|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 22:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mentor_13 |
#216577 Wysłany:
07 Lut 2009, 15:46; Temat postu: kiedy wymiana bębnów |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
witam
mam kropka 160tys przebiegu
przy hamulcach z tyłu oprócz wymiany 1 linki nic nie bylo robione
od kiedy pamiętam ręczny działa slabo
tzn. jak zaciągne ręczny i ruszam to siądzie troche na amortyzatorach ale koła się kręcą
jak jest u was czy ciągniecie za sobą koła czy też sie kręcą
będę zmieniał szczęki
czy wymiana bębnów też jest wskazana
ściągałem je ostatnio żeby zobaczyć jak sprawa wygląda był lekki rant na oko moge ocenić że są zjechane ok 1 do 1,5mm (na średnicy 2-3mm)
na bębnie w środku jest napis max 181,45
czy oznacza to że bębny po starciu 0,75mm są do wymiany
znaczyłoby to że praktycznie przy każdej wymianie szczęk trzeba również wymieniać bębny
piszę o tym bo o ile szczęki TRW to wydatek 105zł o tyle 105zł trzeba zapłacić za 1 szt bębna TRW
|
|
Góra |
|
|
|
|
remind |
#216700 Wysłany:
07 Lut 2009, 22:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Ja u siebie wymieniałem ale przebieg rzeczywisty miałem miałem dużo większy. Generalnie bardzo ważne jest żeby mieć sprawne hamulce również z tyłu - samochód hamuje na 4 koła jak wciskamy pedał hamulca. Bębny można by było lekko przetoczyć jak jest jeszcze trochę średnicy. Na pewno będą działać. Moich niestety się nie dało już przetaczać. Trzeba było wymienić.
Generalnie hamulec ręczny to pic na wodę, co jakiś czas warto użyć, żeby się nie zapiekły linki. Działanie hamulców z tyłu można sprawdzić na ścieżce diagnostycznej i wtedy ocenić czy do wymiany.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
LAU1976 |
#246248 Wysłany:
27 Kwi 2009, 00:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
A czy wymiana bębnów to ciężka sprawa? Coś cieknie? Coś (linki, sprężyny) trzeba naciągać? Czy to po prostu "wykręć stare - przykręć nowe"?
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
|
remind |
#246276 Wysłany:
27 Kwi 2009, 08:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Po prostu wykręć stare przykręć nowe, ale najlepiej wymienić szczęki i wszystko przeczyścić.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
LAU1976 |
#247933 Wysłany:
01 Maj 2009, 16:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
Dzięki remind za info. Nie miałem czasu na zabawy i musiałem wstawić samochód do warsztatu . Okładzin już nie miałem...
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|