You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 02:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #269201 Wysłany: 30 Cze 2009, 22:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
Widzę praca idzie pełną parą:D

Mi się wydaje, że punto td ma pompę boscha i tam jest bardzo podobnie jak w golfie.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Powiedział bym Ci dokładnie ale nie mam zdjęcia tej pompy, punta też nie mam i książkę sprzedałem :P


Góra
 Profil  
 

 
 Post #269451 Wysłany: 02 Lip 2009, 10:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71
Rejestracja: 06 Gru 2007,
Posty: 305
Ponawiam pytanie - gdzie jest regulacja dawki paliwa :?:
Pomoc w postaci foto byłaby nieoceniona :!: :)

_________________
PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ ;)
http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN

NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ

ITALIAN LOVER
BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html
BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html
JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042
Robi się robi...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269526 Wysłany: 02 Lip 2009, 17:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
A więc tak:

Na początku zwiększ ciśnienie na turbinie- tak będzie najlepiej. Lepiej ustawiać ilość paliwa do powietrza niż ilość powietrza do paliwa.

Jest to trochę inna pompa niż w golfie ale dasz radę:] pompą bawisz się na CIEPŁYM silniku

Image

Na żółto jest zaznaczona śruba od dawki paliwa. Jest ona blokowana kontrą. Kontra- klucz chyba 13 . Wkręcasz śrubę- zwiększasz dawkę. Zwiększając dawkę zwiększasz też obroty na biegu jałowym. Nie przesadzaj i nie kręć mocno. Nawet obroty rzędu 1/8 powodują zwiększenie dawki. 1/8 obrotu
i przejedź się. Znów trochę pokręć i się przejedź. I tak cały czas aż nie wyregulujesz. Jeżeli wyregulujesz poprawnie dawkę to przy pełnym bucie powinien puścić czarną chmurkę, a gdy turbo załaduje max ciśnienie dymienie powinno ustać.
-Jeżeli pierw zwiększyłeś ciśnienie doładowania to ustawiasz tak jak napisałem.
-Jeżeli jeszcze nie brałeś się za turbinę, to będzie trochę gorzej, bo czasami możesz zbyt mocno pokręcić dawką i nie zdążysz nadgonić powietrzem
(a pamiętaj żeby nie przesadzić z dawką bo co za dużo to niezdrowo), więc pierwszy sposób jest lepszy.

No i teraz wolne obroty.

Zaznaczyłem na zielono. Odkręcasz nakrętkę blokującą i kręcisz śruba, aż do uzyskania odpowiednich obrotów. W tym momencie zwątpiłem,
bo w książce od punta (pożyczyłem specjalnie :P ) jest napisane, że obroty na biegu jałowym reguluje się tak samo, ale po drugiej stronie pompy.

Według mnie jest to nielogiczne, ponieważ na wolnych obrotach to ramie które się kręci przy dodawaniu gazu (i tu mi zabrakło słowa jak się to nazywa :E ) opiera się na śrubce którą ja opisałem (więc kręcąc nią ustawia się wolne obroty), a dopiero po pełnym dodaniu gazu opiera się na tej śrubce która jest opisana w książce. Trochę namotałem ale chyba się połapiesz.
PS. Niektórzy regulują wolne obroty napięciem linki gazu, ale to jest błąd. Owszem jest łatwiej, ale to błąd.

Na rysunku poniżej zaznaczyłem kolorem białym.
Image

No i to na tyle:]

Przed podjęciem tych prac radzę Ci zrobić to co jest tu napisane: http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547
W codziennej jeździe nie robi to różnicy, ale jak masz ochotę (albo musisz) przycisnąć to okazuje się ze warto było majstrować przy LDA :P


-Pamiętajcie, że przy jakichkolwiek zmianach w silniku (głównie podnoszenie mocy) należy ściśle przestrzegać wymian oleju, filtrów itp.
-Na pełnym gazie jeździ się tylko na rozgrzanym silniku.
-Po ostrej jeździe nie gasimy silnika od razu tylko dajemy mu trochę odetchnąć na wolnych obrotach.



Dziękuje za uwagę :lol:

PS. Przeanalizuj jeszcze to co napisałem, bo jestem człowiekiem :D i mogłem popełnić gdzieś błąd, ale wątpię w to:P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269597 Wysłany: 02 Lip 2009, 23:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71
Rejestracja: 06 Gru 2007,
Posty: 305
No i o to mi mniej więcj chodziło :D
Dzięki wielkie.
Ciśnienie sprawdzimy ile będzie w serii i myślę, że zrobimy 1-1,1 bara nie więcej.
Na razie nie mogę doczekac sie zaworu i zegara :E :E :E
Jeśli nie dojdzie do soboty to pobawie się dopiero jak wrócę znad morza czyli koło 12 :| :|

Olej w sobote będzie nowy, filtr jest prawie nówka, tutaj nie oszczędzam nigdy.

Co do rad... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
To się wie odka ma się klekota na turbo 8)

_________________
PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ ;)
http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN

NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ

ITALIAN LOVER
BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html
BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html
JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042
Robi się robi...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269624 Wysłany: 03 Lip 2009, 08:05; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
O, no i widzę, że kolega wrzucił o wiele lepszy opis niż w książce fiata ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #269645 Wysłany: 03 Lip 2009, 11:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
W serii powinno być około 0,65-0,75b

No ja myślę, że wiesz jak użytkować auto z turbiną, ale ostatnio oglądałem przyspieszenie jakiegoś golfa od 0 do 100 na youtube. Wiesz co tam było? Gościu ledwo co odpalił auto i już gaz w podłogę, oczywiście na całkowicie zimnym silniku. Jak widziałem wskazówkę temperatury na minimum i obroty rzędu 4,5tys/min to mi słowa odebrało...
Żeby nie było że możne ma wskaźnik uszkodzony- jak trochę pojeździł to sie temperatura podniosła...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270275 Wysłany: 06 Lip 2009, 14:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71
Rejestracja: 06 Gru 2007,
Posty: 305
Jak tylko mechanik wróci to robimy, myślę, że 1-1,1 i będzie dobrze. W sobotę w nocy polo pewnej znanej mi osoby, silnik to 1.4 przykleiło się do mnie ale nie dało rady a nie byłem sam w aucie :D przelot spełnił swóje zadanie hehe 8) kolejny klasowy rywal że stajni vw objechany :twisted: tak napisałem sobie hihi 8) zastanawiam się jeszcze tylko nad tym czy ponad 1 bar nie będzie za dużo jak na możliwości tego silnika...

_________________
PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ ;)
http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN

NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ

ITALIAN LOVER
BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html
BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html
JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042
Robi się robi...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270332 Wysłany: 06 Lip 2009, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
No i prawidłowo:D Gratulacje:D:D

Co do ciśnienia- jak ja się bawiłem to przy 0,9 - 1,1 bar nie wydmuchało uszczelki, ani nic się nie działo.

Z tego co czytałem na forum golfa to seryjna uszczelka poddawała się od około 1,3bar, ale to zależy od stanu silnika, od tego czy pełną moc wykorzystuje się zawsze, czy tylko jak jest taka potrzeba itp.

ps. to polo było jakieś nowsze czy starsze?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #270342 Wysłany: 06 Lip 2009, 18:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71
Rejestracja: 06 Gru 2007,
Posty: 305
Dlatego myślę, że 1 max 1,1 bara będzie wartością idealną, wkońcu musze trochę jeszcze polatać Sreberkiem :wink:
Polo to IV generacja :> 1.4 75 hp z tego co mi wiadomo
Btw. Nie pomoże koni kupa kiedy z kierowcy jest d*** :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ ;)
http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN

NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ

ITALIAN LOVER
BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html
BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html
JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042
Robi się robi...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273190 Wysłany: 18 Lip 2009, 11:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
Jak tam sprawy się toczą?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #273422 Wysłany: 19 Lip 2009, 12:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71
Rejestracja: 06 Gru 2007,
Posty: 305
Najwcześniej 1 wjeżdżam z robota gdyż teraz nie mam kiedy, i $ nie mam wystarczająco...

_________________
PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ ;)
http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN

NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ

ITALIAN LOVER
BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html
BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html
JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042
Robi się robi...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285371 Wysłany: 04 Wrz 2009, 17:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
Zrobiłeś?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #287433 Wysłany: 13 Maj 2010, 01:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71
Rejestracja: 06 Gru 2007,
Posty: 305
nie. jakoś po rozmwoa z pewnym osobami odstąpiłem od tego tematu. Jest Slow but low...

[ Dodano: 13 Maj 2010 00:17 ]
odgrzewam kotlet... Na dniach chyba się zabierzemy, jakieś cenne uwagi/ porady? Z góry dzięki za pomoc 8)

_________________
PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ ;)
http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN

NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ

ITALIAN LOVER
BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html
BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html
JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042
Robi się robi...


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO