You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Maj 2024, 13:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #95366 Wysłany: 22 Lut 2008, 10:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
dzidzion napisał(a):
jakiego chipa....w tym silniku sterowanie jest czysto mechaniczne wiec elektronika nic nie zdzialasz

A ciśnienie doładowania jak jest sterowane??
Chyba zostawie dieselki dla innych ;)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 

 
 Post #96221 Wysłany: 24 Lut 2008, 13:30; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Obrzycko
Rejestracja: 09 Lis 2007,
Posty: 4
no jak to tak jak wszczedzie...zaworem waste gate....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #99722 Wysłany: 06 Mar 2008, 21:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dąbrowica
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 16
Panowie bardzo zainteresował mnie ten temat.Dzidion dziękiza namiary.Pryłanczam się do projektu.MBC wykonałem sam ze starego zaworu iustawiłem go na 1bara działa poprawnie,ale jeszcze czeka go test na większym kąpresorze.Kupiłem za 20zł nowy zegar acytylen w kastoramie do pomiaru ciśnienia. Jak sie troszke ociepli to przystąpie do dalszych działań.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #99801 Wysłany: 07 Mar 2008, 00:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
dzidzion napisał(a):
no jak to tak jak wszczedzie...zaworem waste gate....

A westegate jak jest sterowany??

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #99865 Wysłany: 07 Mar 2008, 09:45; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Ja ostatnio czytałem, że w dieslach nie ma zaworów upustowych z powodu braku przepustnicy... (ale nie wiem czy to tak jest, piszę tylko co przeczytałem :E)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #99872 Wysłany: 07 Mar 2008, 10:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dąbrowica
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 16
Mamy problem z regulacją zaworu weste gate.Niema regulacji,a ze zdjęcia w książce widać że cięgno jest dość długie i na nim zrobimy . Czekam na pomysły.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100039 Wysłany: 07 Mar 2008, 18:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
dzikidaniel napisał(a):
dzidzion napisał(a):
no jak to tak jak wszczedzie...zaworem waste gate....

A westegate jak jest sterowany??


Wastegate jest sterowany powietrzem... Dochodzi do niego wężyk z kolektora dolotowego z ciśnieniem. Jak ciśnienie jest za duze to wastegate cos tam robi i ogranicza dopływ spalin do turbiny. Tym samym ciśnienie sie zmniejsza bo turbina wolniej sie kręci.

Założenie MBC ma to na celu żeby oszukać wastegate. MBC spuszcza powietrze do atmosfery (albo blokuje jego przepływ do wastegate) i wastegate myśli że jeszcze nie ma wystarczającego ciśnienia. Wtedy wszystkie spaliny przechodzą przez turbine i ciśnienie doładowania jest większe. Jak osiagnie wyznaczoną wartosc to MBC puszcza powietrze do wastegate a on ogranicza dopływ spalin do turbiny czyli zmniejsza cisnienie doładowania.



Ktos napisał że za rozsądne pieniadze najwyżej chipa wstawić a potem wymienic turbo i założyc większy IC.

To turbo co jest w silniku pompuje do 1,3 bar (do 1,1 Bar można bezpiecznie jeździć a powyzej juz istnieje pewne ryzyko dla silnika).

Co do wymiany IC na większe to będzie problem bo w tym aucie nie ma IC... Jak już to można założyć. Wtedy będzie jakiś przyrost mocy...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100043 Wysłany: 07 Mar 2008, 18:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 280
matpio jeśli masz mało mocy to wsadź do bagażnika drugi silnik np. 2.0 TDI z VW PASSATA wtedy zobaczysz ile można mieć frajdy z jazdy włoszczyzną :D widzę masz kiepską wiedzę na temat mechaniki więc nie kombinuj z wtryskami z Ducato. Boje sie tego co wypisujecie o Tuningu mechanicznym waszych TD na niedobór mocy polecam V6 TDI albo jakąś japońską zabawkę typu civic.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100048 Wysłany: 07 Mar 2008, 18:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
Wtryski sobie już dawno wybiłem z głowy. Narazie tylko pompa paliwa i turbosprężarka jest "w fazie modyfikacji".

Jak bym miał kasę to bym sobie kupił inne auto z mocniejszym silnikiem.

Co do SWAPa na jednostke 2.0 TDI to policz sobie koszt silnika czyli jakieś 4-5 tysiaków + 2-3 tysiace za skrzynie biegów (na seryjnej to nie pojedzie) + kolejne kilka tysiaków za robociznę (sam sobie tego nie zrobię). Wyjdzie ponad 8-10 tysięcy ( patrząc baaaaaaardzo optymistycznie).

Logicznie myśląc to lepiej sprzedac to co mam za chociażby 6 tys. dołożyć to 10tys. co miało iść na swapa i kupić jakieś silne monstrum...

[ Dodano: 07 Mar 2008 18:52 ]
PS.

mariano italiano napisał(a):
matpiowidzę masz kiepską wiedzę na temat mechaniki


Podaj mi chociaż 2 argumenty które potwierdzą tą twoją "teze"...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100103 Wysłany: 07 Mar 2008, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dąbrowica
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 16
A co komu przeszkadza że ktoś ma zamiar podłubać w swoim aucie.

[ Dodano: 07 Mar 2008 20:32 ]
Matipo na forum forda też byli przeciwnicy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100125 Wysłany: 07 Mar 2008, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
pita napisał(a):
A co komu przeszkadza że ktoś ma zamiar podłubać w swoim aucie.

[ Dodano: 07 Mar 2008 20:32 ]
Matipo na forum forda też byli przeciwnicy.


Wiem że byli przeciwnicy bo czytałem :D :D

[ Dodano: 07 Mar 2008 23:03 ]
Jak bym znał włoski to bym sie tą stroną posłużył: http://www.puntotd.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100211 Wysłany: 08 Mar 2008, 09:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dąbrowica
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 16
Ja jeszcze muszę zmienić olej po zimie i założyć chłodnice oleju bo umnie jej niema.Dostałem od astry td , no i inny licznik żeby mieć jakiś podgląd na temperaturke i ciśnienie. Od jakiego modelu licznik by mi pasował ? Ten co mam to najbardziej wkurza mnie budzik na prawdę nie wiem poco on tam jest.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100290 Wysłany: 08 Mar 2008, 17:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
matpio napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
dzidzion napisał(a):
no jak to tak jak wszczedzie...zaworem waste gate....

A westegate jak jest sterowany??


Wastegate jest sterowany powietrzem... Dochodzi do niego wężyk z kolektora dolotowego z ciśnieniem. Jak ciśnienie jest za duze to wastegate cos tam robi i ogranicza dopływ spalin do turbiny. Tym samym ciśnienie sie zmniejsza bo turbina wolniej sie kręci.

Wastegate nie robi coś tam, tylko puszcza spaliny nie przez turbine, a bokiem przez co zmiejsza się strumień spalin. A pytałem się jak jest sterowany i to mi w zupełności starczy. Myślałem że jest sterowany elektronicznie ale widzę że jeszcze w tamtych czasach woleli mechanicznie sterować.

matpio napisał(a):
Ktos napisał że za rozsądne pieniadze najwyżej chipa wstawić a potem wymienic turbo i założyc większy IC.

To turbo co jest w silniku pompuje do 1,3 bar (do 1,1 Bar można bezpiecznie jeździć a powyzej juz istnieje pewne ryzyko dla silnika).

Co do wymiany IC na większe to będzie problem bo w tym aucie nie ma IC... Jak już to można założyć. Wtedy będzie jakiś przyrost mocy...

Większa turbina nie równa się mniejszej turbinie z tym samym ciśnieniu. Chyba zapominasz że mniejsza turbina nie zapewni takiego przepływu powietrza jak większa. A co za tym idzie moc też taka sama nie bedzie chociaż ciśnienie będzie takie samo.
A co do IC to po co chcesz zwiększać ciśnienie jeśli nie masz IC?? To jak wlewać wysokooktanowe paliwo do nieprzystosowanego do tego silnika. Efekt będzie poniżej oczekiwań.
Ja polecam jeszcze sporo poczytać na temat układów turbo bo widzę że braki są spore a robic beż wiedzy jest bardzo ryzykowne.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100328 Wysłany: 08 Mar 2008, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
dzikidaniel napisał(a):
A co do IC to po co chcesz zwiększać ciśnienie jeśli nie masz IC?? To jak wlewać wysokooktanowe paliwo do nieprzystosowanego do tego silnika. Efekt będzie poniżej oczekiwań.


Zwiększenie ciśnienia nawet bez IC daje przyrost mocy. Może nie aż taki jak by było IC ale uwierz, że daje( sprawdzałem).

Oczywiście jeżeli bym chciał mieć jeszcze więcej mocy to montaż IC jest obowiązkowy i to nie podlega dyskusji :D

dzikidaniel napisał(a):
Wastegate nie robi coś tam, tylko puszcza spaliny nie przez turbine, a bokiem przez co zmiejsza się strumień spalin.


Wiem że puszcza spaliny "bokiem" ale pisząc "coś tam robi" chciałem napisać w jaki sposób wastegate puszcza bokiem spaliny a że tego nie wiedziałem :oops: to napisałem że "coś tam robi"
:lol:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100442 Wysłany: 09 Mar 2008, 00:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
matpio napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
A co do IC to po co chcesz zwiększać ciśnienie jeśli nie masz IC?? To jak wlewać wysokooktanowe paliwo do nieprzystosowanego do tego silnika. Efekt będzie poniżej oczekiwań.


Zwiększenie ciśnienia nawet bez IC daje przyrost mocy. Może nie aż taki jak by było IC ale uwierz, że daje( sprawdzałem).

Oczywiście jeżeli bym chciał mieć jeszcze więcej mocy to montaż IC jest obowiązkowy i to nie podlega dyskusji :D

Wiadomo że moc się zwiększy ale jest nieadekwatna do kosztów. Po pierwsze wyzsza temperatura powietrza oznacza mniejszą ilość powietrza przy takim samym ciśnieniu. Wyższa temp też zwiększa temperature salin i komory spalania a co za tym idzie szybciej się silnik zużywa. Możliwe nawet że jakis tłok się stopi...
Tak więc montaż IC nie jest aż taki drogi a moge w ciemno gwarantować 5-15% większą moc i moment przy tym samym ciśnieniu.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #100500 Wysłany: 09 Mar 2008, 10:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
dzikidaniel napisał(a):
matpio napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
A co do IC to po co chcesz zwiększać ciśnienie jeśli nie masz IC?? To jak wlewać wysokooktanowe paliwo do nieprzystosowanego do tego silnika. Efekt będzie poniżej oczekiwań.


Zwiększenie ciśnienia nawet bez IC daje przyrost mocy. Może nie aż taki jak by było IC ale uwierz, że daje( sprawdzałem).

Oczywiście jeżeli bym chciał mieć jeszcze więcej mocy to montaż IC jest obowiązkowy i to nie podlega dyskusji :D

Wiadomo że moc się zwiększy ale jest nieadekwatna do kosztów. Po pierwsze wyzsza temperatura powietrza oznacza mniejszą ilość powietrza przy takim samym ciśnieniu. Wyższa temp też zwiększa temperature salin i komory spalania a co za tym idzie szybciej się silnik zużywa. Możliwe nawet że jakis tłok się stopi...
Tak więc montaż IC nie jest aż taki drogi a moge w ciemno gwarantować 5-15% większą moc i moment przy tym samym ciśnieniu.



W pełni się z Tobą zgodzę :D

Napisałem w którymś poście wyżej że nie ma sensu ładować powyżej 1,1 Bar (duże zagorzenie dla silnika) :lol: :lol:

Jak będzie kasa to oczywiście IC też będzie. MBC można kopić za 50-80zł albo samemu zrobić. To nie są też takie wielkie pieniądze a jakiś przyrost mocy będzie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #101674 Wysłany: 12 Mar 2008, 03:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Naas
Rejestracja: 14 Lut 2008,
Posty: 65
Modyfikacje dolotu mogą dobrze skutkować ale trzeba troszkę w sterowaniu turbem poszaleć. Nie wiem zbyt wiele o Puntakowym 1.7td. Widziałem kiedyś manuala do Corsy 1,5td (diesel z isuzu) po paru nazwałbym to domowych przeróbka turbo zwiększało wydajność w tamtym silniku. A właściwie nie było tam elektroniki. Sorki ale nic więcej nie wiem o 1,7


Góra
 Profil  
 
 
 Post #267070 Wysłany: 22 Cze 2009, 20:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71
Rejestracja: 06 Gru 2007,
Posty: 305
Panowie pytanie - wtryski od bravo/marea 100 to może i turbo, co Wy na to?!

_________________
PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ ;)
http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN

NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ

ITALIAN LOVER
BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html
BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html
JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042
Robi się robi...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #347551 Wysłany: 22 Mar 2010, 11:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 21 Mar 2010,
Posty: 19
dzikidaniel napisał(a):
Większa turbina nie równa się mniejszej turbinie z tym samym ciśnieniu. Chyba zapominasz że mniejsza turbina nie zapewni takiego przepływu powietrza jak większa. A co za tym idzie moc też taka sama nie bedzie chociaż ciśnienie będzie takie samo.

Niestety mniejsza turbina będzie lepsza od większej przy tym samym ciśnieniu. Dlatego sie tak dzieje, że:
1. ilość powietrza przy tym samym ciśnieniu doładowania i tej samej średnicy przewodów jest taka sama.
2. mniejsza turbina ma wirnik o mniejszej masie a tym samym jej bezwładność jest mniejsza co skutkuje szybszym napędzeniem wirnika i szybkim wkręceniu sie go na żądane obroty. (duża turbina będzie się długo nakręcała.

Jeśli mała turbina jest dobrej jakości to może bardzo szybko uzyskać dane ciśnienie doładowania ale też przy wyższych obrotach straci swoją wydajność, gdyż odbiór powietrza przez szybciej pracujący silnik jest na tyle duże że turbina nie nadąży produkować ciśnienie. Duża turbina będzie miała dużą turbo dziurę (przy tak małym silniku) ale za to jak już zacznie się kręcić to utrzyma ciśnienie doładowania w całym zakresie obrotów.
Może źle napisałem że mniejsza będzie lepsza. Jeśli chodzi o szybkość działania to będzie lepsza mniejsza a jeśli chodzi o zakres obrotów to większa. A najlepiej to zamontować dwie. Mniejsza pompuje na początku. Później pompują obie a jak już mała nie daje rady to duża pompuje sama bo już ma na tyle duże obroty. To jest najlepsze rozwiązanie. Do takiego silnika zamontowałbym małą turbinę o wysokiej wydajności. Najlepiej z kierownicami spalin. Np. z Marei 1,9JTD.
To tak po krótce. Nie twierdzę że zamontowanie sprężarki z kierownicami spalin i jej zestrojenie jest proste.
Pozdrawiam. Zbyszek

_________________
Punto II 1,9 JTD ELX
Marea weekend 2,4 JTD HLX FULL


Góra
 Profil  
 
 
 Post #347816 Wysłany: 22 Mar 2010, 23:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
To niech ktoś zorientowany Ci wytłumaczy czemu mała jest gorsza, albo poczytaj sobie jakąś książkę o tej tematyce...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO