|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
lakikwap |
#314218 Wysłany:
04 Gru 2009, 14:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
u mnie też tak jest, ale tylko jak sie tocze i chce wrzuć wsteczny to zazgrzyta, ale jak sie zatrzymam to spoxik
|
|
Góra |
|
|
|
|
rav8 |
#339700 Wysłany:
27 Lut 2010, 23:24; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: stołeczne Rejestracja: 09 Gru 2007, Posty: 19
|
Dobrze wiedzieć o tym sposobie na "zgrzyt". Spróbuję i ja
_________________
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#340582 Wysłany:
02 Mar 2010, 18:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
No o takich metodach na wsteczny w fiatach nigdy nie slyszalem. Jezdzilem CC, SC (malucha nie liczac) i w zadnym zgrzytow nie bylo. W moim GP zauwalylem ze zgrzyty wystepuja juz bardzo rzadko ale skoro wrzucenie jedynki przed wstecznym to sprawdzony sposob to moze i tego sprobuje.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#340604 Wysłany:
02 Mar 2010, 19:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
ja nie wrzucam jedynki przed wstecznym i nic nie zgrzyta ,oczywiście bezwzględnie trzeba stać wsteczny nie jest zsynchronizowany.
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
dobromir |
#340612 Wysłany:
02 Mar 2010, 19:42; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jarosław Rejestracja: 12 Lis 2009, Posty: 14
|
domin45670 napisał(a): Fiaty tak mają niestety.
Nie jest tak źle, trzeba do spodu wciskać sprzęgło i wtedy zgrzytów nie ma
|
|
Góra |
|
|
QBA123 |
#341040 Wysłany:
03 Mar 2010, 22:17; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 20 Wrz 2009, Posty: 21
|
Kiedys ktos pisal zeby przy wrzucaniu wstecznego rowniez wcisnac hamulec, to tez dziala takie wrażenie jakby na silownik sprzegła wieksza sila działała (większe ciśnienie w układzie panuje.
|
|
Góra |
|
|
charls |
#374708 Wysłany:
17 Cze 2010, 08:52; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 30 Mar 2010, Posty: 26
|
mi w 1,3 MTJ zgrzyta wsteczy i to mocno (pozostałe biegi działają poprawnie).
jak wrzuce 1 i wsteczny to nie zgrzyta...
czy wystarczy odpowietrzyc układ hydrauliczny ?? (jesli tak to jak to zrobic??)
czy konieczna jest wymiana sprzegła ?? (jesli tak to gdzie kupic najtaniej??)
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#374712 Wysłany:
17 Cze 2010, 09:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
charls napisał(a): mi w 1,3 MTJ zgrzyta wsteczy i to mocno (pozostałe biegi działają poprawnie). jak wrzuce 1 i wsteczny to nie zgrzyta... ....
Mam podobnie. Martwi mnie tylko, że kiedyś zgrzytanie zdarzało się bardzo rzadko, raz na 20 wrzucanych wstecznych, a teraz prawie zawsze, chyba że zastosuję "patent" z wrzuceniem 1-ki a potem wstecznego.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#374723 Wysłany:
17 Cze 2010, 11:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#375172 Wysłany:
19 Cze 2010, 08:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Odkad zaczalem stosowac "patent" na 1 i wsteczny, nie zgrzytnął ANI RAZU! A robie tak od kilku miesiecy. Jak sie przesiadam do seja to juz odruchowo wrzucam jedynke przez wstecznym chociaz tam nigdy nic nie zgrzytalo.
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#377258 Wysłany:
03 Lip 2010, 08:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
A czy ktoś wie, o co idzie? U mnie się to "zrobiło" od niedawna (wcześniej zgrzytał raz na pół roku). Co gorsza, patent z 1-ką nie zawsze jest skuteczny.
Dziwne jest też to, że jak wyjeżdżam tyłem z garażu albo po pracy z parkingu, to tuż po uruchomieniu silnika nigdy nie zgrzyta. Ale dzisiaj zanim ruszyłem to chwilę stałem z uruchomionym silnikiem (opuściłem szyby, włączyłem nawiew i wentylowałem auto dłuższą chwilę) to zgrzytnęło aż mnie ciary przeszły. Chyba się wybiorę do ASO z tym...
[ Dodano: 03 Lip 2010 08:39 ]
I mam odpowiedź: wg ASO kończy mi się sprzęgło przy przebiegu 101 000 km.
K@#$a m#ć, zawieszenie mam oryginalne, hamulce wciąż te same ale sprzęgło do wymiany
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#378606 Wysłany:
04 Lip 2010, 16:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
filip76 napisał(a): K@#$a m#ć, zawieszenie mam oryginalne, hamulce wciąż te same ale sprzęgło do wymiany Sad
Nie ma co plakac Sa tacy co sprzeglo zajezdzaja po 40 tys. Ja wprawdzie w swoim seju mam juz 165 tys. na jednym sprzegle ale 100 tys. nie jest zle.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#378622 Wysłany:
04 Lip 2010, 18:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
kmarcin76 napisał(a): 100 tys. nie jest zle.
Za szybko. Wprawdzie wg tom-toma korki we Wrocławiu są na 2-gim miejscu w Europie po Brukseli ale miałem nadzieję, że ten problem spotka raczej kolejnego właściciela
W marei sprzęgło poszło do wymiany przy 220 000 km
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#378634 Wysłany:
04 Lip 2010, 19:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
Jesli byles z tym problemem w jednym tylko ASO, warto pojechac do innego zeby potwierdzili diagnoze zeby nie bylo niepotrzebnej roboty.
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#378640 Wysłany:
06 Lip 2010, 21:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
kmarcin76 napisał(a): Jesli byles z tym problemem w jednym tylko ASO, warto pojechac do innego zeby potwierdzili diagnoze zeby nie bylo niepotrzebnej roboty.
Dobry pomysł. Akurat nie mam pod ręką ~950 peelenów (sprzęgło+robocizna).... [ Dodano: 05 Lip 2010 20:07 ]Magicy w innym ASO uznali, że to raczej pompa i siłownik sprzęgła po po "podpompowaniu pedałem" sprzęgła wsteczny nie zgrzyta. Czyli zgrzyta jak spada ciśnienie w układzie, bo sprzęgło nie rozłącza do końca.
Koszt jest też niższy bo ok 700 peelenów za pompę, siłownik i robotę.
Ktoś pisał, że hamulec jest na tej samej hydraulice co sprzęgło. Czy jest możliwe, że starte klocki powodują spadek ciśnienia? Mam 100 000 km na blacie i oryginalne klocki... W listopadzie jak zmieniałem opony to mechanik stwierdził, że jeszcze połowa jest... Kontrolka też jeszcze nie świeci...
Any idea? [ Dodano: 06 Lip 2010 21:27 ]Robi się coraz ciekawiej - wymiana siłownika i pompy sprzęgła nie pomogła i kropek wylądował w ASO na dłużej, bo trzeba zdemontować skrzynię biegów.
Ta usterka dyskwalifikuje to auto kompletnie.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#379080 Wysłany:
06 Lip 2010, 22:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
coś z tym siłowinkiem mi nie pasowało za bardzo...
moim zdaniem sprzęgło albo coś w skrzyni/
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#379102 Wysłany:
07 Lip 2010, 08:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
lakikwap napisał(a): coś z tym siłowinkiem mi nie pasowało za bardzo... moim zdaniem sprzęgło albo coś w skrzyni/
Pożyjemy, zobaczymy.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#379154 Wysłany:
07 Lip 2010, 16:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
nom, tak czy inaczej kiepska sprawa że przy tak małym przebiegu.. choć czy naprawde warto tyle kasy wydawać żeby bez problemu wrzucać ten wsteczny..
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#379172 Wysłany:
07 Lip 2010, 18:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1035
|
Sądzisz, że powinienem jeździć aż rozwalę skrzynię?
Edyta: sprawa wygląda tak:
uszkodzony siłownik spowodował uszkodzenie sprzęgła, podobno jest miejscami przypalone. Wymiana sprzęgła, siłownika i pompy wyniesie mnie wstępnie ok. 900 PLN + robocizna.
Podobno na siłowniku widać ślady korozji, co spowodowane było złym stanem płyny hamulcowego. Dlaczego płyn był w złym stanie, skoro sprawdza się go w czasie przeglądów, a podobno nawet wymienia?
Nie, ja nie robię dziadowskich oszczędności, bo zmieniam olej co 15 000 km. Ale widać ktoś "zaoszczędził" za mnie na płynie hamulcowym....
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
Raff |
#406795 Wysłany:
25 Paź 2010, 11:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Żory Rejestracja: 11 Sie 2009, Posty: 245 Pomógł: 1
|
Koledzy, odgrzewam temat, ale problem trochę inny. Macie tak, że jak wrzucacie wsteczny to lewarek "grzęźnie gdzieś w powietrzu"?. Efekt taki, że wajcha wygląda prawie tak jakby bieg był wbity, ale jak się popuszcza sprzęgło to tylko taki lekki świst słychać, natomiast biegu nie ma.
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet 120 km (Black)
Fotki autka w galerii
http://fiatpunto.com.pl/topic17752.html
|
|
Góra |
|
|
Irek22 |
#408082 Wysłany:
29 Paź 2010, 17:39; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Paź 2010, Posty: 8
|
Nie wrzucaj biegu na siłę wystarczy jeszcze raz wcisnąć sprzęgło i bieg wskoczy.
|
|
Góra |
|
|
koola |
#408914 Wysłany:
01 Lis 2010, 19:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Gdzie Rejestracja: 08 Sie 2010, Posty: 597 Pomógł: 2
|
Siemanko
Czy Aso da radę wyregulować bieg wsteczny żeby nie zgrzytało bo w moim zauważyłem że bardzo często słychać lekki zgrzyt ??
Jest to irytujące
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#408917 Wysłany:
01 Lis 2010, 20:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
koola napisał(a): Czy Aso da radę wyregulować bieg wsteczny żeby nie zgrzytało bo w moim zauważyłem że bardzo często słychać lekki zgrzyt ??
witam,
raczej nie da rady. o włączaniu wstecznego biegu dokładnie jest napiane w instrukcji obsługi. przy biegu wstecznym nie ma synchronizatora. Bardzo często pomaga włącznie na wciśniętym sprzęgle najpierw 1 biegu a następnie przełączenie na wsteczny. wtedy nie występuje zgrzyt.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
koola |
#408924 Wysłany:
01 Lis 2010, 20:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Gdzie Rejestracja: 08 Sie 2010, Posty: 597 Pomógł: 2
|
Ale chyba w tym temacie ktoś pisał że ASO reguluje wsteczny bieg i te zgrzyty ?
_________________
Moja nowa Kropka
|
|
Góra |
|
|
Yacek |
#408930 Wysłany:
01 Lis 2010, 20:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Cytuj: że ASO reguluje wsteczny bieg i te zgrzyty ?
ale co ASO ma regulować. regulować mogą gdy np. nie mógłbyś włączyć wstecznego biegu, a można włączyć tylko występują zgrzyty. I właśnie zgrzyty występują dlatego, że bieg wsteczny nie posiada symchronizatora. Przy szybkim włączeniu biegu wałki w skrzyni mają różne prędkości i przy włączeniu czyli zazębianiu kół następuje zgrzyt. Inaczej żeby nie było zgrzytu wałki muszą mieć tę samą "prędkość" obrotową. Wtedy zazębienie następuje płynnie.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|