|
Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kuker195 |
#92323 Wysłany:
16 Lut 2008, 04:21; Temat postu: Wydech / katalizator |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Naas Rejestracja: 14 Lut 2008, Posty: 65
|
Pyt1
Czy majstrował ktoś z Puntaku2 z katalizatorem wersja do 03 ma jedną sondę więc jest łatwiej. Widziałem kilka modeli sportowych/być może lepszych katalizatorów do Punto ale nigdy do Punto2. Ktoś ma wiedzę na ten temat chciałbym zacząć lekki tuning od wałka, dolotu i wydechu, bo te trzy układy muszą być solidnie zgrane.
Punto i tak ma bardzo nisko max momentu co jest przydatne na co dzień (to na pewno ma związek z dolotem i wałkiem)
Drugie pytanko jak myślicie dlaczego 8v tak nisko się wkręca to podobno prawie ten sam silnik jak 16v z tego co wiem to 8V kończy się przy 5tys/obr nie mam obr. A jak jadę 16v to go wkręcam nawet pod 7tys choć już tak dobrze nie ciągnie. (Chce zamienić mojego 5d na 3d nie wiem czy brać sporta czy oszczędzić i stunoweć 8v...nie lubię skrzyni 6 w sportingu)
|
|
Góra |
|
|
|
|
Driver_ |
#92568 Wysłany:
16 Lut 2008, 20:37; Temat postu: Re: Wydech / katalizator |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 299
|
jest taki trick z sondami...musisz mieć inny kolektor 4-2-1 lub 4-1 zależy jaką chcesz mieć charakterywsytke 4-2-1 ciągnie od dołu a ma gorszą górę 4-1 gorszy dół lepsza góra..i pierwszą sonde wkręcasz w miejsce sondy w kolektorze wydechowym a drugą trzeba odsunąć od bezpośredniego działania strumienia spalin najlepiej wspawywując w jej miejsce nakrętkę i dopiero w tą nakrętkę wkręcamy sonde chodzi tu właśnie o to żeby nie była w strudze spalin...
_________________ PII BLACK 3D SOUND SUPERFIRE EDITION NISKO,SZEROKO,GŁOŚNO CLUB
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#93627 Wysłany:
18 Lut 2008, 19:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
kuker195 napisał(a): Drugie pytanko jak myślicie dlaczego 8v tak nisko się wkręca to podobno prawie ten sam silnik jak 16v z tego co wiem to 8V kończy się przy 5tys/obr nie mam obr. A jak jadę 16v to go wkręcam nawet pod 7tys choć już tak dobrze nie ciągnie. (Chce zamienić mojego 5d na 3d nie wiem czy brać sporta czy oszczędzić i stunoweć 8v...nie lubię skrzyni 6 w sportingu)
1,8 też mam kszynke[sic!] 5!!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
Des |
#93661 Wysłany:
18 Lut 2008, 20:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
Jak chcesz tanio pozbyć się katalizatora w 1.2 8v w PII to kup cały kolektor 4-2-1 z Punto I 1.2 8v 75 i po problemie. trzeba tylko kupić przedłuzki do sondi po sprawie. Ja tak mam u siebie i czuć było, że auto lepiej idzie, nawet jeszcze przed resztą modów...
|
|
Góra |
|
|
liedar |
#129491 Wysłany:
27 Maj 2008, 15:49; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 02 Lis 2007, Posty: 35
|
Jakbyście to zrobili mając 1.2 16v ?? Tak samo mogę zastosować ten trick ?? Tylko pewnie chyba inny kolektor. Jestem zielony w mechanice, ale chciałbym odetkać układ trochę. Pozdro.
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V Dynamic 2002r. + ELPIGAZ
|
|
Góra |
|
|
Marson22 |
#130367 Wysłany:
29 Maj 2008, 22:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Trojmiasto Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 231
|
|
Góra |
|
|
kuker195 |
#130408 Wysłany:
30 Maj 2008, 03:33; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Naas Rejestracja: 14 Lut 2008, Posty: 65
|
Dobre pytanie z tym tłumikiem ja bym go przybliżył ale na pytanie dostaję wymijające odpowiedzi. Nie mam zamiaru wywalać kata!!!
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|