|
Obecny czas: 10 Maj 2024, 02:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
svenson |
#193793 Wysłany:
25 Lis 2008, 18:08; Temat postu: Kontrolka ładowania znika po przekręceniu stacyjki |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 31
|
Witajcie. W ostatnich dniach wymieniłem alternator na nowy - wzmocniona obudowa - bo w starym ona pękła. Problem dotyczy kontrolki akumulatora. Otóż po przekręceniu kluczyka w stacyjce (nie zapalam silnika), znikają poszczególne kontrolki (poduszka, wspomaganie, abs, etc.) i kontrolka akumulatora. Dziwne, bo z tego co wiem jest to sprawdzenie ładowania akumulatora po włączeniu silnika i wtedy to powinna ona zniknąć. Tak jak napisałem ładuje bez problemu. Poradźcie czy pomoże odłączenie akumulatora z klem i podpięcie ponowne. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
|
|
E.T. |
#193939 Wysłany:
25 Lis 2008, 22:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
svenson mam to samo!!
(ale czad - sam nie jestem! )
wachlowanie klemami nic Ci nie da!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
svenson |
#193944 Wysłany:
25 Lis 2008, 22:21; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 31
|
Świetnie. Jak długo jeździsz z tym "problemem" ? Z tego co do tej pory widzę to nie ma to ( jak narazie ) żadnego znaczenia.
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#193946 Wysłany:
25 Lis 2008, 22:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
|
Góra |
|
|
svenson |
#193952 Wysłany:
25 Lis 2008, 22:28; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 31
|
A ja dopiero od 19 list 2008. Zauważyłem to tylko przez przypadek, bo jak każdy facet jestem "wzrokowcem"
|
|
Góra |
|
|
Kufell |
#194009 Wysłany:
26 Lis 2008, 00:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#194067 Wysłany:
26 Lis 2008, 07:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
generalnie mam jazdy ze wskaźnikami, więc stosunkowo późno to odkryłem!
svenson gdzie kupiłeś alternator?
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
svenson |
#194114 Wysłany:
26 Lis 2008, 10:48; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 31
|
_________________ Punto II 1,2 8v 2001r.
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#194116 Wysłany:
26 Lis 2008, 10:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
|
Góra |
|
|
svenson |
#194119 Wysłany:
26 Lis 2008, 10:58; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 31
|
Dokładnie. Spróbuję wyjaśnić sprawę z gościem albo dorwę jakiegoś elektryka, który ma opanowaną tą sprawę.
_________________ Punto II 1,2 8v 2001r.
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#194126 Wysłany:
26 Lis 2008, 11:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
svenson skoro mamy pewność, że coś "nie tego jest" (nie miałem pewności, bo mam jazdy z deską), to można do gościa zapytania wysłać, bo może to coś trywialnego i nie trzeba fatygować elektryka, no chyba, że masz jakiegoś zaprzyjaźnionego!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
svenson |
#194792 Wysłany:
27 Lis 2008, 23:06; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 31
|
Powiem tak. Wczoraj wysiadła mi centralka sterowania modułem wtrysku. Na dwóch "garach" przejechałem prawie 20 km. Szukałem mechanika i skierowano mnie do fachowców od elektryki. Zrobili mi ten sterownik czyli sam komp i policzyli 3 stówy. Przy okazji zapytałem o to ładowanie i koleś powiedział że nie jest w stanie mi wyjaśnić przyczyny ale "jak się nic nie dzieje to tylko jeździć"
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#194882 Wysłany:
28 Lis 2008, 09:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
tak, czy inaczej kontrolne pytanie do Pana od którego kupowaliśmy alternatory, to można wysłać!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
svenson |
#195122 Wysłany:
08 Gru 2008, 22:48; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 31
|
Pytanie do gościa wysłałem. Jak tylko odpowie odezwę się.
[ Dodano: 08 Gru 2008 21:48 ] Dzisiaj otrzymałem wiadomość. Jestem elektrykiem z zamiłowania ale nie wiem co gość miał na myśli. Cytuję jego maila: "Witam. Proszę sprawdzic jakie jest napięcie ładowania. Pozdrawiam." I to tyle od niego. Sprawdzę, odpiszę i ciekawe jak zareaguje, bo z tego co widzę ładowanie jest normalne.
|
|
Góra |
|
|
Bahama70 |
#197609 Wysłany:
08 Gru 2008, 23:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
svenson napisał(a): Pytanie do gościa wysłałem. Jak tylko odpowie odezwę się.
[ Dodano: 08 Gru 2008 21:48 ] Dzisiaj otrzymałem wiadomość. Jestem elektrykiem z zamiłowania ale nie wiem co gość miał na myśli. Cytuję jego maila: "Witam. Proszę sprawdzic jakie jest napięcie ładowania. Pozdrawiam." I to tyle od niego. Sprawdzę, odpiszę i ciekawe jak zareaguje, bo z tego co widzę ładowanie jest normalne.
Miałem to samo po zakupie jakiegoś chińskiego alternatora. W ASO powiedzieli mi, że on nie obsługuje funkcji gaszenia kontrolki po odpaleniu. I faktycznie po regeneracji starego Magnetti Marelli wszystko wróciło do normy.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#197649 Wysłany:
14 Gru 2008, 08:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
svenson czekam! działaj!
Bahama70 alternator miał być dobry (odpowiedni!)!
[ Dodano: 14 Gru 2008 07:08 ] svenson są jakieś informacje od sprzedawcy?
wymieniłem zegary i mam absolutną pewność, że to nie w nich tkwił problem!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
tomek-hawaj |
#201242 Wysłany:
22 Gru 2008, 00:07; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 19 Paź 2008, Posty: 1
|
Ja mam podobny problem. Zakupiłem nowy alternator bo stary po regeneracji wytrzymał 7 m-cy czyli o miesiąc wiecej niż było gwarancji. Śmierć starego oznajmiła paląca się kontrolka akumulatora. Po wymianie na nowy nie świeci się już wcale. Po przekręceniu kluczyka powinna świecić do uruchomienia silnika i pojawienia się napięcia ładowania, a tu nic. Pozostałe kontrolki świecą bez zarzutu. Pytanie za 100 pkt: czy po prostu padła dioda podświetlania kontrolki czy może gdzieś indziej szukać przyczyny. Wyczytałem na forum ze są jakieś alternatory, które nie obsługują kontroli ładowania czy coś podobnego, ale jakoś nie chce mi się wierzyć.
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#201291 Wysłany:
22 Gru 2008, 11:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
tomek-hawaj napisał(a): Pytanie za 100 pkt: czy po prostu padła dioda podświetlania kontrolki czy może gdzieś indziej szukać przyczyny.
jak przekręasz kluczyk, powinny zapalić Ci się kontrolki (w tym ta od ładowania!), by po chwili zgasnąć! ja u Ciebie się dzieje?
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
Marcinn |
#202365 Wysłany:
27 Gru 2008, 13:10; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 02 Wrz 2007, Posty: 43
|
ja mam podobny problem, kupiłem altka na allegro i po zamontowaniu kontrolka ładowania przestała istnieć. Nie zapala się przed odpaleniem silnika. Coś chyba nie tak jest z tymi alternatorami.
_________________ Punto mkII - 1.2/8V/60KM/2001/LPG/100001km
|
|
Góra |
|
|
artur_paczek |
#208107 Wysłany:
14 Sty 2009, 12:42; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 14 Sty 2009, Posty: 2
|
Widzę,że nie jestem sam w tym temacie. Też jakiś tydzień temu wymieniłem alternator i ta sama sytuacja kontrolka znika przed odpaleniem silnika, ale...ale u mnie jest jeszcze jeden mankament bo wspomaganie działa mi tez zanim odpalę silnik. Z tym, że teraz w sumie nie wiem czy to od alternatora bo niedawno (po wymianie alternatora) przeprowadziłem operację przelutowania styków silniczkaka i wspomaganie po roku nie działania odżyło (dopiero co znalazłem forum i dowiedziałem się o takiej możliwości )z tym,ze jak pisze działa zanim silnik odpalę.
|
|
Góra |
|
|
Marcinn |
#214218 Wysłany:
31 Sty 2009, 16:05; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 02 Wrz 2007, Posty: 43
|
artur_paczek napisał(a): Widzę,że nie jestem sam w tym temacie. Też jakiś tydzień temu wymieniłem alternator i ta sama sytuacja kontrolka znika przed odpaleniem silnika, ale...ale u mnie jest jeszcze jeden mankament bo wspomaganie działa mi tez zanim odpalę silnik. Z tym, że teraz w sumie nie wiem czy to od alternatora bo niedawno (po wymianie alternatora) przeprowadziłem operację przelutowania styków silniczkaka i wspomaganie po roku nie działania odżyło (dopiero co znalazłem forum i dowiedziałem się o takiej możliwości )z tym,ze jak pisze działa zanim silnik odpalę.
U mnie też wspomaganie chodzi przed odpaleniem kropka, a przed wymianą alternatora chyba tak nie było.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz po wymianie altka, jak stoję za jakimś samochodem i mam zapalone światła, to jak przygazuję to widzę że moje światła zaczynają mocniej świecić (nieznacznie ale jednak).
_________________ Punto mkII - 1.2/8V/60KM/2001/LPG/100001km
|
|
Góra |
|
|
remind |
#214262 Wysłany:
31 Sty 2009, 19:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Jak działa wspomaganie a silnik jest wyłączony to fachowcy montowali ten alternator. U mnie wspomaganie działa dopiero po włączeniu silnika. Ale nie tak od razu, przez chwileczkę nie działa.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
artur_paczek |
#215600 Wysłany:
04 Lut 2009, 20:38; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 14 Sty 2009, Posty: 2
|
remind napisał(a): Jak działa wspomaganie a silnik jest wyłączony to fachowcy montowali ten alternator.
No mnie też to zastanawiało. Pojechałem do nich i stwierdzili, że inaczej alternatora nie da się podłączyć bo to tylko dwa przewody.
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#216306 Wysłany:
06 Lut 2009, 15:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
artur_paczek wydawało mi się, że ze trzy są, ale nie ma to znaczenia, bo i tak ciężko było by źle to podłączyć!
remind myśle, że jest to problem elektroniki alternatora, która nie daje informacji na komputer o braku ładowania i dlatego zegary myślą, że ładowanie mamy, a wspomaganie też mam zielone światło do pracy!
(b.luźna teoria bez patrzenia w schematy!)
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
Pakito007r |
#275107 Wysłany:
27 Lip 2009, 11:11; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 15 Wrz 2008, Posty: 51
|
Czytałem wasza pronlemy i wygląda mi na regulator napięcia... Kolega napisał, że jak doda gazu to mocniej światła mu się świeca to może chińskie alternatory nie posiadają wogóle regulatora i dlatego wam kontrolka inaczej działa bo niema innej możliwości... najlepiej sprawdzić to podpinając miernik i przegazowac jesli wzrasta napięcie to z pewnościa niema regulatora i kontrolka będzie gasnąc przed odpaleniem...
_________________ ...:::ODIUM:::...
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|