|
Obecny czas: 23 Kwi 2024, 23:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
DaRoN |
#12202 Wysłany:
09 Mar 2007, 20:08; Temat postu: Sportowe filtry K&N |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
Tak czy siak założę, we współpracy z kumplem zapalonym tunerem, jednak i was chciałem zapytać.
Na AK znalazł się jeden, co twierdzi, że nic nie daje. Ja twierdzę, ze miał kijowo załlożony filtr.
Pytanie - czy ktoś z Was ma założony? Miejsce to szczególnie obrałem sobie wolną przestrzeń nad alternatorem.
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#12210 Wysłany:
09 Mar 2007, 20:19; Temat postu: Re: Sportowe filtry K&N |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
DaRoN napisał(a): Tak czy siak założę, we współpracy z kumplem zapalonym tunerem, jednak i was chciałem zapytać. Na AK znalazł się jeden, co twierdzi, że nic nie daje. Ja twierdzę, ze miał kijowo załlożony filtr.
Pytanie - czy ktoś z Was ma założony? Miejsce to szczególnie obrałem sobie wolną przestrzeń nad alternatorem.
Daje pod warunkiem, że masz dobry silnik..... a tak przy okazji czytałem testy dedykowanych tłumików ultera - obniżają moc... a sportowy filtr dodaje ~1KM .... Power rura coś też daje ale nie wiele .... Tak czytałem
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#12213 Wysłany:
09 Mar 2007, 20:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
No własnie, tutaj chodzi o to, że ja nie wymieniam jak by to rzec: po lamersku.
Wymianiam wsio + powr rurka odpowiednio profilowana.
A daje to nie mocy, ale elastyczności na wyższych obrotach(wcale nei z kosmosu, tylko już przy 3500-4000)
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#12218 Wysłany:
09 Mar 2007, 20:27; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
DaRoN napisał(a): No własnie, tutaj chodzi o to, że ja nie wymieniam jak by to rzec: po lamersku. Wymianiam wsio + powr rurka odpowiednio profilowana. A daje to nie mocy, ale elastyczności na wyższych obrotach(wcale nei z kosmosu, tylko już przy 3500-4000)
Co do tłumika jeszcze obniżył moment obrotowy
Ja jak bym miał HGT to bym władował turbo, sportowe wałki i inne
A później witajcie ~200KM oraz spalanie ~25l/100
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#12223 Wysłany:
09 Mar 2007, 20:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
Moim celem będzie rozkręcenie tego 1.2 do 100KM co już będzie niezłym wyczynem. Ale spoko, to narzie założenia. Zobaczymy jak wytrzymały jest mój krops. Jak przyjmie ładnie programowanie w Goduli albo w TTC to zobaczymy. Narazie stożek, lekko przerobiony wydech i felusie. Audio poza konkurencją.
Koniec OT'u. We wakacja zabieram się porzadnie za to srebrne 'coś'
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing
|
|
Góra |
|
|
Raju |
#12637 Wysłany:
11 Mar 2007, 13:18; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 3
|
ipIV mam nadzieje że jako admin znasz się na rzeczy,zatem powinieneś wiedzieć że każdy silnik(nawet z tej samej serii) inaczej reakuje na wprowadzane modyfikacje mianowicie zmiana tłumika wycięcie kata, zmiana kątów faz rozrządu (wały) itp. itd. co do tłumików ultera stwierdzam że lepiej dołożyć do mugena niż brać coś na szybko.Co do stożka wraz z power rurą oczywistym wydaje się że nie mają one podnosić momentu obrotowego i mocy samochody lecz mają za zadanie dostarczyć więcej powietrza i lepiej wymieszać je z paliwem czyż nie tak ?
_________________ All i NeeD Is NeeD For SpeeD !
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#12679 Wysłany:
11 Mar 2007, 16:20; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
Raju napisał(a): ipIV mam nadzieje że jako admin znasz się na rzeczy
Ja tutaj jestem adminem tylko z tego powodu, że znam się na rzeczy jeśli chodzi o php Natomiast jeśli chodzi o mechanike to w sumie jestem zimny
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Raju |
#12848 Wysłany:
12 Mar 2007, 10:18; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 3
|
No niestety widać po wypowiedziach...
_________________ All i NeeD Is NeeD For SpeeD !
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#12937 Wysłany:
12 Mar 2007, 16:09; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
Raju napisał(a): No niestety widać po wypowiedziach...
No wiesz staram się uczyć, codziennie dowiaduję się czegoś nowego
Ale z drugiej strony bez mnie te forum by najprawdopodobniej wyglądało dalej tak:
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#12978 Wysłany:
12 Mar 2007, 19:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
DaRoN napisał(a): Pytanie - czy ktoś z Was ma założony? Miejsce to szczególnie obrałem sobie wolną przestrzeń nad alternatorem.
Ja się nosze z zamiarem...
Instrukcja K&N każe zamontowac go bezpośrednio na przepustnicy i doprowadzic 2 rury (załączone w kicie) zza zderzaka nad chłodnicą, bez żadnej puszki
http://www.kandn.com/instructions/57-0455.pdf [ Dodano: 13 Mar 2007 15:22 ]Filtr ma byc za dwa tygodnie, ble...
PS gdzie tu jest przycisk "edit"? [ Dodano: 21 Kwi 2007 10:06 ]Filtr dotarł wczoraj. Kuffa, odnosze wrażenie że sprowadzali go z Marsa ;P
Demontaż fabrycznej puszki i montaż filtra zajmują może 10 minut. Więcej namordowałem się z rurami - nie wiem jakim cudem oni przepchnęli dwie przez otwór w przednim pasie jak w instrukcji, ja ułozyłem je symetrycznie.
(zdjecie mam, ale wstyd pokazac - dopiero po zobaczeniu chromowanego dekla filtra na tle silnika zorientowałem się jaki mam syf w komorze )
Dedykowane zestawy K&N zachowują długośc układu dolotowego, więc w 8V filtr siedzi na przepustnicy.
Co do temperatury powietrza:
Przez ostatnie 3 tygodnie jeździłem z termometrem (kupiony na Allegro za 38 zyli, sonda w puszce filtra, kabel poprowadzony do kabiny, wyświetlacz na przyssawce na przedniej szybie). Generalnie w seryjnej puszce temperatura rośnie podczas postoju z włączonym silnikiem i wolnego podciągania (tak do 10 km/h) -najwięcej osiągnąłem 46 stopni po 5 minutach jazdy w korku. Po ruszeniu i przekroczeniu 20 km/h tempreratura szybko spada i trzymuje się kilka stopni powyżej temp. otoczenia (niezależnie czy turlałem sie 40km/h po mieście czy 120-130 po autostradzie).
Po założeniu stożka też zamocowałem termometr (sonda wisi z przodu stożka). Dużo jeszcze nie pojeździłem, ale:
- Na postoju temperatura rośnie znacznie szybciej (co nie powinno dziwic)
- Podczas jazdy rónie szybko leci i trzyma się na podobnym poziomie (3-5 stopni powyżej zewnętrznej)
"Efekty dźwiękowe" jakie zapewnia stożek wynikają z braku izolującej puszki oraz - zapewne - rezonującego metalowego dekla. "Podbicie basów" nie zależy od prędkości obrotowej, a od otwarcia przepustnicy.
c.d.n.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#21373 Wysłany:
26 Kwi 2007, 16:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
No to czeam na efekty.
Szczerze powiedziawszy no jeśli chodzi o estetykę to wygląda to... kiczowato Tzn - fajniej by było zrobić to na rurach i umieścić w prawej części komory( nie tej co akumulator), ale dużo zabawy by było z pojemnością.
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#56403 Wysłany:
21 Paź 2007, 20:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#56406 Wysłany:
21 Paź 2007, 20:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#56454 Wysłany:
21 Paź 2007, 21:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
E.T. napisał(a):
To sa zestawy do HGT
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
Des |
#56532 Wysłany:
21 Paź 2007, 23:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
Owszem są to zestawy do HGT i musze powiedziec, że działają bez żadnych przeróbek innych. Widziałem efekty zestawu Typhoon w Hondzie
Civic TypeR i daje to około 8 koni...
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#56537 Wysłany:
21 Paź 2007, 23:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ile to procentowo będzie?
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#56538 Wysłany:
21 Paź 2007, 23:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
Jakarti |
#59435 Wysłany:
01 Lis 2007, 18:27; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 52
|
hehe ja mam stozek K&N'a..
Air Intake System - czyli cala rura izolujaca od ciepla i dodakowo filtr stozkowy pomagaja troszke w dynamice jazdy.. chociaz przyrostow wielkich raczej z tego nie ma.. )
fajna rzecz ale te komplety sa drogawe.. NOVITEC robi bardzo fajne "doloty" ale te tez nie naleza do tanich..
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#59436 Wysłany:
01 Lis 2007, 18:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
Jakarti |
#59442 Wysłany:
01 Lis 2007, 18:39; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 52
|
normalnie mamy przepustnice - rure - filtr powietrza
u mnie jest przepustnica - rura (ale nie izolowana tylko zwykly plastik) i stozek K&N ustawiony tak, zeby byl nad wlotem powietrza w zderzaku.. w ten sposob zasysa zimne powietrze a jednoczesnie nie leci na niego syf..
do zestawu ze stozkiem jest dodane takie kolanko - przejsciwka, metalowa czesc, do ktorej mozna przykrecic stozek zeby nie skakal i srubki.. da sei to zrobic samemu.. zaden problem..
|
|
Góra |
|
|
masi0 |
#130206 Wysłany:
29 Maj 2008, 09:51; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 15
|
Des napisał(a): Owszem są to zestawy do HGT i musze powiedziec, że działają bez żadnych przeróbek innych. Widziałem efekty zestawu Typhoon w Hondzie Civic TypeR i daje to około 8 koni...
w HGT tez da
|
|
Góra |
|
|
maxx_krk |
#130233 Wysłany:
29 Maj 2008, 13:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sty 2008, Posty: 503
|
DaRoN napisał(a): Moim celem będzie rozkręcenie tego 1.2 do 100KM co już będzie niezłym wyczynem. Ale spoko, to narzie założenia. Zobaczymy jak wytrzymały jest mój krops. Jak przyjmie ładnie programowanie w Goduli albo w TTC to zobaczymy. Narazie stożek, lekko przerobiony wydech i felusie. Audio poza konkurencją. Koniec OT'u. We wakacja zabieram się porzadnie za to srebrne 'coś'
Czekam na relacje w takim razie tez bym chcial zeby 1.2 mialo 100 km
|
|
Góra |
|
|
masi0 |
#130235 Wysłany:
29 Maj 2008, 13:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 15
|
maxx_krk napisał(a): DaRoN napisał(a): Moim celem będzie rozkręcenie tego 1.2 do 100KM co już będzie niezłym wyczynem. Ale spoko, to narzie założenia. Zobaczymy jak wytrzymały jest mój krops. Jak przyjmie ładnie programowanie w Goduli albo w TTC to zobaczymy. Narazie stożek, lekko przerobiony wydech i felusie. Audio poza konkurencją. Koniec OT'u. We wakacja zabieram się porzadnie za to srebrne 'coś' Czekam na relacje w takim razie tez bym chcial zeby 1.2 mialo 100 km
Jesli mowa o 1.2 16v to przy hardcore'owo zrobionej głowicy, wysokich wałkach, zgranemu z tym kolektorem ss i wyd + program pod to napisane to można nawet troche ponad 100KM uzyskać, natomiast jest to przeróbka mało opłacalna, ze wzgledu na sam koszt przeróbki silnika - wytrzymalsze zawory na przykład
lepiej zastanowić się nad swapem na 1.4 16v i zostawić do tego flaki od 1.2 i dotknąć elektronike
|
|
Góra |
|
|
Przemas |
#130363 Wysłany:
29 Maj 2008, 22:23; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 90
|
Czyli, reasumując, stożek jest nieopłacalną inwestycją w przypadku Punto 1.2 8v?
_________________
|
|
Góra |
|
|
masi0 |
#130410 Wysłany:
30 Maj 2008, 07:00; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 15
|
Przemas napisał(a): Czyli, reasumując, stożek jest nieopłacalną inwestycją w przypadku Punto 1.2 8v?
jest - jezeli wczesniej przeprowadziłes znaczne modyfikacje mechaniczne silnika
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|