|
Obecny czas: 19 Kwi 2024, 23:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
grandemario |
#228298 Wysłany:
14 Mar 2009, 10:40; Temat postu: Dziwny odgłos podczas zapalania silnika |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Ostrowiec świętokrzyski Rejestracja: 13 Mar 2009, Posty: 19
|
Witam wszystkich. mam pewien problem podczas zapalania silnika. Nie wiem jak to nazwać więc postaram sie w miare dokładnie to opisać. Rzecz sie ma niezaleznie od pory roku, dnia, czasu użytkowania etc... nie znalazłem żadnej zależności. Otóż przekręcając kluczyk czasem silnik jakby nie zaskakiwał, coś w nim jakby głośno zazgrzyta, dziwnie stuknie i potem spokojnie zapali. Dalej podczas jazdy żadnych problemów. Myslałem, że to zależy od czasu nieużytkowania ale nawet jak postoi 3 dni odpala bez problemu, potem np. robię zakupy i po kilku minutach znow zpalając taka sytuacja się pojawia. Praktycznie w każdych warunkach pogodowaych silnik odpala i pracuje prawidłowo a czasami taki "zgrzyt" podczas zapalania silnika sie pojawia. Ani nie cyklicznie ani w specyficznych warunkach po prostu w danej chwili. Nie jest to na zasadzie,że nie może zapalić i "buczy" tylko cos strzeli, jakby cos przeskoczyło i za 2-3 sekundy normalnie odpala. Ostatnio nawet poczułem pdczas tego "zgrzytu" lekkie drgnięcie pedalu sprzęgła. Co to może być? Jadąc do ASO kazali mi go zostawic na noc ale to i tak jest loteria czy akurat będąc w ASO to się ujawni. Stąd mój post jak im to w ASO opisać, bo problem ewidentnie jest sporadycznie bo sporadycznie ale może cos się dziej powaznego i w końcu cos mi padnie calkowicie. Pozdrawiam i czekam na opinie.
|
|
Góra |
|
|
|
|
posti |
#228313 Wysłany:
14 Mar 2009, 11:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
no z tego co mowisz to wychodzi na rozrusznik skoro silnik odpala i chodzi bezproblemowo
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#228339 Wysłany:
14 Mar 2009, 13:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Moim zdaniem jest to automat, który wyrzuca w kierunku koła zamachowego zębatkę rozrusznika - tzw. bendix, może ma za mało smaru i się zaciera Warto też sprawdzić akumulator bo może być słaby i powodować złą pracę rozrusznika i bendixa.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
arras12345 |
#228346 Wysłany:
14 Mar 2009, 13:41; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 03 Mar 2009, Posty: 4
|
Na 95% jest to wina rozrusznika, jedż szybko do ASO zanim całkiem klęknie !!!
|
|
Góra |
|
|
marek38 |
#228384 Wysłany:
14 Mar 2009, 16:24; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jaworzno Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 5
|
Witaj w klubie jest to na 100%slabo zazebiający bendixs mam ten sam objaw co prawda występuje bardzo sporadycznie ale jest najczesciej pojawial sie podczas wiekszego mrozu.Zglaszalem to do ASO ale tak jak tobie chcieli zebym zostawil samochud na noc . Nie zostawilem wątpie zeby cos to dalo zwlaszcza ze dzialo sie to strasznie wybiurczo raz sie pojawialo potem zanikalo.Mam wrazenie ze to cos z akumulatorem ,zaopserwowalem ze to slabe "zaskakiwanie"bendixsu wystepowalo jak pokonywalem kruciutkie odcinki samochodem wlonczone ogrzewanie szyby wentylator na wyrzszych biegach itp.Jestem juz po gwarancji czekam co w koncu klenknie
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#228419 Wysłany:
14 Mar 2009, 18:35; Temat postu: |
|
|
marek38 ty te błędy ortograficzne rzeczywiście robisz czy tak dla jaj?
"samoch ód, zao bserwowałem, wybi órczo, kr óciutkie, wł ączone, wy ższych, kl ęknie..."
Każdemu się może przytrafić, ale miej litość...
|
|
Góra |
|
|
grandemario |
#228447 Wysłany:
14 Mar 2009, 19:40; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Ostrowiec świętokrzyski Rejestracja: 13 Mar 2009, Posty: 19
|
Marek38 masz rację, rzeczywiście to miało częsciej miejsce przy króciutkich odcinkach jazdy. Ja jeszcze mam gwarancje chyba z 2 mc wiec jednak podjade do ASO i rzucę temat BENDIXU i akumulatora. Zobaczę co powiedzą. Jest to objaw bardzo niepokojący szczególnie,że wszystko chodzi bez problemu nawet przy minus 20 stopniach jak tej zimy i nagle przy kolejnym zapalaniu zgrzyt że szok. Więc daje to do myslenia, że nie jest to normalne a z pewnością szkodliwe dla silnika. Szkoda tylko, że w ASO trzeba wszystko podpowiadać a sami to rzadko co prawidłowo stwierdzą
_________________ Grande Dynamic 2007 1,4 77KM szary underground...
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#228459 Wysłany:
14 Mar 2009, 20:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Witam
Tego typu odgłosy dzielą się na dwa rodzaje:
bendix "ślizga" - uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego z reguły po "nieodaleniu" silnika słychać kręcący się jeszce wirnik rozrusznika.
bendix się nie zazębia z wieńcem koła zamachowego i to jest o wiele gorszy problem bo należy niezwłocznie usterkę usunąć bo niszczą się zęby bendix-u i co gorsze wieńca koła zamachowego. Więc lepiej dla twojego samochodu jak go zostawisz w aso niech zapalają raz za razem i znajdą usterkę bo jeśli to druga opcja to częstsze niezazębianie w najgorszym przypadku skończy się nie tylko bendix-em a demontażem skrzyni i wymianą koła zamachowego/wieńca zębatego.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#228554 Wysłany:
15 Mar 2009, 00:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Jeśli masz gwarancję, to polecam jechać jak najszybciej, bo to co pisze krzysiek_pere może przydażyć się tobie, a wtedy serwis może odmówić naprawy, gdyż usterka nie była zgłoszona od razu.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
alba |
#247310 Wysłany:
29 Kwi 2009, 18:36; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
A ja coś takiego znam z meganki i niestety nie był to rozrusznik tylko wariator fazy.
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#247327 Wysłany:
29 Kwi 2009, 19:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
grandemario spraw rozwiązana
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
kukis89 |
#334335 Wysłany:
10 Lut 2010, 12:37; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Maciej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 17 Mar 2008, Posty: 63
|
Odświeżam temat! Chciałbym się dowiedzieć co było wkońcu przyczyną tego zgrzytania przy odpalaniu, bo w moim kropie też coś takie zaczeło się pojawiać
|
|
Góra |
|
|
gundzik |
#334342 Wysłany:
10 Lut 2010, 13:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 14 Wrz 2008, Posty: 264 Pomógł: 1
|
Siemka, nie wiem, czy o ten sam zgrzyt chodzi, ale u mnie w dieslu tak było, aż przestał rozrusznik kręcić. Okazało się, że wiązka była za słaba i prąd za mały do rozrusznika dochodził. Tylko, że nie wiem czy ten zgrzyt, świst, pisk to wina rozrusznika czy wiązki bo i rozrusznik wymieniony był przed zrobieniem wiązki. Teraz jest ok. A tamten stary rozrusznik mechanik sprawdzał i kręcił.
Podsumowując mając takiego typu problem należy zacząć od sprawdzenia wiązki, która prowadzi prąd od stacyjki do rozrusznika (przy samym rozruszniku). Takie moje zdanie.
[ Dodano: 10 Lut 2010 13:15 ]
krzysiek_pere napisał(a): Więc lepiej dla twojego samochodu jak go zostawisz w aso niech zapalają raz za razem i znajdą usterkę bo jeśli to druga opcja to częstsze niezazębianie w najgorszym przypadku skończy się nie tylko bendix-em a demontażem skrzyni i wymianą koła zamachowego/wieńca zębatego. Pozdrawiam
Co to jest to koło zamachowe i wieniec zębaty i jak się objawia usterka tego?
_________________ Moje auto: http://fiatpunto.com.pl/post676041.html
Przebieg 300000
|
|
Góra |
|
|
grandemario |
#346839 Wysłany:
20 Mar 2010, 13:28; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Ostrowiec świętokrzyski Rejestracja: 13 Mar 2009, Posty: 19
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|