|
Obecny czas: 30 Kwi 2024, 12:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
VitusX |
#123258 Wysłany:
08 Maj 2008, 20:07; Temat postu: Jak mam sprawdzić Punto MK2 1.9 JTD |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Śląsk - Mysłowice City Rejestracja: 08 Maj 2008, Posty: 56
|
Witam mam zamiar zainwestować w punciaka w silniku 1.9 JTD
Natomiast znajomy powiedział mi ze mam go spradzić w nastepujący sposób:
Na zimnym silniku sprawdzic poziom oleju
Odpalić i zobaczyć czy mocno kopci po zapaleniu
Odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić czy po odkręceniu chlapie olejem
jesli nie przejechać sie żeby silnik sie rozgrzał
Dobra wsiadam jade silnik ciepły
Następnie odchylam troche bagnet i sprawdzam czy dymi.
No i tak robie przy sprawdzeniu dwóch modeli po odchyleniu bagnetu wydobywa się (mi to wygląda) na parę od ciepłego oleju
Następnie jak odkręce korek wlewu oleju nie powinien chlapać olej.
W tych dwóch punciakach w tej wersji jak w/w chlapie nie mocno takie pojedyńcze kropki no ale ubrudzić się idzie. I powiedział mi tak że jesli kropie to mam nie pakowac sie w g***o bo cos tam juz jest uszkodzone.
Dodam ze roczniki byly 2000 i 2001 i w obydwóch egz kropiły.
Pytanie: powiedzcie mi jak mam sprawdzić silnik w JTD żebym sie nie wkopał w wieczną inwestycje. bo chce kupic dobra sztukę.
Czy każdy egzemplarz po odkręceniu korka wlewu paliwa tak chlapie na ciepłym silniku czy nie??
Oglądałem dwa i nie wiem czy mam szukac takiego co nie chlapie
Czekam na odpowiedz
|
|
Góra |
|
|
|
|
neiroth |
#123573 Wysłany:
09 Maj 2008, 14:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Hm dziwny sposob sprawdzania silnika.. Ja mam jtd z 99' i nie mam z nim zadnych problemow. Siadl przeplywomierz ale juz wymienilem i jest spoko natomiast sam silnik wdg mnie jest bardzo trwaly. Slyszalem tylko ze dosc czesto zdarzaja sie pekniecia paskow klinowych dlatego po zakupie w swoim od razu wymienilem i odpukac narazie chodzi super.. Codo kopcenia przy odpalaniu to normalne dla ropniakow, nie ma sily musi przykopcic tak samo jak wrzucisz go na wyzsze obroty. Natomiast jesli chodzi o sprawdzanie silnika przy odkreconym korku to dla mnie jakis bezsens i pierwsze slysze o czyms takim (nie wiem moze sie nie znam;)
Pozdrawiam.
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
|
VitusX |
#123601 Wysłany:
09 Maj 2008, 16:06; Temat postu: no siema |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Śląsk - Mysłowice City Rejestracja: 08 Maj 2008, Posty: 56
|
dzisiaj mialem mozliwosc sprawdzenia innego samochodu w dislu i odpowiedz brzmi to pryskanie to standard. sprawdzalem w wanie ze stajni Forda tak samo pryska. nastepnie w Seacie Leonie z 2006 roku praktycznie funkel nówka sztuka z 20 tys przejechanych kilometrów odpowiedz ? tak samo pryska. czyli brednia jak nic z tym korkiem. A znacie jakies sprawdzony sposób sprawdzenia czy licznik byl krecony?? Nie wchodzi w gre wjazd do ASO. Na co mam patrzeć przed zakupem kropka?? chodzi mi tu o modele JTD z 2000 w zwyż w wersji MK2?? przy przybiegu do 150tys?
|
|
Góra |
|
|
neiroth |
#123782 Wysłany:
10 Maj 2008, 10:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Ja bym sprawidzl przede wszystkim sprawnosc zawieszenia, hamulcow i ukladu kierowniczego (oczywiscie jazda probna). Wdg mnie te elementy sa najslabsze w kropkach. Jesli chodzi o silnik to nie ma jak sprawdzic. Chyba tylko komputer wchodzi w gre ale to nie musi byc ASO..
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
|
VitusX |
#123844 Wysłany:
10 Maj 2008, 14:45; Temat postu: no |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Śląsk - Mysłowice City Rejestracja: 08 Maj 2008, Posty: 56
|
podlaczenie komputera to tylko 50 zl ale wykryje najmniejszy problem z silnikiem. i tak chyba bede musial sprobowac jak juz transakcja bedzie w takim duzym stopniu realizacji.
|
|
Góra |
|
|
szymlorek |
#124731 Wysłany:
12 Maj 2008, 22:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 128
|
motyw z chlapaniem to glupota totalna, jak bedziesz mial uwalone poduszki pod silnikiem i silnik bedzie miał mocniejsze wibracje bedzie chlapał bardziej zapewne w wyniku zwiekszonych wibracji i ja sie pytam jakie to ma bezposrednie przelozenie na stan motoru.
|
|
Góra |
|
|
Gennosuke |
#124878 Wysłany:
13 Maj 2008, 11:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 19 Maj 2007, Posty: 141
|
też uważam że z tym chlapaniem to głupota ale słyszałem jeszcze coś jeżeli się otworzy korek wlewu oleju i będą wydobywać się spaliny to oznacza że silnik wymaga remontu i też bym chciał to zweryfikować czy to prawda pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
neiroth |
#124911 Wysłany:
13 Maj 2008, 13:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
To akurat chyba prawda.. Ale tez nie wiem na 100%
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
|
PUNCIACHO |
#135808 Wysłany:
16 Cze 2008, 15:35; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Brzeziny Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 66
|
tak to prawda jesli sie wydobywaja paliny silnik garuje kapitalny remont
_________________ punto 1.2 8v FAIERV12
|
|
Góra |
|
|
szymlorek |
#135827 Wysłany:
16 Cze 2008, 16:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 128
|
Panowie to już nie lata 80' żeby sprawdzać takimi śmiesznymi technikami silnik, najprościej podpiąć aut pod kompa, ew. pojechać na hamownie i mieć jakiś obraz, oglądacie pracujący silnik przez korek wlewu oleju a tymczasem np turbina moze być w stanie agonalnym
|
|
Góra |
|
|
Gennosuke |
#136785 Wysłany:
19 Cze 2008, 16:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 19 Maj 2007, Posty: 141
|
w sumie racja ale nikt nie będzie jeździł z pierwszym lepszym kropkiem do sprawdzenia na hamownie itp.. więc myślę że jeżeli spełnia te normy to wtedy można pomyśleć o pojechaniu do ASO w celu dokładniejszego sprawdzenia
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|