You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 20 Cze 2025, 06:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #261364 Wysłany: 03 Cze 2009, 19:16; 
 Temat postu: punto wlecze się
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Mar 2009,
Posty: 25
Spadła moc mojego 1.9 JTD. Dzieje się tak od paru miesięcy i jest coraz gorzej. Silnik odpala bardzo ładnie, wolne obroty ma równe, ale mocy prawie wcale już nie ma. Auto bardzo powoli dobija do 90 km/h i więcej nie chce iść, na żadnym biegu.
Zdecydowałem że to na pewno przepływomierz. Po odpięciu go miałem pełną dynamikę. Wydawało się oczywiste co zrobić, więc wymieniłem przepływomierz na nowy (Bosch, tak jak oryginalny). Nic to nie pomogło!

Co się mogło tak poważnie zepsuć, wtryskiwacze? Na examinerze wychodzi tylko nieaktywny egr, ale ten przecież nie zabrał by 2/3 mocy silnika.

_________________
Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #261375 Wysłany: 03 Cze 2009, 19:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Jak masz autko CF3 z uwalonym egr to kłania się ekologia - tryb awaryjny w związku z zbyt dużą ilością zasysanego powietrza.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261686 Wysłany: 04 Cze 2009, 19:16; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Mar 2009,
Posty: 25
Ten zawór był już naprawiany, w ASO wzięli za to 270 zł :evil: , za czyszczenie i naprawę podłączenia. Chyba pozostaje już tylko wymiana.

_________________
Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261751 Wysłany: 04 Cze 2009, 21:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Ale piszesz że masz nieaktywne EGR... w wersji JTD nie ma czujnika w selenoidzie egr ( można sprawdzić w autodata...) W końcu naprawili ten zawór w ASO czy nie? Jeśli wzieli 270zł za naprawę i nadal błąd to niezgodnośc towaru z umową i zwrot kasy...

no to nie wiem, a jaki numer błędu Pxxxx masz np. z czytnika ?

Tak sobie pomyślałem, że ASO wie lepiej co naszym kropkom dolega, mi wmawiają, że powinienem wymienić akumulator - sprawność 85% - Wymień !:)

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261990 Wysłany: 05 Cze 2009, 19:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Mar 2009,
Posty: 25
Niestety nie spisałem kodu błędu, chociaż w ciągu ostaniego pół roku byłem przy różnych okazjach u trzech mechaników i każdy twierdził że jest "błąd egr". Nie sądziłem że ten zawór może spowodować taki problem.

Mam tylko wydruk examinera z ASO, ten z naprawy. Pod "Diagnozy Aktywne" jest powtórzony kilka razy wiersz "Zawór EGR (jeśli występuje)" z wynikami na przemian "Pozytywny" i "Negatywny".
Przy obrotach silnika 754 RPM jest otwarcie 0%, czyli zdaje się pełne otwarcie, takie same 0% jest przy wyłączonym silniku.

_________________
Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262040 Wysłany: 05 Cze 2009, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Tak mnie zastanawia jak to tak na prawdę jest z tym zaworem EGR. Powiedzmy, że jest on zasyfiony, niesprawny to co tu zmienia przejście w tryb awaryjny?

Cytuj:
Jak masz autko CF3 z uwalonym egr to kłania się ekologia - tryb awaryjny w związku z zbyt dużą ilością zasysanego powietrza.


remind mógłbyś to rozwinąć?

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262829 Wysłany: 08 Cze 2009, 20:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
W mojej wersji jak jest zaślepiony egr to autko pracuje w trybie awaryjnym ale dopiero po kilku hamowaniach silnikiem, mam błąd o zbyt dużej ilości powietrza zasysanego i coś tam jeszcze jest. Nie pamiętam numerku ale jak mam zaślepkę EGR z otworem fi 5 to nie ma już błędu i wszystko jest ok. Z tego co wiem to w fiacie jest zaślepka egr właśnie z otworami, gdzieś na innym forum kiedyś wyczytałem i tak sobie zrobiłem.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #262832 Wysłany: 08 Cze 2009, 20:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
czyli co proponujesz? rozwiercic ta blache co mam od Ciebie?

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263089 Wysłany: 09 Cze 2009, 20:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
można przewiercić 1x fi 5, ale najpierw sprawdź czy nie masz błędy w sterowniku pompy... bo jak nie masz to nie warto wiercić. a i w tej rurce jak masz mocowanie to najlepiej róg lekko spiłować tam gdzie się styka z wspornikiem termostatu... ułatwi to montaż, demontaż rury.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263314 Wysłany: 10 Cze 2009, 17:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Mar 2009,
Posty: 25
Pojechałem na wymianę zaworu. Tym razem podłączenie pod kompa wykazało że EGR działa! :shock: Za to powyskakiwały błędy związane z działaniem przepływomierza, zupełnie bez sensu skoro ten element wymieniłem na nowy. Potem było jeszcze lepiej. W trakcie oględzin samochód zaczął bardzo silnie kopcić, aż się zrobiło ciemno przed warsztatem. Mój klekot czasami wypuszczał chmurkę kopciu, ale nigdy nie postawił takiej zasłony dymnej!
Mechanicy najpierw podejrzewali że leją wtryski, ale szybko stwierdzili że ciśnienie że jest prawidłowe.
Wzięli auto na podnośnik i się wyjaśniło. Padła turbina albo jest nieszczelność na doprowadzeniu powietrza doładowującego. Gumowy odcinek, który normalnie powinien być nie do ściśnięcia ręką, wisi sflaczały. :eee: W czasie jazdy słychać że turbina pracuje, ale nie spręża powietrza.

_________________
Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263476 Wysłany: 11 Cze 2009, 09:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Arachnus, jesli padła turbina, to sprawdź czy nie wyciągnęła oleju z silnika. To powodowałoby tą czarną chmurę. Piszesz o przewodzie-wtedy też może kopcić, chodzi Ci o tą harmonijkę, która idzie od turbiny do IC? Być może ona jest nieszczelna.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263545 Wysłany: 11 Cze 2009, 12:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Mar 2009,
Posty: 25
Olej zmieniałem kiedy kupiłem ten samochód, potem przez 10 miesięcy trzymał poziom, często sprawdzałem. Płynu chłodzącego też nie ubywa. Miesiąc temu olej zmieniałem na przeglądzie, więc teraz trudno poznać ewentualny ubytek. Olej na bagnecie jest czarny, ale to chyba normalny objaw.

Ta gumowa harmonijka, właśnie ten przewód wykazuje brak ciśnienia.

_________________
Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263771 Wysłany: 12 Cze 2009, 09:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Arachnus tak tylko turbina jak padnie, to potrafi wyciągnąć większość jak nie cały olej z silnika, także to napewno byś zauważył :E A teraz nie kopci na niebiesko? Ta harmonijka jest stosunkowo twarda, także może być dziurawa, przerwana. Posprawdzać szczelność całego układu doładowania, a jak przewody będą szczelne, to sprawdzić jeszcze raz turbinę i ewentualna regeneracja.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #263831 Wysłany: 16 Cze 2009, 18:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Mar 2009,
Posty: 25
W poniedziałek zostawię samochód w serwisie, aż się wreszcie wszystko wyjaśni.

[ Dodano: 16 Cze 2009 17:28 ]
Zagadka się rozwiązała... Zapchał się całkowicie katalizator i tłumik końcowy! Wszystkie produkty spalania wracały z powrotem do cylindrów. :/ Praktycznie cały układ wydechowy kwalifikuje się na złom.

_________________
Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #265203 Wysłany: 16 Cze 2009, 18:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Hehe, a myślałem, że układ tylko się przepala :mrgreen:

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266941 Wysłany: 22 Cze 2009, 15:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Arachnus

masz może foto swojego katalizatora ( masz jakiś prześwit ...? ), czy został w warsztacie ? Mój niestety miał tylko trochę prześwitu.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266967 Wysłany: 22 Cze 2009, 16:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Mar 2009,
Posty: 25
Jestem już po naprawie, mam nowy kat i tłumik.
Oglądałem wycięte części, z katalizatora była sama skorupa. Cała jego zawartość wykruszyła się i prawdopodobnie tym nabił się tłumik. Sadzy było wszędzie na około 2mm warstwy.

Autko śmiga jak kula karabinowa. W kompie na razie nie ma błędów, chociaż raz nie chciała zgasnąć kontrolka wtrysku (zgasiło ją ponowne odpalenie silnika). Za długo jeździłem z tą awarią, mogą być jeszcze konsekwencje.

Na razie cieszę się sprawnym punciakiem. :)

_________________
Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270793 Wysłany: 08 Lip 2009, 10:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
z ciekawosci, duzo cie kosztowala wymiana katalizatora ?

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #271138 Wysłany: 09 Lip 2009, 12:12; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Mar 2009,
Posty: 25
Sam katalizator? 400, ale odliczając robociznę pewnie 350. To był jakiś uniwersalny Bosal.

_________________
Punto II 1.9 JTD SX, 2001 r.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO