|
Obecny czas: 16 Maj 2024, 19:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
cjerzy1 |
#332519 Wysłany:
04 Lut 2010, 21:15; Temat postu: Opony wielosezonowe Frigo. |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 30 Mar 2008, Posty: 18
|
Co sądzicie o oponach wielosezonowych Frigo, jak się sprawują w zimie oraz w lecie? Czy w zimie rzeczywiście dorównują oponom zimowym? Drugie pytanie dotyczy opon zimowych: jak one sprawują się w lecie, czy przypadkiem nie zużywają się szybciej niż letnie lub wielosezonowe?
|
|
Góra |
|
|
|
|
buladag |
#332529 Wysłany:
04 Lut 2010, 21:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Zimowe w lecie zużywają się szybciej z racji przede wszystkim miększej mieszanki. Dodatkowo ich właściwości psują wysokie temperatury.
Wielosezonówki to teoretycznie coś co twardością jest pomiędzy opona letnia z zimowa i dodatkowo powinno mieć bieżnik skonstruowany tak aby dobrze odprowadzał wodę i dobrze spisywał się na suchym. Pamiętaj jednak ze jak coś jest do wszystkiego to jest...
Osobiście uważam opony zimowe trochę jaki taki "chwyt" reklamowy. Na pewno maja wyższy bieżnik co pomaga, oraz lepiej (przynajmniej w teorii) odprowadzają wodę i są miększe, ale na "śliskim" i na letnich i na wielosezonowych i na zimowych wpadniesz w poślizg jeśli nie zachowasz wystarczającej ostrożności.
Wnioskuje, że masz zamiar wyposażyć się w jeden komplet opon. Na twoim miejscu kupił bym dobre, renomowane letnie niz kombinował z wielosezonowymi.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
Ostatnio edytowany przez buladag, 04 Lut 2010, 21:30, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#332530 Wysłany:
04 Lut 2010, 21:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
jezeli mowisz o Debicach Frigo to jest to opona typowo zimowa
to ze zimowki sie zuzywaja o wiele szybciej w lecie to pikus
w porownaniu z brakiem przyczpnosci, prawie w kazdych warunkach
buladag napisał(a): Osobiście uważam opony zimowe trochę jaki taki "chwyt" reklamowy. Na pewno maja wyższy bieżnik co pomaga, oraz lepiej (przynajmniej w teorii) odprowadzają wodę i są miększe, ale na "śliskim" i na letnich i na wielosezonowych i na zimowych wpadniesz w poślizg jeśli nie zachowasz wystarczającej ostrożności.
owszem wpadniesz, ale znacznie pozniej sie to stanie na oponach zimowych buladag napisał(a): Wnioskuje, że masz zamiar wyposażyć się w jeden komplet opon. Na twoim miejscu kupił bym dobre, renomowane letnie niz kombinował z wielosezonowymi.
jezeli mialby byc jeden komplet, to jednak zalecalbym renomowane AllWeather
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#332535 Wysłany:
04 Lut 2010, 21:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cytuj: brakiem przyczpnosci, prawie w kazdych warunkach
czy ja wiem? Po wodzie powinno się jeździć elegancko, suchy asfalt to samo, ciężko mi powiedzieć jak po piachu itd [ Dodano: 04 Lut 2010 21:40 ]greg505 napisał(a): owszem wpadniesz, ale znacznie pozniej sie to stanie na oponach zimowych
Cięzko mi tu porównywać bo na szczęscie (odpukać) nie miałem okazji testować, ale jak dawniej jezdziłem na nowych letnich w zimie to jak jakis czas później zanabyłem zimówki to jakiejś szczególnej róznicy nie odczułem.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#332537 Wysłany:
04 Lut 2010, 21:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
miekka guma + wysoki bieznik to maskakra podczas:
-przyspieszania (zrywa przyczepnosc)
-hamowania (jak wyzej, w aucie z abs'em nawet przy lekkim hamowaniu system sie wlacza
-skrecania (poslizg boczny)
Cytuj: Cięzko mi tu porównywać bo na szczęscie (odpukać) nie miałem okazji testować, ale jak dawniej jezdziłem na nowych letnich w zimie to jak jakis czas później zanabyłem zimówki to jakiejś szczególnej róznicy nie odczułem.
jak w listopadzie (chyba spadl pierszy snieg to na swoich letnich (bardzo dobry bieznik) nie moglem sie z osiedla wydostac
na mocno zuzytych zimowkach, nie mialem zadnych problemow tej jakze "lagodnej" zimy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Ostatnio edytowany przez greg505, 04 Lut 2010, 21:43, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#332540 Wysłany:
04 Lut 2010, 21:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Nie wiem, nie przeprowadzałem na ten temat badań, piszę tylko to co mnie się wydaje/co wnioskuje z doświadczenia.
na pewno jakies róznice sa, w koncu na czymś musi się lepiej zachowywać taka opona żeby móc ją nazywac zimowa czy letnia.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#332544 Wysłany:
04 Lut 2010, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
buladag napisał(a): Nie wiem, nie przeprowadzałem na ten temat badań, piszę tylko to co mnie się wydaje/co wnioskuje z doświadczenia.
the same as me
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
arczi23 |
#332562 Wysłany:
04 Lut 2010, 22:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 05 Mar 2009, Posty: 185 Pomógł: 1
|
cjerzy1 napisał(a): Co sądzicie o oponach wielosezonowych Frigo, jak się sprawują w zimie oraz w lecie mam takie założone w maluchu z zimie duzo gorzej trzymają niż zimówki. buladag napisał(a): ale jak dawniej jezdziłem na nowych letnich w zimie to jak jakis czas później zanabyłem zimówki to jakiejś szczególnej róznicy nie odczułem.
Pewnie zimówki były używane albo made in china.
różnica między zimówką a letnią jest ogromna (jazda po śniegu)
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic16438.html
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#332576 Wysłany:
04 Lut 2010, 22:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#332587 Wysłany:
04 Lut 2010, 22:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Frigo - zimówka, Navigator - całosezonówka. Mam właśnie te Navigator 2-3 rok kupiłem je nowe po ok 135zł, i są głośne latem, i średnie zimą, duże opory toczenia, polecam tylko gdy ktoś nie ma naprawdę kasy, jednak jeśli masz to nie oszczędzaj i kup porządne. W sumie i tak z nimi nie jest źle, bo da się jeździć i latem i zimą, najgorzej, że mają słaby komfort. Ja po zimie..kupuję na lato Michelin Energy Saver - letnie ciężko znaleźć lepsze do naszych kropków.
[ Dodano: 04 Lut 2010 22:56 ] Navigator 2, ale niczym się nie różni od Navigator 1. Wiem bo miałem je w Tico bieżnik był ten sam.
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#332611 Wysłany:
05 Lut 2010, 00:28; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Nie ma opcji aby opony wielosezonowe były dobre i w zimie i w lecie. Producenci idą na kompromis. Rewelacji nie ma ani w lecie, ani w zimie. Co do twardości, to niestety guma ma to do siebie, że dość znacznie zmienia swoją twardość w zależności od temperatury. Czyli taka "wielosezonówka" w zimie będzie za twarda, a w lecie za miękka. Co jak co, ale na oponach nie powinno się oszczędzać gdyż stanowią o bezpieczeństwie naszym i innych użytkowników dróg.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#332727 Wysłany:
05 Lut 2010, 14:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Zresztą wielosezonówki wcale nie wychodzą taniej- 2 komplety opon tanich acz przyzwoitych, np. u mnie 165/70R14 Ceat Artcic III i Firestone Multihawk 185/60R14 to wydatek około 1300 zł. Komplet PRZYZWOITYCH opon całosezonowych, np. Goodyear, Dunlop, Continental to wydatek mniej więcej taki sam. W najlepszym przypadku te całosezonowe będą podobnie się zachowywać jak te sezonowe. A ponadto dwa komplety opon starczą na mniej więcej dwa razy większy przebieg niż jeden.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
|
Kufell |
#332735 Wysłany:
05 Lut 2010, 15:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Wystarczy logicznie się zastanowić, dlaczego producenci opon robią trzy rodzaje zimowe, wielosezonówki i letnie. Robią to po to, żeby zarobić proste. Zimówki sprawdzają się w zimie, lepiej od letnich mają lepszy bieżnik na śnieg i mieszankę która lepiej działa w niskich temperaturach. Letnie lepiej odprowadzają wodę i mniej się zużywają w wysokich temperaturach. Wielosezonówki to opcja dla tych którzy chcą oszczędzić, ale tylko pozornie. Szybciej ulegają zużyciu w lecie ze względu na twardszą mieszankę od opon letnich, natomiast bieżnik powoduje większe opory toczenia. Nie ma co kombinować z wielosezonówkami jak napisał WLBN wcale nie wychodzą taniej. Bo raz dobrej jakości są drogie, a dwa trzeba częściej je zmieniać.
Po za tym bezpieczniej jest jeździć w zimie na zimówkach które sobie dają radę w ciężkich warunkach, a latem na letnich które zapewniają lepsze odprowadzanie wody niż zimówki i wielosezonówki.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|