|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 08:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ptysiornia |
#205650 Wysłany:
07 Sty 2009, 11:24; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 25 Mar 2008, Posty: 58
|
Sydney napisał(a): Diesel grzeje się dużo wolniej gdyż ma grubszy blok, głowicę itd. Dlatego też jest cięższy. A poza tym spaliny z diesla mają trochę mniejszą temp niż z benzyniaka... Dużo też zależy od układu chłodzenia. Jedne grzeją się wolniej drugie szybciej.
Witam!
Masz rację, ale tylko jeśli mówimy o dieslach starej generacji, wolnossących, gdzie sprężanie w cylindrach przekraczało 20 barów.
W obecnych turbodieslach sprężanie oscyluje w granicach 16-18 barów (w benzyniaku 10-12 barów), więc tak masywna konstrukcja kadłuba silnika nie jest już potrzebna.
Fakty:
- masa GP 1.4 16v to 1060 do 1075 kg (zależnie od wersji)
- masa GP 1.3 MJet 75 KM to 1090 do 1105 kg (zależnie od wersji), a zauważ, iż ten silnik w porównaniu do benzynowca jest dodatkowo obciążony turbosprężarką, która waży parę kilo.
Jak widać na przykładzie GP różnice w masie porównywalnych pojemnościowo silników w GP są bardzo niewielkie, co obala stwierdzenie o "pancernej" budowie kadłubów obecnych turbodiesli.
A odnośnie niższej temperatury spalin diesla, wynika to z wyższej sprawności silnika wysokoprężnego (mniej pary idzie w gwizdek).
_________________ -- JarekK Bravo 1,9 '10 sukinsyn Aprilia Tuono 1000 R '08
|
|
Góra |
|
|
|
|
Bartłomiej |
#208843 Wysłany:
16 Sty 2009, 17:58; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 18
|
Pojemności układu chłodzenia silnika:
Benzynka 1.2, 1.4, 1.4 16v - 5,27 litra
Dieselek 1.3 (75KM) - 7,3 litra
Dieselek 1.3 (90KM) - 7,4 litra
Dieselek 1.9 - 6,35 litra
Może to ma znaczenie
_________________ GP 1.3 90KM MJET
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#208935 Wysłany:
16 Sty 2009, 21:19; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Bahama70 napisał(a): Przecież w Punto nagrzewnica jest zawsze zalana płynem i nie ma znaczenia czy jest wlączone ogrzewanie czy nie... Ewentualnie lekko schłodzić może tylko wiatrak.
oczywiscie ze ma znaczenie
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
Bahama70 |
#208956 Wysłany:
16 Sty 2009, 21:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Yoka napisał(a): Bahama70 napisał(a): Przecież w Punto nagrzewnica jest zawsze zalana płynem i nie ma znaczenia czy jest wlączone ogrzewanie czy nie... Ewentualnie lekko schłodzić może tylko wiatrak. oczywiscie ze ma znaczenie
Skoro układ jest cały czas zalany to jakie znaczenie ma przekręcenie pokrętła z niebieskiego na czerwony ? Troszkę schłodzi całość wiatrak jedynie. Ktoś kiedyś opisywał auta gdzie nagrzewnica się wypełniała dopiero po przekręceniu pokrętła ogrzewania ... ( skoda to była ? te dawniejsze oczywiście )
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
|
daras |
#209300 Wysłany:
17 Sty 2009, 20:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Bahama70 napisał(a): Skoro układ jest cały czas zalany to jakie znaczenie ma przekręcenie pokrętła z niebieskiego na czerwony ?
Takie, że ciepło silnika oddawane jest większej ilości płynu chłodniczego = dłużej płyn jest zimniejszy = dłużej wychładza silnik = silnik dłużej łapie temperaturę roboczą.
Nic nie pokręciłem?
W obiegu płynu chłodzącego jest chłodnica, silnik i nagrzewnica.
W nagrzewnicy jest płyn chłodzący.
Zamknięcie obiegu płynu w nagrzewnicy = pokrętło temperatury na pole niebieskie, max. w lewo.
Nagrzewnica "zabiera" chyba nawet ze 2 litry płynu z obiegu.
Stąd przy wymianie płynu, musi być pokrętło temp ustawione na czerwonym max. W przeciwnym razie nie zostanie wymieniony cały płyn.
Stąd też zalecenie - jeśli w środku lata silnik zacznie się mocno grzać - trzeba odkręcić ogrzewanie wnętrza na max.
Tak z grubsza.
|
|
Góra |
|
|
Bahama70 |
#209384 Wysłany:
17 Sty 2009, 22:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Daras przecież nagrzewnica jest cały czas zalana bez znaczenia jak pokrętło jest ustawione ! W przeciwnym wypadku czekałbyś na ciepłe powietrze po przekręceniu na czerwone, a tak masz od razu ciepło ( oczywiście opisuję sytuację po nagrzaniu silnika ) . Pokrętło nie odcina dopływu cieczy tylko zatyka albo odtyka rure od nagrzewnicy !
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#209515 Wysłany:
18 Sty 2009, 01:11; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Bahama70 przepływ powietrza przez nagrzewinice ...to ma znaczenie......
jesli nagrzewincia jest odsłonieta na mrozie ...dziala jak chlodnica
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
adrian |
#210747 Wysłany:
21 Sty 2009, 18:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kolobrzeg Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 183
|
Dobra Panowie -moja walka z zimnym silnikiem w fiat.
Pojechalem do ASO - panie termostat przepuszcza - diagnoza a jaaak 100zl. Zamawiamy termostacik - 300zl + robocizna, w 500 sie pan zmiescisz!! Jasne, dziekuje bardzo, pocalujcie mnie w d... Mietek zrobil za polowe ceny (termostat 160zl + robocizna), efekt?
Dokladnie taki sam jak przed wymiana.
Co zauwazylem. Poswiecenie pelne jak na ta pore roku. Na trasie wylaczylem ogrzewanie, zupelnie - temperature trzyma, nawet na postoju, nie ma problemu z niedogrzaniem.
Pytanie?
O co k... w tym chodzi?!
Sorki, nie mam auta od roku, zaraz stuknie mu 90k km, dla zlosliwcow - nie robie tras po 15 km (i nie tylko w niedziele), czesto jezdze w podlaskie, gdzie w ziemie jest ponizej -10. Problem pojawil sie nagle 6 stycznia. Tak wiec termostat wymieniony, ubytkow chlodziwa nie ma. Pod spodem nie ma dziury i innych cudow. Moze ktos juz z tym wygral? Bez odpowiedzi z serii Twoj punciak jest zimnolubny prosze.
Pozdrawiam.
_________________ GP 1.3 MJ 75 KM
|
|
Góra |
|
|
Sydney |
#210751 Wysłany:
21 Sty 2009, 18:32; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 77
|
ptysiornia
Dzieki kolego Ale i tak wiem że np. wagę z katalogu można sobie wsadzic... Pojechałem swoim P II na wagę i wyszło 1080 kg...
|
|
Góra |
|
|
jack005 |
#210754 Wysłany:
21 Sty 2009, 19:08; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Andrychow Rejestracja: 08 Lis 2008, Posty: 57
|
Witam!Zaczałem ten temat!! u ciebie adrian faktycznie dziwna rzecz Ty chyba nie mozesz dogrzac samochodu????.Mialem pobobny temat w skodzie felicji padł mi termostat [napewno]Poszlem do sklepu i mówie poprosze termostat do silnika takiego a takiego 1.6 benzyna [dali mi chyba do diesla!!!!] zamontowalem tylko w moim przypadku poszlo jakby w druga strone silnik sie grzał bardziej niz dotej pory w zimie spoko ale latem strach!! wentylator sie często wlaczał[ale pomyslałem sobie nie dochodzi do czerwonego pola [nigdy]wiec to olalem.Efekt taki że jest niższe spalanie gazu[gaz też lubi cieply silnik.Wniosek taki że termostaty są rozne!!! maja inna temperature otwarcia.Zwróć uwage może zalożony termostat był nie orginalny i otwiera w nizszej temperaturze .Uważam że 1.3MJ 75km bardzo wolno sie nagrzewa[obietosc układu chlodzenia 7.3l] ale powodem do wymiany termostatu jest tylko
niemozliwość dogrzania silnika w zimie[ok -10 C Celsjusza ]conajmniej 15 km jazdy!!!!!!!.Pozdrawiam!!
|
|
Góra |
|
|
daras |
#210923 Wysłany:
22 Sty 2009, 08:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
adrian napisał(a): Bez odpowiedzi z serii Twoj punciak jest zimnolubny prosze
No dobra - nie jest zimnolubny. Jest ciepłolubny
Ustawiasz pokrętło powietrza na niebieskim = zamykasz obieg płynu chłodzącego w nagrzewnicy.
Mniej płynu = gorsze odprowadzanie ciepła, czyli zimą "lepsze" trzymanie temperatury.
Tak kombinuję.
Spójrz na to z innej strony: tego silnika (1.3 JTD) praktycznie nie sposób przegrzać, nawet podczas naprawdę szybkiej, długotrwałej gonitwy, wyczerpującej jazdy po górskich serpentynach czy też w korkach miejskich/autostradowych (te drugie są gorsze, bo przez 2 godziny można ujechać np. 5 km.). Może być środek lata, temperatury w okolicach 30 stopni na zewnątrz. Strzałki z położenia śrdokowego nic nie rusza.
Sprawdziłem osobiście
|
|
Góra |
|
|
ptysiornia |
#210955 Wysłany:
22 Sty 2009, 11:53; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 25 Mar 2008, Posty: 58
|
Sydney napisał(a): ptysiorniaDzieki kolego Ale i tak wiem że np. wagę z katalogu można sobie wsadzic... Pojechałem swoim P II na wagę i wyszło 1080 kg...
Mi chodziło o to tylko, aby pokazać, że różnica w masach pojazdów z silnikiem benzynowym i diesel'a jest niewielka.
W instrukcji obsługi podana jest masa pojazdu nowego, bez pokrowców na siedzeniach, drobiazgów w schowku, zapasowego płyny do spryskiwaczy w bagażniku itp Stąd zapewne większy ciężar auta podczas ważenia "na żywo".
_________________ -- JarekK Bravo 1,9 '10 sukinsyn Aprilia Tuono 1000 R '08
|
|
Góra |
|
|
adrian |
#211037 Wysłany:
22 Sty 2009, 18:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kolobrzeg Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 183
|
daras napisał(a): Strzałki z położenia śrdokowego nic nie rusza. Sprawdziłem osobiście
Dokladnie, tegoroczne lato z reszta to pokazalo
Ale w zimie pierwszy raz mi sie to zdarza...
_________________ GP 1.3 MJ 75 KM
|
|
Góra |
|
|
jack005 |
#225219 Wysłany:
04 Mar 2009, 23:10; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Andrychow Rejestracja: 08 Lis 2008, Posty: 57
|
witam dzisiaj poczółem pierwszy oddech wiosny ok 13, 21st C na termometrze, skoncza sie problemy niedogrzanego silnika ,założyłem chlapacze z przodu i zakleiłem otwory pseudotechnologiczne!!!w nadkolach troche poogladałem i stwierdziłem że nadkola załorzone tylko dla sztuki w tym samochodzie!!!!Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|