|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Jacekzielony2 |
#291933 Wysłany:
24 Wrz 2009, 17:42; Temat postu: Szybkości na poszczególnych biegach 1.2 8v |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 20 Wrz 2009, Posty: 3
|
Witajcie
Jestem od niedawna posiadaczem Punto II 1,2 8v z 2000 r. Nie mam obrotomierza. Jakie są maax szybkości na poszczególnych biegach i szybkości opytymalne
Cieszę się ze, jestem w Waszym Gronie
|
|
Góra |
|
|
|
|
xONx |
#291950 Wysłany:
24 Wrz 2009, 18:29; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Zależy czy chcesz wysoko kręcić silnik czy nie. Optymalnie przy których można jeździć:
1 bieg - do 20 - 30 km/h
2 bieg - do 40 - 50 km/h
3 bieg - do 60 - 70 km/h
4 bieg - do 80 - 90 km/h
5 bieg - powyżej 80 km/h - ale da się jechać około 65 km/h
to jest oczywiście MOJE zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
fajgi |
#291976 Wysłany:
24 Wrz 2009, 19:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#291977 Wysłany:
24 Wrz 2009, 19:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
Zmienia sie tak aby samochód przy zmianie biegów nie zamulał i już dobrze ciągną.
Ja tak samo kręce. tylko mi wychodzą troche wyższe obroty bo mam 6biegów. Na tych obrotach poszczególnych biegów silnik już bardzo dobże ciągnie. AHA tylko ja mam 16v, nie wiem jaka to różnica ale podejrzewam że już od niższych obrotów lepiej ciągnie. Bo umnie od 2000-2500 już ciągnie bardzoo fajnie
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#292003 Wysłany:
24 Wrz 2009, 20:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
lakikwap napisał(a): Zmienia sie tak aby samochód przy zmianie biegów nie zamulał i już dobrze ciągną. Ja tak samo kręce. tylko mi wychodzą troche wyższe obroty bo mam 6biegów. Na tych obrotach poszczególnych biegów silnik już bardzo dobże ciągnie. AHA tylko ja mam 16v, nie wiem jaka to różnica ale podejrzewam że już od niższych obrotów lepiej ciągnie. Bo umnie od 2000-2500 już ciągnie bardzoo fajnie
8V ma lepszy "dol" niz 16tka
w gorze jest odwrotnie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Breyton |
#292094 Wysłany:
24 Wrz 2009, 22:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Iwonicz Zdrój/podkarpacie Rejestracja: 11 Lut 2009, Posty: 730 Pomógł: 6
|
|
Góra |
|
|
Jacekzielony2 |
#292102 Wysłany:
24 Wrz 2009, 22:23; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 20 Wrz 2009, Posty: 3
|
Dzięki
Na moim standartowym egzemplarzu to
będę wybierał biegi co 30 km
Tak ładnie równo, cichutko chodzi. Niech się 9 latek nie przemęcza.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#292178 Wysłany:
25 Wrz 2009, 00:02; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Jacekzielony2 napisał(a): Na moim standartowym egzemplarzu to będę wybierał biegi co 30 km
2 od 30, 3 od 60, 4 od 90? Trochę wysoko go pokręcisz, spalanie w górę pójdzie.
Wrzucaj co 20 to już bardziej ekonomicznie, a najlepiej to słuchaj silnika, po jakimś czasie wyczujesz kiedy już można wrzucić bieg itd. I eksperymentuj, to najlepsza metoda na poznanie auta i wyrobienie własnej techniki.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#292183 Wysłany:
25 Wrz 2009, 00:16; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
1 - 6krpm przy 50
2 - 6krpm przy 90
3 - 6krpm przy 130-140
4 - 6krpm przy 170-180
5 - 6krpm przy 210
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Manfred |
#292203 Wysłany:
25 Wrz 2009, 08:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 295
|
Ja tam przy 70-75 km/h zapinam mu piąteczkę i spalanie przy średniej prędkości w trybie mieszanym mam zawsze na widełkach 5,5 - 6,5 L
A co do przeciągnięcia to na trójeczce fajnie ciągnie Bo na dwójce do pewnego momentu jest ok ale potem tylko ryk ale nic nie idzie do przodu
he NIe wiem jak można katować tak na 2
_________________ Przygarnij KROPKA topic8320.html
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#292210 Wysłany:
25 Wrz 2009, 08:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
greg505 napisał(a): 8V ma lepszy "dol" niz 16tka
niewierze że 16stka majac 25% więcej kuni gorzej idzie z dołu.
|
|
Góra |
|
|
Manfred |
#292212 Wysłany:
25 Wrz 2009, 08:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 295
|
lakikwap napisał(a): greg505 napisał(a): 8V ma lepszy "dol" niz 16tka niewierze że 16stka majac 25% więcej kuni gorzej idzie z dołu.
Ustawiłem się raz z 16nastką na 2 mnie wciągnął na 3 zacząłem równać ale jak zapiał 4 to już go nie doszedłem Tyle że miałem jakieś 40 L w baku
_________________ Przygarnij KROPKA topic8320.html
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#292221 Wysłany:
25 Wrz 2009, 09:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Manfred napisał(a): lakikwap napisał(a): greg505 napisał(a): 8V ma lepszy "dol" niz 16tka niewierze że 16stka majac 25% więcej kuni gorzej idzie z dołu. Ustawiłem się raz z 16nastką na 2 mnie wciągnął na 3 zacząłem równać ale jak zapiał 4 to już go nie doszedłem Tyle że miałem jakieś 40 L w baku
Najnormalniej w świecie. 16V ma 114 nM przy 4000 obr/min, a 8V 102 nM przy 2500 obr/min.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#292226 Wysłany:
25 Wrz 2009, 09:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
WLBN napisał(a): Najnormalniej w świecie. 16V ma 114 nM przy 4000 obr/min, a 8V 102 nM przy 2500 obr/min.
yhhhyyymm, no to potwierdza to tylko że czy 8v czy 16v to itak tylko wozidełko odwdzięczające się małym spalaniem, i fajnym wyglądem (wdzięcznym do liftów) a napis sporting umnie na klapie to..
Ale w sumie to dobrze, wmiare dynamiczny, mało pali, tani w utrzymaniu. Idealny dla mnie na teraz, pozwoli zaoszczędzić na jakąś imprez'ke w przyszłości
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#292263 Wysłany:
25 Wrz 2009, 11:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Tak źle to nie jest, 16V na pewno górkę widzi później niż 8V. A i pasażerowie jej nie przeszkadzają. Różnica jest taka, że 8V ma swoją małą moc od samego dołu, a w 16V trzeba trochę pokręcić, żeby szybciej było:) Przypuszczam, że przy 2500 obr/min w 16V jest mniejszy moment niż w 8V, pasowałoby jakiś wykres pracy silnika dopaść.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#292265 Wysłany:
25 Wrz 2009, 11:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#292267 Wysłany:
25 Wrz 2009, 11:54; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
Wykres tej pandy jest na dotarciu 4kkm przejechane
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#292268 Wysłany:
25 Wrz 2009, 11:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Trochę ciężko się w tym rozczytać. Widać, że 8V ma bardziej płaski przebieg momentu, 16-tka ma faktycznie sporo momentu w okolicach 2000-3000 obr/min, a potem spory spadek, żeby w okolicach czterech dostać dobrego kopa.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
|
BogdanK |
#630193 Wysłany:
08 Gru 2012, 23:33; Temat postu: Re: Szybkości na poszczególnych biegach 1.2 8v |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
_________________
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
|
Qnek |
#796550 Wysłany:
11 Lut 2016, 19:47; Temat postu: Re: Szybkości na poszczególnych biegach 1.2 8v |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 20 Paź 2015, Posty: 18
|
Ja na 5 biegu mam 2k obrotów i około 80km/h
|
|
Góra |
|
|
jutrek |
#828051 Wysłany:
10 Wrz 2017, 15:27; Temat postu: Re: Szybkości na poszczególnych biegach 1.2 8v |
|
|
Forumowicz |
Imię: jurek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 14 Lip 2016, Posty: 1
|
Podepnę się tutaj. Proszę o przeniesienie jeśli nie wybrałem dobrego Mój problem jest taki że od pewnego czasu jakby "przestawiła" się odcinka. Na 2-gim biegu spokojnie łapie 90 przy 6000 obrotów. od pewnego czasu dojdzie do 70 i dalej nie da rady (~4000obr). (nie odcina tylko po prostu więcej nie pojedzie) jakby tryb awaryjny? Zauważyłem też że jak odpuszczę troszkę gaz z deski to np przyspieszy do 75-80 i dalej nie chce. Czego to może być przyczyna? Czasami wszystko jest ok i przyspiesza aż do 90km/h niezależnie od położenia gazu. Sytuacja dzieje się tak samo na LPG jak ja PB. Dziwne jest to że do tych 70 auto zbiera się normalnie jakby bez problemu co w przypadku trybu awaryjnego chyba nie miało miejsca? P.S Oliwiłem przepustnicę oraz linkę gazu, zmieniałem jej naciąg bez skutku. Pomóżcie Jurek (1.2 FL 8v 60KM)
|
|
Góra |
|
|
3000 |
#828063 Wysłany:
10 Wrz 2017, 19:37; Temat postu: Re: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wieliczka Rejestracja: 29 Maj 2013, Posty: 301 Pomógł: 5
|
WLBN napisał(a): Tak źle to nie jest, 16V na pewno górkę widzi później niż 8V. A i pasażerowie jej nie przeszkadzają. Różnica jest taka, że 8V ma swoją małą moc od samego dołu, a w 16V trzeba trochę pokręcić, żeby szybciej było:) Przypuszczam, że przy 2500 obr/min w 16V jest mniejszy moment niż w 8V, pasowałoby jakiś wykres pracy silnika dopaść. skorzystałem z wykresów z tematu: topic351-25.htmli naniosłem wykresy momentów na siebie, nie miałem akurat excela wygląda to tak, że do 2000 obr/min przewagę ma 8v a później 16v. Różnica na korzyść 16v rośnie przy wyższych obrotach i maksymalnie moment jest większy o około 20% co nie kolosalna różnicą. Np przy 5k obr 110 Nm vs 90Nm. Załącznik:
1,2 8v vs 16v.jpg [ 38.67 KiB | Obejrzany 17235 razy ]
_________________ jest Megane II http://fiatpunto.com.pl/post844339.html#p844339 było Punto I http://fiatpunto.com.pl/topic42185.html
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|