You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Lis 2017, 18:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #326908 Wysłany: 17 Sty 2010, 18:02; 
 Temat postu: Linea 1,4 T-Jet - Turbina
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 13 Kwi 2009,
Posty: 378
Witam Panowie i Panie. Mam kolejny ciekawy problem, może się już ktoś z nim spotkał? Otóż jadę sobie z kolegą A1 do Piotrkowa, prędkość 160 km/h i nagle "puff". Auto "przestało jechać", a ja straciłem praktycznie połowę mocy i jeszcze więcej momentu. Moim zdaniem wyłączyła się turbina. Maks prędkość jaką mogłem osiągnąć, to 130-140km i to czułem jakbym jechał wiertarką. Co ciekawe, dojechałem do Piotrkowa, na skrzyżowaniu wyłączyłem silnik i włączyłem spowrotem i wszystko git. Mojego kumpla spotkało dokładnie to samo.
Uprzedzając komentarze, nie pałuję na zimnym silniku, a turbinę studzę nawet do 5 minut.
Piszcie, czy Was też to spotkało i czy może pokazaliście się z tym w serwisie oraz co Wam odpowiedzieli.

_________________
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl


Góra
 Profil  
 

 
 Post #326932 Wysłany: 17 Sty 2010, 19:29; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Osprzęt turbo masz sprawny :?: I jak brzmiało to
patefoniq napisał(a):
"puff"

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #327048 Wysłany: 17 Sty 2010, 23:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 13 Kwi 2009,
Posty: 378
No taka utrata mocy. To puff, to chodzilo mi o takie uczucie, jakbym mocno odjal gazu. Osprzet tak, bo po "restarcie" auta, wszystko jest ok.

PS
Koledze, który ma identiko autko jak ja (tyle, że srebrne) zrobiło się to samo. Wyłączył silnik, włączył i jak ręką odjął i od tygodnia spokój. U mnie to samo.

_________________
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329026 Wysłany: 24 Sty 2010, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Drohiczyn
Rejestracja: 23 Lis 2008,
Posty: 78
Mój znajomy miał Seata Ibizę 1.9 TDi i w trakcie wyprzedzania innego auta zabrakło mu mocy. Okazało się, że turbina się wyłączyła. Po podłączeniu autka do komputera diagnostycznego program "wywalił" mu ok. 20 błędów. Diagnosta skasował błędy i problem więcej się nie pojawił.

_________________
Linea Dynamic z 2007 roku 1.4 8V, kolor: Beżowy Indyjski oraz Siena 1.6 16V z 1998 roku, kolor: Grigio Steel


Góra
 Profil  
 
 
 Post #339198 Wysłany: 26 Lut 2010, 13:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Turbina się nie może wyłączyć bo jest napędzana spalinami. Musiałby wirnik stanąć okrakiem w obudowie. Po prostu elektronika ścięła z jakiegoś powodu doładowanie i wszystko.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #340178 Wysłany: 01 Mar 2010, 13:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
jest tez prawdopodobieństwo "lewego" powietrza w dolocie.
sprawdź czy gdzieś coś się nie poluzowało.
ponieważ to jest najczęstszy przypadek takiego objawu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #340459 Wysłany: 02 Mar 2010, 09:30; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 15 Paź 2007,
Posty: 3936
jeśli się nie mylę na forum Nowego Fiata Bravo ktoś miał nieszczelność układu dolotowego i spadła moc silnik, spróbuj poszukać: http://www.fiatbravoklub.pl/forum/index.php

_________________
Jest :)
Fiat Panda Easy 1.2 8v 69KM
Dacia Logan MCV Laureate 0.9 TCe 12v 90KM
było :/
Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80KM
Fiat Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet 16v 120KM
Fiat Seicento Sound almost Sporting 1.1 8v 54KM
Suzuki SX4 Comfort 1.6 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #516950 Wysłany: 02 Lis 2011, 13:15; 
 Temat postu: Re: Linea 1,4 T-Jet - Turbina
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 13
he, he. proste - czujnik ciśnienia doładowania. powód? trzy: albo padł, albo akumulator padak, albo ktoś umył samochód i postawił na mrozie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #817312 Wysłany: 05 Sty 2017, 22:24; 
 Temat postu: Re: Linea 1,4 T-Jet - Turbina
Offline
Forumowicz

Imię: Janusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Sty 2017,
Posty: 2
Witam wszystkich. Posiadam GP 1.4 T-Jet 120KM
Ja ma problem z doładowaniem turbina jest sprawna 100%.
Na wyświetlaczu pokazuje połowa doładowania tak jakby zawór upuszał,ale jak odepne wezyk z zaworu to turbo az gwizda i na liczniku pokazuje full doładowanie.
Wymieniłem SWAG elektryczny przetwornik ciśnienia,który steruje zaworm przy turbine,bez zmian,
Information URL: http://www.auto-onderdelen24.nl/swag/7886333
postanowiłem kupić następną część ZAWÓR BOCZNIKOWY PRZESUWNY, TURBOSPRĘŻARKA OE - NUMMER 55212441
Information URL: http://www.czesciauto24.pl/oen/55212441
Czekam na część i zobacze czy pomogło.,Może ktoś miał taki przypadek?
Moje gg 12612799


Góra
 Profil  
 
 
 Post #817400 Wysłany: 07 Sty 2017, 17:00; 
 Temat postu: Re: Linea 1,4 T-Jet - Turbina
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 08 Sie 2016,
Posty: 170
Pomógł: 3
Cześć kolego.
Ja miałem podobnie. Tylko ze ja nie mam takiego wskaźnika doładowania.Nikt w okolicy nie potrafił mi zdiagnozować, co jest przyczyną. ( być może źle szukałem ).Praktycznie przypadkiem sam znalazłem przyczyne. Zalozylem taki maly filtr odmy ,na to kolonko przy tym zaworze,i się przejechałem. Wtedy usłyszałem ,że podczas dodawania gazu on się otwiera. Chwilę zajęło znalezienie innego ,ale mam. kupiłem i zupełnie inną jazda. Zawor otwiera się tylko przy ujęciu gazu. A Punciak jedzie jak powinien. Koszt nowego w ASO 530zł. Ale w hurtowni można dostać od 230. Powodzenia w naprawie i daj znać jak poszło.

[ Dodano: 07 Sty 2017, 17:00 ]

Tu foto poglądowe jak u mnie to wygląda.


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
 
 Post #817459 Wysłany: 08 Sty 2017, 13:08; 
 Temat postu: Re: Linea 1,4 T-Jet - Turbina
Offline
Forumowicz

Imię: Janusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Sty 2017,
Posty: 2
Witam,
To znaczy że dobrze szukam ;)
Bardzo interesuje mnie jak masz podłączony trójdrożny zawór "ten co ma 3cienkie wężyki 1-turbo 2-Kolektor ssący i 3-Zawór turbiny (tak zwana gruszka)" zawór znajduje się na chłodnicy na twoim zdjeciu pod napisem T-Jet widać węzyk z niebieska opaską to jest 1 z wężyków, który idzie do zaworu trójdrożnego.
Pozdrawiam Janusz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #817487 Wysłany: 08 Sty 2017, 19:09; 
 Temat postu: Re: Linea 1,4 T-Jet - Turbina
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 08 Sie 2016,
Posty: 170
Pomógł: 3
Mysle ze w dobrym kierunku zmierzasz. Też myślałem w pierwszej wersji ,ze to ten przy chłodnicy jest uzkodzony,ale wyszło jak wyszło ze wymieniłem DV.☺ jutro w świetle dziennym zrobię zdjęcie podłączenia przewodów i wstawię żebyś mógł porównać.
Pozdrawiam KAROL.☺


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO