You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 22:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #235868 Wysłany: 03 Kwi 2009, 14:51; 
 Temat postu: Dokręcanie alufelg ...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 295
Zakładam taki temat bo nie znalazłem podobnego

Wszyscy kupują alusy ale nikt nie pisze o montażu :)
Ja rozumiem serwis ogumienia , wulkan itp.
Ale jak ktoś chce sam to zrobić ... :E

Więc kwestia dotyczy sposobu i siły z jaką dokręcamy Aluski :)
Najlepiej jest to robić kluczem dynamometrycznym ale jak wiadomo dobry klucz 300-1000zł . Oczywiście pojawią się głosy że dociągnąć dwa razy z kopa i już ... Hmm więc czy teoria dokręcam z wyczuciem dociągając bez szarpania i po przejechaniu 200km kontroluje i dociągam jest dobra ?

Hmm absolutnie nie polecam pneumatycznych kluczy na wulkanizacji !!!

Jak jest za mocno ustawiony , jak złapiemy gumę życzę powodzenia w odkręceniu siłą ludzkich mięsni za pomoca klucza seryjnego ;) Bez dobrej rury się nie obejdzie :)

Więc macie jakieś doświadczenia w tym temacie ? Planuje dokręcić siłą mięśni po czym prawdopodobnie podjechać na warsztat niech dynamo... ustawią ... :E

_________________
Przygarnij KROPKA :P
topic8320.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #235873 Wysłany: 03 Kwi 2009, 15:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sty 2008,
Posty: 503
juz bez przesady ze sprawdzaniem kluczem dynamometrycznym :D nie robmy jaj.

Dokrec ile dasz rady i koniec, tak zebys w razie czego mogl odkrecic bez szarpania sie. Nie zmieniales kola nigdy ?

_________________
-------
Moje Punto Mk2 : http://fiatpunto.com.pl/post176091.html#176091

&
-->Grawerstwo ręczne i maszynowe/Pieczątki www.sieprawski.pl
-->GSM Telefony, Akcesoria, Sim-locki i naprawy

ZAPRASZAM ! :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #235985 Wysłany: 03 Kwi 2009, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 188
Pomógł: 1
Bardzo dobrze , że ten temat został poruszony bo 90% fachowców w serwisach opon nie ma pojęcia jak powinny być dokręcone koła .
Jak powiesz w serwisie opon żeby ci dokręcili np. na 11 kGm to patrzą się jak na kosmitę i wogóle nie rozumieją o co ci chodzi .


maxx_krk " Ile dasz rady " to przeważnie jest już za mocno .

Tak właśnie robi większość serwisów oponiarskich mają klucz pneumatyczny ustawiony na jedną wartość ( przeważnie na maksa ) i dokręcają tak w wszystkich autach .
Przez takie dokręcanie niepotrzebnie wygniatają się gniazda w felgach i niszczą się gwinty w piastach nie mówiąc o problemach z odkręceniem .

Koła w autach osobowych przeważnie powinny być dokręcone momentem od 9 do 12 kGm w zależności od skoku gwintu , rodzaju stożka i średnicy śruby . I przy tej wartości napewno nic się samo nie odkręci !

Tymczasem dokręcając "ile się da" możesz dokręcić nawet 20 kGm !

Ja zawsze dokręcam dynamometrem .

_________________
Fiat Punto GT
Fiat Punto II 1.2
Fiat Grande Punto Sport T-jet.
Audi A4 Quattro 1.8 T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236014 Wysłany: 03 Kwi 2009, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
80quattro: wszystko fajnie i masz rację w tym co mówisz, tylko 99% posiadaczy aut raczej nie ma takiego sprzętu ani czasu, żeby się bawić w dokładność.
Ja dokręcam tak jak napisał maxx_krk czyli tyle ile dam radę. Dzięki temu koło dobrze się trzyma a i potem nie ma problemu z odkręceniem.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236028 Wysłany: 03 Kwi 2009, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 188
Pomógł: 1
Czasu to dzisiaj nikt nie ma ( ze mną na czele ) :wink:

Oczywiście nie twierdzę , że każdy musi mieć dynamometr . Ale przy dokręcaniu trzeba zachowac trochę umiaru .

Nie dokręcać nogą ! Co jest niestety bardzo popularne .

Chciałem tylko zwrócić uwagę na brak fachowości w większości serwisów opon a tam raczej powinni mieć odpowiednie narzędzia i dokręcać prawidłowo .
90% kierowców w ogóle nie zna się na mechanice ( i nie musi sie znać ) ale jadąc do serwisu oczekuje , że tam wszystko będzie zrobione fachowo .

_________________
Fiat Punto GT
Fiat Punto II 1.2
Fiat Grande Punto Sport T-jet.
Audi A4 Quattro 1.8 T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236031 Wysłany: 03 Kwi 2009, 22:38; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
80quattro napisał(a):

Nie dokręcać nogą ! Co jest niestety bardzo popularne .


No przyznam się szczerze że ostatnio jak zakładałem letnie kółka jakiś miesiąc temu to wlasnie dokręcałem "z papcia" ale ten okropny dźwięk dał mi do myślenia, i poluzowałem z powrotem.. Więc podpisuje sie pod stwierdzeniem że "co za dużo (za mocno) to niezdrowo" ;)

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236032 Wysłany: 03 Kwi 2009, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Ja tylko odkręcam nogą :E Jak są śruby mocno zakręcone i jeszcze zapieczone to tylko stawanie na kluczu u mnie pomaga :mrgreen: :E

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236069 Wysłany: 03 Kwi 2009, 23:56; 
 Temat postu:
STax napisał(a):
Ja tylko odkręcam nogą :E Jak są śruby mocno zakręcone i jeszcze zapieczone to tylko stawanie na kluczu u mnie pomaga :mrgreen: :E


No widzisz, ja zawsze dokręcam koła dynamometrem, jeszcze w żadnym aucie nie odpadło koło, nie poluzowała się śrubka i nigdy nie musiałem używać bardzo dużej siły aby odkręcić bo coś się zapiekło ;) W felgach z gniazdem stożkowym nie ma możliwości zapieczenia. Wszelkie trudności z odkręcaniem są spowodowane zbyt dużym naprężeniem na gwincie śrub (zbyt mocno dokręcone).

Podziwiam wszystkich tych, którzy zakręcają koła w taki sposób, aż "zakwiczy".[/quote]


Góra
  
 
 
 Post #236136 Wysłany: 04 Kwi 2009, 09:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
nie ma co dowalac na siłe szpilek bo w felgach alu one i tak się zapieką i potem bedzie problem zeby je odkrecic....zwykly klucz krzyzakowy ( o ile wchodzi we wneke od szpilki ) i doklrecamy do momentu az bedzie szlo bardzo ciezko...a nie ze klucz juz jęczy i na twarzy wyskakuje tzw burak....albo niektoozy stosuja klucz z przedluzeniem ( rurka ) i wtedy to sila dokrecania jest mocno przesadzona....takze polecam z czuciem :) ja tak zawsze robie i mi nigdy zadna szpilka sie nie odkrecila...

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236140 Wysłany: 04 Kwi 2009, 09:39; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
fajgi: nie szpilka, tylko śruba chyba? Szpilki to troche co innego jest...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236159 Wysłany: 04 Kwi 2009, 10:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 04 Lut 2009,
Posty: 41
80quattro napisał(a):
Bardzo dobrze , że ten temat został poruszony bo 90% fachowców w serwisach opon nie ma pojęcia jak powinny być dokręcone koła .
Jak powiesz w serwisie opon żeby ci dokręcili np. na 11 kGm to patrzą się jak na kosmitę i wogóle nie rozumieją o co ci chodzi .


maxx_krk " Ile dasz rady " to przeważnie jest już za mocno .

Tak właśnie robi większość serwisów oponiarskich mają klucz pneumatyczny ustawiony na jedną wartość ( przeważnie na maksa ) i dokręcają tak w wszystkich autach .
Przez takie dokręcanie niepotrzebnie wygniatają się gniazda w felgach i niszczą się gwinty w piastach nie mówiąc o problemach z odkręceniem .

Koła w autach osobowych przeważnie powinny być dokręcone momentem od 9 do 12 kGm w zależności od skoku gwintu , rodzaju stożka i średnicy śruby . I przy tej wartości napewno nic się samo nie odkręci !

Tymczasem dokręcając "ile się da" możesz dokręcić nawet 20 kGm !

Ja zawsze dokręcam dynamometrem .
U mnie w serwisie uczeń dokręcił pneumatem śruby na maxa w transicie bo tak wydawało mu się że będzie dobrze i w czasie jazdy od koła pourywały się śruby ,koło go wyprzedziło ,miał szczęście że się dopiero rozpędzał :shock:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236503 Wysłany: 05 Kwi 2009, 12:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
STax wiadomo o co chodzi :) szpila czy sroba czy nakretka ( ford ) i tak nie powinna byc dokrecana na maxa..od to hehe :)

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236508 Wysłany: 05 Kwi 2009, 12:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
Większość ludzi dokręca koła za mocno :!:

maxx_krk napisał(a):
Dokrec ile dasz rady i koniec, tak zebys w razie czego mogl odkrecic bez szarpania sie. Nie zmieniales kola nigdy ?

W większości przypadków nic się nie dzieje ale producent nie podaje momentu dokręcania bez powodu. Szczególnie w Fiacie gdzie mamy gwint drobnozwojowy łatwo "przeciągnąć" i problem gotowy, mało tego w niektórych samochodać odkształcają się piasty kół (mercedes) a niektóre alufelgi potrafią pęknąć od zamocnego dokręcania.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO