|
Obecny czas: 30 Kwi 2024, 10:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tolekcacek |
#139496 Wysłany:
28 Cze 2008, 18:40; Temat postu: To felerne sprzęgło.. |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 105
|
Witam. Mam problem ze swoim fiacikiem. Otóż jedyną rzeczą, która co chwile dręczy mnie w tym samochodzie jest sprzęgło ( pomijając fakt że jadąc tym autem mam nieustanne wrażenie że zaraz sie rozpadnie, wspomaganie przynajmniej raz w tygodniu po prostu się nie załączy, a po przekroczeniu 70km/h słychać świst mimo że wentylator chłodnicy był wymieniany 2 miesiące temu). Sprzęgło było wymieniane rok temu ( padło praktycznie zaraz po tym jak kupiłem to auto, miało wtedy przejechane 77000 km. ) Obecnie samochód ma przejechane 89000. Problemy ze sprzęgłem: szarpie, gdy silnik zimny i gdy proboje ruszyć przy skręconych kołach. Przy ruszaniu na cieplym silniiku z wyprostowanymi kołami da się zachować jako-taką płynność. Problem pojawia się także gdy cofam, wtedy jadąc na tzw półsprzęgle, nawet przez krótką chwilę spod silnika wydobywa się swojego rodzaju jazgot. Czy czeka mnie kolejna wymiana, czy może jestem już przewrażliwiony ?
|
|
Góra |
|
|
|
|
autofan |
#139553 Wysłany:
28 Cze 2008, 21:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
A czy jak skręcasz mocno to czy słyszysz stukanie? Bo jak tak to mogą być przegłuby.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
|
tolekcacek |
#139646 Wysłany:
29 Cze 2008, 09:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 01 Lis 2007, Posty: 105
|
Nie ma stukania
_________________ Punto II FL Active 1.2 3D 2004r
Mam do sprzedania instalację LPG od tego modelu.
|
|
Góra |
|
|
BOBO |
#217259 Wysłany:
09 Lut 2009, 19:30; Temat postu: sprzęgło |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: MIKOŁÓW Rejestracja: 02 Lis 2008, Posty: 106
|
mi sprzęgło wytrzymało 40000 km potem się rozklekotało i trzeba było wymienic.Sprzęgło + robocizna =500 zł.Dodam że delikatnie obchodzę się z autem i mam lekką nogę.
|
|
Góra |
|
|
xsw4 |
#232662 Wysłany:
25 Mar 2009, 22:49; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 4
|
Witam kolegów. Nie wiem jak koledzy obchodzą się ze sprzęgłem skoro po 40 tys. km wysiada. Mam FL II 1,2 8V z końca 2003 roku z gazem (I właściciel) i przejechane 136 tys.km sprzegło orYginał i wcale go nie oszczędzam. Dopiero teraz czsem przy zimnym silniku zdzrza się szarpnięcie więc chyba z tym sprzęgłem nie jest tak źle.
|
|
Góra |
|
|
AF |
#232790 Wysłany:
26 Mar 2009, 09:56; Temat postu: Re: To felerne sprzęgło.. |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
tolekcacek napisał(a): przejechane 89000. Problemy ze sprzęgłem: szarpie, gdy silnik zimny i gdy proboje ruszyć przy skręconych kołach. Przy ruszaniu na cieplym silniiku z wyprostowanymi kołami da się zachować jako-taką płynność. Problem pojawia się także gdy cofam, wtedy jadąc na tzw półsprzęgle, nawet przez krótką chwilę spod silnika wydobywa się swojego rodzaju jazgot. Czy czeka mnie kolejna wymiana, czy może jestem już przewrażliwiony ?
Te objawy nie wskazują na awarię sprzęgła, tylko na uszkodzony mechanizm różnicowy ( dyfer ), albo na awarię przegubu na półosi.
Sprzęgło działa tak samo, bez względu na to, czy koła są skręcone, czy nie.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#232819 Wysłany:
26 Mar 2009, 11:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
tolekcacek napisał(a): Problemy ze sprzęgłem: szarpie, gdy silnik zimny i gdy proboje ruszyć przy skręconych kołach. Przy ruszaniu na cieplym silniiku z wyprostowanymi kołami da się zachować jako-taką płynność. Problem pojawia się także gdy cofam, wtedy jadąc na tzw półsprzęgle, nawet przez krótką chwilę spod silnika wydobywa się swojego rodzaju jazgot.
Witam,
posiadając Punto IIfl miałem taki sam objaw. Na 100% nie jest to sprzęgło. Jest do wymiany dolne zawieszenie silnika tzw. lizak. On utrzymuje silnik w tzw pozycji góra-dół. Jak się wyrobi to przy cofaniu skręcaniu kół itp ma za duże wychylenia i tłucze. Po wymianie wszystko wróciło do normy. [ Dodano: 26 Mar 2009 10:52 ]Dokładnie wyglada to tak:
http://www.allegro.pl/item584252721_fia ... ml#gallery
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|