|
Obecny czas: 19 Kwi 2024, 15:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
weksla |
#151880 Wysłany:
01 Sie 2008, 19:51; Temat postu: Problem z hamulcenm nożnym |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Dziś miałem sytuacja takiego typu. Jechałem ok 60km/h, naciskałem pedał hamulca tak jak zwykle, a on prawie nie zahamował, okazało się że "skok hamulca" się wydłużył. Zawsze delikatnie naciskałem hamulec i samochód zwalniał, a dziś było inaczej, Jechałem dalej i było już w porządku, lekkie naciśniecie hamulca powodowało zwalnianie samochodu. Co nawala???
|
|
Góra |
|
|
|
|
ipIV |
#152076 Wysłany:
02 Sie 2008, 13:46; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
Zacząłbym od odpowietrzenia układu razem z wymianą płynu hamulcowego, jak się problem powtórzy, to będziemy kombinować
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
weksla |
#152313 Wysłany:
03 Sie 2008, 13:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
W środę przyjdzie kumpel do mnie z przyrządem do sprawdzenia konieczności wymiany płynu chłodniczego.
kiedyś mechanik mi powiedział, że bębny będzie trzeba wymienić, ale to nie priorytet. Trochę się przejąłem tym, wciskam pedał hamulca a on taki miękki.
|
|
Góra |
|
|
jak |
#152426 Wysłany:
03 Sie 2008, 20:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
weksla napisał(a): W środę przyjdzie kumpel do mnie z przyrządem do sprawdzenia konieczności wymiany płynu chłodniczego. kiedyś mechanik mi powiedział, że bębny będzie trzeba wymienić, ale to nie priorytet. Trochę się przejąłem tym, wciskam pedał hamulca a on taki miękki.
A co ma płyn chłodniczy do skuteczności hamowania?
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#152431 Wysłany:
03 Sie 2008, 20:42; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
Żeby sprawdzić stan płynu hamulcowego to pomiaru nie dokonuje się ze zbiorniczka tylko spuszcza się trochę płynu z zacisków Gdyż układ ten nie ma żadnego obiegu i nic sie nie miesza
Tyle samo roboty co przy wymianie... :]
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
weksla |
#152611 Wysłany:
04 Sie 2008, 12:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Cytuj: A co ma płyn chłodniczy do skuteczności hamowania?
widać że z Ciebie fachowiec, jak nie wiesz co pisac to nic nie pisz
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#152615 Wysłany:
04 Sie 2008, 12:07; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
weksla napisał(a): widać że z Ciebie fachowiec, jak nie wiesz co pisac to nic nie pisz
No też się zastanawiam, co ma płyn mający za zadanie chłodzić silnik do hamulców
Ja założyłem, że nie chodziło Ci o płyn Chłodniczy tylko Hamulcowy
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
jak |
#152697 Wysłany:
06 Sie 2008, 18:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
Ja też się domyśliłem, ale według WEKSLA jestem niedouczony, no to dawaj Stary i doucz mnie jaki wływ na hamulce ma płyn chłodniczy. Jestem chłonny wiedzy [ Dodano: 06 Sie 2008 18:50 ]Chyba się nie doczekam wykładu, a szkoda, bo miałem jeszcze jedno pytanie. Mianowicie, jaki wpływ na globalne ocieplanie ma rodzaj płynu spryskiwaczy.
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
|
weksla |
#164168 Wysłany:
01 Wrz 2008, 13:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 112
|
Faktycznie niedoczytałem dokładnie, chodziło mi o płyn hamulcowy oczywiscie.
Po wymianie płyny hamulce działały wporządku. Do wczorajszego incydentu.
Sytuacja sie powtórzyła hamulce nie zadziałały i wylądowałem w rowie
Okazało się że wężyk hamulcowy poszedł.
ale teraz pytanie czy wężyk pękł w wyniku kolizji czy podczas hamowania??
|
|
Góra |
|
|
STax |
#164171 Wysłany:
01 Wrz 2008, 13:18; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
weksla: wężyk mógł pęknąć pod wypływem czasu. U mnie tak właśnie było. Auto ma 11 lat i zaczęło ubwać płynu hamulcowego. Przegląd kół zrobiłem no i przy przednim wężyk był popękany.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#164190 Wysłany:
01 Wrz 2008, 13:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Dobrze że rów był w miarę płytki
Ja osobiście mniej więcej co miesąc sprawdzam stan wszystkich przewodów.
Na tym punkcie jestem wyjątkowo wyczulouny.
Mojemu tacie kiedys w maluszku poszły wszyskie hamulce a że ręczny też zbytnio nie trzymał to maluszek zakończył swój żywot na słupie.
Mojej mamie podobna żecz sie stała w 125p tylko że w tym przypadku ręczny trzymał i jedyną konsekwencją było zupełnie zatamowane skrzyżowanie.
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#164294 Wysłany:
01 Wrz 2008, 20:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
jak napisał(a): doucz mnie jaki wływ na hamulce ma płyn chłodniczy. Jestem chłonny wiedzy
No staaary... jak jeździsz bez płynu chłodniczego to hamulce mogą nie być potrzebne... kwestia czasu aż auto zacznie hamować silnikiem
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
lk73 |
#164961 Wysłany:
04 Wrz 2008, 08:14; Temat postu: Re: Problem z hamulcenm nożnym |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
weksla napisał(a): Dziś miałem sytuacja takiego typu. Jechałem ok 60km/h, naciskałem pedał hamulca tak jak zwykle, a on prawie nie zahamował, okazało się że "skok hamulca" się wydłużył. Zawsze delikatnie naciskałem hamulec i samochód zwalniał, a dziś było inaczej, Jechałem dalej i było już w porządku, lekkie naciśniecie hamulca powodowało zwalnianie samochodu. Co nawala???
Miałem praktycznie identyczną sytuację wczoraj. Jadę sobie no i chciałem zachamować, a tu pedał hamulca w pierwszym naciśnięciu wpada jak w masło, naciskam drugi raz i jest ok. W każdym razie tak cieplutko to dawno mi się nie zrobiło. Sytuacja powtórzyła mi się jeszcze raz po paru kilometrach. Po tych dwóch sytacjach przejechałem może ze 150 km i nic się nie działo podobnego. Trzeba będzie sprawdzić układ hamulcowy
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|