|
Obecny czas: 20 Kwi 2024, 05:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
remind |
#222165 Wysłany:
23 Lut 2009, 21:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Trochę przesada, reflektor wystarczy odkręcić 3 ma śrubami i go o 1-2cm odsunąć. Wtedy da się wyjąć z tyłu zaślepki plastykowe.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
|
|
domurst |
#222211 Wysłany:
23 Lut 2009, 23:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
Tak jak pisze remind jest najłatwiej - po odkręceniu trzech śrubek reflektor spokojnie da się odsunąć kilka centymetrów i nie ma już najmniejszego problemu z wymianą...
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#222927 Wysłany:
25 Lut 2009, 23:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
|
Góra |
|
|
Kroolu |
#222938 Wysłany:
25 Lut 2009, 23:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
Powoli powoli chlopaki....zarowke po odkreceniu lampy da sie wymienic jak sie ja popusci...nawet jak jest przykrecona to sie da wymienic samymi opuszkami palcow ja wyciagajac...ale mowimy o ksenonach...gdzie sa jeszcze 3 kostki i wiazka kabli i juz nie ma tak hop siup...
plus do tego musimy sie liczyc z tym ze trzeba naciac zaslepke albo wywiercic otwornica dziure by moc przez cos wyciagnac z lampy kable na zewnatrz od ksenkow..
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
Ostatnio edytowany przez Kroolu, 26 Lut 2009, 18:51, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#223054 Wysłany:
26 Lut 2009, 14:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
|
Góra |
|
|
olek |
#223076 Wysłany:
26 Lut 2009, 16:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 01 Lip 2008, Posty: 477
|
Powiem tak. Jeżeli masz chęci i w miarę dobre zdolności manualne to montaż zestawu HID zajmie nie więcej niż godzinę ( w mk II )
Wszystko co jest potrzebne do montażu jest w zestawie- oprócz otwornicy.
-palniki
-przetwornice
-okablowanie
-mocowanie przetwornic
-wkręty
-instrukcja obrazkowa
-schemat podłączenia
Kostek okablowania nie da się źle podłączyć- po prostu nie wejdzie do gniazda.
Montaż lewej strony ( patrząc od przodu na auto ) w wywierceniem otworów pod okablowanie i zamontowanie przetwornic zajmuje 15 minut. Dłużej schodzi z prawej strony. Wystarczy jednak odkręcić reflektor i mamy więcej miejsca. Trzeba jednak uważać aby nie uszkodzić palnika- jest nieco dłuższy od żarówek H1.
Otwory na okablowanie wywierciłem w mniejszych ( skrajnych) zaślepkach natomiast przetwornice przykręciłem do większych.
Wygląda to tak:
Oprócz tego wszystkie kable dodatkowo zabezpieczone taśmą do wiązek elektrycznych.
Po montażu obowiązkowe ustawienie wysokości reflektora ... !
_________________ When I grow up I'll be Ferrari...
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#223081 Wysłany:
26 Lut 2009, 16:41; Temat postu: |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
maxx_krk |
#223093 Wysłany:
26 Lut 2009, 17:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sty 2008, Posty: 503
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#223102 Wysłany:
26 Lut 2009, 18:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
zobaczymy :] fotki dopiero w przyszłym tygodniu po montażu [ Dodano: 26 Lut 2009 18:03 ]dzięki olek na pewno się przyda a co do żarówek to masz h1 ? bo coś wspomniałeś... h1 jak się nie mylę były w starszych wersjach, ja mam h7 od 01roku chyba wszystkie.
olek napisał(a): Wszystko co jest potrzebne do montażu jest w zestawie- oprócz otwornicy.
nie rozumiem do czego to jest potrzebne
_________________ Zapraszam nowa galeria
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#223117 Wysłany:
26 Lut 2009, 18:49; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
kogutek89 napisał(a): nie rozumiem do czego to jest potrzebne Bo trzeba zniszczyć reflektor wiercąc w nim dziurę taką zeby lampa przeszła ... H1 - spoko, H7 - wyjdzie za duża i będzie problem ze szczelnością W drugą stronę - jak nie lampa to kable - już lepiej ze szczelnością ale i tak wtyczki są imo za duże i uszczelka będzie latać [ Dodano: 26 Lut 2009 17:47 ]marcin186 napisał(a): To juz bedzie widac ze masz cos innego w leflektorach. przy 4300K widać przy 8000K nie tylko widać, ale rzuca się ten niebieski bardzo w oczy [ Dodano: 26 Lut 2009 17:49 ]Cytuj: -palniki
Lampy wyładowcze.... palnik masz w kuchence gazowej
Tak samo rozwala mnie określenie "żarnik" Żarnik jest elementem zwykłej żarówki - te włókno to jest żarnik Ale jak już wnikamy to w lampie wyładowczej jest "jarznik" ale nie jest to cała lampa tylko miejsce gdzie powstaje łuk elektryczny.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
olek |
#223198 Wysłany:
26 Lut 2009, 21:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 01 Lip 2008, Posty: 477
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#223214 Wysłany:
26 Lut 2009, 21:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
to dziwne może od modelu zależy ;/ ja mam h7 bankowo bo wymienialem w tym roku już
_________________ Zapraszam nowa galeria
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#223216 Wysłany:
26 Lut 2009, 21:58; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
kogutek89 napisał(a): to dziwne może od modelu zależy ;/ ja mam h7 bankowo bo wymienialem w tym roku już
To proponuję kupić również silikon
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
olek |
#223232 Wysłany:
26 Lut 2009, 22:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 01 Lip 2008, Posty: 477
|
ipIV Co do "palników"- posługuję się po prostu ogólnie przyjętym nazewnictwem.
Lampa wyładowcza
Lampa wyładowcza - lampa, która świeci poprzez wyładowania elektryczne w parach metali (najczęściej rtęci) lub gazów (najczęściej argonu, neonu). W zależności od typu lampy bańka może być pokryta luminoforem (specjalna farba, która zamienia niewidzialne promieniowanie elektromagnetyczne na widzialne).
Występuje w kształcie rury lub przypominającym żarówkę, może być z gwintem lub bez.
Samochodowa lampa ksenonowa, ksenon, biksenon - potoczna nazwa systemu oświetlenia stosowanego w samochodach spełniającego rolę świateł mijania lub świateł mijania i drogowych równolegle.
Jest to odmiana lampy metalohalogenkowej - lampa w której jako gaz zapłonowy został użyty ksenon w celu szybkiego osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu strumienia świetlnego. Gdyby zamiast tego zastosowany był argon jak to ma miejsce w stacjonarnych lampach metalohalogenkowych uruchamianie lampy trwałoby kilka minut
_________________ When I grow up I'll be Ferrari...
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#223271 Wysłany:
27 Lut 2009, 00:19; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
Cytuj: Jest to odmiana lampy metalohalogenkowej A lampa metalohalogenkowa jest lampą wyładowczą [ Dodano: 26 Lut 2009 23:20 ]Jak już bawimy sie w kopiowanie z wikipedii Cytuj: Lampa metalohalogenkowa – lampa wyładowcza w której światło powstaje dzięki wyładowaniu elektrycznemu w mieszaninie par rtęci, argonu oraz halogenków metali (niekiedy również innych gazów szlachetnych oraz bromu lub jodu) Byś clićknął w linka pod "metalohalogenkowej" i przeczytał [ Dodano: 26 Lut 2009 23:20 ]olek napisał(a): posługuję się po prostu ogólnie przyjętym nazewnictwem.
Wymyślonym przez kogoś kto ma zapewne 0 pojęcia Przez jakiegoś allegrowicza co zaimportował pół kontenera hid z chin i nie wiedział jaki dać tytuł aukcji
Czepiam się szczegółów... no czy ja wiem to jakby pomylić furmankę z samochodem.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Kroolu |
#223311 Wysłany:
27 Lut 2009, 07:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
ipIV napisał(a): To proponuję kupić również silikon
Sylikon? Eee..u mnie zamiast szczelnosci wole zeby lampa nie byla szczelna...brudzic sie nie brudza, odpowietrzniki są drożne...a jak mam zamknięte zaślepki to mi oba reflektory paruja...wiec mam zaślepki niedomknięte...
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#223316 Wysłany:
27 Lut 2009, 08:19; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
Ja wolę żeby lampa była nieszczelna w taki sposób jak to zaprojektowano, bez dodatkowych wentylacji
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#226250 Wysłany:
08 Mar 2009, 11:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
A macie też taki problem że na światłach przy włączeniu radia ksenony zaczynają delikatnie mrugać ? Po wyłączeniu radia już wszystko wraca do normy. Co może być nie tak ?
_________________ Zapraszam nowa galeria
|
|
Góra |
|
|
Kroolu |
#226282 Wysłany:
08 Mar 2009, 12:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
eee...nie..przynajmniej ja tak nie mam...ale z tego co chyba kiedys czytalem...gdy stalem przed zakupem..to sa czułe na dzialanie wszelkiej elektroniki w poblizu..ale szczerze bardziej bralbym pod uwage pobor pradu radia? jakies duze car audio masz? w sumie xenony maja tylko 35W hmm...
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#226294 Wysłany:
08 Mar 2009, 13:05; Temat postu: |
|
|
kogutek89 masz lichy chiński zestaw podatny na zakłócenia choć i tak jest dobrze, bo jeszcze gorsze zestawy pracują tak, że po włączeniu świateł zapomnij o CB czy słuchaniu radia.
Co do lamp to podobnie jak było w poprzedniku. To czy są H1 czy H7 jest zależne od serii produkcyjnej.
|
|
Góra |
|
|
Marson22 |
#226331 Wysłany:
08 Mar 2009, 14:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Trojmiasto Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 231
|
kogutek89 te wszystkie problemy ktore masz z tymi ksenonami sa spowodowane jakoscia tego zestawu...podlaczalem juz kilka takich zestawow HID i nigdy nie mialem takich problemow o ktorych Ty piszesz...strasznie musza siac te Twoje przetwornice na inne odbiorniki takie jak wlasnie radio samochodowe czy Cb...;/
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic9345.html
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#226384 Wysłany:
08 Mar 2009, 16:58; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#226500 Wysłany:
08 Mar 2009, 22:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#226524 Wysłany:
08 Mar 2009, 22:52; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13051 Pomógł: 54
|
kogutek89 napisał(a): nie opłaca się... lepiej kupić lepsze przetwornice
To jest loteria Skąd wiesz ze ta jest lepsza od tej?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
kogutek89 |
#226650 Wysłany:
09 Mar 2009, 13:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Radostowice /Pszczyna Rejestracja: 30 Kwi 2008, Posty: 194
|
spróbuje jeszcze na innych przetwornicach... Bo żarniki są wszystkie te same z hida.
_________________ Zapraszam nowa galeria
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|