie filtr powietrza powinien mieć 0,5 cm. gąbkę od spodu.
Jej zadaniem jest wyłapywać tzw. grube zanieczyszczenia typu liście, wielkie muchy itd., któe łatwo mogłyby zapchać blaszki filtra, gdyby tej gąbki nie było.
Sposób zasysania powietrza umożliwia załapywanie liści i innych tego typu rzeczy. Stąd musi być gąbka.
Mogę dać fotki oryginału i zamiennika, ale to już po niedzieli.

[ Dodano: Pią Maj 09, 2008 12:55 pm ]
filip76 napisał(a):
Mam jakieś niejasne przeczucie, że tak właśnie może być...

Tak twierdzą spece od turbin: ich żywotność zależy właśnie w dużej mierze od czystego/świeżego filtra powietrza. Turbin żywotność znaczy się ;)

[ Dodano: Pią Maj 09, 2008 1:01 pm ]
Co do kosztów przeglądu: sprawdźcie ceny roboczo-godziny w waszym ASO i czas, który jest potrzebny do wykonania przeglądu.
Coś mi mówi, że to jest właśnie cena przeglądu. Reszta to materiały, które jeśli się znacie, możecie zakupić w każdej porządnej hurtowni.
Z drugiej strony ASO też musi z czegoś żyć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #123565 Wysłany: 13 Maj 2008, 10:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras napisał(a):
Z drugiej strony ASO też musi z czegoś żyć


Raczej: z kogoś :lol:

[ Dodano: 13 Maj 2008 10:47 ]
Pytanie:

co się dzieje po przekroczeniu 30 000 km - zapala się kontrolka serwisowa?? Z tego co wyczytałem, to są kontrolki op poziomu oleju i od zużytego oleju... jak to jest, świeci się coś??

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #124864 Wysłany: 13 Maj 2008, 11:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Imielin
Rejestracja: 15 Gru 2007,
Posty: 55
Kontrolka zużytego oleju to chyba tylko w wersjach z DPF z tego co pamiętam z instrukcji.

Olej mam zamiar wymieniać co 15k. Ciężko myślę czy zostawić Sele WR czy zmienić na Mobila 0w40TD. Obawiam się trochę o gwarancję bo zdaje się tą śmieszną normę fiata spełnia tylko Selenia (FIAT 9.55535-N2)
Wymiana filtra powietrza co 60k to też dużo za dużo jak na mój gust. Można gdzieś poza ASO kupić oryginalny filtr? Ile taka przyjemność kosztuje?
Zestaw: Olej, filtr oleju, i filtr powietrza to podstawia i wolał bym na tym nie przepłacać nadaremnie.

_________________
1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125108 Wysłany: 14 Maj 2008, 08:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
filip76 napisał(a):
co się dzieje po przekroczeniu 30 000 km - zapala się kontrolka serwisowa

Po przekroczeniu 28 tyś. km i uruchomieniu silnika zaczyna migać symbol klucza w prawym - dolnym rogu wyświetlacza i na kilka sekund wyświetla się ilość km. które pozostały do 30 tyś. km.. I tak co 200 km. do osiągnięcia 29 tyś. km. Później klucz miga co 100 i poźniej to nawet chyba co 50 km. a po przekroczeniu 30 tyś. km zapala się na stałe.

Rupi
ja wymieniłem na Mobil1 TD 0w40. I żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej. Silnik i turbina pracują tak jakby ciszej - bardzie głucho.
Jeśli chodzi o normy to ten Mobil jako jedyny dostępny chyba spełnia wszystkie, które spełnia też Selenia WR. Tak mi to wyszło jak zacząłem to sobie analizować i porównywać (o mało co pitolca przy okazji nie dostałem a kobieta miała mnie już dość i mojego mendzenia o olejach w domu ;) )

Najlepsze, że silnik 1.3 M-jet montuje też Suzuki w Swift i Opel w Corsie, Astrze i Agili zdaje się.
I tak: Suzuki zaleca pełny syntetyk 0w30, Opel zaleca pełny syntetyk 5w30. I bądź tu mądry?
Ja myślę, że zalecenie Fiata nt. Selenii WR bierze się stąd, że FL nie oferuje wysokojakościowego, w pełni syntetycznego oleju o lepkości 5w30 do silnika diesla. Więc polecają to co mają. Czyli semisyntetyczną Selenię WR 5w40.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125109 Wysłany: 14 Maj 2008, 09:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras napisał(a):
wymieniłem na Mobil1 TD 0w40



w ASO nie płakali??

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125112 Wysłany: 14 Maj 2008, 09:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Rupi napisał(a):
Zestaw: Olej, filtr oleju, i filtr powietrza to podstawia i wolał bym na tym nie przepłacać nadaremnie.

Też wychodzę z takiego założenia. I wymieniam co 15 tyś. km.
Filtr powietrza Clean (włoski) poza ASO: 25 zł.
Filtr oleju Sędziszów poza ASO: 15 zł. (Bosch, Knecht: ok. 35 zł., zamiennik Clean w ASO: prawie 70 zł.)
Olej Mobil1 - 4 l.: 150 zł.

Omijam Filtrona. Jakoś nie mam do niego przekonania.

Zerknij do wątku o filtrach, który założyłem w dziale "silnik...".

[ Dodano: Sro Maj 14, 2008 8:09 am ]
filip76 napisał(a):
w ASO nie płakali??

Jestem już po gwarancji.
Poza tym olej spełnia wszelkie normy Selenii WR.
:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125113 Wysłany: 14 Maj 2008, 09:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
daras napisał(a):
Jestem już po gwarancji.


kaskader... :E

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125124 Wysłany: 14 Maj 2008, 10:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
filip76 napisał(a):
kaskader...

Nie do końca ;)
Olej ma spełniać określone normy podane przez autora pojazdu/silnika.
W przypadku Grande M-jet, ma spełniać normę B3/B4 (wg książki) i mieć lepkość od 0w do 40 (od Suzuki, przez Opla do Fiata).
Tak się składa, że te normy spełniają prawie wszystkie 100% syntetyczne oleje w danej grupie lepkościowej oraz półsyntetyczna Selenia WR :)
Dla spokoju sumienia można porównywać karty produktów, sprawdzać teoretycznie lepkości w poszczególnych temperaturach, ciężar własny, punkt zapłonu, liczbę TBN, itd.
Wyjdzie, że wszystkie te Selenie, Castrole, Shelle, Mobile, Motule, Elfy, Liqui Moly, Quakery, Orleny, Lotosy i inne w danej grupie lepkościowej są praktycznie identyczne. Przynajmniej w teorii ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125450 Wysłany: 15 Maj 2008, 08:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Wrz 2007,
Posty: 68
Fiat zalecał Selenie bo miał udziały w tej firmie obecnie z tego co wiem już nie ma więc zaleca Castrola. Olej jest traktowany jako część zamienna a więc nawet w okresie gdy auto jest na gwarancji można używać olejów róznych marek o określonej specyfikacji zgodnej z zaleceniami producenta
silnika. ASO upierają się przy laniu jednego typu oleju ze względu na umowy podpisane z dystrybutorami olejów na ogół bardzo korzystne dla warsztatu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125453 Wysłany: 15 Maj 2008, 08:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
pajaczek

Moje ASO "lobbowało" za shellem :)

daras

Kaskader to żart z tego, że już nie masz gwarancji - widzę, że o olejach wiesz wszystko :)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #125473 Wysłany: 15 Maj 2008, 10:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Imielin
Rejestracja: 15 Gru 2007,
Posty: 55
Mam rozumieć ze przy 15k mogę sobie zalać Mobil 1 0w40 td bez obawy utraty gwarancji? Selenia jest droga i mało dostępna wiec było by mi to bardzo na rękę z drugiej jednak strony " w tych przypadkach nie gwarantujemy optymalnych osiągów silnika" wiec w razie problemów obawiam sie że ASO będzie się wypierać wszelakiej pomocy gwarancyjnej.

_________________
1.3 mjet 90 dynamit 08r
Punto SX55 95r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126614 Wysłany: 19 Maj 2008, 08:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 69
Rupi napisał(a):
Mam rozumieć ze przy 15k mogę sobie zalać Mobil 1 0w40 td bez obawy utraty gwarancji? Selenia jest droga i mało dostępna wiec było by mi to bardzo na rękę z drugiej jednak strony " w tych przypadkach nie gwarantujemy optymalnych osiągów silnika" wiec w razie problemów obawiam sie że ASO będzie się wypierać wszelakiej pomocy gwarancyjnej.

Wyslij zapytanie do FIATA.

_________________
Albea 2006 1.4 8V 77km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #126662 Wysłany: 19 Maj 2008, 12:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Rupi napisał(a):
Mam rozumieć ze przy 15k mogę sobie zalać Mobil 1 0w40 td bez obawy utraty gwarancji?

Trudno powiedzieć. Zależy pewnie od ASO.
Do mnie taka argumentacja nie trafia, ponieważ jeśli zalewam olej zgodny z zaleceniem producenta (i mam na to kwit), to czego mam się obawiać?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #127199 Wysłany: 20 Maj 2008, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 69
poziomek napisał(a):
Rupi napisał(a):
Mam rozumieć ze przy 15k mogę sobie zalać Mobil 1 0w40 td bez obawy utraty gwarancji? Selenia jest droga i mało dostępna wiec było by mi to bardzo na rękę z drugiej jednak strony " w tych przypadkach nie gwarantujemy optymalnych osiągów silnika" wiec w razie problemów obawiam sie że ASO będzie się wypierać wszelakiej pomocy gwarancyjnej.

Wyslij zapytanie do FIATA.

Ja pisałem do Fiat'a (Polska) i powiedzili ze zalecaja Selnie i kropka. Wg prawa to cokolwiek co spelnia normy itp... Generalnie kazdy pretekst jest dobry aby klienta uduoic i w razie odpukac awarii silnika (chyba mało prawdopodobna sprawa) moga krecic nosem. Zabawa w rzeczoznawcow. pewnei badania probek oleju itp.... Zrob jak uważasz i tyle.
BTW ja mam Selenie 20K (10W40) i powiem tak olej jest ok ale do 10k-11k km . Pozniej slysze popychacze. Nastepna wymian (juz po gwarancji) to bedzie Shell Helix.

_________________
Albea 2006 1.4 8V 77km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #127338 Wysłany: 06 Cze 2008, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
poziomek napisał(a):
Shell Helix


u mnie ASO od razu wyjechało z shellem, ja chciałem selenię ale dałem się namówić na shella, tym bardziej, że tankuję niemal wyłącznie na shellu :)

[ Dodano: 06 Cze 2008 20:45 ]
co do filtra powietrza - moje ASO powiedziało :) że oni zmieniają co 30 tys. ze względu na zapylenie... i dobrze kruca...

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 66 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO