Cytuj:
Moje pytanie jest takie:
1. Czy układ kierowniczy - maglownica - w PII ma możliwość kasowania luzu na listwie ?
2. Czy drążki od strony układu kierowniczego są wymienne lub czy mają przeguby/gałki wymienne?
3. Jakaś orientacyjna cena ?
4. Co z tym można zrobić ?
1. Tak, jest kasator luzów automatyczny. Eliminuje on luzy listwy zębatej.
2. Końcówki drążków jak i same drążki (zakończone przegubami kulistymi, przykręcone do listwy zębatej) są wymienne.
3. Nie mam pojęcia ile kosztują drążki, łożysko górne o którym mowa poniżej to koszt ok 60-80zł.
4. Luz na kole kierowniczym przeważnie jest spowodowany luzem na łożyskach "ślimaka" (ten wystający kawałek do którego przykręcona jest kolumna kierownicza). Jest on ułożyskowany w dwóch miejscach przy czym najniższe miejsce posiada łożysko igiełkowe, które jest praktycznie nie do zdobycia. Jeśli padło łożysko górne (bardzo prawdopodobne) to taka przekładnia jest w pełni regenerowalna i polega na wymianie łożyska i wyczyszczeniu oraz przesmarowaniu całości.