You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 15:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #288621 Wysłany: 15 Wrz 2009, 22:32; 
 Temat postu: Pare pytań ciekawego człowieka :)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 24 Lut 2009,
Posty: 176
Chciałbym zapytać o pare rzeczy które mnie nurtuja,a wiem że są na forum spece które mogą mi tą ciekawość zaspokoić.
Chodzi mi o wałki sportowe/rajdowe od Świątka:
Image
1.który wałek jest wałkiem sportowy,a który rajdowym.
2.czy do takiego wałka jest wymagane zakucie silnika?
3.wiadomo ze w tym momencie samochod jeździ tylko góra,wiec czy przy jezdzie na mniejszych obrotach spada zuzycie paliwa,a na wysokich rosnie w stosunku do serii?
4.czy wstawienie takiego wałka wyklucza wariator?
5.czy mozna sie spodziewac przyrostu 10-15km przy takim wałku?
6.czy silnik strasznie na tym cierpi?

mam nadzieje ze chociaz w pewnym stopniu rozwiejecie mi watpliwosci :*

_________________
Lancia Lybra SW 2.0 20v


Góra
 Profil  
 

 
 Post #288663 Wysłany: 16 Wrz 2009, 07:54; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Fiorino napisał(a):
czy do takiego wałka jest wymagane zakucie silnika?

Na pewno nie. Zakucie (czyli wstawienie kutych tłoków, korbowodu itd) to się stosuje przy dużych mocach (i kiepskich seryjnych materiałach). Przyrost jaki da ten wałek na bank nie wymaga zakucia.

Fiorino napisał(a):
czy silnik strasznie na tym cierpi?

Od samego posiadania wałka nie powinien.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288833 Wysłany: 16 Wrz 2009, 18:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 24 Lut 2009,
Posty: 176
7.czy trzeba po tym stroic silnik?

_________________
Lancia Lybra SW 2.0 20v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288863 Wysłany: 16 Wrz 2009, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Fiorino napisał(a):
7.czy trzeba po tym stroic silnik?

Na serii spodziewaj się "niekulturalnej" pracy na biegu jałowym.

im większe kąty tym większy wibrator na biegu jałowym i charakterystyka momentu w górę obrotów z jednoczesnym przymuleniem dołu.


Fiorino napisał(a):
2.czy do takiego wałka jest wymagane zakucie silnika?

nie


Fiorino napisał(a):
3.wiadomo ze w tym momencie samochod jeździ tylko góra,wiec czy przy jezdzie na mniejszych obrotach spada zuzycie paliwa,a na wysokich rosnie w stosunku do serii?

I dół i góra spalanie w górę imho.
mam ciut ostrzejszy od serii i... nie odczułem różnicy :E ale to 1,2 :E wiec 0,5l różnicy nie robi.


Fiorino napisał(a):
6.czy silnik strasznie na tym cierpi?

na pewno czuje to ale czy to takie straszne :>


Najlepiej zapytaj się świątka co i jak.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288974 Wysłany: 16 Wrz 2009, 23:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 24 Lut 2009,
Posty: 176
wielkie dzięki za info.
a jak to wygląda z tym wariatorem-spotkalem sie z taka informacja ze walek sportowy wyklucza wariator,prawda to czy taka informacje mozna miedzy bajki wlozyc?

_________________
Lancia Lybra SW 2.0 20v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289432 Wysłany: 17 Wrz 2009, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
Fiorino napisał(a):
ze walek sportowy wyklucza wariator,prawda to czy taka informacje mozna miedzy bajki wlozyc?


Wariator przesuwa ci wałek w osi tak żeby współpracująca z zaworem część krzywki miała inny profil => inne czasy otwarcia przy wyższych obrotach.
Przy wałku sportowym wariator będzie robił swoje ale bez efektu.

Tu jest trochę o wałkowaniu:
http://www.godula.pl/index1.php?page=tuning_m_teoria

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289476 Wysłany: 18 Wrz 2009, 09:45; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
misieq79 napisał(a):
Wariator przesuwa ci wałek w osi tak żeby współpracująca z zaworem część krzywki miała inny profil => inne czasy otwarcia przy wyższych obrotach.
Przy wałku sportowym wariator będzie robił swoje ale bez efektu.

Czyli teoretycznie można zrobić na zamówienie wałek, który będzie współdziałał z wariatorem, tylko trzba odpowiedni kształt krzywek uzyskać?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289487 Wysłany: 18 Wrz 2009, 11:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 24 Lut 2009,
Posty: 176
koszt samego sportowego walka to koszt o 1000zł wiekszy od wariatora,z tym ze moze warto wydac to by raz na zawsze uporac sie z wymianami wariatora? dlatego tez padlo moje pytanie

_________________
Lancia Lybra SW 2.0 20v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289496 Wysłany: 18 Wrz 2009, 11:34; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Fiorino napisał(a):
z tym ze moze warto wydac to by raz na zawsze uporac sie z wymianami wariatora?

Tylko czy to takie proste?

misieq79 napisał(a):
Wariator przesuwa ci wałek w osi tak żeby współpracująca z zaworem część krzywki miała inny profil => inne czasy otwarcia przy wyższych obrotach.
Przy wałku sportowym wariator będzie robił swoje ale bez efektu.


Więc chyba jesli wariator się popsuje, to chociaż nie będzie nic zmieniał to i tak bedzie hałasował ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO