You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 07:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #227582 Wysłany: 11 Mar 2009, 22:37; 
 Temat postu: Zbiezność i geometria
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław)
Rejestracja: 26 Gru 2008,
Posty: 347
WITAM !!!
Mam pytanie czy po zmianie sprężyn na niższe trzeba wykonywać takie zabiegi jak:
-geometria lub zbieżność
Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuje POZDRO !!!

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic12805.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #227639 Wysłany: 12 Mar 2009, 00:17; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
moim zdaniem tak, ponieważ przy każdym "grzebaniu" w zawieszeniu zbieżność może mimowolnie ulec zmianie

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227642 Wysłany: 12 Mar 2009, 00:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 01 Lip 2008,
Posty: 477
Zgadzam się - każda ingerencja w zawieszenie powinna być zakończona zbieżnością... Lepiej dmuchać na zimne. Taniej jest sprawdzić zbieżnoćś niż później kupować opony.

_________________
When I grow up I'll be Ferrari...:)
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227671 Wysłany: 12 Mar 2009, 08:48; 
 Temat postu: Re: Zbiezność i geometria
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 15 Sie 2008,
Posty: 100
pawel18 napisał(a):
WITAM !!!
Mam pytanie czy po zmianie sprężyn na niższe trzeba wykonywać takie zabiegi jak:
-geometria lub zbieżność
Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuje POZDRO !!!


Nie trzeba, ponieważ nie ingerujesz w układ kierowniczy.

_________________
Punto II 3D, 1.2 8V, 2000r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227684 Wysłany: 12 Mar 2009, 10:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 01 Lip 2008,
Posty: 477
michalak_83

W kierowniczy nie, ale wymieniając sprężyny trzeba wymontować amorki i wówczas może zmienić się kąt nachylania zwrotnicy.

pawel18 pytał czy po wymianie sprężyn trzeba ustawiać zbieżność- moim zdaniem nie zaszkodzi - ja pojechałem sprawdzić i drobna korekta była na lewym kole- również zmieniałem sprężyny.

Poza zbieżnością i rozbieżnością ustawia się również kąty nachylenia zwrotnic.

Co prawda w mk II nie ma praktycznie regulacji kątów nachylenia zwrotnicy, ale poluzowanie śrub mocujących amorek do zwrotnicy, ustawienie i ponowne przykręcenie pod okiem mechanika, który ma wszystkie dane na ekranie komputera wystarczy.

_________________
When I grow up I'll be Ferrari...:)
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227723 Wysłany: 12 Mar 2009, 12:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 15 Sie 2008,
Posty: 100
olek napisał(a):
michalak_83

W kierowniczy nie, ale wymieniając sprężyny trzeba wymontować amorki i wówczas może zmienić się kąt nachylania zwrotnicy.

pawel18 pytał czy po wymianie sprężyn trzeba ustawiać zbieżność- moim zdaniem nie zaszkodzi - ja pojechałem sprawdzić i drobna korekta była na lewym kole- również zmieniałem sprężyny.

Poza zbieżnością i rozbieżnością ustawia się również kąty nachylenia zwrotnic.

Co prawda w mk II nie ma praktycznie regulacji kątów nachylenia zwrotnicy, ale poluzowanie śrub mocujących amorek do zwrotnicy, ustawienie i ponowne przykręcenie pod okiem mechanika, który ma wszystkie dane na ekranie komputera wystarczy.


Kąt nachylenia zwrotnicy nie jest regulowany w żadnym samochodzie z przednim napędem, w którym są kolumny McPerson. Jedynie co, to reguluje się zbieżność (ustawia się przy końcówka drążków)

_________________
Punto II 3D, 1.2 8V, 2000r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227744 Wysłany: 12 Mar 2009, 14:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 01 Lip 2008,
Posty: 477
michalak_83

Hyundai Atos... jako przekład

_________________
When I grow up I'll be Ferrari...:)
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227888 Wysłany: 12 Mar 2009, 21:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 12 Kwi 2008,
Posty: 190
przy MacPhersonie tez sie sprawdza kat pochylenia.

_________________
Punto HGT, 131KM, czego chciec wiecej...

http://fiatpunto.com.pl/topic7358.html

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227917 Wysłany: 12 Mar 2009, 22:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
witam.

olek napisał(a):
kątów nachylenia zwrotnicy

Nie ma czegoś takiego w terminologi
Natomiast jest: kąt pochylenia koła, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

pawel18 napisał(a):
Mam pytanie czy po zmianie sprężyn na niższe trzeba wykonywać takie zabiegi jak:
-geometria lub zbieżność

Koniecznie ustaw, obniżając zawieszenie zmienia się pochylenie koła i w związku z tym zbieżność


michalak_83 napisał(a):
Kąt nachylenia zwrotnicy nie jest regulowany w żadnym samochodzie z przednim napędem, w którym są kolumny McPerson. Jedynie co, to reguluje się zbieżność (ustawia się przy końcówka drążków)


Jesteś pewien? a samochody VW Polo, golf2/3 passat b4, audi 80, niektóre vectryb, niektóre corsy, niektóre japończyki.
W Punto teoretycznie nieregulowany, ale praktycznie da sie poregulować (luz) w zakresie ok 20 minut. W wielu autach możliwe przez zastosowanie specjalnych śrub regulacyjnych (mniejsza średnica śruby)
Pozdrawiam :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227932 Wysłany: 12 Mar 2009, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 01 Lip 2008,
Posty: 477
krzysiek_pere

Zastosowałem skrót myślowy mówiąc kąt nachylenia zwrotnicy... :)

Oprócz w/w modeli w "Koreańczykach" również jest regulacja...

_________________
When I grow up I'll be Ferrari...:)
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227940 Wysłany: 12 Mar 2009, 23:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław)
Rejestracja: 26 Gru 2008,
Posty: 347
Dzięki wszystkim na bank zrobię ten zabieg na pewno nie zaszkodzi a tylko polepszy :D Orientujecie się jakie koszta ??

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic12805.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227946 Wysłany: 12 Mar 2009, 23:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 01 Lip 2008,
Posty: 477
pawel18

W Rzeszowie komputerowo z wydrukiem za sprawdzenie i korektę 50-55 zł

Za samo sprawdzenie 25-30 zł

_________________
When I grow up I'll be Ferrari...:)
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #227947 Wysłany: 12 Mar 2009, 23:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Wrz 2008,
Posty: 54
W Narauto 30zl sprawdzenie + 50zl ew. korekta.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #228057 Wysłany: 13 Mar 2009, 13:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 12 Kwi 2008,
Posty: 190
ja za ustawienie zbieznosci i katow z przodu i z tylu placilem 80zl

_________________
Punto HGT, 131KM, czego chciec wiecej...

http://fiatpunto.com.pl/topic7358.html

Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO