Chciałem przedstawić prosty manual dotyczący wymiany paska wielorowkowego w silniku 1,3 JTD
Potrzebny sprzęt:
-lewarek
-klucz do kół
-grzechotka z nasadką 15
-śrubokręt krzyżakowy
Nie będzie nam do tego celu potrzebny żaden kanał

Wszystko wykonamy od prawego przedniego boku samochodu. Tak więc zabezpieczamy samochód żeby go podnieść. Luzujemy śruby na kole. Podnosimy naszego kropka i odkręcamy do końca koło.
Teraz musimy nadkole. Potrzebny do tego jest śrubokręt krzyżakowy.
Po odkręceniu wszystkich śrubek mamy taki widok
Teraz przyglądamy się jak pasek jest zamocowany, żeby potem nowy przymocować tak samo.
Bierzemy grzechotkę z nasadką 15 i ustawiamy na lewe obroty. Teraz zakładamy grzechotkę z nasadką na rolkę napinacza paska, jest tam odpowiednia śruba.
Jedną ręką mocno ciągniemy aby poluzować napinacz, a drugą zdejmujemy pasek.
Teraz jest czas na kontrolę wszystkich roleczek

Polecam kompresor.
Gdy już wszystko sprawdzone, przykładamy ponownie grzechotkę z nasadką i zakładamy pasek tak samo jak zdejmowaliśmy poprzedni.
Sprawdzamy, czy wszystko ładnie się ułożyło i możemy skręcać nadkole z powrotem.
Mocujemy koło i opuszczamy auto. Dokręcamy koło i cieszymy się nowym paskiem.
Pasek należy wymienić raz na 60 000 km lub jak widać na nim większą ilość pęknięć.
Orientacyjny czas naprawy to 15 minut. Koszt paska niecałe 40 zł. Ja kupiłem z Gates, tylko numer paska podam jutro.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że manual się komuś przyda
[ Dodano: 28 Lut 2009 20:03 ]Dla zainteresowanych, znalazłem ten numer paska
Gates Micro-V XF 6PK1310
