You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 00:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 209 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Wiadomość
 
 Post #242232 Wysłany: 17 Kwi 2009, 20:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
krzysiek_pere napisał(a):
zoon napisał(a):
Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI.

dokładnie w t-jet 120 Km jest to turbina IHI VL-37 . Nie posiada ona zmiennej geometri łopatek i odpowiednio traktowana przetrzyma silnik. Firma IHI nie jest może tak znana jak garret, holset ale jej turbiny można znaleźć w mazdach hondach, i w oplach z siln. Izusu


Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V?

może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem?

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 

 
 Post #242239 Wysłany: 17 Kwi 2009, 20:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: ze Śląska ;)
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 354
mario-sz napisał(a):
krzysiek_pere napisał(a):
zoon napisał(a):
Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI.

dokładnie w t-jet 120 Km jest to turbina IHI VL-37 . Nie posiada ona zmiennej geometri łopatek i odpowiednio traktowana przetrzyma silnik. Firma IHI nie jest może tak znana jak garret, holset ale jej turbiny można znaleźć w mazdach hondach, i w oplach z siln. Izusu


Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V?

może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem?


Jeśli chodzi o turbo, to cos mi się widzi, ze tylko do 16V ;) Ale 'szpecem' nie jestem.

_________________
"Benzyna jest do osobówek, ropa do ciężarówek a gaz do kuchenek"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242241 Wysłany: 17 Kwi 2009, 20:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
mario-sz ja mam podobny problem z ALfa 147 Selespeed. Stoi mi juz ponad 2,5 roku w garazu. Wszystko ok tylko skrzynia selespeed nie przelacza biegow lub przelacze ktore chce i kiedy chce. Chcialem przerobic na reczna, ale sama skrzynia i sprzeglo nie wystarcza. Najwiekszy problem wlasnie z kompem, trzeba wymieniac a to sie juz robia takie koszty, ze nie warto. W Carserwisie w wawie ponad 2 lata temu chcieli 18 tys zl za zrobienie tego - czyt. wymiane. :roll:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242242 Wysłany: 17 Kwi 2009, 20:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
mario-sz napisał(a):
Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V?

może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem?


Widze że myślimy o tym samym :E
Pewnie przeleciałeś allegro nie raz - ja też

W grę wchodziło by tzw soft turbo (ok 0,3 bara) na tej turbince (trza by ją troche przeregulować) układ paliwowy powinien dać rade, ale są dwa problemy:
Wysoki stopień sprężania ( i tu uszczelka pod głowice na zamówienie lub dwie zwykłe, ponoć są też specjalne świece)
Pomiar obciążenia silnika poprzez map sensor ( tutaj niektóre systemy świetnie się oszukuje zaworem jednostronnym przed map sensorem tak żeby map nie widział ciśnienia doładowania)
Fajnie by było mieć ok 100 KM zamiast 77 a co najważniejsze z 50 NM więcej :E

[ Dodano: 17 Kwi 2009 19:43 ]
Aha oglądałem rozstaw szpilek w t-jet pod kolektor wydechowy i wygląda na oko identycznie więc może było by to takie plug & play ale głowy nie daje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242244 Wysłany: 17 Kwi 2009, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
krzysiek_pere a co z glowica?? A obieg olejowy do turbiny?? A gniazda zaworowe?? To sie chyba nie oplaca??

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242246 Wysłany: 17 Kwi 2009, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
olos47 napisał(a):
krzysiek_pere a co z glowica?? A obieg olejowy do turbiny?? A gniazda zaworowe?? To sie chyba nie oplaca??

już odpowiadam
silnik przy soft turbo mechanicznie dają rade poczytaj ile sie tego robi.
Smarowanie z czujnika ciśnienia oleju a powrót z turbiny przeróbka misy oleju.
Wszystko zależy jak kiedyś będą kształtowały się ceny części bo jak kiedyś calego T jeta z osprzętem kupisz za 3,5 tysia to faktycznie gra nie warta śieczki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242248 Wysłany: 17 Kwi 2009, 20:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
ale przy tym stopniu sprezania to pewnie wypalisz gniazda zaworowe. Nie wiem tez czy turbina nie musi byc chlodzona dodatkowo z obiegu chlodzenia.
Kiedys sie bawilem w taki tuning w SAABie 9-3 T (zestaw MAPTUN). Tam zmienienie intercoolera na wydajniejszy i zwiekszenie cisnienia doladowania podnioslo moc z 210 do 270 KM. Pompa oleju i glowica byla taka sama nawet w wersji Viggen wiec nie bylo problemu.

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242249 Wysłany: 17 Kwi 2009, 21:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
olos47 napisał(a):
ale przy tym stopniu sprezania to pewnie wypalisz gniazda zaworowe


krzysiek_pere napisał(a):
ale są dwa problemy:
Wysoki stopień sprężania ( i tu uszczelka pod głowice na zamówienie lub dwie zwykłe, ponoć są też specjalne świece)


[ Dodano: 17 Kwi 2009 20:02 ]
http://www.v-maxzone.pl/produkty/7115,m ... -soft.html

[ Dodano: 17 Kwi 2009 20:05 ]
a tu o matizie
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=288
da sie? :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #242273 Wysłany: 17 Kwi 2009, 21:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Czyli czekam aż się gwarancja skończy :E

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 209 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO