|
Obecny czas: 06 Maj 2024, 05:54
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Makrofag1 |
#23058 Wysłany:
10 Maj 2007, 19:08; Temat postu: Problem z wałkiem rozrządu Punto II 1.2 8V |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Dolnośląskie Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1
|
Witam
Mam problem z wałkiem rozrządu do Fiata PUNTO II silnik 1,2 8V rok produkcji 2002 przebieg 72 tyś. Ale po kolei:
Zauważyłem że cieknie mi olej więc oddałem samochód do ASO Fiata gdzie wymieniono uszczelniacz wałka rozrządu. Po kilku a konkretnie 3 dniach ponownie ciekł olej, więc zgłosiłem się do ASO gdzie ponownie (na ich koszt) wymieniono ww. uszczelniacz. Jednocześnie poproszono mnie abym przejechał około 100 km i ponownie ich odwiedził aby sprawdzili czy wszytko jest OK. Oczywiście przejechałem te 100 km i ASO stwierdziło ze jest OK. Po tej wymianie (2 tygodnie temu) przejechałem 1000 km i ponownie cieknie olej. Oczywiście oddałem wózek do ASO gdzie stwierdzono że na wałku jest rysa i ona uszkadza uszczelniacz, lub inną przyczyną tym razem wybijania uszczelniacza jest krzywy wałek. Coś nie mogą się zdecydować.
I w związku z tym mam pytania:
1. Czy zarysowanie wałka mogło powstać podczas wymiany uszczelniacza?
2. ASO najprawdopodobniej zasugeruje mi szlifowanie wałka w przypadku stwierdzenia rysy, lub prostowanie w przypadku gdy jest krzywy- czy nie lepiej wymienienia go na nowy?
3. Jeżeli chciałbym dochodzić swoich racji na gruncie prawnym to czy postąpić w następujący sposób kazać im wymienić na nowy, a stary oddać do rzeczoznawcy?
Pozdrawiam wszystkich
_________________ PUNTO II 2002r.
|
|
Góra |
|
|
|
|
wookie78 |
#23169 Wysłany:
11 Maj 2007, 09:05; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Maj 2007, Posty: 47
|
No Witaj mam podobny problem 2002 1.8 85tyś i też wałki nie wiem jeszcze czy 2 czy jeden ale napewno do regeneracji lub nowe...
Kumpel mechanik powiedział mi wczoraj, że najprawdopodobniej zrobili mojego ojca (bo on był 1 właścicielem) w serwisie przy wymianie oleju, bo jak stwierdził w samchodzie serwisowanym regularnie co 20 tyś jest to wielka żadkość. Też się zastanawiam co z tym fantem zrobić.
Najlepiej było by wymienić zarazem pasek rozrządu, napinacz, nie wiadomo co z popychaczami, uszczelki itd a to robi się już spora kasa. Skubany klekocze jak stary diesel. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
glowarg |
#23181 Wysłany:
11 Maj 2007, 09:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 119
|
900 sej tez mi klekotała!! wymieniłem popychacz i spokój wszystko wróciło do normy. spytajcie sie jakiegoś dobrego mechanika po co od razu wywalać kasę
_________________ Fiat Punto II '02 1.2 8V 60KM 5d Active
|
|
Góra |
|
|
wookie78 |
#23197 Wysłany:
11 Maj 2007, 10:39; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Maj 2007, Posty: 47
|
Mam nadzieje, że to będą popychacze ale mój mech przedstawił mi czarną wersję najgorszą, a co bedzie zobaczymy po rozkręceniu... Dzięki za słowo otuchy.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|