|
Obecny czas: 03 Maj 2024, 03:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Fenix |
#221547 Wysłany:
22 Lut 2009, 10:25; Temat postu: Falowanie obrotów....... |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Prudnik Rejestracja: 05 Wrz 2007, Posty: 200
|
jak wiadomo mam dieselka 1.9 Ds no i małego zonka od tygodnia mianowicie zaczęło mu obroty falować jak jest zimny i nawet jak jest ciepły do tego stopnia ze potrafi po wysprzegleniu z górki zgasnąć po paru sekundach. czasami jest tak że chwilkę po faluje w malym stopniu i jak rto diesel w zimie i chodzi jak zloto a czasami jak mu coś odbije dostaje właśnie mocnych falowań i gaśnie mi:( jak by w ogóle nie miał wolnych obrotów( co może być tego ewentualną przyczyną, filtry mam pozmieniane wiec nic zapchanego nie może być, nawet mu werwę wlałem i nadal tak robi [img]i%20nie%20wiem%20co%20jest%201%20raz%20mi%20takie%20odbicia%20robi%20 %20aaaa%20jak%20faliuje%20załącza%20mu%20sie%20czasami%20kontrolka%20od%20silnika%20a%20po%20odpaleniu%20ponownie%20gaśnie%20chyba%20%20że%20trzeba%20odczekać%20z%205%20min%20jeśli%20nie%20chce%20zgasnąć:(%20%20co%20może%20być%20takiego%20zachowania%20przyczyna???[/img]
_________________ ----------------------------------------------------
http://fiatpunto.com.pl/topic3518.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
uki1906 |
#221653 Wysłany:
22 Lut 2009, 14:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
Objawy wyglądają mi na czujnik położenia wału, który w JTD często się psuje. Jak dla mnie to jego wina. Może kolega Remind powie coś jeszcze. A podczas jazdy nie masz szarpnięć żadnych?
|
|
Góra |
|
|
Fenix |
#221687 Wysłany:
22 Lut 2009, 15:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Prudnik Rejestracja: 05 Wrz 2007, Posty: 200
|
nie ma nic takiego wysokie obroty trzymam i idzie żadnych szarpnięć tylko spada z obrotów i klapa wyłącza sie na jałowym biegu tak jak by wolnych obrotów nie miał wybije go na bieg jałowy i koniec, nie zawsze tak jest tylko jak mu coś odbije a nie wiesz jaki kosz jest tego czujnika może ??? Remind co ty o tym sądzisz??
_________________ ----------------------------------------------------
http://fiatpunto.com.pl/topic3518.html
|
|
Góra |
|
|
uki1906 |
#221715 Wysłany:
22 Lut 2009, 16:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
Coś ktoś kiedyś pisał, że do JTD to koszt coś koło 200-300zł.
|
|
Góra |
|
|
remind |
#221771 Wysłany:
22 Lut 2009, 19:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Czujnik położenia wału około 100zł i można samemu wymienić. Ale to raczej nierówno tylko pracuje lub wogóle nie da się uruchomić. Jest za silnikiem, pod pompą +-.
Jeśli masz coś takiego że wchodzi ci na wyższe obroty przed gaśnięciem to zapowietrza się układ paliwowy. Sprawdź czy masz dokręcony korek w filtrze paliwa, bo czasami przez to powietrze lubi wchodzić. Możliwe że też w innym miejscu łapie powietrze do układu. Jeśli silnik nie chce zgasnąć po przekręceniu kluczyka na OFF to też zapowietrzenie.
Sprawdzałeś u siebie wtryskiwacze? Przez to nie gaśnie, ale bardzo nierówno pracuje po uruchomieniu i szarpie.
Warto na komputer się wybrać. np bosh kts-540 lub nowsze może jest błąd czujnika położenia wału co w 1 pkt. pisałem. Sprawdzić oscyloskopem przebiegi na czujniku.
Migała ci czerwona kontrolka silnika, po kolejnym uruchomieniu?
Najgorsze co mogło się uszkodzić to niestety pompa ale najpierw proste rzeczy należy posprawdzać.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
Ostatnio edytowany przez remind, 22 Lut 2009, 19:25, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
uki1906 |
#221775 Wysłany:
22 Lut 2009, 19:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
No też właśnie myślałem, że może być jakieś zapowietrzenie w układzie paliwowym.
|
|
Góra |
|
|
anker |
#221782 Wysłany:
22 Lut 2009, 19:48; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: walbrzych Rejestracja: 18 Lut 2009, Posty: 26
|
|
Góra |
|
|
Fenix |
#221788 Wysłany:
22 Lut 2009, 20:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Prudnik Rejestracja: 05 Wrz 2007, Posty: 200
|
obrotomierza ten model nie przewidywał nigdy:( a szkoda ....filtr paliwa wymieniony to prawda ale po tyg od wymiany zaczęło się to dopiero dziać wiec nie wiem czy to kurek ale sprawdzę jakoś dojadę dzisiaj do pracy... a co do kontrolki to nie migała jak zgasł normalnie się uruchomił zaczol falować znowu i znosu się zaświeciła i nie chciała zgasnąć już dopiero jak padł to na nowo bajka się zaczynała. a co do wtryskiwaczy to ci nie powiem ale mam dobre nie dawno złomek od mechanika wrócił i powiedział że jest oki... jutro zobaczę ten filtr jak nie po kompa podepnę i zobaczymy co wyjdzie i dam znać... ale już mam jakiś PTK odniesienia dzięki wam
_________________ ----------------------------------------------------
http://fiatpunto.com.pl/topic3518.html
|
|
Góra |
|
|
remind |
#221789 Wysłany:
22 Lut 2009, 20:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Może przy wymianie ktoś zgubił np. oring w złączach na filtrze... Pompa sama się odpowietrza, więc wystarczy zalać filtr olejem. A z ciekawych spraw to w zbiorniku nie masz pompy tak jak w reszcie punto... Więc musisz mieć szczelny układ paliwowy żeby działało.Filtr najlepiej sprawdź sprawdź rano przed wyjazdem do pracy. Generalnie oryginalny licznik z obrotami to można sobie wstawić.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
Ostatnio edytowany przez remind, 22 Lut 2009, 20:14, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Fenix |
#221792 Wysłany:
22 Lut 2009, 20:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Prudnik Rejestracja: 05 Wrz 2007, Posty: 200
|
ja wiem sam sie zawsze perzepychal raz dałem mechanikowi by zmienił bo przy okazji było i tu takie walki mi powychodziły <zalamka> jutro zobaaczę do 20 mam czas to powiem co i jak poszło
ale ciekawa sprawa bo koleś mi robił 4 wtrysk by bąbelki nie uciakały z niego, po wymieniał przelewki i co filtra paliwa też węzyki co prawda przestały lecieć ale to sie zaczęło dziać wiec nie wiem co już o tym myśleć
_________________ ----------------------------------------------------
http://fiatpunto.com.pl/topic3518.html
|
|
Góra |
|
|
remind |
#221794 Wysłany:
22 Lut 2009, 20:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Przyznam że co 30-40kkm to warto wymienić filtr i regularnie spuszczać wodę o ile jest. Oczywiście najlepiej to robić samemu, nie jest trudne chociaż można coś tam zrobić czasami źle Ostatnio olej wymieniałem to nie dokręciłem filtra oleju i ciekło mi przez ~15kkm myślałem ze to poszedł wymiennik ciepła a tu taka fuszerka z mojej strony.
U mnie też są wymienione przewody "naddatkowe". Z tego co patrzyłem to tam sucho jest. Na razie nic tam nie ruszam.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
anker |
#221834 Wysłany:
22 Lut 2009, 21:40; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: walbrzych Rejestracja: 18 Lut 2009, Posty: 26
|
ja mialem do czynienia z astra 99 diesel,tam tez falowaly obroty i przestawal dzialac obrotomiez-powodem byl czujnik polozenia walu ale to byla astra a nie punto
|
|
Góra |
|
|
uki1906 |
#222007 Wysłany:
23 Lut 2009, 13:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
Musi gdzieś być nieszczelność, z tym, że niewielka, bo na większych obrotach silnik nadgania i nic się nie dzieje a na wolnych nie radzi sobie z powietrzem. Nie wiem, jak tam wygląda w 1.9D filtr paliwa ale zerknij na niego, przewody i uszczelnienia tak, jak to remind już powiedział.
|
|
Góra |
|
|
Fenix |
#222411 Wysłany:
24 Lut 2009, 19:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Prudnik Rejestracja: 05 Wrz 2007, Posty: 200
|
i co i nie zdążyłem sprawdzić pękł mi wspornik który trzyma rolkę napinającą bo jakiś baran to zespawał a ja przejechałem na spawanym 50 tyt nic nie wiedząc o tym teraz szukam nowego uchwytu i rolki oczywiście bo sie zatarła a sprawa obrotów odwlecze się w czasie <załamka>
_________________ ----------------------------------------------------
http://fiatpunto.com.pl/topic3518.html
|
|
Góra |
|
|
remind |
#222418 Wysłany:
24 Lut 2009, 20:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Rozumiem że to ten wspornik na którym jest rolka dociskająca pasek do koła pasowego wału oraz sprężarki ( 73503446 ). To niedroga sprawa ok 80-100zł w oryginale. Do tego dochodzą oczywiście rolka ok 120zł ( SKF, ruvile już nie oryginał ) . Warto już wymienić dla świętego spokoju wszystkie 2 + ewentualnie rolkę napinacza.
W moim już non stop piszczy pasek, zastanawiam się czy mi też może rolka się nie zatarła...
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
Fenix |
#222427 Wysłany:
24 Lut 2009, 20:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Prudnik Rejestracja: 05 Wrz 2007, Posty: 200
|
rolka jest pod klimą umiejscowiona wiec chyba to ..... aż tak to się nie znam tylko dostać muszę to w hurtowni jutro powinienem wiedzieć czy jest i już wiem dla czego pasek katalogowy nie pasował mi, 2 cm brakowało, jak bym dostał tego co to robił to <cenzura>
_________________ ----------------------------------------------------
http://fiatpunto.com.pl/topic3518.html
|
|
Góra |
|
|
remind |
#222430 Wysłany:
24 Lut 2009, 20:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
|
pdulemba1 |
#794591 Wysłany:
24 Sty 2016, 18:34; Temat postu: Re: Falowanie obrotów....... |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 24 Sty 2016, Posty: 1
|
Witam. Podłączę się do tematu. Kupiłem niedawno używane punto 2 - 1.9D, rocznik 2000.
I po jeździe próbnej - na zimnym silniku, jechałem i było ok.
W drodze powrotnej do domu auto zaczęło mi gasnąć. Dojeżdżając do świateł - wrzucam luz, puszczam pedał gazu - obroty spadają i po prostu auto gaśnie. Odpaliłem - zgasło. Za drugim razem odpaliłem i było ok. Przejechałem 1-2km i znów zgasło gdy zatrzymałem się na skrzyżowaniu. Wtedy już nie odpaliło, po przekręceniu kluczyka raz - zapaliła się na 1-2s kontrolka czerwonego silnika.
Zadzwoniłem do właściela od którego kupiłem to auto 30min wzceśniej - przyjechał i powiedział żeby się tym nie przemować. Odaplił auto ale zauważyłem, że nacisnął pedał gazu w trakcie odpalania. Przegazował mocno i auto nie zgasło. Pojechałem do domu - zgasło mi po drodze raz na skrzyżowaniu.
Poza tym w trakcie zmiany biegów w trakcie jazdy - naciskając sprzęgło i puszczając pedał gazu - czuć, że obroty w pierwszej reakcji podchodzą lekko w górę i dopiero spadają ale spadają do zbyt niskiego poziomu.
Właściciel okazał się o tyle w porządku, że powiedział, że w razie czego mogę mu zwrócić to auto w najbliższych dniach.
I tutaj pytanie - czy ktoś wie co to może być? Jaka jest przyczyna? Dodam, że jadąc po autostradzie - wydawało mi się, że auto jest słabsze niż powinno. Ciężko się rozpędzało powyżej 100km/h. Wcześniej jeździłem takim samym puntem tylko z 2002 roku i wydaje mi się, że było o wiele mocniejsze, łatwiej się rozpędzało i bez problemu na autostradzie mogłem rozpędzić je do 140-150km/h...
Czy ktoś wie co może być problmemem tutaj? Jaki ewentualnie będzie koszt naprawy - czy opłaca mi się w to pakować i naprawiać czy po prostu zwrócić auto (kosztowało 3400zł więc drogie naprawy odpadają przy moim skromnym budżecie...)
Z góry dziękuję za pomoc.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|