|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Grubszy |
#335671 Wysłany:
15 Lut 2010, 10:45; Temat postu: problem z układem chłodznia |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 04 Lip 2008, Posty: 43
|
Witam
Mam duży problem z układem chłodzenia w kropku czego następstwem jest kiepska praca silnika.
- częste zapowietrzanie układu
- problem z pracą silnika. coś mi go dławi jade 15-20m gaśnie problem z odpaleniem jak zapali znów parenaście metrów i gaśnie
- kontrolka temperatury skacze. ostatnio wymieniony termostat nic nie dało
- dmucha zimnym powietrzem chociaż kontrolka pokazuje że silnik jest ciepły.
- mechanicy mówią że może być to wina zamulonej nagrzewnicy ponieważ przy odpowietrzaniu drugi przewód gumowy wychodzący jest zazwyczaj chłodny.
- lub co gorsze uszczelka pod głowicą
- robi mi sie to na gazie jak i na benzynie nie ważne od warunków czy
Ratunku pomóżcie miałem pół roku bezawaryjnej jzady i znów coś się dzieje proszę o opinie!!! i jeszcze jedno rok temu była robiona góra silnika więc wymieniane były również uszczelki !!! Tak szybko by się wypaliła 
_________________ Fiat Punto II, 1.2 8V, 60KM, 2000r.
stereooo muzyka!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#335672 Wysłany:
15 Lut 2010, 10:49; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Nagrzewnica prawdopodobnie jest padnięta, ale przypuszczalnie poszła także UPG, bo sama nagrzewnica by nie powodowała gaśnięcia i braku mocy niestety.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#335678 Wysłany:
15 Lut 2010, 11:36; Temat postu: Re: problem z układem chłodznia |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Grubszy napisał(a): Witam Mam duży problem z układem chłodzenia w kropku czego następstwem jest kiepska praca silnika. - częste zapowietrzanie układu - problem z pracą silnika. coś mi go dławi jade 15-20m gaśnie problem z odpaleniem jak zapali znów parenaście metrów i gaśnie - kontrolka temperatury skacze. ostatnio wymieniony termostat nic nie dało - dmucha zimnym powietrzem chociaż kontrolka pokazuje że silnik jest ciepły. - mechanicy mówią że może być to wina zamulonej nagrzewnicy ponieważ przy odpowietrzaniu drugi przewód gumowy wychodzący jest zazwyczaj chłodny. - lub co gorsze uszczelka pod głowicą - robi mi sie to na gazie jak i na benzynie nie ważne od warunków czy Ratunku pomóżcie miałem pół roku bezawaryjnej jzady i znów coś się dzieje proszę o opinie!!! i jeszcze jedno rok temu była robiona góra silnika więc wymieniane były również uszczelki !!! Tak szybko by się wypaliła 
Sprawdż nagrzewnice - jeśli nie masz mokrego wygłuszenia na grodzi w okolicach nóg kierowcy i pasażera to prawdopodobnie spartaczyli robotę przy wymianie UPG.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#335681 Wysłany:
15 Lut 2010, 11:45; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Grubszy napisał(a): Tak szybko by się wypaliła
To nie ma nic do rzeczy, jeśli zapowietrzył się układ i silnik nie miał właściwego chłodzenia to uszczelka i tak mogłą się wypalić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Grubszy |
#335682 Wysłany:
15 Lut 2010, 11:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 04 Lip 2008, Posty: 43
|
Panowie co to jest UPG skrót parownik? [ Dodano: 15 Lut 2010 11:49 ]Grubszy napisał(a): Panowie co to jest UPG skrót parownik?
STax napisał:To nie ma nic do rzeczy, jeśli zapowietrzył się układ i silnik nie miał właściwego chłodzenia to uszczelka i tak mogłą się wypalić.
Ale nie jeździłem dużo i tylko po mieście do pracy [ Dodano: 15 Lut 2010 11:51 ]Mokre nie jest w aucie. UPG to uszczelka pod głowicą
_________________ Fiat Punto II, 1.2 8V, 60KM, 2000r.
stereooo muzyka!
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#335685 Wysłany:
15 Lut 2010, 12:01; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Grubszy napisał(a): Ale nie jeździłem dużo i tylko po mieście do pracy
Po mieście (korki, postój na światłach itd) brak chłodzenia najbardziej daje się we znaki...
Przede wszystkim zacznij od odpowietrzenia układu i dolania płynu. Możliwe że termostat padł, to też byś musiał sprawdzić. Obejrzyj dokładnie silnik, czy gdzieś (zwłaszcza okolice pompy cieczy) coś nie wycieka.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Masiu |
#335687 Wysłany:
15 Lut 2010, 12:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 946
|
STax napisał(a): Po mieście (korki, postój na światłach itd) brak chłodzenia najbardziej daje się we znaki...
Dokładnie, bo czym mniejsze obroty, tym silnik bardziej się grzeje i logicznie czym wyższe obroty tym lepsze chłodzenie silnika i lepsze smarowanie.
_________________ Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#335689 Wysłany:
15 Lut 2010, 12:13; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Masiu: przede wszystkim na postoju nie ma ruchu powietrza wpadającego do komory silnika (a zapowietrzony układ może też skutkować złym odczytem temp. i nie włączaniem się wentylatora chłodnicy).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#335699 Wysłany:
15 Lut 2010, 13:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
Wszystkie objawy wskazują na uszczelkę. Zapowiietrzony układ powoduje szaleństwo skazówki temperatury, zimny reduktor i problemy na gazie, zapowietrzoną nagrzewnicę- brak ogrzewania, a najprawdopodobniej płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania - stąd też problemy na benzynie.
|
|
Góra |
|
 |
Grubszy |
#335775 Wysłany:
26 Lut 2010, 09:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 04 Lip 2008, Posty: 43
|
Kwestia jest taka o czym nie powiedziałem. Dzisiaj odpaliłem samochód i wszystko było ok w drodze do mechanika czyli ok. 7 km. Samochód z małymi odskokami wskaźnika szedł dobrze i równo. w środku zrobiło się ciepło. dodam że po ostatniej wizycie został tylko odpowietrzony. i postawiony na parkingu bo bałem się dalej nim jechać a miało to miejsce przedwczoraj. Przy wcześniejszych odpowietrzeniach wytrzymywał ok 4 dni i układ znowu się zapowietrzał. uszczelka jakby sie wypaliła to czy działo by mi sie to tak cyklicznie raz na jakiś czas czy non stop???????? [ Dodano: 17 Lut 2010 15:44 ]uszczelka jakby sie wypaliła to czy działo by mi sie to tak cyklicznie raz na jakiś czas czy non stop????????????????????????????????? [ Dodano: 17 Lut 2010 15:44 ]uszczelka jakby sie wypaliła to czy działo by mi sie to tak cyklicznie raz na jakiś czas czy non stop????????????????????????????????? [ Dodano: 26 Lut 2010 09:46 ]Okazało sie że była to nagrzewnica teraz chodzi jak złoto 
_________________ Fiat Punto II, 1.2 8V, 60KM, 2000r.
stereooo muzyka!
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|