|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
adrian055 |
#239455 Wysłany:
12 Kwi 2009, 09:32; Temat postu: Głowica z P 1.6 do punta 1.4 GT?? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
Witam czy glowica bedzie pasowala do punta GT z 1.6?? zeby zwiekszyc pojemnosc?? czy to jest chore i niepotrzebne??i oczywiscie czy pasuje? ma moze ktos jakies wiadomosci na ten temat?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
2rotor |
#239520 Wysłany:
12 Kwi 2009, 12:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
A co ma głowica do pojemności silnika? Głowica do 1,6 nie będzie pasować, 1,6 ma większą średnicę tłoka i tym samym inną komorę spalania.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#239538 Wysłany:
12 Kwi 2009, 12:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
aha rozumiem czyli poprostu potrzeba rozwiercic blok? ok czyli juz wiem ze ta inwestycja nie jest oplacalna dzieki za oodpowiedz.
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#239554 Wysłany:
12 Kwi 2009, 14:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
2rotor, czemu by nia pasowała? Skoro blok ten sam, kanały wodne i olejowe te same więc w czym problem?Komora spalania jest inna ale czy na tyle by była to wielka przeszkoda?
adrian055, a co chcesz osiągnąć poprzez zmiane głowicy? Poszukaj bloku+tłoków od 1.6.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#239637 Wysłany:
12 Kwi 2009, 19:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
bo chcialem troche powiekszyc pojemnosc GTka ale zmiana bloku powoduje ze pod turbo nie podejdzie bardzo bo blok z GT jest bardzo wytrzymaly
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#239641 Wysłany:
12 Kwi 2009, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#239685 Wysłany:
12 Kwi 2009, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
tzn kolektor wydechowy z turbo tylko?
czy cos jeszcze . bo cos mis ie zdaje ze 1.6 blok i glowina nie jest przystosowana pod turbo i moze wiekszego doładowania nie wytrzymac
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#239709 Wysłany:
12 Kwi 2009, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Ten sam blok co w 1.4T ale rozwiercony. Wał jak nie ten sam to pasuje od GTka. Tłoki seryjnie w 1.6 są wysokie ale skoro wymieniasz to można kupic niższe odprężające. Zostanie do zrobienia obieg oleju do turbo.
PS jaką masz moc że 1.4 Cię ogranicza?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#239711 Wysłany:
12 Kwi 2009, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
tzn jak narazie 136 bo nic nie robilem auto mam cale rozebrane dlatego sie orientuje czy kupiwac mocne turbo i kreciec ddo 200km czy cos wiecej kombinowac
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#239713 Wysłany:
12 Kwi 2009, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Zlookaj tematy o PGT. Do 250KM bloku nie trzeba zbytnio ruszać.
Polecam opis GTka 2rotora.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#239722 Wysłany:
12 Kwi 2009, 23:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
aha no to w takim razie moze jaka mocne turbo polecacie do Punta GT ale zeby sie miescial z tył w seryjnym miejscu
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#239731 Wysłany:
13 Kwi 2009, 01:02; Temat postu: |
|
|
dzikidaniel napisał(a): czemu by nia pasowała? Skoro blok ten sam, kanały wodne i olejowe te same więc w czym problem?Komora spalania jest inna ale czy na tyle by była to wielka przeszkoda?
Styk wewnętrzny łączenia głowicy z blokiem różny średnicowo. Powodzenia w uszczelnianiu takiej druciarni.
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#239735 Wysłany:
13 Kwi 2009, 01:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
odprężać silnika 1.6 nie trzeba, zakładasz osprzęt gt, ciągniesz zasilanie olejowe turbiny z przodu i śmigasz. Ja teraz będę śmigał na głowicy i bloku 1.4n/a kłopotów żadnych nie przewiduje. Będzie trzeba u mnie tylko zawory większe zrobić i gitara.
[ Dodano: 13 Kwi 2009 00:29 ] Aha dodam tylko że silniki fiata są bardzo mocne, tak samo 1.4 turbo, 1.4n/a, 1.6n/a itd. itp.
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#239738 Wysłany:
13 Kwi 2009, 01:47; Temat postu: |
|
|
BARTEKcoupe napisał(a): Aha dodam tylko że silniki fiata są bardzo mocne, tak samo 1.4 turbo, 1.4n/a, 1.6n/a itd. itp.
Zgadza się. Wszystkie niewspółdzielone z innymi firmami silniki Fiata są wytrzymałe z dość sporym zapasem mocy, tak jak w starych konstrukcjach, gdzie z 2 litrów krzesano zawrotne 80KM. Niestety obecnie Fiat nie produkuje już własnych silników tylko wszystko w kooperacji. Silniki mają mniejszy współczynnik awaryjności ale za to są delikatne jak jajko...
EOT
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#239853 Wysłany:
13 Kwi 2009, 12:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
mrider napisał(a): dzikidaniel napisał(a): czemu by nia pasowała? Skoro blok ten sam, kanały wodne i olejowe te same więc w czym problem?Komora spalania jest inna ale czy na tyle by była to wielka przeszkoda? Styk wewnętrzny łączenia głowicy z blokiem różny średnicowo. Powodzenia w uszczelnianiu takiej druciarni.
Czyli jednak jest różnica? Dobrze wiedzieć.
adrian055, poczytaj w tematach o mocnych GTkach. Tam jest sporo informacji.
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#239907 Wysłany:
13 Kwi 2009, 13:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
czytalem czytalem ale wiesz jak cos sie wiecej dowiem to lepiej:D bede wiedzial co zrobic zeby bylo autko mocne
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#240036 Wysłany:
13 Kwi 2009, 21:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
No a czego się dowiesz? Większa turbina, większy IC, mniej restrykcyjny wydech, wydajniejsze wtryski i wysterowanie tego. Potem można pomyśleć o obróbce głowicy, wyważenie dołu i przeniesienie odcinki. Dróg jest kilka. Zacznij od IC wydechu i większej turbiny.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#240049 Wysłany:
13 Kwi 2009, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
turbina juz prawie wybrana i zamowiona ic tez wlasnie wmyle jaki albo od mastera albo jakis uniwersalny sa drogie ale ładnie wygladaja:D
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
dj_o |
#240264 Wysłany:
14 Kwi 2009, 13:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 103
|
kolego adrian055 - mam dla Ciebie propozycję - masz blok z 1.4T, pewnie już jakiś przebieg ma za sobą  rozbierz wszystko na części pierwsze - zmień sobie panewki, rozwierć blok na 80,9mm i daj tłoki z vw 1.8T. One są zakute w serii. Stopień sprężania zmniejszy się do 7.2:1, więc zbierzesz sobie trochę z głowicy (0,7mm żeby było seryjne 7.8:1 o ile masz GT1 lub 2) lub wrzucisz głowicę z 1.4 n/a. Głowicę możesz sobie trochę przekopać - powiększyć kanały,gniazda na 3 kąty ew. większe zawory. Do tego T28 , większe wtryski, IC np z mastera/movano, ecumaster i naprawdę można już poważnie atakować niezłe moce. Jeśli chcesz więcej to T3, UPG spesso racing...
_________________ ETS Performance - Elektronika Technika Samochody http://www.ets-performance.pl
Kanal YT
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#240288 Wysłany:
14 Kwi 2009, 14:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
hmm wiec tak auto mialo przejechane okolo 170tys rozbebralem wszystko ale glowicy uszczelki tlokow panewek nie ruszalem wszystko pozostale tak i moze zrobie jak mowisz ale jak sie to rozleci jak narazie zloze wszystko do kupy wloze silnik do auta i zobacze z nowym turbem IC i ecumasterem i wtryskami co i jak bedzie . a mam punto GT1
dj_o co to za VW ze jest zakuty??
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
dj_o |
#240588 Wysłany:
14 Kwi 2009, 21:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 103
|
tak szybko Ci się ten silnik nie rozleci... chyba że źle wystroisz
co do tych tłoków - seryjne silniki 1.8T z grupy vag-a mają kute
_________________ ETS Performance - Elektronika Technika Samochody http://www.ets-performance.pl
Kanal YT
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#240596 Wysłany:
14 Kwi 2009, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
hmm a jak myslisz cenowo wyjdzie zrobienie powiekszenie bloku i kupno tłokow?? bo kute tloki do punta Gt kosztuja nowe ponad 2tys....
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
dj_o |
#241017 Wysłany:
15 Kwi 2009, 19:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 103
|
Cena zależy od tego jak ustrzelisz, przeważnie od 300 do 600zł znajdziesz dobre  silników 1.8T w vw/audi/seat/skoda jest pod dostatkiem
Korbowody zostawiasz z 1.4T
Polecam też zapolerowanie korb i tłoków, ale co do tłoka to są różne opinie i mamy zwolenników oraz przeciwników polerowania powierzchni bocznych - gdzie powinien się znajdować olej
Rozwiert bloku + honowanie - to zależy od firmy, ale w warsztatach są naprawdę ludzkie ceny
Na koniec wyważenie wału i tłoków z korbami, jeśli będziesz chciał to też dynamicznie. A skoro już będziesz miał rozkopany silnik to zdejmij z 1,5-2kg z zamachu + wyważenie.
Po takich zabiegach oraz tym co wspomniałem wcześniej i złożeniu silnika będziesz miał mocną bazę.
Od tego momentu pozostaje Ci już zabawa z osprzętem oraz ew. zmiana wałka rozrządu - np jakiś świątka, ideał to catcams albo pipercams, ale to już dużo worów złota...
Takie przygotowanie +T3/T4 i można się rzucić na 300km....
_________________ ETS Performance - Elektronika Technika Samochody http://www.ets-performance.pl
Kanal YT
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#241060 Wysłany:
15 Kwi 2009, 20:10; Temat postu: |
|
|
dj_o zastanawiam się tylko jaki jest sens we wstawianiu kutych tłoków na seryjnych korbowodach.
|
|
Góra |
|
 |
skadubek |
#241101 Wysłany:
15 Kwi 2009, 20:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Bo tloki mozna dostac od brata VW, a korby...jeszcze nie slyszalem aby komys puscil dol w PGT.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|