You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 30 Kwi 2024, 12:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #123258 Wysłany: 08 Maj 2008, 20:07; 
 Temat postu: Jak mam sprawdzić Punto MK2 1.9 JTD
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Śląsk - Mysłowice City
Rejestracja: 08 Maj 2008,
Posty: 56
Witam mam zamiar zainwestować w punciaka w silniku 1.9 JTD
Natomiast znajomy powiedział mi ze mam go spradzić w nastepujący sposób:
Na zimnym silniku sprawdzic poziom oleju
Odpalić i zobaczyć czy mocno kopci po zapaleniu
Odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić czy po odkręceniu chlapie olejem
jesli nie przejechać sie żeby silnik sie rozgrzał
Dobra wsiadam jade silnik ciepły
Następnie odchylam troche bagnet i sprawdzam czy dymi.
No i tak robie przy sprawdzeniu dwóch modeli po odchyleniu bagnetu wydobywa się (mi to wygląda) na parę od ciepłego oleju
Następnie jak odkręce korek wlewu oleju nie powinien chlapać olej.
W tych dwóch punciakach w tej wersji jak w/w chlapie nie mocno takie pojedyńcze kropki no ale ubrudzić się idzie. I powiedział mi tak że jesli kropie to mam nie pakowac sie w g***o bo cos tam juz jest uszkodzone.
Dodam ze roczniki byly 2000 i 2001 i w obydwóch egz kropiły.

Pytanie: powiedzcie mi jak mam sprawdzić silnik w JTD żebym sie nie wkopał w wieczną inwestycje. bo chce kupic dobra sztukę.
Czy każdy egzemplarz po odkręceniu korka wlewu paliwa tak chlapie na ciepłym silniku czy nie??

Oglądałem dwa i nie wiem czy mam szukac takiego co nie chlapie

Czekam na odpowiedz


Góra
 Profil  
 

 
 Post #123573 Wysłany: 09 Maj 2008, 14:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
Hm dziwny sposob sprawdzania silnika.. Ja mam jtd z 99' i nie mam z nim zadnych problemow. Siadl przeplywomierz ale juz wymienilem i jest spoko natomiast sam silnik wdg mnie jest bardzo trwaly. Slyszalem tylko ze dosc czesto zdarzaja sie pekniecia paskow klinowych dlatego po zakupie w swoim od razu wymienilem i odpukac narazie chodzi super.. Codo kopcenia przy odpalaniu to normalne dla ropniakow, nie ma sily musi przykopcic tak samo jak wrzucisz go na wyzsze obroty. Natomiast jesli chodzi o sprawdzanie silnika przy odkreconym korku to dla mnie jakis bezsens i pierwsze slysze o czyms takim (nie wiem moze sie nie znam;)
Pozdrawiam.

_________________
1.9JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #123601 Wysłany: 09 Maj 2008, 16:06; 
 Temat postu: no siema
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Śląsk - Mysłowice City
Rejestracja: 08 Maj 2008,
Posty: 56
dzisiaj mialem mozliwosc sprawdzenia innego samochodu w dislu i odpowiedz brzmi to pryskanie to standard. sprawdzalem w wanie ze stajni Forda tak samo pryska. nastepnie w Seacie Leonie z 2006 roku praktycznie funkel nówka sztuka z 20 tys przejechanych kilometrów odpowiedz ? tak samo pryska. czyli brednia jak nic z tym korkiem. A znacie jakies sprawdzony sposób sprawdzenia czy licznik byl krecony?? Nie wchodzi w gre wjazd do ASO. Na co mam patrzeć przed zakupem kropka?? chodzi mi tu o modele JTD z 2000 w zwyż w wersji MK2?? przy przybiegu do 150tys?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #123782 Wysłany: 10 Maj 2008, 10:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
Ja bym sprawidzl przede wszystkim sprawnosc zawieszenia, hamulcow i ukladu kierowniczego (oczywiscie jazda probna). Wdg mnie te elementy sa najslabsze w kropkach. Jesli chodzi o silnik to nie ma jak sprawdzic. Chyba tylko komputer wchodzi w gre ale to nie musi byc ASO..

_________________
1.9JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #123844 Wysłany: 10 Maj 2008, 14:45; 
 Temat postu: no
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Śląsk - Mysłowice City
Rejestracja: 08 Maj 2008,
Posty: 56
podlaczenie komputera to tylko 50 zl ale wykryje najmniejszy problem z silnikiem. i tak chyba bede musial sprobowac jak juz transakcja bedzie w takim duzym stopniu realizacji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #124731 Wysłany: 12 Maj 2008, 22:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 128
motyw z chlapaniem to glupota totalna, jak bedziesz mial uwalone poduszki pod silnikiem i silnik bedzie miał mocniejsze wibracje bedzie chlapał bardziej zapewne w wyniku zwiekszonych wibracji i ja sie pytam jakie to ma bezposrednie przelozenie na stan motoru.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #124878 Wysłany: 13 Maj 2008, 11:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
też uważam że z tym chlapaniem to głupota ale słyszałem jeszcze coś jeżeli się otworzy korek wlewu oleju i będą wydobywać się spaliny to oznacza że silnik wymaga remontu i też bym chciał to zweryfikować czy to prawda pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #124911 Wysłany: 13 Maj 2008, 13:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2007,
Posty: 111
To akurat chyba prawda.. Ale tez nie wiem na 100%

_________________
1.9JTD


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135808 Wysłany: 16 Cze 2008, 15:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Brzeziny
Rejestracja: 25 Sty 2008,
Posty: 66
tak to prawda jesli sie wydobywaja paliny silnik garuje kapitalny remont :D

_________________
punto 1.2 8v FAIERV12


Góra
 Profil  
 
 
 Post #135827 Wysłany: 16 Cze 2008, 16:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 128
Panowie to już nie lata 80' żeby sprawdzać takimi śmiesznymi technikami silnik, najprościej podpiąć aut pod kompa, ew. pojechać na hamownie i mieć jakiś obraz, oglądacie pracujący silnik przez korek wlewu oleju a tymczasem np turbina moze być w stanie agonalnym ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #136785 Wysłany: 19 Cze 2008, 16:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
w sumie racja ale nikt nie będzie jeździł z pierwszym lepszym kropkiem do sprawdzenia na hamownie itp.. :P więc myślę że jeżeli spełnia te normy to wtedy można pomyśleć o pojechaniu do ASO w celu dokładniejszego sprawdzenia :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO