|
Obecny czas: 28 Kwi 2024, 05:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
donkristo |
#108182 Wysłany:
26 Mar 2008, 20:43; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 04 Mar 2008, Posty: 5
|
koledzy mówienie że 200 000 to wyczyn jest śmieszne
tyle to ma przejechane tico w mojej firmie i to bez więkrzych problemów
wyczynem może być 500 tyś
jeśli chodzi o docieranie to uważam że poprostu nie należy popadać w skrajności w pierwszym okresie użytkowania
pozdro
_________________ grande punto 1,3 mj
|
|
Góra |
|
|
|
|
ptysiornia |
#108688 Wysłany:
28 Mar 2008, 00:29; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 25 Mar 2008, Posty: 58
|
Moje zdanie w temacie docierania jest takie, że nowy silnik współczesnego pojazdu jest WSTĘPNIE dotarty w fabryce, więc nie ma potrzeby stosowania tradycyjnego docierania.
W związku z powyższym we wszystkich pojazdach, jakie miałem okazję użytkować od nowości (ok. 20 samochodów z przewagą silnika Diesla i 1 motocykl) pilnowałem, aby nie dawać w pedał na zimnym silniku. Jak motor był już całkowicie nagrzany, jeździłem normalnie (czyt. mocno dynamicznie) i nie zauważyłem żadnych niepożądanych skutków takiego traktowania. Wręcz przeciwnie - w ten sposób traktowane silniki subiektywnie były dobrze "rozdeptane", a obiektywnie wykazywały większą moc maksymalną niż deklarowana przez producenta (badanie na hamowni podwoziowej Hama po przebiegu ok 5 000 km).
Zawsze, po przebiegu 1500-2000 wymieniałem w nowym silniku olej na syntetyczny Mobil 1, a w motocyklu zastosowałem Motul 300 V.
Nie uważam się za eksperta, ale żyję w przekonaniu, że nie robiłem tym krzywdy moim silnikom.
_________________ -- JarekK Bravo 1,9 '10 sukinsyn Aprilia Tuono 1000 R '08
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#108695 Wysłany:
28 Mar 2008, 00:45; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Thoa82 |
#132422 Wysłany:
05 Cze 2008, 19:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Maj 2008, Posty: 127
|
Akustycznie-mam nabite 1700,odgłos taki se,ostatnio dopadłem GP z przebiegiem 11000-WZÓR,mam nadzieje że mój też taq bedzie brzmiał.
_________________ GP Estiva
|
|
Góra |
|
|
masala88 |
#283714 Wysłany:
30 Sie 2009, 18:45; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 24 Sie 2009, Posty: 22
|
Witam.
Do jakiego zakresu obrotu należy kręcić nowe auto z przebiegiem po czym zmieniać bieg ? 2 tys.? 2,5 tys.? 3,0 tys.? Chodzi o silnik (1.2)
|
|
Góra |
|
|
Gasiu |
#283724 Wysłany:
30 Sie 2009, 20:07; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#283726 Wysłany:
30 Sie 2009, 20:13; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14377 Pomógł: 128
|
masala88 napisał(a): Witam. Do jakiego zakresu obrotu należy kręcić nowe auto z przebiegiem po czym zmieniać bieg ? 2 tys.? 2,5 tys.? 3,0 tys.? Chodzi o silnik (1.2)
Nie da się tego określić ponieważ wszystko zależy od warunków jazdy (czy pod górkę, czy z górki, czy z teściową i jej "małym" bagażem"). Po prostu silnika nie katować, jeździć jak dziadek w kapeluszu.
Delikatne traktowanie jednostki napędowej w okresie "docierania"* w ogóle nie ma wpływu na jakieś zamulanie w przyszłości, a określenia typu "wychowanie" należy wsadzić między bajki. Oczywiście nie należy popadać ze skrajności w skrajność i przeciążać silnika (np. pod górkę 40 km/h na 4-m biegu). I kręcenie, i przeciążanie są dla silnika szkodliwe i ma to zarówno znaczenie po "docieraniu" jak i w jego trakcie. Różnica jest jedynie taka, że w trakcie docierania minimalnie (!) szybciej się zużywa silnik (patrz poniżej mój przykład z życia wzięty).
*można powiedzieć, że do końca swojego żywota silnik jest docierany Chociaż fakt, mniej więcej przez pierwsze 6 miesięcy (w przeliczeniu na km było to pewnie ok. 2000 - muszę przy okazji sprawdzić w dzienniku pokładowym) silnik mi się szybciej zagrzewał niż po tym okresie
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
mac1981 |
#283729 Wysłany:
30 Sie 2009, 20:21; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Śląsk Rejestracja: 30 Lip 2009, Posty: 28
|
docierając odpowiednio silnik na pewno można trochę podnieś moc.
Tak się robi z samochodami rajdowymi, przyrost może być ok 1 - 4%.
tak docierał silnik kolega który startuje w rajdach :
Jedna z polecanych metod (dotycząca hamowni silnikowej, ale jedyna różnica jest taka, że można wpisać taką procedurę do kompa i zostawić silnik na 3h, a nie siedzieć w samochodzie i kontrolować obroty) przedstawia się tak:
10min - max. obroty 3500, obciążenie 20-25%*
30min - max. obroty 4000, obciążenie 30-35%
30min - max. obroty 4500, obciążenie 50-55%
30min - max. obroty 5000, obciążenie 55-60%
30min - max. obroty 5500, obciążenie 60-70%
(*procent maksymalnego momentu obrotowego silnika)
Oczywiście należy pamiętać o nie utrzymywaniu stałych obrotów i cały czas kontrolować temperaturę (bardzo ważne jest, żeby był wydajny wentylator do nawiewu).
potrzebny jest dostęp do hamowni obciążeniowej.
można podobnie robić to na drogach ale tam już trudniej ze stałą prędkością, chyba że na autostradzie
jednak w cywilnym autku trochę bym się bał tak docierać
_________________ GP
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rok produkcji: 2007
|
|
Góra |
|
|
memarek |
#542486 Wysłany:
30 Sty 2012, 21:36; Temat postu: Re: Docieranie silnika |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Sty 2012, Posty: 2
|
Witam! A ja mam Punto Evo całkiem nowe (350 km) i trochę się martwię pewnym spostrzeżeniem. Otóż podczas jazdy trasą na piątym biegu wyciskam 3000 obrotów, a prędkość tylko 90 km/h. Kiedy chcę szybciej...no właśnie! To wygląda jakby brakowało szóstki. Silnik głośny, że aż boję się go drzeć mocniej, bo to może rzeczywiście jest docieranie? Mimo, że w instrukcji nic o tym nie pisze... Co to może być?
|
|
Góra |
|
|
kox |
#542495 Wysłany:
30 Sty 2012, 21:47; Temat postu: Re: Docieranie silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
napisz jak człowiek o co ci choddzi.
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
Chicane |
#542537 Wysłany:
30 Sty 2012, 22:40; Temat postu: Re: Docieranie silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew Rejestracja: 24 Lut 2008, Posty: 1247 Pomógł: 2
|
memarek, niestety ten silnik jest dość głośny powyżej 100 km/h, ale nie bój sie go pogonić wiecej,ale musisz sie spodziewać ze bedzie dość głośno
_________________ LOST YOU SOMEWHERE było: fiat 126p ( razy dwa ) fiat Seicento fiat Grande Punto Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge
|
|
Góra |
|
|
kox |
#542545 Wysłany:
30 Sty 2012, 22:49; Temat postu: Re: Docieranie silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
3000obr przy 90kmh to za dużo i coś jest nie tak
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
luk_gb |
#542567 Wysłany:
30 Sty 2012, 23:11; Temat postu: Re: Docieranie silnika |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 27 Wrz 2011, Posty: 11
|
W swoim mam dokładnie 3500obr przy 110km/h
_________________ FIAT PUNTO EVO
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#542573 Wysłany:
30 Sty 2012, 23:19; Temat postu: Re: Docieranie silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Chicane napisał(a): memarek, niestety ten silnik jest dość głośny powyżej 100 km/h, ale nie bój sie go pogonić wiecej,ale musisz sie spodziewać ze bedzie dość głośno Mój ojciec ma GP z tym silnikiem i po ostatniej trasie, muszę przyznać, że brak 6-go biegu to totalna porażka. Utrzymanie nawet prędkości 110 km/h powoduje, że we wnętrzu jest dość głośno. Poza tym odbija się to zapewne na spalaniu. Widać, że ktoś założył iż auto z tym silnikiem będzie używane w przeważającej większości w ruchu miejskim...
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
Ostatnio edytowany przez Hubik, 31 Sty 2012, 00:31, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
memarek |
#542580 Wysłany:
30 Sty 2012, 23:44; Temat postu: Re: Docieranie silnika |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Sty 2012, Posty: 2
|
Ostatecznie muszę to jeszcze zweryfikować w trasie, bo jak na razie poruszam się na niewielkich odległościach i dam znać... A na razie dzięki za odpowiedzi...
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|