You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 03 Maj 2024, 09:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #307794 Wysłany: 13 Lis 2009, 10:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
zoon napisał(a):
Wartość ciśnienia będzie zależała od temperatury w jakiej jest wykonywany pomiar. Gdy zmieniałem opony było kilka stopni ciepła, chyba 8. W domu ustawiłem 2,4 przód i 2,2 tył. Przy minus ileś tam, zejdzie samo do 2,2 przód i 2,0 tył...
Dokładnie jak napisał zoon. Ja jeszcze tylko dodam od siebie, że pompujemy i mierzymy na zimnych kołach bo podczas jazdy się nagrzewają i ciśnienie się podwyższa :wink:
Ja pompuję do ciśnienia zgodnego z instrukcją. Staram się raz na dwa tygodnie sprawdzać.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #307807 Wysłany: 13 Lis 2009, 12:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
Panu wulkanizatorowi z poprzedniej strony który twierdzi ze przy -10 ciśnienie w prawidłowo napompowanej oponie moze spaść do 0.4 bara proponuje wziąc jakąkolwiek ksiazke do fizyki, znaleźć prawo gazowe charlesa bodajże wziac ołówek kalkulator i policzyć. Przy spadku temp z +10 do -10 spadek ciśnienia wyniesie w przybliżeniu 0.2 bara. Stąd pewnie zalecenie w instrukcji zeby w zimowkach podnieśc ciśnienie wlasnie o 0.2 bara. Ale przeciez wulkanizatorzy znają sie na wszystkim... Dlatego wlasnie zmieniam opony w aso. Brak słuchania takich i innych jeszcze większych dyrdymalow ma po prostu swoją cenę.
Ja w swoim gp w zimowkach mam zgodnie z instrukcja 2.4 przód i 2.2 tył. Ciśnienie kontroluje raz w miesiacu.

[ Dodano: 13 Lis 2009 11:25 ]
No chyba ze ja zle zrozumiałem i gumiarzowi chodzilo o spadek o 0.4 anie do 0.4 to zwracam honor bo to juz bardziej prawdopodobne


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307812 Wysłany: 13 Lis 2009, 12:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Prawo Charlesa i inne prawa gazowe słabo stosują się do gazów rzeczywistych.
Poza tym wszystkie te prawa ( mówiące o zależności ciśnienia od temp. )dotyczą sytuacji, gdy gaz znajduje się w zbiorniku o sztywnych, nieelastycznych ścianach.
Opony ( przynajmniej moje ) nie wyglądają jak butla gazowa.
Wysunę nawet twierdzenie, że są elastyczne i w dodatku elastyczność ta zmienia się z temperaturą.
Będę na tyle zuchwały, że ośmielę się stwierdzić, iż elastyczność gumy :oops: maleje ze spadkiem temperatury.
Wniosek ? Nie da się z dobrą dokładnością przewidzieć o ile zmniejszy się ciśnienie w kole przy spadku temp. zewnętrznej :E
A kwestia tego, co kto robi w ASO, to kwestia głównie filozofii życiowej.
Ja np. wolę koła sam se zmienić, a zaoszczędzone środki finansowe przeznaczyć na szlachetny cel, czyli na piwo :mrgreen:

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307834 Wysłany: 13 Lis 2009, 15:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Lip 2009,
Posty: 1217
Pomógł: 2
AF oczywiscie masz racje ze prawa gazowe tycza sie gazu doskonałego ale policz sobie i daj nawet drugie tyle na błąd. I tak wyjdzie ci liczba zbliżona do 0.2 ;). Z dokładnego obliczenia wychodzi 0.185 bara. Wiec mysle ze nie ma co tutaj aptekarsko działać i spokojnie mozna uznać ten spadek za umowny okolo 0.2. Natomiast spadek z np. 2.0 bara do 1.0 czy tak jak zrozumiałem do 0.4 nie jest z fizycznego punktu prawdopodobny bez nieszczelności.

[ Dodano: 13 Lis 2009 14:37 ]
AF oczywiscie masz racje ze prawa gazowe tycza sie gazu doskonałego ale policz sobie i daj nawet drugie tyle na błąd. I tak wyjdzie ci liczba zbliżona do 0.2 ;). Z dokładnego obliczenia wychodzi 0.185 bara. Wiec mysle ze nie ma co tutaj aptekarsko działać i spokojnie mozna uznać ten spadek za umowny okolo 0.2. Natomiast spadek z np. 2.0 bara do 1.0 czy tak jak zrozumiałem do 0.4 nie jest z fizycznego punktu prawdopodobny bez nieszczelności.
Zmienianie kół to rzeczywiscie filozofia życiowa nabyta po kilku latach wystawiania sie na łaskę i niełaskę profesorów od ogumienia. Nie kryje tego ze mam na większość z nich alergie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307843 Wysłany: 13 Lis 2009, 15:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Spadek ciśnienia jest trochę mniejszy niż wynika z wyliczeń, bo guma robi się mniej elastyczna.
Ale niech będzie że OK, w końcu już weekend :P
Ja mam alergię na wszystkich "specjalistów" :puker: od samochodów.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO