|
Obecny czas: 30 Kwi 2024, 12:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
rafjack |
#124697 Wysłany:
12 Maj 2008, 21:33; Temat postu: Grzeje się na biegu jałowym. |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Lip 2007, Posty: 14
|
Zaczęły się gorące dni i zauważyłem, że gdy na rozgrzanym silniku stoję np. w korku (na biegu jałowym) temperatura skacze od razu do góry czasem nawet aż do zapalenia się kontrolki temperatury. Nawiew daje ciepłe powietrze, więc układ zapowietrzony raczej nie jest. Co może być przyczyną?
Dodam, że po ruszeniu zaraz spada do prawidłowej temperatury.
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#124702 Wysłany:
12 Maj 2008, 21:39; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13054 Pomógł: 54
|
wentylator chłodnicy?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Pazi |
#125398 Wysłany:
14 Maj 2008, 22:50; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: KROSNO Rejestracja: 18 Mar 2008, Posty: 28
|
lub zaciety termosta ktory jest czesciowo tylko otwarty jesli wiatrak pracuje
_________________ Punto 1.2 75 KM ELX 96r. do szkoły.
Audi A6 1.8 T 98r. w weekend.
|
|
Góra |
|
|
abel |
#125456 Wysłany:
15 Maj 2008, 08:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
sam piszesz że stoisz , powietrze nie owiewa chłodnicy i nie odbiera tak temperatury z niej, dodatkowo pompa wody też pracuje na wolnych obrotach jak silnik pracuje na biegu jałowym
myślę że tak powinno być .
ważne aby kontrolka zgasła jak samochód jedzie ,a jak stoisz w korku w korku wyłącz silnik
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#125493 Wysłany:
15 Maj 2008, 12:31; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13054 Pomógł: 54
|
abel napisał(a): myślę że tak powinno być .
CO? Weź sie lepiej nie odzywaj
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Dzióbel |
#125497 Wysłany:
15 Maj 2008, 12:41; Temat postu: |
|
|
Admin |
|
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3301
|
przyczyną takiej reakcji jest uszkodzony włącznik termobimetalowy w obudowie chłodnicy,który załącza wentylator.
Być może nie działa sam wentylator...zewrzyj więc końcówki wł. termobimetalowego pownien się włączyć wiatraczek ...
Sugeruję wykonać naprawę jak najszybciej, wiemy chyba jakie są skutki przegrzania ...
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
|
abel |
#125564 Wysłany:
15 Maj 2008, 19:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
ipIV napisał(a): abel napisał(a): myślę że tak powinno być . CO? Weź sie lepiej nie odzywaj
dlaczego
1 postaw samochód w garażu uruchom silnik włącz stoper i licz czas aż wentylator się włączy
2 uruchom silnik i sprawdź czy w takim samym czasie podczas jazdy włączy ci się wentylator
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#125581 Wysłany:
15 Maj 2008, 20:38; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13054 Pomógł: 54
|
abel napisał(a): dlaczego 1 postaw samochód w garażu uruchom silnik włącz stoper i licz czas aż wentylator się włączy 2 uruchom silnik i sprawdź czy w takim samym czasie podczas jazdy włączy ci się wentylator
Włączy, ale nie zagotuje, a jak wskazówka temp idzie powyżej połowy skali zaczyna się silnik gotować [ Dodano: 15 Maj 2008 20:38 ]Wentylator jest po to żeby właśnie sie nie zagotował, a koledze sie gotuje!
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
maverick |
#125617 Wysłany:
15 Maj 2008, 21:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Brzeszcze Rejestracja: 12 Kwi 2008, Posty: 190
|
jezeli grzeje Ci sie w korku to masz zepsuty termostat albo wentylator. Sprawdz na wylaczonym silniku jak pracuje sam wiatrak, ma sie krecic lekko. jezeli kreci sie lekko to, jak pisal ktos wyzej, zepnij go na krotko. jesli zalaczy sie, to masz do wymiany termostat.
_________________ Punto HGT, 131KM, czego chciec wiecej...
http://fiatpunto.com.pl/topic7358.html
|
|
Góra |
|
|
rafjack |
#125944 Wysłany:
16 Maj 2008, 20:18; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Lip 2007, Posty: 14
|
maverick napisał(a): jezeli grzeje Ci sie w korku to masz zepsuty termostat albo wentylator. Sprawdz na wylaczonym silniku jak pracuje sam wiatrak, ma sie krecic lekko. jezeli kreci sie lekko to, jak pisal ktos wyzej, zepnij go na krotko. jesli zalaczy sie, to masz do wymiany termostat.
A możesz opisać mi jak prostemu chłopu, krok po kroku jak to zrobić? (Co gdzie zewrzeć, itp.)
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#131016 Wysłany:
01 Cze 2008, 13:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
abel |
#131070 Wysłany:
01 Cze 2008, 16:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
Adas napisał(a): Gdzie jest w Punto 2 Czujnik bimetaliczny w chłodnicy ??
pracą wentylatora chłodnicy steruje komputer poprzez czujnik temperatury który znajdziesz obok termostatu .
są dwie prędkości obrotów wentylatora
I włączy sie gdy temperatura przekroczy 98 C
II prędkość gdy temp wzrośnie powyżej 102 C
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#131072 Wysłany:
01 Cze 2008, 16:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Aha, czyli jest tylko ten zielony czujnik nie daleko termostatu...
U mnie się nie załacza wentylator..a na bank powinien...
Wiem jakie bezpieczniki odpowiadają za to F06 i F07, po 40 AMP.
Ciekawe czy jest od tego przekaźnik... BO jak już zacznę jutor badać, to wszystko aż dojdę co mu dolega
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
rafjack |
#132239 Wysłany:
05 Cze 2008, 11:15; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Lip 2007, Posty: 14
|
Wentylator chodzi, temperatura rośnie gdy stoję lub jadę na wolnych obrotach (na luzie). Podniesienie obrotów wystarczy, żeby wskażnik temperatury zaczął spadać. Wniosek: pompa paliwa musi szybciej pracować, wolne obroty nie wystarczą. Pytanie: to normalne, czy można coś w tym zakresie zrobić, poprawić?
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#132595 Wysłany:
06 Cze 2008, 00:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
bardzo nie normalne , moze byc upg
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
rafjack |
#132632 Wysłany:
06 Cze 2008, 08:40; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Lip 2007, Posty: 14
|
Zauważyłem małe pęknięcie węża gumowego ukł. chłodzenia przy parowniku od LPG. Syczy i pewnie łyka powietrze. Czy to może spowodować takie objawy jak opisywałem?
|
|
Góra |
|
|
robert-aw |
#133101 Wysłany:
07 Cze 2008, 20:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: BYDGOSZCZ Rejestracja: 09 Maj 2008, Posty: 9
|
bez obrazy ale niech to lepiej sprawdzi mechanik zanim padnie uszczelka
1, poziom płynu chłodzącego
2, ewentualne wycieki
3, czy jest to woda czy płyn (różne temp. wrzenia)
4, otwarcie termostatu
5, czy pracują biegi wentylatora
6, czy układ nie jest "zamulony"
7, czy chłodnica nie jest zalepiona "syfem"
8, czy pompa wody jest wydajna (czasem urywa się lub pęka "śmigiełko" a osi pompy i wtedy jest podobny objaw, częsty w autach BMW i VW)
9, uszczelkę pod głowicą (konieczny odpowiedni sprżęt do wykrywania spalin w układnie chłodzenia)
_________________ PUNTO II, JTD80, 2002r
|
|
Góra |
|
|
misław |
#142164 Wysłany:
05 Lip 2008, 21:43; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: WWA pragaPŁN Rejestracja: 05 Lip 2008, Posty: 1
|
Miałem coś takiego- tylko po wymianie uszczelki pod głowicą... to że daje ciepłe powietrze nie oznacza że silnik jest odpowietrzony tylko nagrzewnica.... u mnie to był banał ale sprawdź może pozoim płynu i czy jednak masz odpowietrzony silnik...
_________________ WH PUNTO
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|