|
Obecny czas: 18 Kwi 2024, 12:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Daniels |
#135488 Wysłany:
15 Cze 2008, 13:28; Temat postu: Moment Obrotowy |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Mam pytanie jak podnieść ( w jaki sposob ) moment obrotowy w silniku 1.2 75km ELX , bo chce sie czuć bezpiecznie przy wyprzedzaniu no i nie tylko [/code]
|
|
Góra |
|
|
|
|
korpus |
#135491 Wysłany:
15 Cze 2008, 13:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
mnóstwo kosztownych sposobów
wydech, kolektory dolotowe, planowanie głowicy, chiptuning,
chcesz poczuć różnice musisz wybulić mnóstwo kasy, gra nie warta świeczki lepiej i taniej zmienić samochód.
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#136044 Wysłany:
17 Cze 2008, 08:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
korpus napisał(a): mnóstwo kosztownych sposobów
wydech, kolektory dolotowe, planowanie głowicy, chiptuning, chcesz poczuć różnice musisz wybulić mnóstwo kasy, gra nie warta świeczki lepiej i taniej zmienić samochód.
Ta na Gulfa II najlepiej, ciekawe czy mówisz tak na podstawie własnego doświadczenia czy tak słyszałeś?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
STax |
#136048 Wysłany:
17 Cze 2008, 09:06; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
2rotor: No co by nie mówić, taniej na pewno jest sprzedać auto i kupić mocniejsze, ale gdzie wtedy satysfakcja?
Daniels: inny wałek rozrządu, chiptunning, polerka kanałów dolotowych i planowanie głowicy, potem zmiana wydechu całego... Koszty spore, min: 1500-2000zł, max: wszystkie posiadane pieniądze
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
SOMEONE007 |
#136056 Wysłany:
17 Cze 2008, 09:41; Temat postu: |
|
|
Szaman |
|
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
STax |
#136065 Wysłany:
17 Cze 2008, 10:19; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
SOMEONE007: dlatego to podałem jako minimum za 1-2 rzeczy (np chip + planowanie, albo chip + wałek ok. 2000 wyjdzie) Całość (u siebie właśnie coś takiego planuje) to mi wyszło, że za części by trzeba dać 1500-2000 zł właśnie.
O tu jest kosztorys do punto 55:
Głowica P 75 - 400zł
Przepustnica 1.2 mpi - 200 zł
kolektor ssący - 45zł
wtryski - 280zł
ew. komplet - kolektor, przepustnica, wtryski - ok 200zł
kolektor - dwururka - 150zł
kolektor kompletny - 150zł
pompa paliwa 75 - 140zł
wałek świątek - 760zł
wałek 1.2 mpi nowy - 655zł
wałek używany - 200zł
( ceny z allegro)
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
SOMEONE007 |
#136067 Wysłany:
17 Cze 2008, 10:23; Temat postu: |
|
|
Szaman |
|
Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 5567 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#136101 Wysłany:
17 Cze 2008, 11:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
No, akurat P1/75km to raczej mulem nie jest. Sam zrobilem nim jakies 120000km i czulem sie dosc bezpiecznie w sensie zapasu mocy pod noga w czasie wyprzedzania. Jak chcesz cos lepszego, to nie baw sie w jakies rasowanie tylko kup nowe z wiekszym momentem, przykladowo jakiegos multijeta - bardzo ladnie wyprzedza.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
Daniels |
#136142 Wysłany:
17 Cze 2008, 14:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Powtórze sie bo gdzie tu satysfakcja kupowac nowe autko ja wole podlubac, pogrzebac i wyciagnac z niego tego demona . I tak ja zaczolem juz od wydechu kolektor nowy, nastepna czesc tlumnika te rury tez nowe z wieksza srednica no i wywalilem katalizator wstawilem zwyklal rure. Mam pytanie na temat planowania glowicy w jaki sposob ma zwiekszyc to moment obrotowy?
|
|
Góra |
|
|
STax |
#136144 Wysłany:
17 Cze 2008, 14:11; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Poprawiłem twój post, patrz na ortografię.
Co do głowicy - splanowanie ale takie o 1-2mm a nie tylko wyrównanie powierzchni, daje wzrost stopnia kompresji.
Wycięcie kata i wstawienie rur o większej średnicy jest niekoniecznie dobre, może się okazać że moc a zwłaszcza moment pójdą w dół a ew. poprawę będziesz odczuwał tylko jako efekt placebo.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Daniels |
#136145 Wysłany:
17 Cze 2008, 14:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Sorki ale sie śpieszyłem. To może sie wybiorę z ta głowica i splanuje. A ci powiem że na pewno nie obniżyła sie moc przez modyfikacje wydechu a jeśli nawet nie wzrosła ( co wątpie w to ) to dźwięk sie polepszył i jestem zadowolony i teraz sie szykuje na dalsze modyfikacje. [ Dodano: 17 Cze 2008 14:27 ]Dalej dalej piszcie swoje pomysły na ten temat będę bardzo wdzięczny
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
|
Rafalinek |
#136166 Wysłany:
17 Cze 2008, 15:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 626
|
załóż turbo
|
|
Góra |
|
|
Daniels |
#136238 Wysłany:
17 Cze 2008, 19:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Rafalinek: Hahaha turbo to za duży wydatek i nie do tego samochodu
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
|
STax |
#136261 Wysłany:
17 Cze 2008, 20:18; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Daniels |
#136319 Wysłany:
17 Cze 2008, 22:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
|
Góra |
|
|
STax |
#136324 Wysłany:
17 Cze 2008, 23:11; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Daniels |
#136340 Wysłany:
17 Cze 2008, 23:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Ja to wole mniejsze ale skuteczne przeróbki i właśnie zaczynam sie bawić w moim puntku najpierw mechanicznie później wygoda , wizual . Ale nie odchodźmy od tematu wjęc piszcie na temat m.o.
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#136346 Wysłany:
17 Cze 2008, 23:56; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
IMHO Turbo dla tego silnika to najlepsze rozwiązanie i wbrew pozorom nie jest takie drogie. Dla słabszych to tak, dłubanie, żeby przygotować pod turbo -> Dłubanie polegające na przekładaniu podzespołów z właśnie PI 75.
Przy soft T i wkładzie własnej pracy za 2500zł można 100KM wyciągnąć.
Turbina - szrot... :] grunt żeby wyrwać dobrą, będziesz miał szczęście uda Ci sie za 50zł, do 500 sie zmieścisz.
Odprężanie - mamy do czynienia z soft T 0,3-0,4 bara można dać bez odprężania. Ale wypadało by uszczelke PG zmienić na nową, ale wtedy lepiej dać od razu droższą odprężającą więc jednak odprężamy - koszt z planowaniem i uszczelka 500 max myślę .
Stożek - 200
wydech... zostańmy przy serii... z kolektora przerabiamy dwururkę pod turbinę powinno dać rade koszt 200....
kopułka przepustnicy z palio 1.2 75.
Intercooler -> szrot w 200 sie zmieścimy
wtryski przy soft T Dadzą rade do 100-110KM , ale jak chcemy 130+KM (dmuchamy do 0,8 bara (już nie soft T )), to trzeba dać wydajniejsze -> 200-300zł
Komp... mamy MPI, więc albo remap (nie wiem ile) albo świnia (600 SMT6 + strojenie z 500-1000)
orurowanie... albo pro z nierdzewki za 1000, albo robimy samemu druciarski z tego co sie nawinie pod rękę -> 100 zł da rade
Tyle [ Dodano: 17 Cze 2008 23:56 ]No jeszcze smarowanie turbiny... przewody itp, podkładka pod filtr oleju - w 150 sie zmieścimy.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Daniels |
#136422 Wysłany:
18 Cze 2008, 11:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|