You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 02:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #13496 Wysłany: 15 Mar 2007, 20:14; 
 Temat postu: Głośna praca silnika 1.4 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Sty 2007,
Posty: 107
Dzisiaj zrobiłem trasę ok 200km (przebieg 1600 km) i zauważyłem, że silnik zaczął wyraźnie głośniej pracować :? . Wydaje z siebie dziwny pomruk, niby taki jak na początku tyle że głośniejszy. Współpasażerka zresztą też zauważyła 8) . Nie wiem co to może być? Czy są to subiektywne odczucia czy licho wie co, może komp coś świruje, a może się dociera?? Druga rzecz to dziura przy naciśnięciu pedału gazu: gwałtowne dodanie gazu na biegu jaołwym powoduje opóźnienie w reakcji silnika. Czy ktoś z posiadaczy takowego silnika ma podobne doświadczenia?

_________________
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird

GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki


Góra
 Profil  
 

 
 Post #13507 Wysłany: 15 Mar 2007, 21:12; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 156
milk13

nie zauważyłem

nawet po dziennej trasie ~800km

_________________
Bravo Sport 2.0 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13510 Wysłany: 15 Mar 2007, 21:23; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles
Rejestracja: 19 Paź 2006,
Posty: 1312
Poprostu im dluzej jedziesz tym praca silnika staje sie bardziej uciazliwa, to jest normalne, ale to tylko subiektywne odczucie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13516 Wysłany: 15 Mar 2007, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
..a mój cichnie :-)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13517 Wysłany: 15 Mar 2007, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 23 Lut 2007,
Posty: 234
Cytuj:
..a mój cichnie Smile


Dobra dobra wymieniaj z czym do ASO jedziesz? :wink:

_________________
-Grande Punto Estiva Blue&me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13519 Wysłany: 15 Mar 2007, 22:19; 
 Temat postu:
A moj jest dwa razy cichszy od 16V ale to logiczne , ma 2 razy mniej zaworow :D


Góra
  
 
 
 Post #13523 Wysłany: 15 Mar 2007, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
A ja tam lubię głos silnika :)
W szczególności na niskich obrotach przy maksymalnie otwartej przepustnicy ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13525 Wysłany: 15 Mar 2007, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Wyjeździj do końca tą benzynę, którą teraz masz w zbiorniku i zatankuj na innej, sprawdzonej stacji. Coś mi się widzi, że przyczyna może leżeć poza samym silnikiem. :>

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13551 Wysłany: 15 Mar 2007, 23:29; 
 Temat postu:
Wczesniej napisalem troszke pol-zartem.

Tak serio to mysle, ze moze byc to co napisal Golab - paliwo.
Druga sprawa to zawory.
Nie wiem jakie sa w GP, czy regulowane hydraulicznie ?
Jesli tak to raczje na zimnym silniku powinny glosniej pracowac a w Twoim przypadku jest odwrotnie.
A sprawdzales olej ? Poziom jest ok ?

Jednak na koniec powiedzialbym, ze to Twoje odczucie.
Jak robilem dluzsza trase nad morze I-ka, to na poczatku jechalo sie milo, pozniej juz zdawalo mi sie, ze glosno jest a jak wysiadlem to ulga dla uszu i szum morza.


Góra
  
 
 
 Post #13625 Wysłany: 16 Mar 2007, 09:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Sty 2007,
Posty: 107
Muszę sprawdzić. Może to faktycznie kiepskie paliwo, chociaż tankuję na Orlenie, a olej też swoją drogą. Co prawda po trasie stał godzinę i po odpaleniu chodził tak samo głośno a zmęczenie minęło 8) A co powiecie na opóźnioną reakcję gazu?

_________________
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird

GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13629 Wysłany: 16 Mar 2007, 09:41; 
 Temat postu:
U mnie nie ma opoznienia gazu.
Nie wiem czy o to chodzi ale gaz ma taki jalowy skok, jak sie go wciska a dalej jest juz dosc czuly.
Z tego co widzialem w jakims pdf-ie serwisowym to gaz jest na potencjometrze, nie ma linki, moze to kwestia potencjometra ?

Oczywiscie kolejna rzecz do przyzwyczajenia, ktora w I-ce dzialala nieco inaczej :)


Góra
  
 
 
 Post #13630 Wysłany: 16 Mar 2007, 09:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Sty 2007,
Posty: 107
pepepe napisał(a):
Oczywiscie kolejna rzecz do przyzwyczajenia, ktora w I-ce dzialala nieco inaczej

Nie mam doświadczenia z jedynki, ale w Palio działał od "kopa" :wink: . Ten jałowy skok nie powinien w/g mnie mieć znaczenia przy gwałtownym dodaniu gazu :mrgreen:

_________________
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird

GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13634 Wysłany: 16 Mar 2007, 09:53; 
 Temat postu:
Jak juz wielokrotnie pisalem, wszystko kwestia przyzwyczajenia i nie sa to wady GP.
Poki co, w stosunku do I-ki nie zauwazylem zadnego minusa, w kontekscie tego, ze cos w I-ce bylo lepsze niz w GP.
Nie moge sie wypowiadac konkretnie bo przejechalem raptem niewiele ponad 300 km ale jestem na razie bardzo zadowolony.


Góra
  
 
 
 Post #13646 Wysłany: 16 Mar 2007, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 25 Sty 2007,
Posty: 165
Oj gaz ma czasami problemy z reakcją, szczególnie przy ostrym przyspieszaniu ze startu i bardzo szybkiej zmianie biegów.. 1 do 6k, szybkie wbicie 2, strzał ze sprzęgła, a tu guzik, auto jakby się ułamek sekundy zastanawiało.. Gdyby nie to, to wg mnie 1.4 8v mogłoby zejść poniżej 13sek do 100 :P

Winny wydaje mi się elektroniczny gaz (bo w GP chyba taki jest), chociaż na pocieszenie dodam, że i tak działa on rewelacyjnie w porównaniu np do nowej Vitary :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13649 Wysłany: 16 Mar 2007, 10:28; 
 Temat postu:
Wujek V, jak juz pisalem jest elektroniczny, oparty o potencjometry.
I tez to zauwazylem, ze ma taki jalowy skok po czym szybko wchodzi na obroty.
Mi to na razie sprawia problem z dynamicznym ruszeniem spod swiatel.

Sciagnalem sobie (ale juz skasowalem, bo byl po Wlosku) PDF serwisowy i tam bylo to opisane , nawet nie jeden a wiecej potencjometrow/rezystorow - taki uklad.


Góra
  
 
 
 Post #13652 Wysłany: 16 Mar 2007, 10:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 25 Sty 2007,
Posty: 165
Ale to nie jest jałowy skok, on to robi przy max wciśniętym pedale.. Wygląda po prostu na to, że elektronika nie nadąża za max wciśnięciem-odpuszczeniem-max wciśnięciem.. Irytuje mnie to cholera jasna :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13653 Wysłany: 16 Mar 2007, 10:33; 
 Temat postu:
Wujek V napisał(a):
Ale to nie jest jałowy skok, on to robi przy max wciśniętym pedale.. Wygląda po prostu na to, że elektronika nie nadąża za max wciśnięciem-odpuszczeniem-max wciśnięciem.. Irytuje mnie to cholera jasna :(


:cry:
Szkoda zatem, ze tak jest bo sam silnik/autko przyspiesza fajnie.


Góra
  
 
 
 Post #13654 Wysłany: 16 Mar 2007, 10:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 25 Sty 2007,
Posty: 165
No właśnie :(
Wg mnie w sprincie autko traci przez to dobre 0,5 sek..

Edit: chociaż zawsze można zmieniać biegi bez odpuszczania gazu.. Przynajmniej póki skrzynia na gwarancji hehehe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13655 Wysłany: 16 Mar 2007, 10:39; 
 Temat postu:
W takim razie to zaliczylbym juz jako wade i dolaczyl do klamek tylnych.
O ile klamki tylne po prostu od wewnatrz podpilowuja (taka procedura naprawcza) o tyle z gazem nie da sie tego sensownie zrobic.
Nie jestem elektronikiem ale to kwestia samych potencjometrow.
Wiem, ze podobnie jak w starych radiach pokretla do glosnosci sa zbudowane na potencjometrach i maja one rozne charakterystyki.
Sa o ile dobrze kojarze wersje A , B i C.
Jedne maja wieksza czulosc na poczatku a pozniej slabsza , inne odwrotnie a sa takie, ktore maja stala charakterystyke.
Rzecz moznaby porownac do wspomagania - im szybciej jedzie sie tym mniej wspomaga uklad kierowce.
Szkoda, ze to taka charakterystyka, bo jesli tylko regulacja to byloby to do poprawienia a tak to trzena z tym zyc ;)
Moze kiedys zrobia akcje wymiany :)


Góra
  
 
 
 Post #13659 Wysłany: 16 Mar 2007, 10:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Sty 2007,
Posty: 107
Wujek V napisał(a):
Oj gaz ma czasami problemy z reakcją, szczególnie przy ostrym przyspieszaniu ze startu i bardzo szybkiej zmianie biegów.. 1 do 6k, szybkie wbicie 2, strzał ze sprzęgła, a tu guzik, auto jakby się ułamek sekundy zastanawiało..


To by się zgadzało 8) Dziś po drodze do pracy sprawdziłem: nie ma jałowego skoku pedału gazu, natomiast jest mulisty przy dodawaniu gazu w początkowym ruchu pedału: i na luzie i na innych biegach :evil:
A co do paliwa to nie mam zamykanego korka i może ktoś mi nasikał w nocy do baku :wink: :wink:

_________________
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird

GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13662 Wysłany: 16 Mar 2007, 11:11; 
 Temat postu:
Tylko kwestia moze byc inna.
Pedal gazu moze byc polaczony z potencjometrem linka lub z lekkim luzem.
Do pedalu moze byc przymocowana sprezyna, ktora daje wrazenie jakby luzu nie bylo (skoku jalowego).


Góra
  
 
 
 Post #13699 Wysłany: 16 Mar 2007, 14:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 19 Sty 2007,
Posty: 150
U mnie gaz reaguje raczej tak samo jak u Ciebie Milk13 i jak sie jedzie np. na 1 lub 2 biegu i wciśnie sie gaz np do połowy to od 1,500 obr nic nie dzieje potem kolo 2000 w fotel :P potem ok 3000 mu przechodzi a potem ok 4000 znowu w fotel :P hehehe przyzwyczaiłem a zreszta patrząc na wykres przebiegu momentu to sie zgadza ... prawie :P
A jeżeli chodzi o prace silnika (dźwięk) to jeszcze nigdy nie słyszałem tak miłego odgłosu, mam 2700km i raczej nie jest głośniejszy niż wcześniej.

Pozdrawiam :)

_________________
Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13702 Wysłany: 16 Mar 2007, 14:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Może wydech się rozszczelnił?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #13723 Wysłany: 16 Mar 2007, 16:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 06 Sty 2007,
Posty: 107
Jak się wybiorę do ASO wymienić olej to wrzucę im tematy na warsztat: kwestię odgłosu silnika (wydech to bardzo możliwe, paliwo raczej wykluczam) no i gaz, no i dodatkowo stukanie w tylnej półce i trzeszczenie w okolicach licznków :evil:

_________________
GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird

GP Dynamic 1.4 16V 3d Blackbird - Fotki


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO