You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 07 Maj 2025, 06:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #309220 Wysłany: 17 Lis 2009, 23:15; 
 Temat postu: Trzęsie się na zminym silniku - wypadanie zapłonu
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Palio Weekend
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 17 Lis 2009,
Posty: 26
Witam!

Mam Lancię Y 1.2 60KM bez gazu (przebieg ok. 132000 km), która zaczęła się trząść na biegu jałowym (tak jak by wypadał zapłon), była u elektromechanika i kazał wymienić cewkę (mówił, że oprócz cewki reszta jest OK), wymieniłem i żadnej poprawy. Jak dostanie "paraliżu" i dodam gazu czy przytrzymam nogę na gazie to efekt jest taki, że zaczyna trząść się szybciej, tzn. trzęsienie wzrasta proporcjonalnie do obrotów. Największe zmiany były po wymianie czujnika ciśnienie bezwzględnego (MAP) i ewentualnie po wymianie czujnika wału (choć są słabo zauważalne i bynajmniej niezadowalające). Gdy wymieniałem uszczelkę pod przepustnicą to zauważyłem, że od strony kolektora jest zaolejona). Wraz ze wzrostem temperatury silnika efekt wypadania zapłonu ustępuje i już przy temp. ok. 60-70*C "prawie" go nie czuć.

Ogólnie to wymieniłem lub sprawdziłem:
- wymieniłem cewkę zapłonową - brak zmian (podmieniłem też drugą na inną - brak zmian)
- wymieniłem świece i kable - brak zmian
- wymieniłem czujnik obrotów wału korbowego - zmiany znikome
- wymieniłem czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) i wężyk od niego - nie trzęsie już tak mocno jak przedtem, jest zmiana
- wymieniłem filtr paliwa i powietrza - brak zmian
- sprawdziłem ciśnienie sprężania - na wszystkich cylindrach identyczne 11 atm
- sprawdziłem luz zaworowy - na wszystkich zaworach OK
- oczyściłem i poprawiłem masę silnika
- przeczyściłem silnik krokowy i jego gniazdo
- przeczyściłem korpus przepustnicy
- wymieniłem uszczelkę pod obudową przepustnicy
- sprawdziłem rezystancję czujnika temperatury - OK
- sprawdziłem rezystancję czujnika zasysanego powietrza - OK
- sprawdziłem rezystancję czujnika położenia przepustnicy - OK
- podmieniałem przewody na kolejnych świecach - bez zmian
- sprawdziłem odstęp elektrod - był dobry, brak zmian
- wykręcałem świece i świeca na 2 cylindrze zwróciła moją uwagę, byłą bardziej okopcona niż na pozostałych 3 cylindrach, wygląda na niepełne spalanie

Sam już nie wiem, co dalej sprawdzać, czy przyczyną jest to pudełko na prawym nadkolu...
Przeszukałem forum, ale nic konkretnego nie znalazłem...

Pozdrawiam

_________________
Fiat Palio Weekend II 1.2 16v 80 KM, Fiat Panda 1.1 8v 55 KM, Fiat Albea 1.2 16v 80KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #309224 Wysłany: 17 Lis 2009, 23:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
odlaczaj po kolei kable WN zeby dojsc na ktorym cylindrze nie chodzi.
pozniej podmien swiece/kabel na tym cylindrze

nie swieci ci sie jakas kontrolka na liczniku?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309267 Wysłany: 18 Lis 2009, 08:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: białystok
Rejestracja: 10 Maj 2008,
Posty: 45
Wiesz u mnie ta usterka też sprawiła ze wymieniłam pół samochodu bez poprawy, potem mechanicy zajeęli sie tym problemem na piechotę i sprawdzali kabel po kablu. Polutowali poluzowane, uporządkowali kompa i zobaczymy czy to pomogło. Mam nadzieję dziś ujrzeć swoje sreberko (a bawią sie już z nim ponad tydzien). także obstawiałabym kable (i to nie te od WN) tylko cała elektronike


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309310 Wysłany: 18 Lis 2009, 12:59; 
 Temat postu: Re: Trzęsie się na zminym silniku - wypadanie zapłonu
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Dremix_Kal napisał(a):

Sam już nie wiem, co dalej sprawdzać


- odstęp czujnika obrotów wału od koła pasowego,
- przewód podciśnienia od serwa ( najlepiej zdjąć na próbę i zatkać ),
- upewnić się, czy faktycznie występuje wypadanie zapłonu ( lampą stroboskopową na każdym cylindrze ),
- płynność zmian rezystancji czujnika położenia przepustnicy, samo stwierdzenie, że rezyst. jest OK to za mało,
- stan uszczelek zespołu wtryskiwacza...
... itd...

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309420 Wysłany: 18 Lis 2009, 19:54; 
 Temat postu:
U mnie kiedyś tak trzęsło to okazało się że rolka rozrządu się spie... i pasek przestawił się o 3 zęby ,ale jak mówisz,że po nagrzaniu jest ok to chyba nie to.


Góra
  
 
 
 Post #309509 Wysłany: 18 Lis 2009, 23:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Palio Weekend
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 17 Lis 2009,
Posty: 26
Dzisiaj miałem wolną chwilę a więc co sprawdziłem:

odstęp czujnika wału od koła jest w normie
zmiany rezystancji czujnika położenia przepustnicy też w normie

natomiast na włączonym, ciepłym silniku odłączyłem sondę lambda i co mnie zaciekawiło, że żadnych zmian w charakterystyce pracy silnika nie było, kontrolka też żadna się nie zaświecała gdy odłączałem sondę i gry silnik pracował przy jej odpięciu.

Aha, dodam jeszcze, że na nierozgrzanym silniku słychać w tłumiku co jakiś czas jakby strzał.

_________________
Fiat Palio Weekend II 1.2 16v 80 KM, Fiat Panda 1.1 8v 55 KM, Fiat Albea 1.2 16v 80KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #365122 Wysłany: 15 Maj 2010, 15:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 23 Kwi 2010,
Posty: 8
Witam mam problem jak kolega.Odpalam i silnik wpada w wibracje. są one odczuwalne na skrzyni i siedzeniu.jaka może być przyczyna słyszalem że sonda lambda bądź cewka do mechanika jadę w poniedziałek ale wolałbym się czegoś dowiedzieć zanim tam pojadę.
Punto 1.2 8v 60KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366450 Wysłany: 19 Maj 2010, 21:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Palio Weekend
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 17 Lis 2009,
Posty: 26
Wymieniłem i cewki i sondę, niewielkie zmiany. Doszedłem, że na 90% walnięty mam komputer sterujący, w międzyczasie była jeszcze u 2 elektryków i żaden nie stwierdził problemu z czujnikami itp. mechanicznie jak i od strony elektronicznej (oprócz komputera) wszystko jest na tip top. Niedługo mam zamiar go wymienić i mam nadzieję, że wszystko będzie ok.

_________________
Fiat Palio Weekend II 1.2 16v 80 KM, Fiat Panda 1.1 8v 55 KM, Fiat Albea 1.2 16v 80KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366479 Wysłany: 19 Maj 2010, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Z nienacka Kraków
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 38
Ja rowniez mam problem z gasnieciem samochodu objawia sie to na gazie na paliwie nie sprawdze narazie musze Zakupic wklad do pompy bo zajechalem ja ale co do gazu mam nastepujaca sytuacje : zapalam rano odpala zawsze za 2 razem ze wzgledu ze dioda musi przestawic sie na gaz i odpala, natomiast chwile rowno popracuje i zaczyna sie trzasc wypadac z obrotow i gasnac. a wiec odpalam dodaje gazu i troche z dodanym wiecej gazem ruszam do przodu rozpedza sie w miare dobrze czasem jakby go cos przymulalo delikatnie, czasem tez zdarzy sie ze strzeli ale zdarza sie to zadko lub jak za szybko chce dodac mu gazu i za szybko przyspieszyc to tez zdarzy sie pojedynczy strzal. po 2 swiatlach gdy samochod sie rozgrzeje problem delikatnie zanika to znaczy samochod juz nie gasnie gdy stoje na jalowym lecz obroty dalej nie sa takie jakie byc powinny, na komputerze mam 4 bledy:
- recylkulacji cos tam
- sonda
- napiecie akumulatora
- obwod wtryskiwacza

co do sondy dziala jak powinna
co do wtryskiwacza nie powinnien stwarzac problemu poniewaz na paliwie dziala ok z tego co pamietam.

co to moze powodowac...

dodam jeszcze ze jak wjade w kaluze wieksza i chlapnie bardziej to zaczyna caly czas strzelac jak dodaje gazu i gasnie poczekam 10 minut i moge jechac rozumiem ze to przez wode ale tak sie dziac nie powinno i wsumie dawniej sie niedzialo

gdzie lezy problem "? elektryka ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #366529 Wysłany: 19 Maj 2010, 23:51; 
 Temat postu: Te dziwne odgłosy....
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Bydgoszcz/Wyrzysk
Rejestracja: 10 Lis 2008,
Posty: 57
Cytuj:
dodam jeszcze ze jak wjade w kaluze wieksza i chlapnie bardziej to zaczyna caly czas strzelac jak dodaje gazu i gasnie poczekam 10 minut i moge jechac ...

Co do tego to chyba znam odpowiedź: Woda zalewa Ci kable WN (konkretnie na I cylindrze - jak postoisz, to wyparuje z ciepłego silnika), ewentualnie zalewa czujnik położenia Wału - czy jak się to tam nazywa. Miałem dokładnie tak samo (z wodą), ale założyłem taki patent-kawałek wygiętaj blachy przykręcony do nadkola na wysokości alternatora i już nie mam takich problemów z wodą :lol:
Co do reszty to możliwe, że macie koledzy któryś/któreś pierścienie wyrobione i na zimnym nie trzyma ciśnienia w cylindrze. Ja tak miałem i musiałem zainwestować w cały szlif, bo dwa miały problem :(
Jeżeli ktoś ma możliwość to sprawdżcie sobie ciśnieni na każdym cylindrze - mechanicy mają taki miernik.

_________________
Punto MK1 1999r, 1.1 55 Sole + LPG Zavoli
Mój (były) kropek: http://fiatpunto.com.pl/post371247.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408438 Wysłany: 30 Paź 2010, 21:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Palio Weekend
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 17 Lis 2009,
Posty: 26
Wracając do mojego problemu, przyczyną wypadania zapłonów okazał się sterownik/komputer. Po wymianie silnik pracuje prawidłowo i lepiej przyśpiesza.

Pozdrawiam

_________________
Fiat Palio Weekend II 1.2 16v 80 KM, Fiat Panda 1.1 8v 55 KM, Fiat Albea 1.2 16v 80KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #414329 Wysłany: 21 Lis 2010, 15:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 14 Wrz 2010,
Posty: 11
Wczoraj zauważyłem podobny problem, na zimnym silniku na biegu jałowym auto nagle zeszło z obrotów, przydławiło się i spowrotem powróciło do normalnych obrotów, powtórzyło się to jeszcze 2-3 razy. Jak się rozgrzał to się uspokoił. Sprawdziłem silnik FiatECUScanem, nie było żadnych błędów. Mam pytanie Dremix_Kal czy miałeś jakieś błędy przy tym sterowniku silnika?
Dodatkowo tego samego dnia zapaliła mi się kontrolka kluczyka, a właściwie to nie zgasała po odpaleniu - samochód normalnie odpalił - wiązać jedno z 2gim?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417559 Wysłany: 30 Lis 2010, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Palio Weekend
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 17 Lis 2009,
Posty: 26
Błędy były, ale po ich skasowaniu nic się nie zmieniło. Jak wymieniałem sterownik to mechanik powiedział, żeby odłączyć kostki w skrzynce bezpieczników od immo, być może, że jedno z drugim ma związek.

_________________
Fiat Palio Weekend II 1.2 16v 80 KM, Fiat Panda 1.1 8v 55 KM, Fiat Albea 1.2 16v 80KM


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO