|
Obecny czas: 27 Maj 2024, 04:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
sunger40 |
#268269 Wysłany:
27 Cze 2009, 10:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Kamil
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 164
|
Cytuj: pojeździj rok na LPG i potem policz
A Ciebie czemu tak boli ten LPG ? I jezdziles kiedys dluzej na gazie czy tak sobie piszesz bo piszesz ?
Jezdzac rok na gazie (ROK !) w Kia nie bylo zadnych dodatkowych regulacji, napraw (!!!) i teraz (jak juz nia nie jezdze) trzeba pojechac na regulacje bo troche za duzo spala... Ale w rok przejechalismy ta Kia 32 tys... Gaz - policzmy nawet 2zl , benzyna - 4,6 (!!!!!) - no i zastanow sie ? Oplaca sie ? Bo dla mnie lepiej jezdzic dobrze zagazowanym niz Dieslem klekotem, a tlumaczenia czy boli czy nie boli tankowanie, spalanie jest dla mnie conajmniej dziwne... Bo jak ktos ma duzo pieniedzy nie kupuje Punta tylko auta po 100 i wyzej tysiecy, a jezdzac takim samochodem patrzy sie na koszty...
Nie chce nikogo obrazac ani sie klocic, ale takie gadanie ze gaz do zapalniczek mowia Ci ktorzy z gazemV generacji nie mieli do czynienia i nie wiem co chca osiagnac... Bo dla mnie roznica jest WIDOCZNA nie tylko z punktu teoretycznego ale i praktycznego i nie widze sensu nabijania pieniedzy korporoacja i panstwu za benzyne jezeli moge tankowac prawie 3x taniej i jeszdzic tak samo...
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
CoupeLE |
#272505 Wysłany:
15 Lip 2009, 12:25; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 14 Kwi 2009, Posty: 66
|
Witam ja jutro zakładam sekwencje Landirenzo za 3000 zł do silnika 1.2 16v. Zobaczymy jaki będzie efekt. Pozdrawiam:)
_________________ Kropek 1,2 16V 80km SX 3D
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#272522 Wysłany:
15 Lip 2009, 13:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
do mk2 tylko sekwencja?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
level |
#272530 Wysłany:
15 Lip 2009, 13:52; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Wrz 2008, Posty: 54
|
|
Góra |
|
|
CoupeLE |
#272628 Wysłany:
15 Lip 2009, 22:42; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 14 Kwi 2009, Posty: 66
|
Krzycho90 Moim zdaniem nie ma co oszczedzac w sprawach gazu i założyc najlepsza sekwencje jaka sie da w dobrej firmie żeby wszystko było na gwarancji jak sie nalezy.
_________________ Kropek 1,2 16V 80km SX 3D
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#272793 Wysłany:
16 Lip 2009, 19:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Jeżeli chcesz jeździc na LPG to załóż dobrą sekwencje. Na moje nie ma reguły czy ta dobra czy ta nie...chyba trzeba mieć trochę szczęścia i bardzo dobry montaż bo LPG jest wymagająca (szczelny układ dolotowy, perfekcyjny układ zapłonowy itp.) benzynka jest mniej wymagająca. Ja mam II generacji i przez rok po zakupie było ok a teraz to się cuda różne dzieją A spalanie? hmmm w Punto II znajomego ustanowilem jego rekord 5,7l/100km na trasie oczywiscie (jak na razie to jednorazowy przypadek bo to nie moje auto ) instalacja Stag300.
Jeżeli rzeczywiście bedziesz robil ponad 20kkm rocznie to myślę ze ma to sens.
Pozdrawiam.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#272806 Wysłany:
19 Lip 2009, 15:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
a więc ..
mam na razie Kropka mk1 i Cinquecento (swoją drogą zapraszam do oglądania i komentowania ) a myślimy kiedyś w najbliższej przyszłości o wymianie Kropka na nowszego czyli II/FL, a że ten jest na LPH i niech ktoś mówi co chce - koszty jazdy są dużo niższe niż na PB, więc pytam jakich mk2 szukać gdyby coś, chociaż w grę wchodzi także Panda, ale to chyba tak samo sekwencyjny elpeg [ Dodano: Nie Lip 19, 2009 14:20 ]jana ile ważna jest homologacja/legalizacja butli-zbiornika LPG?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#273467 Wysłany:
19 Lip 2009, 15:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
wazna jest przez 10lat
szukaj takich kropkow ktore nie maja instalacji i sam zaloz po zakupie
na twoim miejscu szukalbym 1.2 16v
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#273506 Wysłany:
19 Lip 2009, 20:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
a po tym terminie co?
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
Rescuer |
#273513 Wysłany:
19 Lip 2009, 20:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Sie 2008, Posty: 168
|
Nowa butla lub legalizacja z tym że ta druga raczej mało opłacalna jest
_________________ Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#274000 Wysłany:
21 Lip 2009, 15:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
ok dzięki
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
gadowsk |
#278093 Wysłany:
08 Sie 2009, 09:18; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 06 Sie 2009, Posty: 13
|
Czytając wasze komentarze to dochodzę do wniosku tylko jednego a mianowicie że nie ma na to rozwiązania i w gruncie rzeczy nie ma idealnej opinii na temat LPG bo wiadomo że jak już ktoś ma to chwali a jak się coś popsuje to klnie a jak ktoś nie ma i nie zamierza mieć to mówi że "gaz tylko do zapalniczek" lub coś w tym stylu a sam nie przetestował. Takie głupie gadanie byle by tylko gadać
Ja nabyłem Punciaka 2 i teraz zastanawiam się nad LPG ale z Waszych opinii to nic nie wynika i chyba będę musiał sam na własnej skórze przekonać się czy warto czy nie warto.
Tak poza tym to czemu te instalacje gazowe są takie, że samochód pali więcej gazu w porównaniu z benzyną kiedy to gaz ma przelicznik 120 oktanów a benzyna Pb95 właśnie 95 oktanów Powinien palić mniej przecież, czyż nie
_________________ Fiat Punto 1.2 8v 3D
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#278105 Wysłany:
08 Sie 2009, 10:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
gadowsk napisał(a): Ja nabyłem Punciaka 2 i teraz zastanawiam się nad LPG ale z Waszych opinii to nic nie wynika i chyba będę musiał sam na własnej skórze przekonać się czy warto czy nie warto.
Proponuję kupić lipcowy "AutoŚwiat - Poradnik" tam jest dość obszerny artykuł o zaletach i wadach lpg oraz wytłumaczone są oszczędności i ukryte koszta takiej instalacji a także wady i zalety w użytkowaniu samochodu z instalacja i bez. Bardzo fajny artykuł polecam lekturę (Poradnik mimo że lipcowy powinien być jeszcze w kioskach - ja kupiłem dwa dni temu). gadowsk napisał(a): Tak poza tym to czemu te instalacje gazowe są takie, że samochód pali więcej gazu w porównaniu z benzyną kiedy to gaz ma przelicznik 120 oktanów a benzyna Pb95 właśnie 95 oktanów Question Powinien palić mniej przecież, czyż nie Question
Tu kompletnie mylisz dwie sprawy i proponuję zgłębienie tematu bo to co napisałeś świadczy o twojej absolutnej niewiedzy w tej materii. Tłumacze w skrócie: Liczba oktanowa to taka wartość która mówi nam o stukowym spalaniu paliwa (zawartości w paliwie substancji przeciwstukowych). Im wyższa liczba oktanowa tym paliwo spala się mniej gwałtownie czyli mini wybuch w cylindrze jest "łagodniejszy" - skutkuje to mniejszą głośnością i równością pracy silnika. Czyli im więcej oktanów tym silnik ciszej i równiej pracuje, natomiast zazwyczaj wyżej oktanowe paliwa są przez to słabsze! Ale jest to tak mała różnica że nieodczuwalna (np pomiędzy benzyną 95 a 98 ).
A teraz sprawa mocy. Moc paliwa zależy od jego wartości kalorycznej. Czyli od tego ile energii uzyskamy ze spalenia jakiejś masy substancji. I tutaj gaz jest dużo mniej kaloryczny niż benzyna. Czyli żeby uzyskać taką samą energię z gazu i benzyny trzeba spalić więcej gazu (mniej kalorii z 1 litra) - stąd większe zużycie gazu. A że cylinder ma określoną pojemność i czas pracy to zazwyczaj przez regulację nie udaje się zwiększyć ilości wprowadzanej mieszanki gazowo/powietrznej na tyle żeby zastąpić 1:1 energię z benzyny. Dlatego silniki na gazie są nieco słabsze (nieraz nieodczuwalnie ale jednak) no i więcej palą gazu.
Czyli juz wiesz moc paliwa nie zależy od jego liczby oktanowej. To dwie różne sprawy.
Zanim założysz instalację naprawdę poczytaj na ten temat, żebyś nie musiał potem przerabiać tego na własnej skórze i kieszeni jak ja. A powiem ci że taka nauka słono kosztuje. O wiele więcej niż pseudooszczędności z gazu.
|
|
Góra |
|
|
AF |
#278183 Wysłany:
08 Sie 2009, 17:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
G360 napisał(a): A teraz sprawa mocy. Moc paliwa zależy od jego wartości kalorycznej.
Nie zależy.
Z tej prostej przyczyny, że w ogóle nie istnieje pojęcie "moc paliwa" *.
A nie istnieje dlatego, że jest bez sensu i sprzeczne z definicją mocy.
Niech MOC będzie z Wami
* chyba, że w reklamie
http://www.verva-orlen.pl/glowna.html
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#278191 Wysłany:
08 Sie 2009, 18:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
AF oczywiście że nie istniej. Uzyłem tego sformułowania tylko dla lepszego zobrazowania sprawy i mam świadomość niefachowości tego pojecia. Więc jesli czepiamy się słówek a nie istoty sprawy i prostoty jej wyjaśnienia to może od razu przepisujmy podreczniki do chemii i fizyki
|
|
Góra |
|
|
AF |
#278203 Wysłany:
08 Sie 2009, 19:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
G360 napisał(a): Uzyłem tego sformułowania tylko dla lepszego zobrazowania sprawy i mam świadomość niefachowości tego pojecia.
To trza było od razu tak napisać.
Bo wakacje się powoli kończą, Koleżanki pójdą do szkoły, powiedzą "moc paliwa" i z fizyki dostaną pałę.
I wpadną w deprechę... i znielubią forum FP
A po co nam depresyjne Koleżanki ??
No.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#279604 Wysłany:
14 Sie 2009, 22:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Czytałem ten artykuł w Auto Świat i uważam że jest on bardzo jednostronny na niekorzyść LPG.
Jeżeli są wymienione zalety to zaraz obok napisane...ale....
Ten artykuł wygląda tak jakby ktoś nieźle za niego zapłacił.
Sam mam auto z gazem bo taki juz kupiłem i wcale nie jestem zwolennikiem LPG nie dlatego ze mam z nią ciągłe problemy a dlatego że drażni mnie komfort jazdy choć wszystko zależy od instalacji.
W przyszłości chciałbym mieć jakiegoś oszczędnego Dieselka
Pozdrawiam.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
|
Dziara |
#279635 Wysłany:
15 Sie 2009, 10:20; Temat postu: :) |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Limanowa Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 416
|
Panowie i Panie oczywiście czytam te posty i macie racje nic tak naprawde nie wynika z nich,czy korzystna jest instalacja LPG czy tez nie.Ale podziele sie swoim doświadczeniem posiadania LPG.Otóż jak kupiłem Kropasa miał on założoną instalacje II generacji firmy Elpigaz.Od samego poczatku byly z nia problemy az sprawily wypalenie uszczelki pod glowica i wtedy zdecydowalem sie jezdzic na Pb.W momencie gdy zmienilem prace zaczely mi sie dojazdy do niej codziennie 60 km + jazda po miescie i do dziewczyny co dawalo 120 km dziennie wiec takze nie malo a nie podkreslam tutaj juz weekendowych wyjazdow ...Postanowilem wrocic do LPG ,lecz wywalilem stara instalacje i zalozylem sekwencyjna firmy KME Diego na komputerze 3G(podobno najnowszy produkt tej firmy).I przyznaje zrobilem juz prawie 10000tys.km i dziala bez zarzutów,nie czuje kiedy sie zalacza gazik ,spalanie jest w okolicach7-8 litrow na setke ,inaczej mowiac nie czuje kiedy jade na benzynie kiedy na gazie...Jesli w przyszlosci bede mial mysl zalozenia LPG do innego samochodu to tylko sekwencja ...polecam pozdro [ Dodano: 15 Sie 2009 09:20 ]Dodam że za dopłatą 100zł umieściłem wlew gazu obok wlewu paliwa ,bardzo fajne rozwiązanie...
_________________ www.energytuningteam.net
http://twojafura.pl/auta/1142/dziara-fiat-punto-ii
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#279685 Wysłany:
15 Sie 2009, 14:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Bo z lpg nigdy nie bedzie jednej opinii. Jak ktos sie na tym zawiodl tak jak ja w przeszłości to juz nikt go nie przekona do gazu. Ja po prostu przeszedłem wiele z tym ustrojstwem tak ze swoje wiem. Nikomu gazu nie chce odradzać, co najwyzej doradzam chwile zastanowienia i zimnej kalkulacji, bo cena lpg na stacji to dopiero maly początek. A potem róbta co chceta- wasze bryki . A artykułu w poradniku nie uwazam za tendencyjny bo prawie wszystkie te knify opisane przerobiłem na własnej skórze. A ze swojej strony dodałbym jeszcze kilka. Ale nie mam w tym interesu bo za nauke: dlaczego gaz to niezbyt dobre i tanie rozwiazanie juz zapłaciłem. Teraz czas na was . [ Dodano: 15 Sie 2009 13:05 ]Aha 10.000km bezproblemowej jazdy na lpg nie jest dla mnie żadnym wyznacznikiem. Mnie jaja zaczęły sie tak gdzies po 40 - 50 tysiącach. Ale tak ze na maksa.
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#279688 Wysłany:
15 Sie 2009, 14:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
to ja mam 100 000 raczej bezproblemowaje jazdy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Cygan |
#279696 Wysłany:
15 Sie 2009, 14:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Gru 2008, Posty: 137
|
Bo przed założeniem gazu,samochód należy przygotowć-to jest podstawa.Jeżeli w momencie zakładania gazu stan techniczny będzie w miarę dobry pojeżdzi.Jeśli ktoś kupuje auto np za 2 tys,w którym z założenia nikt nic nie robił przez 50 tys.km i zakłada gaz,to on dość brutalnie obejdzie się z takim autem.
|
|
Góra |
|
|
Dziara |
#280027 Wysłany:
17 Sie 2009, 14:48; Temat postu: :) |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Limanowa Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 416
|
|
Góra |
|
|
divers88 |
#280534 Wysłany:
19 Sie 2009, 13:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
Może ktoś przetoczy kilka argumentów z AŚ.
Jako że na koncie mam 100zł ( ) montaż sekwencji odwlecze się "trochę" w czasie:D
Ale i tak mam pytanie
Czy wasze samochody (mam na myśli te z LPG) pala olej?
Mój od nowości łyka niecałe 0,5l na 10tys km i nie wyobrażam sobie sytuacji że po założeniu LPG musiałbym dolewać 0,5 l ale co 1 tys km.
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#280535 Wysłany:
19 Sie 2009, 13:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
mi starcza butla 4l od wymiany do wymiany (ok10kkm)
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
divers88 |
#280536 Wysłany:
19 Sie 2009, 13:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
4l oleju na 10tys km
strasznie dużo
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|