You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 12:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #19065 Wysłany: 14 Kwi 2007, 12:06; 
 Temat postu: Jak to jest w GP z turbo dziurą :) ??
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1364
Od jakiegoś czasu jeźdze pandą 1.3 MJ. Osiągi fajne, miły warkot silnika (podczas jazdy nawet nie do odróżnienia od benzynowego), cudowne spalania :lol: Jedyne co mnie troche irytuje to turbo dziura na niskich obrotach. Pzryspieszanie z niskich obrotów jest ciezkie....w pierszych chwilach samochód topornie zbiera sie aby po chwili jak strzała wypruć do przodu tak aż człowieka wgniata w fotel :).
Zastanawia mnie jedno. Jak to jest w GP z turbą dziurą w 75 KM i 90KM. Panda 1.3 MJ ma raptem 70 KM ale jest znacznie lżejsza od GP.
Jak koledzy posiadający GP z MJ oceniają zjawisko turbo dziury w swoich samochodach

Przyznam sie bez bicia, że mam małe doświadczenie z samochodami z silnikami TD :)

_________________
Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km
Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #19088 Wysłany: 14 Kwi 2007, 13:52; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles
Rejestracja: 19 Paź 2006,
Posty: 1312
W moim faktycznie turbodziura jest zauwazalna, ale turbina wlacza sie jakos w okolicy 2500 obrotow z tego co pamietam, wiec da sie jezdzic ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #19124 Wysłany: 14 Kwi 2007, 15:15; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Yoka

Wiem o czym mówisz jeździłem Pandą i faktycznie :)
W chwili obecnej mam 90 KM MJ - w sensie trochę ją czuć, ale w porównianiu z Pandą wypada lepiej :)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #19218 Wysłany: 15 Kwi 2007, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 77
M-jet 90 KM - turbo dziura jest wyrazna do 1750 obr/min - potem musi sie wlaczac sprezarka, bo samochod dostaje kopa i ma maksymalny moment obrotowy 200 NM (na chwilke bo zaraz spada :-) ). Tym autkiem trzeba jezdzic na wyzszych obrotach jesli chcemy byc dynamiczni. Ale da sie przyzwyczaić.

_________________
Fiat Bravo Sport 2,0 MJet 205KM/434 nm
Fiat Grande Punto 1.3 MJet 90 KM/200 Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #19221 Wysłany: 15 Kwi 2007, 10:22; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Dokładnie, da się przyzwyczaić. Ale powiem Ci, ze w Pandzie odczuwalna jest bardziej niż w naszych 90 KM :)

Ciekawe jak to wygląda w 120/130 KM ;D

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #19224 Wysłany: 15 Kwi 2007, 10:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 77
Jezdzilem tydzien temu SEDICI 1.9 120 KM - i nie odczulem tak wielkiej roznicy jak sie spodziewalem - autko przyspieszało zwawo, ale jakos tak glosno jakby mu to trudno przychodzilo - ale jak przesiadlem sie do grande to poczulem ze 90 KM to jednak mniej i ciagnie delikatniej, jednakze zawieszenia z grande nie zamienilbym z zadnym innym autkiem (mowie o przyczepnosci i pewnosci prowadzenia) . Moje wrazenia w sedici to byc moze kwestia przelozen i zawieszenia samego autka. :-)

_________________
Fiat Bravo Sport 2,0 MJet 205KM/434 nm
Fiat Grande Punto 1.3 MJet 90 KM/200 Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #19241 Wysłany: 15 Kwi 2007, 12:10; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Eee, w Sedici rzeczywiście dość głośno pracował ten dieselek. Ciągnął ładnie (nawet bardzo :D), ale miał przy tym taki lekko buczący dźwięk.

Też jeździłem, a co! ;)

Nie wiem, czy miał dziure w turbinie - nie zaglądałem pod maske... :rotfl: :komp:

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #19256 Wysłany: 15 Kwi 2007, 13:35; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Mar 2007,
Posty: 3
jest turbo dziura, najbardziej odczuwalna na niskich biegach, sczczególnie gdy się rusza i za wczesnie wrzuci dwójke, albo gdy sie np nawraca na dwójce. Trzeba się przyzwyczaić i nauczyć jeździć. W porownaniu do benzymowego audi A4 1.8Turbo którym tez pomykam, to można powiedzieć że ta turbo dziura w GP jest wielka jak stodoła :lol: Z drugiej strony jeździłem kiedys A80 1.9tdi 90ps i z tego co pamiętam dziura też była dosyć wyczuwalna, już taki widać urok diesli z turbo.

_________________
Mark I 75ps & GP 1.3multijet 90ps


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318435 Wysłany: 18 Gru 2009, 22:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 251
Pomógł: 3
witam
jeżdżąc swoim multijetem w lecie tak samo wyczuwałem ogromną turbodziurę w przedziale do 2200-2500obr/min.Powyżej tej granicy autko ładnie ciągnęło i było czuc działanie turbiny.Przy niskich obrotach silnik 1.3 90 km ledwo co przyspiesza.
Teraz jeżdżąc w zimie zauważyłem ładny gwizd turbinki już przy około 1400-1500obr/min i silnik bardzo ładnie przyspiesza tak jakby miał około 2500obr/min.Nie wiem czym to jest spowodowane,być może tym że silnik jest zimny i powstaje więcej spalin przy rozgrzewaniu silnika i turbina jest wcześniej załączana i pracuje optymalnie.W silniku 1.3MJ 90km jest turbina o zmiennej geometrii łopatek więc steruje nią komputer który zamykając lub otwierając zawór podcisnieniowy turbiny ustawia kąt padania spalin na łopatki turbiny.Wydaje mi się że można przerobic tak softa sterującego silnik aby załączał turbinę już przy niskich obrotach np około 1600 obr/min.Jeżdżąc teraz w zimie praktycznie nie wystepuje turbodziura.

A jakie są wasze spostrzeżenia na temat jazdy MJ w zimie??
Widzicie jakąs poprawę w elastyczności silnika??
Może są jakieś nowe softy sterujące silnika które zmniejszają turbodziurę poprzez wczesniejsze załączanie turbiny bo jeśli w zimie potrafi body computer tak ją wysterować żeby wcześniej zaczęła swoją efektywną pracę to i może w ciepłe dni też da się to zrobić odpowiednio zmieniając okreslone parametry w programie sterującym zaworem turbiny. :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318550 Wysłany: 19 Gru 2009, 15:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 1009
Pomógł: 20
Wg mnie ma na to, że teraz lepiej przyszpiesza ma wpływ temperatura powietrza, przecież aby silnik był bardziej wydatny stosuje sie intercooler czyli chłodnice powietrza doładowującego, a w zime mamy chłodniejsze powietrze.

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318660 Wysłany: 19 Gru 2009, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 251
Pomógł: 3
No w sumie tak ale dlaczego teraz w zimie słyszę świst turbiny zaraz po uruchomieniu silnika i efektywnie silnik przyspiesza już praktycznie od zera bez opóźnień(mniej więcej już od 1300-1500obr/min)a w lecie to dopiero od 2200-2300obr/min coś się dzieje a turbinę tak koło 1900-2000obr/min zaczyna być słychać
:?:Moment ustawienia strumienia spalin na łopatki turbiny reguluje komputer poprze zawór sterowany podciśnieniowo ,szkoda tylko że w cieplejsze dni komputer nie ustawi tak strumienia spalin żeby turbina zaczęła pracować efektywnie tak jak w zimie(nie chce mi się wierzyć że w lecie przy obrotach rzędu 1500obr/min nie ma na tyle spalin by w prawic turbinę w ruch dajacy odczuwalne efekty podczas jazdy chyba że się mylę)
A słyszeliście o zaślepianiu zworu EGR w 1.9 Multijet??
podobno zmniejsza to turbodziurę i przedłuża żywotnośc samego zaworu ale w 1.3 MJ podobno to rozwiązanie nie wypali :cry:

[ Dodano: 19 Gru 2009 20:11 ]
http://allegro.pl/item857267811_zaslepk ... tijet.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318714 Wysłany: 20 Gru 2009, 09:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK
Rejestracja: 09 Lut 2009,
Posty: 568
nissanek_3 napisał(a):
No w sumie tak ale dlaczego teraz w zimie słyszę świst turbiny zaraz po uruchomieniu silnika i efektywnie silnik przyspiesza już praktycznie od zera bez opóźnień(mniej więcej już od 1300-1500obr/min)a w lecie to dopiero od 2200-2300obr/min coś się dzieje a turbinę tak koło 1900-2000obr/min zaczyna być słychać

...tutaj wyrecza cie pogoda - to jest tak jakbys mial dodatkowy intercooler. Powietrze w tej temp. ma inne cisnienie (koncentracje czasteczek) i wiecej go mozna "pakowac" do cylindrow. Stad lepsze osiagi :wink:

_________________
FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #334359 Wysłany: 10 Lut 2010, 13:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008,
Posty: 264
Pomógł: 1
Ja tam prawie różnicy nie czuję pomiędzy dieslem a benzyną. Turbo dziura to za mocne określenie. Jak się biegi przełącza kiedy trzeba nie ma różnicy.

_________________
Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html

Przebieg 300000


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335622 Wysłany: 14 Lut 2010, 22:42; 
 Temat postu: Re: Jak to jest w GP z turbo dziurą :) ??
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
Yoka napisał(a):
Jak koledzy posiadający GP z MJ oceniają zjawisko turbo dziury w swoich samochodach


nie odczuwam takiego czegos :D

[ Dodano: 14 Lut 2010 22:42 ]
nissanek_3 napisał(a):
:?:Moment ustawienia strumienia spalin na łopatki turbiny reguluje komputer poprze zawór sterowany podciśnieniowo ,szkoda tylko że w cieplejsze dni komputer nie ustawi tak strumienia spalin żeby turbina zaczęła pracować efektywnie tak jak w zimie(nie chce mi się wierzyć że w lecie przy obrotach rzędu 1500obr/min nie ma na tyle spalin by w prawic turbinę w ruch dajacy odczuwalne efekty podczas jazdy chyba że się mylę)


przeciez tu nie chodzi o kompa :0 zasysane powietrze masz zimniejsze teraz , temp spalin tez mala bo silnik sie wolno nagrzewa + intercooler to masz zimne powietrze ktore jest korzystniejsze bo wzrasta gęstoś powietrza tazn w tej samej obietości jest wiecej tlenu co zwieksza moc

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #335740 Wysłany: 15 Lut 2010, 16:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 251
Pomógł: 3
kazaa napisał(a):
temp spalin tez mala bo silnik sie wolno nagrzewa + intercooler to masz zimne powietrze ktore jest korzystniejsze bo wzrasta gęstoś powietrza tazn w tej samej obietości jest wiecej tlenu co zwieksza moc

w sumie tak ale nie zawsze jest tak że gdy jadę na zimnym silniku to turbina od samego dołu bierze, np jednego dnia mi fajnie hula na zimnym silniku (turbina reaguje od samego poczatku1400-1500obr/min)to przez następne dwa dni znów bierze dopiero tak koło 1800-2000 i potem jakby cykl się powtarzał i bierze znowu nisko i tak wkoło.Nie miałem okazji jeżdzic innym puntem z tym silnikiem więc nie wiem czy każdy tak ma czy tylko ja??Ogłlem podsumowując to raz bardzo fajnie bierze od dołu a raz zmula i w ciepłe dni wiosną czy latem jest podobnie.

_________________
GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF
Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC
, ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie
P II 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO