|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 14:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
filip76 |
#274025 Wysłany:
21 Lip 2009, 18:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
U mnie jedynym "problemem" po stronie dźwiękowej jest częste włączanie się wentylatora ale w wariancie jazdy miejskiej czyli częste przestoje.
Natomiast problemem w moim silniku jest szarpanie na 1 i 2 czy przy redukowaniu, czy przy dotykaniu pedału gazu. Przy włączonej klimie jest jeszcze gorzej. No i czuć zamulenie podczas przyspieszania.
Druga niedogodność związana z klimą (mam manualną) jest taka, że jeśli wyłączę przyciskiem klimę pozostawiając włączony nawiew, to za chwilę mam w kabinie całą wilgoć z parownika czy skądś tam. I nie ma znaczenia, czy obieg jest zamknięty, czy nie... Smrodek też przy tym jest niezły... I było tak odkąd sięgam pamięcią czyli od chwili wyjechania z salonu.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
|
|
mario-sz |
#274028 Wysłany:
21 Lip 2009, 18:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
filip76 napisał(a): U mnie jedynym "problemem" po stronie dźwiękowej jest częste włączanie się wentylatora ale w wariancie jazdy miejskiej czyli częste przestoje.
Natomiast problemem w moim silniku jest szarpanie na 1 i 2 czy przy redukowaniu, czy przy dotykaniu pedału gazu. Przy włączonej klimie jest jeszcze gorzej. No i czuć zamulenie podczas przyspieszania.
Druga niedogodność związana z klimą (mam manualną) jest taka, że jeśli wyłączę przyciskiem klimę pozostawiając włączony nawiew, to za chwilę mam w kabinie całą wilgoć z parownika czy skądś tam. I nie ma znaczenia, czy obieg jest zamknięty, czy nie... Smrodek też przy tym jest niezły... I było tak odkąd sięgam pamięcią czyli od chwili wyjechania z salonu.
Widzę, że to Twoja pierwsza klima Są to typowe "niedomagania" każdej klimatyzacji. Jeździłem juz wieloma autami z klimą i w każdej czuć wigoć po wyłączeniu przycisku AC. Natomiast jeżeli chodzi o szarpanie to nie powinno się dziać coś takiego. Podjedź do ASO
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#274125 Wysłany:
22 Lip 2009, 08:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
Tak, to moje 1-wsze auto z klimą
Co do szarpania, to wspominałem w ASO ale podobno TTTM. Jest wątek o szarpaniu, w którym - o dziwo - żalą się właściciele benzyniaków. Z diesli tylko ja narzekam.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#274127 Wysłany:
22 Lip 2009, 09:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
filip76 napisał(a): żalą się właściciele benzyniaków.
Nie zauważyłem tego problemu, a z klimą teraz jeżdżę BARDZO często
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#274129 Wysłany:
22 Lip 2009, 09:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
filip76 u mnie nie szarpie czy to z włączoną klimą czy bez. Masz wersję 75 czy 90KM? Bo może to ma znaczenie chociaż i jeden i drugi jest słabiutki przy niskich obrotach. A co do smrodku to też go miałem od nowości i to dość intensywny. W zeszłym roku bodajże w lipcu podczas przeglądu przy 30tys.km. zrobili mi dezynfekcję układu i od tamtego czasu jest już dobrze. I powiem Ci szczerze, że wcale nie przestrzegam rad większości userów odnośnie wyłączania klimy przed zgaszeniem silnika tak żeby przedmuchać i wysuszyć kanały wentylacyjne. Najczęściej po prostu wjeżdżam do garażu z włączoną klimą i gaszę silnik.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#274132 Wysłany:
22 Lip 2009, 09:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
@ mario-sz
Mam na myśli wątek o szarpaniu - założył go użytkownik benzynowca.
@Tomo
Mam 90-kę.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
Dave |
#274581 Wysłany:
24 Lip 2009, 17:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Dorzucę swoją opinię na temat klimy manualnej. Przy kilku pierwszych "włączeniach i wyłączenich" dało się odczuć lekki smrodek. Jednak od tamtej pory nic takiego nie występuje. Teraz włączam ją prawie za każdym razem i nie ma dodatkowych efektów zapachowych. To pierwsza sprawa. Druga jest taka, że po wyłączeniu w czasie jazdy nie czuję jakiego "uderzenia wilgoci", jeśli to zjawisko występuje to u mnie jest minimalne. Trzecia rzecz to odgłosy. Wszystko odbywa się spokojnie i z dużą kulturą. Bardzo lekko słychac załączenie klimy a sama praca jest takim lekkim szemraniem i to tylko przy naprawdę wysokiej temperaturze. Problem spadku mocy (odczuwalnego), duszenia czy ksztuszenia u mnie zupełnie nie występuje ale to wynika pewnie ze 120KM. Tak więc na razie klima wzorowa!
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
|
alba |
#275963 Wysłany:
30 Lip 2009, 20:26; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Faktycznie w autach grupy Fiata (tzn moim i GP zapewne też) jest sprężarka obciążająca silnik w różny sposób w zależności od biegu dmuchawy. Sprawdziłem na komputarze LPG na biegu jałowym czasy wtrysku się zmieniają w zależności od nadmuchu. Ale przy włączonej klimie troche dławi auto przy ruszaniu bez gazu.
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
Dave |
#275969 Wysłany:
30 Lip 2009, 20:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Cytuj: Faktycznie w autach grupy Fiata (tzn moim i GP zapewne też) jest sprężarka obciążająca silnik w różny sposób w zależności od biegu dmuchawy. Dlaczego tylko grupy Fiata? układ klimatyzacji obciąża silnik w każdym samochodzie. Podobnie jest z ogrzewaną tylną szybą i innymi urządzeniami elektrycznymi dużej mocy. Problem w tym, że potrzebny jest odpowiedni zapas mocy w przeciwnym razie jest dławienie przy ruszaniu ewentualnie problemu z przyspieszeniem itp. Skrajnym przykładem jest np. Matiz z klimą mojego znajomego. Przy włączonym układzie samochód nie może przkroczyć 80 km/h, po prostu nie daje rady Pozdrawiam
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
|
alba |
#275975 Wysłany:
30 Lip 2009, 21:02; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Zle mnie zrozumiałeś. To fajnie że jest taka klima w odróżnieniu od klimy ze sprzegłem która pewnie jeszce gdzieś jest stosowana która załączona powoduje niepotrzebne obciążenie silnika niezależne od zapotrzebowania na chłód. Pisałem o tym parę postów wyżej. Spadku mocy podczas jazdy nie zauważam w ogóle ale mniej płynnie się rusza. To raczej kwestia ustawień b jałowego niż rozwijanej mocy
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
Dave |
#275993 Wysłany:
30 Lip 2009, 21:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
O mocy napisałem w kontekście ewentualnego braku przyspieszenia itp. Takie zjawisko wystepuje przy słabszych silnikach i jest przeciez normalne. Natomiast dławienie przy ruszaniu to raczej nie ustawienia biegu jałowego (ten najcześciej ustawiony jest w okolicach 800 obr./min) a raczej technika ruszania. Wiadomo, że przy dociążeniu silnika (obojętnie czy klimą czy np. ruszając pod górę) trzeba dodać więcej gazu. Ruszając "z przyzwyczajenia" odczuwamy to jako mniej płynne ruszanie. W każdym razie wpomniane efekty u mnie nie występują - tak przy ruszaniu jak i w czasie przyspieszania. Nawet zachowując zwykłe (nie zwiększone) wciskanie pedału przyspieszenia przy ruszaniu.
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
|
alba |
#276048 Wysłany:
30 Lip 2009, 23:57; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
W silniku 1,4 16V jałowe obroty to 700 obr/min. Na słuch to wolniej niż w turbodieslu którym też jeżdżę (na kompie nie sprawdzałem). Na pewno mniej niż w citroenie 1,1 tam było chyba z 850. Trochę mniej pewnie spala przez to ale nie podoba mi sie w tym silniku (u mnie jest ECU Bosha) że przy hamowaniu silnikiem poniżej 3500 obr wtryskiwane jest paliwo.Słabiej przez to silnikiem hamuje. Chyba nie wszędzie tak jest.
U mnie troche czuć włączenie klimy przy ruszaniu aczkolwiek może to byc kwestia ustawień LPG. Bieg jałowy kalibrowałem bez klimy i chyba (po sprawdzeniu jak sprawa wygląda na benzynie) wzbogacę jałowe w centralce LPG jeśli będzie różnica.
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
elek |
#291202 Wysłany:
22 Wrz 2009, 15:48; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: niedaleki zachód od W-wy Rejestracja: 11 Paź 2008, Posty: 41
|
bravoemotionmjet napisał(a): I dlatego chcę porozmawiać z osobami, które ten problem miały lub mają
cześć, wnioskuję że Twój problem nie minął,
ja jestem tą osobą z którą chcesz pogadać:
otóż w moim aucie jest tak, gdy włączę klimę, to aby ruszyć z miejsca na światłach od razu muszę wygenerować obroty wyższe o jakieś 200/min aby auto nie zdławiło się i nie zgasło,
z pod maski rzęzi coś, szczególnie podczas jazdy w mieście,
gdy zbieram się do wyprzedzania to wyłączam klimę bo mam obawy że autu zabraknie mocy na sprawny manewr,
dawno temu miałem od nowości P2 80 KM z klimą i czegoś takiego nie było,
w tym GP coś nie działa normalnie,...
Bądźmy w kontakcie w temacie leczenia, mam umówioną wizytę na przełomie tego i przyszłego tygodnia w aso, które widać że stara się zgłębić problem.
p.s. czy Ty nie ze Skierniewic jesteś ?
|
|
Góra |
|
|
grzegorz74 |
#321370 Wysłany:
28 Gru 2009, 23:21; Temat postu: kiedy przestaje działać klima manualna ? |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 104
|
Witam serdecznie
Jak to jest z klimą manualną ? Jadąc dziś temperatura zewnętrzna od -1 do +1 w 4 osoby wiecznie parują szyby, włączona klimatyzacja niewiele poprawiła sytuację. Wyczytałem kiedyś na formum, że klima przstaje działać poniżej pewnej temperatury. Proszę o podpowiedzi czy jest to normalne zjwisko w naszych samochodach, czy też mam powód podejrzewać usterkę. Będę wdzięczny za odpowiedzi.
_________________ pozdrawiam
Grześ
_______________________
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#321379 Wysłany:
28 Gru 2009, 23:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego.
|
|
Góra |
|
|
grzegorz74 |
#321383 Wysłany:
28 Gru 2009, 23:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 104
|
G360 napisał(a): Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego.
Auto ma 1,5 roku i 16 tys. przebiegu, poza olejem po roku nic nie było jeszcze wymieniane. dodam jeszcze, że w środku jest sucho, dywaniki również są suche.
_________________ pozdrawiam
Grześ
_______________________
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#321390 Wysłany:
28 Gru 2009, 23:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok.
|
|
Góra |
|
|
grzegorz74 |
#321396 Wysłany:
28 Gru 2009, 23:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 104
|
G360 napisał(a): No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok.
ok, dzięki za podpowiedź, a tak na marginesie jaki koszt nowego filtra ?
_________________ pozdrawiam
Grześ
_______________________
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active
|
|
Góra |
|
|
Courage |
#321403 Wysłany:
28 Gru 2009, 23:52; Temat postu: |
|
|
Kukurydza |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
grzegorz74 napisał(a): G360 napisał(a): Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego. Auto ma 1,5 roku i 16 tys. przebiegu, poza olejem po roku nic nie było jeszcze wymieniane. dodam jeszcze, że w środku jest sucho, dywaniki również są suche. A filtr powinno się wymieniać do roku Mój był wymieniany w styczniu, więc niby miesiąc jeszcze do wymiany, a już jest cały uwalony i często parują szyby... [ Dodano: 28 Gru 2009 22:52 ]G360 napisał(a): No to filtr kabinowy koniecznie do wymiany. To pewnie jest przyczyną złej wentylacji i parowania szyb. Ja filtr wymieniam co rok.
Sry, nie odświeżyłem strony
_________________ 2010-12 = FIAT PUNTO Mk1 1.1 55KM "S" topic24306.html 2012-obecnie = FIAT PUNTO Mk2 1.2 60KM "SX" topic37122.html
Czy masz już darmowe FFP Assistance?
|
|
Góra |
|
|
Yoka |
#321413 Wysłany:
29 Gru 2009, 00:04; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
grzegorz74 w ASO około 120-140 zł. Na alledrogo do 80-90 zł ...a czasem taniej
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#321421 Wysłany:
29 Gru 2009, 00:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Ja wymieniam w ASO - cena mniej wiecej kolo 100zl. Na allegro sa tańsze zamienniki ale jakos im nie ufam a roznica w cenie stosunkowo niewielka.
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#321500 Wysłany:
29 Gru 2009, 11:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
grzegorz74 |
#321683 Wysłany:
29 Gru 2009, 21:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 104
|
I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ?
_________________ pozdrawiam
Grześ
_______________________
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#321685 Wysłany:
29 Gru 2009, 21:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Cytuj: I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ?
Dostęp w mojej ocenie fatalny, ale są ludzie co wymieniają sami. Nawet gdzieś był tu manual na forum. Wiąże się to ze zdejmowaniem plastików po stronie pasażera, lub demontowaniem schowka.
|
|
Góra |
|
|
grzegorz74 |
#321687 Wysłany:
29 Gru 2009, 22:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 104
|
G360 napisał(a): Cytuj: I jeszcze jedno pytanie, czy taki filtr łatwo wymienić samemu ? i gdzie jest schowany ?
Dostęp w mojej ocenie fatalny, ale są ludzie co wymieniają sami. Nawet gdzieś był tu manual na forum. Wiąże się to ze zdejmowaniem plastików po stronie pasażera, lub demontowaniem schowka.
O to przeje......, lepiej zlecić w serwisie, dzięki
_________________ pozdrawiam
Grześ
_______________________
Fiat Grande Punto 1,4 8V Active
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|