You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #242028 Wysłany: 17 Kwi 2009, 09:49; 
 Temat postu: Poziom płynu w chłodnicy
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
witajcie
głupie pytanie ale jakoś mi w głowie siedzi.
kiedy powinno sie sprawdzac poziom płynu chłodniczego ? na zimnym czy rozgrzanym silniku ?
ostatnio wlali mi jakis płyn niebieski jak sie zapytałem jaki to powiedzieli tylko ze wszystkie sa mieszalne wiec cokolewiek moge dolac ;/ nie lubie takich odpowiedzi ale wiecej nie potrafiłem od nich wyciagnąc i ma on inne własnosci niz ten oryginalny fiatowski ;/

jak mam silnik zimny płyn duzo poniżej minimum odpalam silnik pojezdze troche sprawdzam płyn podrósł w góre ale na poziomie około minimum - odkrecam korek i płyn nadnaturalnie rosnie tak ze mam go pod samiuteńki korek ;/ poprzedni płyn mi sie podniósł moze o te 5 cm a nie o cała rurke i tu mam dylemata ;/
co wy na to ;>?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #242376 Wysłany: 18 Kwi 2009, 00:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Wrz 2007,
Posty: 53
Powinno się sprawdzać na zimnym silniku, jak silnik jest rozgrzany to płyn znajduje się w układzie chłodzenia i dlatego w zbiorniku wyrównawczym jest dużo mniej.

Generalnie nie powinno się mieszać, o tym już była dyskusja wcześniej.

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249620 Wysłany: 05 Maj 2009, 15:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
no to kolejne pytanie z cyklu cos tu jest nie tak ;/

jade sobie jest pięknie ładnie temperatura na środeczku skali czyli norma zatrzymam sie z właczonym silnikiem (w korku etc) i po chwili temperatura rosnie - przekracza 3/4 skali i wdrapuje sie na czerwona jej część ;/ mój patent na chwile obecna zanim dojde co to to dodaje gazu tak do 1,5-2,0 krpm na kilkanascie sekund i temperatura wraca do normy :)

i teraz co to jest ?

moje własne przemyslenia
1. zapowietrzony układ
2. ch....owy płyn chłodniczy
3. oba powyższe

pompa była wymieniana wraz z wymiana rozrzadu czyli standardowy komplecik.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249626 Wysłany: 05 Maj 2009, 15:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Jak silnik się przegrzewa i działa poprawnie wentylator to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Masz bąbelki jakie kolwiek w płynie?

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249632 Wysłany: 05 Maj 2009, 15:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
zaraz bede szedl do samochodu to sprawdze. kiedy maja sie pojawic? na rozgrzanym silniku ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249635 Wysłany: 05 Maj 2009, 16:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Jak rozgrzejesz silnik , wkręć go kilka razy dobrze na obroty, później trochę odczekaj, jak otworzysz ostrożnie zakrętkę wlewu i zacznie ci wywalać płyn z bąbelkami to raczej z dużym prawdopodobieństwem uszczelka. Nie dobrze jest również gdy po dodaniu gazu robi się nieprzeźroczysty płyn cały w bąbelkach ( biały się robi na chwilę ), to może być lipny płyn - pieni się a masz trochę powietrza w układzie. Wiem że borygo eco nie pieni się tak jak np. prestone...

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249659 Wysłany: 05 Maj 2009, 18:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
no i tak zrobiłem i buchnęła mi para z otworu i płyn sie podnosił niesamowicie szybko ;/ mozliwe że były tam babelki ale jesli to dośc małe (choć moze to płyn sie gotował) i mam w tym płynie pełno jakiegos syfu - cos co wygląda jak kawałki takich brązowych liści ;/

niedługo pójde do samochodu to postaram sie fotke pstryknąć

[ Dodano: 05 Maj 2009 17:47 ]
fotka nie wyszła zbyt dobrze i niewiele na niej widac ;/

teraz do rzeczy czy jestem w stanie samodzielnie wymienic płyn w chłodnicy ? na jaki najlepiej wymienic i w jakiej ilości wchodzi ;>? płyn nowy bo ma moze z 2 miesiace .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249728 Wysłany: 05 Maj 2009, 20:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jemielnica
Rejestracja: 22 Lis 2008,
Posty: 104
dasz radę samemu, ja wymieniałem w moim 1,3 JTD w zeszłym tygodniu :)
Ja wymieniłem na Borygo Nowy :) nadaje się do każdego typu chłodnic i jest w przystępnej cenie :) do mojego silnika producent podaje że 6 litrów wchodzi :) osobiście wlałem całe 5, bo trochę mi zostało w układzie starego.
http://punto.autokacik.pl/oldorg/autokacik/index.htm to się może okazać pomocne :)

_________________
Fiat Punto II FL 1,3 Multijet Cult :]
moje Punto: http://fiatpunto.com.pl/post232636.html#232636 :]
Mobil: President Valery + Hustler IC 100 :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249752 Wysłany: 05 Maj 2009, 20:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Tylko po co teraz ten płyn wymieniać, jak masz wszystkie objawy padniętej uszczelki pod głowicą ?
Łącznie z tym brązowym syfem, czyli najprawdopodobniej olejem z kanału olejowego.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249769 Wysłany: 05 Maj 2009, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
własnie na olej mi to nie wyglada ;/ ani tego rozsmarowac na palcach ani nic wyglada jak jakies farfocle po prostu syf.

najpierw chce wymienic płyn bo ten który mi zalali od samego poczatku mi sie nie podobal i teraz go wymienie i zaobaczymy co sie bedzie działo. pozatym nie mam czasu ani mozliwosci aby upg zrobic teraz czy wstawic go do warsztatu - a płynu w chlodnicy nie ubywa - olej także trzyma poziom - z tego co mi sie wydaje to olej powinien uciekac a tak nie jest.

koszt płynu to bedzie jakies 40 zl / 5l wiec relatywnie moze okazac sie ze to tylko płyn był zły.

a zraziłem sie bo lali go z nieoznakowanej butli i nie powiedzieli mi co to za plyn tylko ze niebieskie sie miesza a wiec moglo to byc cokolwiek.

a teraz jakie moga byc najbardziej katastrofalne objawy tego ze mi uszczelke wywiało ?
i ile mnie to po kieszeni wyniesie wymiana uszczelki ?

_________________
Image


Ostatnio edytowany przez magikgliwice, 05 Maj 2009, 20:51, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #249770 Wysłany: 05 Maj 2009, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Możliwe że przy ostatniej wymianie płynu zlali płyn na gorącym silniku :) a później od razu wlali zimny... = pewnie pęknięcie głowicy. układ ma charakter ciśnieniowy, ale jak pływają syfy i bąbelki to już awaria. U mnie po dobrym nagrzaniu silnika jak odkręci się korek to woda napływa do zbiorniczka, prawie go zapełniając ale bąbelków nie ma. Potniej płyn jest wciągany z powrotem. To rozszerzalność cieplna płynów.

[ Dodano: 05 Maj 2009 19:54 ]
magikgliwice

Jak będziesz spuszczał płyn upewnij się, że zlałeś wszystko , łącznie z tym co jest w bloku silnika. Miejmy nadzieje że to nie UPG.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249779 Wysłany: 05 Maj 2009, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
magikgliwice napisał(a):
własnie na olej mi to nie wyglada ;/ ani tego rozsmarowac na palcach ani nic wyglada jak jakies farfocle po prostu syf.

najpierw chce wymienic płyn bo ten który mi zalali od samego poczatku mi sie nie podobal i teraz go wymienie i zaobaczymy co sie bedzie działo. pozatym nie mam czasu ani mozliwosci aby upg zrobic teraz czy wstawic go do warsztatu - a płynu w chlodnicy nie ubywa - olej także trzyma poziom - z tego co mi sie wydaje to olej powinien uciekac a tak nie jest.

koszt płynu to bedzie jakies 40 zl / 5l wiec relatywnie moze okazac sie ze to tylko płyn był zły.

a zraziłem sie bo lali go z nieoznakowanej butli i nie powiedzieli mi co to za plyn tylko ze niebieskie sie miesza a wiec moglo to byc cokolwiek.

a teraz jakie moga byc najbardziej katastrofalne objawy tego ze mi uszczelke wywiało ?
i ile mnie to po kieszeni wyniesie wymiana uszczelki ?


Żeby stwierdzić, czy płynu ubyło czy nie, to trzeba odpowietrzyć układ.
W przeciwnym razie w zb. wyrównawczym może być pełno płynu, a w silniku prawie nic.
Jedna łyżka oleju wystarczy, żeby zrobić syf w układzie chłodzenia, a nie zobaczysz różnicy na bagnecie.
Nagrzej silnik i spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia - wtedy coś więcej można będzie powiedzieć.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249791 Wysłany: 05 Maj 2009, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
nom to planuje zrobic z nowym płynem jutro :)

wiec po krotce to co zrozumialem z zasady wymiany płynu:
1. odkrecam odpowietrzniki na chłodnicy i nagrzewnicy (ta druga musze najpierw znaleść ;/ )
2. zdejmuje opaske i wąz z dolnej części chlodnicy i spuszczam całośc do miski lub czegos podobnego
3. czekam chwile spokojnie paląc papieroska :)
4. zakladam nowe opaski na przewód który nakladam na chlodnice
5. wlewam płynu tyle co w instrukcji powiedzieli
6. niech sie rozejdzie po układzie ;)
7. zakrecam odpowietrzniki odpalam samochód niech pochodzi kilka minut
8. odkrecam odpowietrzniki i czekam az poleci płyn - niech troche wyleci jakby tam gdzieś tam jeszcze babelki miały zostac ;)
9. kontrola poziomu płynu w chłodnicy =) uzupelnienie ubytków
10. co dziennie sprawdzamy czy aby nie jest ponizej minimum

dobrze myslę ;>

hmm czy jak zdejme rure z dołu chlodnicy to mi cały syf wyleci? jak nie to jak go usunąć np ze zbiornika wyrównawczego ?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249820 Wysłany: 05 Maj 2009, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Jak spłynie 4.2L płynu to ok. Jeśli nie spłynęło to trzeba już kombinować, prawdopodobnie jest gdzieś korek na bloku silnika do spuszczania. Ale tego nie jestem pewien , jeśli chodzi o wersję 1.2.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249849 Wysłany: 05 Maj 2009, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
czyli lepiej kupic niebieski plyn niz np borygo bo jak cos nie splynie to sie przynajmniej wymiesza ?
zobacze ile tego spłynie ;/

wogóle jaki płyn polecacie zalac ?

jak odkrece rure przy dole zbiornika przy chłodnicy to czy dobrym pomysłem wymycia go z tych farfoocli bedzie po prostu przeplukanie go woda która dołem powinna spłynąć ;>??

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249860 Wysłany: 05 Maj 2009, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
myślę że najpierw to zalej cały układ wodą nic mu się nie stanie bo niestety i tak czeka Cię wymiana uszczelki pod głowicą w najgorszym przypadku a w trochę lepszym pozostaje jeszcze pompa wody ale raczej mała szansa na to że jest uszkodzona


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249866 Wysłany: 05 Maj 2009, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
pompa wymieniona wraz z rozrzadem około 2 miesiecy temu (2kkm) wiec chyba czeka mnie wymiana uszczelki PG ;/ cóz jutro zrobie co mam zrobic i będe obserwowal zachowanie. boje sie tylko tego ze w czwartek mam jechac z Gliwic do Warszawy ~600 km i czy mi w trakcie tej wyprawy cos nie wyskoczy ;/ bo tak to jeżdze po mieście ze 20 km / dzień i jak cos sie bedzie dzialo to ma mnie kto sciagnąć ;)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249868 Wysłany: 05 Maj 2009, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
miałem podobna sytuacje jak padłą mi uszczelka pod głowicą tylko że wtedy zrobiłem 400 km dało się jechać ale będziesz musiał bardzo uważać żeby nie przegrzać silnika i trochę go oszczędzać


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249871 Wysłany: 05 Maj 2009, 22:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
wiesz jak mi wskazówka wychodzi ze 2 kreski ponad połowe to juz zaczynam myslec o co tu chodzi a jak jest wyżej to juz woogóle porażka jak dla mnie :(
wiec o przegrzanie byłbym spokojny.

wogóle jaka jest wina uszkadzania sie uszczelki pod głowica ?? przegrzanie silnika ?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249872 Wysłany: 05 Maj 2009, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
magikgliwice napisał(a):
tego ze w czwartek mam jechac z Gliwic do Warszawy ~600 km ...

Przy opisanych objawach to jest bardzo zły pomysł :>
Jak będziesz spuszczał stary płyn, to zmierz ile go było.
Jeśli wyraźnie za mało, to na 100% padnięta upg, albo wyciek płynu z innego miejsca.
Podczas szybkiej jazdy na trasie ryzykujesz poważną awarią silnika.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249881 Wysłany: 05 Maj 2009, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
no ogolnie tego płynu to mam wrazenie ze było strasznie mało. nie wiem co i jak oni mi w tym serwisie zalali ale wystarczyło że po wyjeźdźie przejechałem 10 km i wskazówka na 3/4 skali to wróciłem do nich dolali mi tak z litr płynu i sie ustatkowało.
wiem że to zły pomysł ale jak musze jechac to co mam poradzic ;/ nie bede go krecił na obroty wysokie spokojna jazda tak z 90 na 5 i mysle ze powinno byc ok. przy upg pod korkiem powinno byc jakies paskudztwo czy to zawsze wystepuje ?

pozatym z takimi objawami jechałem juz z 500 km i w korkach duzo stałem w upale to myślałem ze nie wyrabia po prosotu i wtedy gupia myśl przyszła do głowy sprawdx kretynie płyn w chłodnicy ale było ok i jest ok nadal.

jesli bede trzymał temperature w okolicy srodka to co grozi mojemu silnikowi ? oczywiście poziom płynu i oleju sprawdzany co jakis czas na trasie

[ Dodano: 05 Maj 2009 22:10 ]
no to ostatnie pytanie:

co wlać do chłodnicy. jaki płyn polecacie ?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249918 Wysłany: 06 Maj 2009, 07:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
Ja u siebie jeżdżę na borygo EKO, nie wiem czy to cenna rada i czy to wogóle rada jak będziesz jechał w tą trasę to odkręć lekko nakrętkę tam gdzie wlewasz płyn układ lekko sam będzie się odpowietrzał i możne tak sie nie przegrzewać ( tak mówił mi mechanik) myślę ze jest trochę racji gdyż Ci się przegrzewa bo się zapowietrza i nie ma odpowiedniego obiegu płyn spróbować nie zaszkodzi a możliwe ze sam uszkodziłeś uszczelkę pod głowicą nie kontrolując płynu w chłodnicy chcąc nie chcąc się przegrzewał i niestety każde przegrzanie samochodu jest niebezpieczne dla całego silnika ;/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249919 Wysłany: 06 Maj 2009, 07:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Paskudztwo może być pod korkiem wlewu oleju, jeśli płyn chłodniczy dostaje się do oleju.
Ale u Ciebie jest najprawdopodobniej odwrotnie - olej dostaje się do płynu.
Nieszczelność jest raczej niewielka, ale jest.
Na trasie możesz nie zdążyć zareagować na gwałtowny wzrost temperatury.
A przed dolaniem zimnego płynu trzeba odczekać ok. 1/2 h na ostygnięcie silnika.
W przeciwnym razie ryzykujesz pęknięciem bloku silnika albo głowicy.
Każdy płyn do chłodnic jest OK.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249923 Wysłany: 06 Maj 2009, 07:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
magikgliwice pamiętaj tylko płukać wodą destylowaną 2.5PLN/5L nie przybędzie od tego kamienia w układzie. I rzeczywiście dobry będzie borygo eco - mam butelkę 1L i nic a nic się nie pieni jak się go wstrząśnie. Więc powinien być dobry do odpowietrzania.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249977 Wysłany: 06 Maj 2009, 12:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 18 Mar 2008,
Posty: 135
więc jak jade na trasie to wskazówka ani drgnie równo z połowa skali :) tak dzieje (działo sie) tylko jak stałem na luzie gdzies w korku ;/

akcja wymiana płynu zakończona :) co dziwne wylałem z układu tylko jakies 2,5 litra płynu ;/ co mnie zszokowalo - przeplukanie układu 5 litrów wody destylowanej - 5 liytrów wróciło do bańki ;) oczywiscie z tym osadem.

do całego układy udało mi sie wlac około 3,7 litra płynu - moze cos pozostało z poprzedniego czy płukania ale czekałem z otwartymi odpowietrznikami i odłączona rura kilka minut az przestanie kapac z rury..

na razie jestem na fazie odpowietrzania do końca układu - jak silnik chodzi to delikatnie odkrecam odpowietrznik jak zaczyna leciec tylko płun zakrecam :) wydaje mi sie ze uklad byl niesamowicie zapowietrzony.

badanie wyników wymiany płunu:
1. płyn nie pieni sie nie gotuje nie ma żadnych babelków w zbiorniku :)
2. temperatura po pierwszym 50 minutowym tescie (postój na luzie żadnej jazdy) ani razu nie drgnęła ponad połowe skali idealnie na niej siedzi :)


poprzedni płyn nie dośc ze wulgarnie smierdzi to jeszcze ma dziwna konststencje ;/ wystarczy jakby umys w nim rece i momentalnie piana na powierzchni ;/

cząstki stałe -syfy wygladaja jak czarne kamyki i takie sa w dotyku - nie wiem co to :(

pytanie jesli dostawal by sie do płynu olej czy fragmenty tej uszczelki to :
1. powinny pływac po powierzchni wody bo sa lzejsze ? (dla mnie tak bo olej zawsze sie unosi tak samo jak małe kawalki gumy i tego z czego robia te inne uszczelki - niby papier nazwy nie pamiętam)
2. powinny opadac na dno -> dlaczego ?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO