You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 12:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #275410 Wysłany: 28 Lip 2009, 15:25; 
 Temat postu: FIAT Punto S/SX/ELX 1,7 TD (1993-1999)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika 176 A5.000
Średnica cylindra 82,6 mm
Skok tłoka 79,2 mm
Pojemność skokowa 1698 cm3
Stopień sprężania 19,0
Ciśnienie sprężania 3,0 MPa
Moc maksymalna 52 kW (72 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4500 obr/min
Moment maksymalny 134 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2500 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na czterech łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,5 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 4° przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 32° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 32° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 4° po ZZ
Wznios krzywek wałka rozrządu 8,8 mm
Luz roboczy zaworów (na zimno)
- zawór ssący 0,30 ± 0,05 mm
- zawór wydechowy 0,25 ± 0,05 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy oleju
- typ / FIAT A 696
- naciąg / sprawdzany za pomocą przyrządu specjalnego FIAT
- wymiana / co 105 000 km

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat
- temperatura początku otwarcia 78...82°C
- temperatura pełnego otwarcia 88°C
- skok minimalny zaworu 7,5 mm
Wentylator / elektryczny, sześciołopatkowy, o dwóch prędkościach
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 86...90°C
- 2. prędkości 90...94°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 81...85°C
- 2. prędkości 85...89°C
Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora
- typ / wieloklinowy FIAT 4K 913
- naciąg / mierzony za pomocą specjalnego przyrządu FIAT wynosi 500...600 N (pasek nowy) lub 350...450 N (pasek używany)
- sprawdzanie naciągu / co 30 000 km lub co 2 lata
Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika
wyrównawczego 98 kPa

Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju typu olej-ciecz chłodząca
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, napędzana paskiem zębatym
Ciśnienie oleju / w temperaturze 100°C przy 3000 obr/min wynosi 0,34...0,49 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Olio Oil (FIAT 4434895)

Układ zasilania / wtryskowy, Bosch, z doładowaniem turbosprężarką
Filtr paliwa / Bosch 1455 711 006 (FIAT 77116600)
- wymiana / co 15 000 km lub co 1 rok
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, FIAT 7633139
- wymiana / co 15 000 km lub co 1 rok
Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, Bosch EP/VE R 538
Kolejność wtrysku (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2
Prędkość obrotowa biegu jałowego 900 ± 20 obr/min
Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5250 ± 50 obr/min
Ustawienie pompy / skok tłokorozdzielacza pompy 0,93 ± 0,05 mm w położeniu ZZ tłoka 1. cylindra
Obsady wtryskiwaczy / Bosch KCA 30 S 41
Rozpylacze / Bosch DN 12 SD 290
Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza 15...15,8 MPa
Wyłącznik bezwładnościowy / umieszczony przy siedzeniu kierowcy z lewej strony (pod wykładziną podłogi), łączący obwód elektryczny z przekaźnikiem zasilania zaworu elektromagnetycznego zatrzymania silnika w przypadku uderzenia z prędkością powyżej 25 km/h
Świece żarowe / Beru 9800 207 220A lub Bosch A250 001 538

Doładowanie / turbosprężarką
Turbosprężarka / Garrett T2
Ciśnienie doładowania (przy 4600 obr/min) 75 kPa

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Valeo 215 DBV 5250
Średnica tarczy
- zewnętrzna 200 mm
- wewnętrzna 137 mm
Skok całkowity pedału 140 ± 5 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ C510.517
Przełożenia
- I bieg 3,909
- II bieg 2,243
- III bieg 1,440
- IV bieg 1,029
- V bieg 0,794
- bieg wsteczny 3,909
- przekładnia główna 3,733

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych kulowych

Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym
Przekładnia kierownicza / zębatkowa, o zmiennym przełożeniu, z zaworem rozdzielczym i siłownikiem hydraulicznym integralnym
Liczba obrotów koła kierownicy 2,9
Skok zębatki 137 mm
Promień skrętu
- samochody bez klimatyzacji 4,85 m
- samochody z klimatyzacją 5,25 m
Kąt skrętu koła
- zewnętrznego 33°24¢
- wewnętrznego 39°
Pompa układu wspomagania / hydrauliczna, łopatkowa, Denso, napędzana od pompy cieczy chłodzącej paskiem wieloklinowym
Ciśnienie wspomagania
- koła ustawione do jazdy prosto 0,35 MPa
- koła maksymalnie skręcone maks. 8,5 MPa
Pasek wieloklinowy / napędu pompy wspomagania
- typ / FIAT 3 K 917
- naciąg / sprawdzany za pomocą przyrządu specjalnego FIAT
- sprawdzanie naciągu / co 30 000 km lub co 2 lata

Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, z dolnymi wahaczami poprzecznymi trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 19 mm
Amortyzatory / gazowe teleskopowe dwustronnego działania, Boge
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- zbieżność (regulowana) 0 ± 1 mm (0° ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°15¢ ± 30¢
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 2°30¢ ± 30¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / niezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych ułożyskowanych w rurowej osi tylnej i połączonych stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 17 mm, na sprężynach stożkowych opartych na czółnach osi rurowej i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach gazowych teleskopowych dwustronnego działania
Amortyzatory / Boge
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- rozbieżność (nieregulowana) 0,5 ± 2 mm (0°05¢ ± 20¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) 0° ± 15¢
Piasta koła tylnego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS (wyposażenie dodatkowe)
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym, Bendix lub Girling
Średnica zewnętrzna tarczy 257 mm
Grubość tarczy
- nominalna 11,8...12,1 mm
- minimalna po obróbce 10,55 mm
- minimalna dopuszczalna 10,2 mm
Nakładki cierne / BA 3245 FF
Minimalna dopuszczalna grubość nakładek ciernych / określona zaświeceniem się lampki kontrolnej na tablicy wskaźników lub zanikiem rowka w środku materiału ciernego nakładki
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, Bendix
Średnica robocza bębna
- nominalna 180...180,25 mm
- maksymalna po obróbce 180,85 mm
- maksymalna dopuszczalna 181,35 mm
Okładziny cierne / Bendix DON 8210 FF
Minimalna dopuszczalna grubość okładzin 1,5 mm
Średnica cylinderków 20,65 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Girling
Średnica tłoków 20,65 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac, Bendix
Średnica tłoka 203,2 mm (8²)
Pompa podciśnienia / łopatkowa, napędzana od wałka rozrządu
Podciśnienie pompy 60...90 kPa

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Układ przeciwblokujący / ABS Bosch 2SH, zawierający elektroniczne urządzenie sterujące połączone z zespołem hydraulicznym, cztery czujniki prędkości obrotowej każdego z kół, dwa korektory siły hamowania hamulców tylnych oraz lampkę kontrolną układu ABS (w zestawie wskaźników)
Czujniki prędkości obrotowej kół / indukcyjne
Odstęp czoła czujnika (nieregulowany)
- dla koła przedniego 0,645...1,305 mm
- dla koła tylnego 0,06...1 mm

Koła i ogumienie
Obręcze / 5 B 14, koło zapasowe 4,5 B 14
Ogumienie
- wersje TD S/SX / 165/65 R 14
- wersja TD ELX / 175/60 R 14
- koło zapasowe 135/80 B 13
Ciśnienie w ogumieniu
- obciążenie częściowe
- przód 0,24 MPa
- tył 0,20 MPa
- obciążenie całkowite
- przód 0,24 MPa
- tył 0,22 MPa
- koło zapasowe 0,28 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 60 A×h/320 A, minus na masie

Alternator / Magneti-Marelli A115I-14 V/75 A (samochody bez klimatyzacji) lub Magneti-Marelli A127I-14 V/85 A (samochody z klimatyzacją)
Alternator Magneti-Marelli A115I-14 V/75 A
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 75 A
Prąd znamionowy
- przy 1800 obr/min 40 A
- przy 6000 obr/min 75 A
Rezystancja uzwojenia twornika 2,587...2,613 W
Regulator napięcia / RTM 121 A
Napięcie regulowane przy 7000 obr/min i prądzie
obciążenia 5...50 A 14,3...14,6 V
Alternator Magneti-Marelli A127I-14 V/85 A
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 85 A
Prąd znamionowy
- przy 1800 obr/min 50 A
- przy 6000 obr/min 85 A
Rezystancja uzwojenia twornika 2,587...2,613 W
Regulator napięcia / 24 TR/B
Napięcie regulowane przy 7000 obr/min i prądzie
obciążenia 5...50 A 14,3...14,6 V
Pasek klinowy / napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej

Rozrusznik / Bosch DW-12 V-1,7 kW
Parametry kontrolne
- prąd 480 A
- napięcie 8,85 V
- prędkość obrotowa 1760 obr/min
- moment obrotowy 13 N×m
Parametry kontrolne bez obciążenia
- prąd 30...40 A
- napięcie 11,7 V
- minimalny moment obrotowy 27 N×m
Parametry kontrolne podczas rozruchu
- prąd 1000...1050 A
- napięcie 5,2...5,4 V
- prędkość obrotowa 3600 obr/min

Bezpieczniki
- w centralce elektrycznej z lewej strony tablicy rozdzielczej / 8 ´ (12 V, 10 A), 2 ´ (12 V, 15 A), 4 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A)
- w centralce wyposażenia dodatkowego z prawej strony tablicy rozdzielczej / 3 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A), zapasowe 2 ´ (12 V, 30 A)

Żarówki
- reflektorów H4 55/60 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
- świateł pozycyjnych tylnych 5 W
- świateł cofania 21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W

Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- śruby wewnętrzne
1. etap 10 N×m
2. etap dokręcić o 60°
3. etap dokręcić o 90°
- śruby zewnętrzne 30 N×m
- pokryw łożysk korbowych
- 1. etap 25 N×m
- 2. etap dokręcić o 50°
- pokryw łożysk głównych 113 N×m
- koła zamachowego 142 N×m
- koła zębatego wału korbowego 190 N×m
- koła zębatego wałka rozrządu 118 N×m
- koła zębatego pompy wtryskowej 49 N×m
- napinacza paska zębatego 44 N×m
- pokryw łożysk wałka rozrządu 19 N×m
- pokryw kadłuba przedniej i tylnej 113 N×m
- mocowania pompy cieczy chłodzącej 25 N×m
- koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 23 N×m
- kolektorów ssącego i wydechowego 25 N×m
- miski olejowej 15 N×m
- czujnika ciśnienia oleju 32 N×m
- podstawy filtra oleju do kadłuba
- śruby M10 71 N×m
- śruby M12 98 N×m
- świec żarowych 15 N×m
- pompy wtryskowej 25 N×m
- obsad wtryskiwaczy 55 N×m
- turbosprężarki 40 N×m
- śrub kół 85 N×m

Masy
- własna
- wersja TD S
nadwozie 3-drzwiowe 1000 kg
nadwozie 5-drzwiowe 1015 kg
- wersja TD SX
nadwozie 3-drzwiowe 1025 kg
nadwozie 5-drzwiowe 1025 kg
- wersja TD ELX
nadwozie 3-drzwiowe 1035 kg
nadwozie 5-drzwiowe 1035 kg
- całkowita
- wersja TD S
nadwozie 3-drzwiowe 1450 kg
nadwozie 5-drzwiowe 1465 kg
- wersja TD SX
nadwozie 3-drzwiowe 1475 kg
nadwozie 5-drzwiowe 1475 kg
- wersja TD ELX
nadwozie 3-drzwiowe 1485 kg
nadwozie 5-drzwiowe 1485 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 400 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 1100 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 47 dm3
- układ smarowania 4,8 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 7,2 dm3
- skrzynka przekładniowa 2,4 dm3
- układ hamulcowy
- bez ABS 0,4 dm3
- z ABS 0,5 dm3
- układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 0,7 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / olej napędowy
Olej silnikowy / wg API CD, CCMC PD2, SAE 15W 40, wymiana co 7500 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL4, MIL-L2105, SAE 80W EP, sprawdzanie poziomu co
45 000 km lub co 3 lata, wymiana co 120 000 km
Płyn chłodzący / płyn niskokrzepnący, wymiana co 60 000 km lub co 2 lata
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej do przekładni automatycznych typu Dexron II, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany)

Zużycie paliwa
- przy 90 km/h 4,5 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 6,9 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 163 km/h

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO