You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #335671 Wysłany: 15 Lut 2010, 10:45; 
 Temat postu: problem z układem chłodznia
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 04 Lip 2008,
Posty: 43
Witam
Mam duży problem z układem chłodzenia w kropku czego następstwem jest kiepska praca silnika.
- częste zapowietrzanie układu
- problem z pracą silnika. coś mi go dławi jade 15-20m gaśnie problem z odpaleniem jak zapali znów parenaście metrów i gaśnie
- kontrolka temperatury skacze. ostatnio wymieniony termostat nic nie dało
- dmucha zimnym powietrzem chociaż kontrolka pokazuje że silnik jest ciepły.
- mechanicy mówią że może być to wina zamulonej nagrzewnicy ponieważ przy odpowietrzaniu drugi przewód gumowy wychodzący jest zazwyczaj chłodny.
- lub co gorsze uszczelka pod głowicą
- robi mi sie to na gazie jak i na benzynie nie ważne od warunków czy
Ratunku pomóżcie miałem pół roku bezawaryjnej jzady i znów coś się dzieje proszę o opinie!!! i jeszcze jedno rok temu była robiona góra silnika więc wymieniane były również uszczelki !!! Tak szybko by się wypaliła :shock:

_________________
Fiat Punto II, 1.2 8V, 60KM, 2000r.
stereooo muzyka!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #335672 Wysłany: 15 Lut 2010, 10:49; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Nagrzewnica prawdopodobnie jest padnięta, ale przypuszczalnie poszła także UPG, bo sama nagrzewnica by nie powodowała gaśnięcia i braku mocy niestety.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335678 Wysłany: 15 Lut 2010, 11:36; 
 Temat postu: Re: problem z układem chłodznia
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Grubszy napisał(a):
Witam
Mam duży problem z układem chłodzenia w kropku czego następstwem jest kiepska praca silnika.
- częste zapowietrzanie układu
- problem z pracą silnika. coś mi go dławi jade 15-20m gaśnie problem z odpaleniem jak zapali znów parenaście metrów i gaśnie
- kontrolka temperatury skacze. ostatnio wymieniony termostat nic nie dało
- dmucha zimnym powietrzem chociaż kontrolka pokazuje że silnik jest ciepły.
- mechanicy mówią że może być to wina zamulonej nagrzewnicy ponieważ przy odpowietrzaniu drugi przewód gumowy wychodzący jest zazwyczaj chłodny.
- lub co gorsze uszczelka pod głowicą
- robi mi sie to na gazie jak i na benzynie nie ważne od warunków czy
Ratunku pomóżcie miałem pół roku bezawaryjnej jzady i znów coś się dzieje proszę o opinie!!! i jeszcze jedno rok temu była robiona góra silnika więc wymieniane były również uszczelki !!! Tak szybko by się wypaliła :shock:



Sprawdż nagrzewnice - jeśli nie masz mokrego wygłuszenia na grodzi w okolicach nóg kierowcy i pasażera to prawdopodobnie spartaczyli robotę przy wymianie UPG.

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335681 Wysłany: 15 Lut 2010, 11:45; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Grubszy napisał(a):
Tak szybko by się wypaliła

To nie ma nic do rzeczy, jeśli zapowietrzył się układ i silnik nie miał właściwego chłodzenia to uszczelka i tak mogłą się wypalić.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335682 Wysłany: 15 Lut 2010, 11:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 04 Lip 2008,
Posty: 43
Panowie co to jest UPG skrót parownik?

[ Dodano: 15 Lut 2010 11:49 ]
Grubszy napisał(a):
Panowie co to jest UPG skrót parownik?


STax napisał:To nie ma nic do rzeczy, jeśli zapowietrzył się układ i silnik nie miał właściwego chłodzenia to uszczelka i tak mogłą się wypalić.

Ale nie jeździłem dużo i tylko po mieście do pracy

[ Dodano: 15 Lut 2010 11:51 ]
Mokre nie jest w aucie. UPG to uszczelka pod głowicą

_________________
Fiat Punto II, 1.2 8V, 60KM, 2000r.
stereooo muzyka!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335685 Wysłany: 15 Lut 2010, 12:01; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Grubszy napisał(a):
Ale nie jeździłem dużo i tylko po mieście do pracy

Po mieście (korki, postój na światłach itd) brak chłodzenia najbardziej daje się we znaki...

Przede wszystkim zacznij od odpowietrzenia układu i dolania płynu. Możliwe że termostat padł, to też byś musiał sprawdzić. Obejrzyj dokładnie silnik, czy gdzieś (zwłaszcza okolice pompy cieczy) coś nie wycieka.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335687 Wysłany: 15 Lut 2010, 12:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Mar 2009,
Posty: 946
STax napisał(a):
Po mieście (korki, postój na światłach itd) brak chłodzenia najbardziej daje się we znaki...

Dokładnie, bo czym mniejsze obroty, tym silnik bardziej się grzeje i logicznie czym wyższe obroty tym lepsze chłodzenie silnika i lepsze smarowanie.

_________________
Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335689 Wysłany: 15 Lut 2010, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Masiu: przede wszystkim na postoju nie ma ruchu powietrza wpadającego do komory silnika (a zapowietrzony układ może też skutkować złym odczytem temp. i nie włączaniem się wentylatora chłodnicy).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335699 Wysłany: 15 Lut 2010, 13:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
Wszystkie objawy wskazują na uszczelkę. Zapowiietrzony układ powoduje szaleństwo skazówki temperatury, zimny reduktor i problemy na gazie, zapowietrzoną nagrzewnicę- brak ogrzewania, a najprawdopodobniej płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania - stąd też problemy na benzynie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335775 Wysłany: 26 Lut 2010, 09:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 04 Lip 2008,
Posty: 43
Kwestia jest taka o czym nie powiedziałem. Dzisiaj odpaliłem samochód i wszystko było ok w drodze do mechanika czyli ok. 7 km. Samochód z małymi odskokami wskaźnika szedł dobrze i równo. w środku zrobiło się ciepło. dodam że po ostatniej wizycie został tylko odpowietrzony. i postawiony na parkingu bo bałem się dalej nim jechać a miało to miejsce przedwczoraj. Przy wcześniejszych odpowietrzeniach wytrzymywał ok 4 dni i układ znowu się zapowietrzał. uszczelka jakby sie wypaliła to czy działo by mi sie to tak cyklicznie raz na jakiś czas czy non stop????????

[ Dodano: 17 Lut 2010 15:44 ]
uszczelka jakby sie wypaliła to czy działo by mi sie to tak cyklicznie raz na jakiś czas czy non stop?????????????????????????????????

[ Dodano: 17 Lut 2010 15:44 ]
uszczelka jakby sie wypaliła to czy działo by mi sie to tak cyklicznie raz na jakiś czas czy non stop?????????????????????????????????

[ Dodano: 26 Lut 2010 09:46 ]
Okazało sie że była to nagrzewnica teraz chodzi jak złoto :D

_________________
Fiat Punto II, 1.2 8V, 60KM, 2000r.
stereooo muzyka!


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO