|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 07:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jabb |
#205651 Wysłany:
07 Sty 2009, 11:25; Temat postu: Silnik gaśnie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
W poniedziałek odpiąłem akumulator bo planowałem, że jazdę będę miał dopiero dzisiaj, ale nie mam prostownika sprawnego, więc zwyczajnie w ciepłym mieszkaniu aku stał sobie pod schodami.
Dzisiaj rano wpiąłem go do samochodu, odpaliłem silnik i wyjechałem z garażu. Zapalił od razu bez zająknięcia.
Samochód postał wyłączony kilka minut. Odpaliłem go znowu bez problemu, ale samochód zgasł momentalnie gdy tylko spróbowałem włączyć światła. Udało mi się go odpalić po kilkudziesięciu sekundach, ale zgasł znowu gdy włączyłem kierunkowskaz. Gasł również przy hamowaniu, a świateł mijania już w ogóle nie udało mi się uruchomić. Ogrzewanie tylnej szyby i wentylacja działały bez problemów.
Po przejechaniu ok. 1,5km dawało się włączyć kierunkowskazy, a później udawało się hamować. Światła mijania ciągle nie dają się włączyć.
Za każdym razem rozruch przebiega błyskawicznie.
Punto Mk1 55 S
Mam Immobilizer firmy bodajże CEL (c+t immobilizer CEL 5068).
Pomóżcie
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Martinezio |
#205656 Wysłany:
07 Sty 2009, 12:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Sprawdź alternator i czy przypadkiem nie masz gdzieś zwarcia (sprawdź też, czy klemy dobrze podpiąłeś - na wszelki wypadek przeczyść klemy i styki aku, oraz przesmaruj styki wazeliną lub WD-40).
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#205690 Wysłany:
07 Sty 2009, 14:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Sprawdź alternator czyli... ?
[ Dodano: 07 Sty 2009 13:46 ] Nie wiem dlaczego, ale wreszcie zadziałało. Może za zimno mu było wcześniej. Wciąż jednak czekam na sugestie co to mogło być, żeby więcej się coś takiego nie zdarzyło.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#205998 Wysłany:
08 Sty 2009, 10:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Alternator, czyli prąd ładowania  Jak nie wyrabia, to aku nie ładuje i może mieć problemy z podawaniem iskry na gary.
Chociaż teraz mi tak przyszło do czupryny, że może to nie w tym kierunku i warto by sprawdzić filtr paliwa i pompkę? Tudzież olej? Chociaż może bredzę 
|
|
Góra |
|
 |
jabb |
#206051 Wysłany:
11 Paź 2009, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
Co ma filtr paliwa, pompa albo płyny ustrojowe do awarii świateł?
Dobrze naładowany akumulator nie jest w stanie samodzielnie uciągnąć iskry i świateł? Napięcie ładowania mierzyć na klemach?
[ Dodano: 11 Paź 2009 19:21 ] Minęło sporo czasu, ale muszę odkopać temat.
Dzisiaj przy próbie włączenia świateł mijania zgasł mi silnik i nie chciał się dać uruchomić. Myślałem, że to jakiś bezpiecznik, ale przekonałem się, że powrócił ten cholerny problem z gasnącym silnikiem.
Objawy wyglądają teraz tak:
-silnik odpala i pracuje normalnie
-można włączyć światła pozycyjne, nawiewy, ogrzewanie szyby tylnej
-silnik gaśnie przy włączeniu świateł mijania, kierunkowskazów, awaryjnych i przy hamowaniu
-po wyłączeniu zapłonu gdy awaryjne zostają włączone to słychać bardzo szybkie terkotanie przekaźnika (?)
-po zgaśnięciu silnika trzeba odczekać trochę aby samochód dał się odpalić ponownie
-na włączonym zapłonie gdy silnik zgaśnie wskazówka temperatury idzie do oporu w górę, a poziomu paliwa przykleja się do minimum
-przy otwartych drzwiach światełko wewnętrzne przygasa do momentu 'odblokowania' silnika
Jeden raz zdarzyło się, że kontrolki akumulatora i hamulca pozostały WŁĄCZONE pomimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki aż do momentu zamknięcia drzwi=zgaszenia lampki wewnętrznej.
Osobiście podejrzewam immobiliser, bo czas oczekiwania na możliwość ponownego odpalenia silnika jest dość podobny do normalnego okresu podtrzymania sygnału immobilisera (od przytknięcia pastylki do ponownego odcięcia zapłonu).
Dzisiaj w powrocie z działki asystował mi Łodziak, za co bardzo dziękuję, ale następnym razem mogę nie mieć tyle szczęścia. Wesprzyjcie mnie bo nie wiem co z tym zrobić.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#297448 Wysłany:
11 Paź 2009, 19:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|