You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 11 Maj 2024, 09:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #245909 Wysłany: 26 Kwi 2009, 00:36; 
 Temat postu: Układ kierowniczy - luz
Offline
Puntomaniak

Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 91
witam...

Ostatnio zmieniałem oponki z zimowych na letnie i miałem samochodzik na podnośniku. Postanowiłem sprawdzić czemu czasem przednie zawieszenie stuka. Zdiagnozowałem że występuje luz "w poziomie", ale troszkę nietypowy bo:

- gałki wymienione
- wahacze nowe
- gumy od drążka stabilizującego wymienione
- łożysko OK

luz był wyczuwalny na układzie kierowniczym, a konkretnie na końcówce drążka ale po stronie układu kierowniczego - na łączeniu schowanym pod osłoną gumową. . Niestety miałem samochód zbyt krótko w powietrzu aby to ocenić dokładnie. Jedyne co jeszcze zdążyłem zauważyć to to że od strony pasażera luz ten jest wyczuwalny, natomiast po stronie kierowcy jakby mniej.

Moje pytanie jest takie:

1. Czy układ kierowniczy - maglownica - w PII ma możliwość kasowania luzu na listwie ?
2. Czy drążki od strony układu kierowniczego są wymienne lub czy mają przeguby/gałki wymienne?
3. Jakaś orientacyjna cena ?
4. Co z tym można zrobić ?

_________________
Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #245924 Wysłany: 26 Kwi 2009, 01:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 637
HIPER ja mam Punto MkI więc chyba za bardzo nie różni się od dwójki, powiem Ci że mam ten sam problem też mam jakiś luz w układzie kierowniczym, tylko u mnie prawdopodobnie jest do wymiany przekładnia kierownicza :?

_________________
Stilo 1.9 JTD 80KM 2004

Grande Punto 2009 1.4 77KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #245936 Wysłany: 26 Kwi 2009, 01:43; 
 Temat postu:
Cytuj:
Moje pytanie jest takie:

1. Czy układ kierowniczy - maglownica - w PII ma możliwość kasowania luzu na listwie ?
2. Czy drążki od strony układu kierowniczego są wymienne lub czy mają przeguby/gałki wymienne?
3. Jakaś orientacyjna cena ?
4. Co z tym można zrobić ?


1. Tak, jest kasator luzów automatyczny. Eliminuje on luzy listwy zębatej.
2. Końcówki drążków jak i same drążki (zakończone przegubami kulistymi, przykręcone do listwy zębatej) są wymienne.
3. Nie mam pojęcia ile kosztują drążki, łożysko górne o którym mowa poniżej to koszt ok 60-80zł.
4. Luz na kole kierowniczym przeważnie jest spowodowany luzem na łożyskach "ślimaka" (ten wystający kawałek do którego przykręcona jest kolumna kierownicza). Jest on ułożyskowany w dwóch miejscach przy czym najniższe miejsce posiada łożysko igiełkowe, które jest praktycznie nie do zdobycia. Jeśli padło łożysko górne (bardzo prawdopodobne) to taka przekładnia jest w pełni regenerowalna i polega na wymianie łożyska i wyczyszczeniu oraz przesmarowaniu całości.


Góra
  
 
 
 Post #245982 Wysłany: 26 Kwi 2009, 10:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Daniel
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 91
Cytuj:
4. Luz na kole kierowniczym przeważnie jest spowodowany luzem na łożyskach "ślimaka" (ten wystający kawałek do którego przykręcona jest kolumna kierownicza). Jest on ułożyskowany w dwóch miejscach przy czym najniższe miejsce posiada łożysko igiełkowe, które jest praktycznie nie do zdobycia. Jeśli padło łożysko górne (bardzo prawdopodobne) to taka przekładnia jest w pełni regenerowalna i polega na wymianie łożyska i wyczyszczeniu oraz przesmarowaniu całości.



mrider - czy mogę ten luz sprawdzić odkręcając krzyżak kolumny kierownicy i spróbować poruszać wałkiem ślimaka ?

Ja bym bardziej się kierował luzem na drążku (listwa <-> drążek), gdyż w przypadku luzu na listwie było by po obu stronach symetrycznie, choć mogę się mylić. Taka czy owak muszę wyciągnąć cały układ kierowniczy na warsztat... ?

masz może jakieś manuale rozbierania tego układu ?

Dodam tylko że podczas skrętów w prawo/lewo kierownicom na postoju nie odczuwam luzu ani stuków. Słychać je podczas wolnej jazdy po nierównościach.. wtedy ewidentnie słychać stukanie po drążkach.

_________________
Punto MK2 2000r 1,2 8V ELX... wszytsko co instalowali wtedy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #248977 Wysłany: 04 Maj 2009, 10:39; 
 Temat postu: wymiana przekładni
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Sie 2008,
Posty: 5
Czy ktoś wie jak wymienić całą przekładnie - chodzi mi głównie czy wyciąga ją się do góry i jak jest mocowana przy wejściu do wnętrza samochodu


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO