|
Obecny czas: 17 Kwi 2024, 00:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Ja_szczur |
#150803 Wysłany:
28 Lip 2008, 22:13; Temat postu: Po mieście i po trasie pali tyle samo |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Ostatnio robiłem dość sporą trasę bo 500km w jedną stronę, a po tygodniu czasu powrót tyle samo. Samochód w tamtą stronę załadowany był 4 osobami o wadze tak 70kg średnio. Auto spaliło po policzeniu 12.94/100km gazu. Z powrotem jechałem już w 2 osoby i samochód spalił dokładnie tyle samo-12.93/100km. Zrobiłem próbę po trasie na benzynie i wyszło ciutę ponad 10l/100km. Po mieście też gazu wychodzi mi 12,94l/100km gazu. Czym to jest spowodowane? Gaz był regulowany wielokrotnie i pali cały czas tyle samo. Sonda Lambda do wymiany? Ale ona bierze udział w spalaniu LPG? Jeżeli to coś pomoże to instalacja LPG nie jest regulowana silniczkami tylko śrubami więc podejrzewam że mam instalację 1 generacji, ale ktoś tutaj na forum zasugerował mi że może mam 2 generacji, ale silniczek wywalony i zastąpiony śrubami i sonda bierze udział i jest walnięta. Co o tym sądzicie?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
|
|
voyteac |
#151101 Wysłany:
29 Lip 2008, 17:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 159
|
moze jak jechales w 2 osoby to jechales szybciej..wieksze obroty wieksze spalane...jak ja jade do domu 100km/h pali mi 8.5 gazu..jak jade 140km/h to pali mi 10 gazu - tak jak po wroclawiu...ale ze az 13 Ci pali to b duzo jak dla mnie
|
|
Góra |
|
|
raxon |
#151120 Wysłany:
29 Lip 2008, 19:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: korczyna k krosna Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 487
|
widze ze masz silnik 1.1 i pali 13 gazu kolega ma forda fieste z roku95 i na trasie pali mu niecale 7 gazu a silnik ma tez 1.1 :o troche mnie ta roznice dziwi
_________________ GP 1.4 8v
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#151122 Wysłany:
29 Lip 2008, 19:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
No mnie dziwi to że pali i mieście i trasie tyle samo. No jechałem szybciej, ale to trochę zbieg okoliczności że jak bym nie jechał to 12,94l/100km
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
voyteac |
#151130 Wysłany:
29 Lip 2008, 20:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 159
|
moze standardowo napisze...ale swiece i przewody w jakim masz stanie? i filtr powietrza...bo to tez ma b.duze znaczenie...moj szwagier mial stare swice i mu palil chyba 25 l /100...wymienil i spadło do normy
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#151131 Wysłany:
29 Lip 2008, 20:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Świece wymieniałem i kable w komplecie jakieś 7000km temu, ale przed wymianą też tyle palił. Filtr jakieś 2000km temu.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
dziaracz |
#151350 Wysłany:
30 Lip 2008, 10:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 25 Paź 2007, Posty: 153
|
voyteac napisał(a): moze standardowo napisze...ale swiece i przewody w jakim masz stanie?
świece mogą być przyczyną większego spalania??
mój po mieście dochodzi do 10.8 /100 i też 1.1 silnik.
chyba mnie jednak czeka wycieczka do jakiegoś gazera.
_________________ uno, due, tre quatro..... punto
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#154663 Wysłany:
02 Wrz 2008, 16:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Odnawiam temat. Od kilku dni jeżdżę do pracy 100km w jedną stronę i spalanie wychodzi mi 10l/100km i jadę tak 80-110km/h czasami w polotach do 130km/h. Takie spalanie jest przecież niemiłosiernie duże i powinno być ze 40% niższe. Podpowiedzcie co zrobić. [ Dodano: 21 Sie 2008 15:45 ]Dzisiaj próbowałem przemierzyć sondę, tzn. czy ona w ogóle podaje jakieś napięcie. Otóż jak mierzyłem wszystkie piny to po jednej stronie 2 sąsiednie nie dawały żadnego napięcia. Tak powinno być czy jednak sonda padła.
[ Dodano: 02 Wrz 2008 15:12 ]Spytam inaczej. Które kabelki powinienem mierzyć żeby sprawdzić czy sonda jest sprawna?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
Bartez |
#164555 Wysłany:
02 Wrz 2008, 18:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Z mierzeniem napięcia pinów na kostce się nie bawiłem. Po prostu wziąłem oscyloskop/diagnoskop (Ma dwa kable, jeden czarny, aby podłączyć do masy - np. minus na akumulatorze, a drugi czerwony ze szpikulcem, aby wbić się , w naszym wypadku - w czarny kabel sondy), ustawiłem opcję "Sonda lambda", zobaczyłem na przykładzie jak powinien wyglądać prawidłowy stan sondy i włączyłem pomiar. Na diagnoskopie powinna to być linia sinusoidalna - wtedy widzymy, czy sonda pracuje, czy nie (uprościłem cały opis). Nie chcę zanudzać dalej, najprościej jakbyś podłączył auto pod komputer i wtedy zobaczysz, czy wykrył błąd sondy. Dobrze jest również podłączyć auto pod analizator spalin, aby upewnić się, czy sonda jest zepsuta/sprawna. No i najważniejsze - sprawdzamy na zapalonym silniku.
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#164734 Wysłany:
03 Wrz 2008, 09:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Nie mam dostępu do oscyloskopu niestety. A na euroscanie wywaliło mi błąd sondy, ale nie wiem czy to nie było spowodowany tym że przez jakiś czas była odłączona bo chciałem sprawdzić czy jest jakaś różnica.
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
Bartez |
#164751 Wysłany:
03 Wrz 2008, 11:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 146
|
Nie znam tego komputera 'Euroscan', ale np. w KTS'ie Bosha możesz wejść w wartości rzeczywiste i sprawdzić adaptację oraz regulację sondy. Regulacja powinna być "aktywna", natomiast adaptacja powinna zmieniać swoją procentową wartość, w zależności doboru mieszanki paliwa. Jeżeli wykasowałeś błąd, a problem nadal występuje, podłącz raz jeszcze pod komputer i sprawdź, czy nadal widnieje sonda lambda. W moim przypadku tak było ( ja miałem problem z falującymi obrotami na biegu jałowym, lub podczas hamowania) i wymieniłem ją na nową Bosha z końcówką numeru identyfikującego 506. (Punto 1.2 60KM)
Pozdrawiam
Bartez
|
|
Góra |
|
|
Ja_szczur |
#164810 Wysłany:
03 Wrz 2008, 16:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 449
|
Bartez napisał(a): Nie znam tego komputera 'Euroscan', ale np. w KTS'ie Bosha możesz wejść w wartości rzeczywiste i sprawdzić adaptację oraz regulację sondy. Regulacja powinna być "aktywna", natomiast adaptacja powinna zmieniać swoją procentową wartość, w zależności doboru mieszanki paliwa. Jeżeli wykasowałeś błąd, a problem nadal występuje, podłącz raz jeszcze pod komputer i sprawdź, czy nadal widnieje sonda lambda. W moim przypadku tak było ( ja miałem problem z falującymi obrotami na biegu jałowym, lub podczas hamowania) i wymieniłem ją na nową Bosha z końcówką numeru identyfikującego 506. (Punto 1.2 60KM)
Pozdrawiam Bartez
A gdzie kupiłeś i za ile tą sondę?
_________________ Punto I 55KM + GAZ 97r.
|
|
Góra |
|
|
mariano italiano |
#164907 Wysłany:
03 Wrz 2008, 22:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Ja mam Punto 1.1 bez gazu i pali Mi 5 litrów benzyny na trasie więc po co Mi gaz i dodatkowe problemy.
|
|
Góra |
|
|
adik154 |
#164953 Wysłany:
04 Wrz 2008, 00:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 26 Kwi 2007, Posty: 276
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|