|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 20:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Hubi |
#35073 Wysłany:
25 Lip 2007, 18:23; Temat postu: wymiana sprężyn na niższe w tylnej osi i przedniej |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
Witam
dziś właśnie walczyłem ze sprężynkami:
- na początku trzeba podnieść cały tył auta
- następnie odkręcić oba koła
- odkręcamy śruby mocujące amorki do nadwozia (uwaga podstawić coś pod belkę żeby nie spadła)
- następnie opuszczamy belkę tak żeby wyjąć sprężyny
- tak wygląda wyjęta sprężyna, demontujemy gumę i odbojnik
- tu na górze jest nowa a na dole oryginalna wyjęta z auta
- zakłądamy gumę i odbojnik ( tu poszło opornia) na nową spręzynę i umieszczamy spowrotem na swoim miejscu, tu trzeba dokładnie ustawić bo odbojnik pasuje tylko w jednym miejscu, propomuję najpierw włożyć od góry bo inaczej może być trudniej - pamiętając o ustawieniu odpowiednim
- odpowiednio robimy z drugą stroną i zaczynamy (lewarkiem podnosić belkę, sprawdzają co chwila czy wszystko pasuje w swoje miejsca, przykręcamy amorki i wtedy możemy spokojnie już belkę opuszczać
- przykręcamy koła i opuszczamy auto, a oto efekt końcowy:
- przód opuszczony jakieś 30 mm a tył niestety zapomniałem zmierzyć przed więc nie wiem ile ale napewno mniej
Jeśli chodzi o przód niestety zapomniałem aparatu i fotek nie mam ale coś napiszę
- podnośimy auto z przodu (jedną stronę lub 2 jak ktoś ma 2 lewarki)
- odkręcamy koło
- odkręcamy i zdejmujemy mocowanie przewodu hamulcowego
- odkręcamy 2 śruby mocujące amorek od spodu i jedną w komoże silnika mocującą amorek od góry
- mocujemy wyjęty amor w imadle i ściskami skręcamy sprężynę żeby nie wystrzeliła
- odkręcamy mocowanie sprężyny na górze amora i zdejmujemy
- wyjmujemy spręzyne i luzujemy ściski tak żeby można było spokojnie je zdjąc
- zakładamy mową sprężynę i jeśli trzeba też ją ściskamy tak żeby można było ją przykręcić od óry do amorka ( ja nie musiałem pasowało bez ściskania)
to są oryginalne sprężyny te co założyłęm były o 40 mm niższe
- po dokręceniu sprężyny montujemy amorka w aucie
- przykręcamy na górze w silniku
- następnie 2 śrubki do wachacza
- przykręcamy mocowanie przewodu hamulcowego
- teraz koło na swoje miejsce
- i koniec z jednym teraz czas na drugie dokładnie tak samo
wrażenia z jazdy:
auto lepiej się klei do drogi, nie przechyla sie, lepsze prowadzenie w zakrętach, niższe (efekt wizualny - nie ma wielkiej przestrzeni nad przednim kołem), i wogóle polecam
pozdrawiam Hubi
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
|
|
|
STax |
#35074 Wysłany:
25 Lip 2007, 18:33; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#35096 Wysłany:
25 Lip 2007, 19:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
I jakiej firmy?
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
Hubi |
#35161 Wysłany:
25 Lip 2007, 22:58; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
firma H&R 167,50 na allegro urzywane podobno 1 sezon, nowe na allegro tylko firmy janex sa po 332 chyba
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
|
Mxs |
#41667 Wysłany:
27 Sie 2007, 23:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: z Wrocławia Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 257
|
ladny kropeczek:) te sprezyny to idealne do niego wkoncu nie wyglada jak terenowka na malych kuleczkach chyba tez zakupie
_________________ Nothing great ever comes without a sacrifice
|
|
Góra |
|
|
Hubi |
#41672 Wysłany:
27 Sie 2007, 23:35; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
krzysiek82 |
#216457 Wysłany:
06 Lut 2009, 23:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Gleba to podstawa, tylko mam obawy czy buda która dzwiga w moim przypadku diesla wytrzyma jazdę na glebie, a dokładniej chodzi mi o przednie kielichy.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
|
STax |
#216463 Wysłany:
06 Lut 2009, 23:51; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Tak apropo obniżania "garażowymi" metodami - dziś myłem auto i obok stało bmw e30 kombi ale cholernie nisko koła aż się chowały w nadkolach. Znajomy co był obok mówi: "no, normalnie obcina się 2 zwoje, a my 4 obcieliśmy i teraz na amortyzatorach siedzi". Brak słów...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#216504 Wysłany:
07 Lut 2009, 09:06; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
Widziałem raz z pół roku temu przede mną obniżone stare polo tak obniżone, że momentami dawałem mu światłami po szybie skok zawiasu: 0 Na najmniejszych nierównościach drogi tak śmiesznie podskakiwało, że nie umiałem opanować śmiechu
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
jaguar15 |
#216521 Wysłany:
07 Lut 2009, 11:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
krzysiek82- najlepiej wtedy było by wstawic rozpórke przednich kielichów, bo ci sie koła z przodu rozjada!
mam pytanie:
Czy JTD jest takie twarde czy to tylko u mnie!?????????????????
no strasznie, na zimowkach jest troszeczke lepiej bo mam 14" i wyzszy profil opony ale w lato na 15 to strasznie,
Wiem ze na sprezynach sa zawsze takie kropki róznego koloru, u mnie z przodu jest jakas zółta!
no amorki tez napewno maja znaczenie!
nie wiem czy ktos grzebał przy zawiasie czy nie!
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
|
krzysiek82 |
#216704 Wysłany:
07 Lut 2009, 22:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Amortyzatory nie mają wpływu na twardość zawieszenia, spełniają tylko rolę tłumiącą, ja mam sprężyny seryjne czarne i trudno mi powiedzieć, czy jest twardo czy nie bo nie mam porównania z innym punto. Chociaż w porównaniu z poprzednim autem to punto pływa a nie jedzie
Kolego Jaguar15 co masz na myśli, pisząc że się koła z przodu rozjadą?
Są jakieś potwierdzone przypadki uszkodzeń karoserii po takie modyfikacji?
Odnośnie rozpórki to ma ona przenosić obciążenia podczas pokonywania np zakrętów. Jednak jeśli się nie zaważy wyrwy w jezdni to ona nie spełni swojej funkcji.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
|
jaguar15 |
#217012 Wysłany:
08 Lut 2009, 22:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
koledzy chodziło mi ze faiat tak ma ze koła z przodu sie rozkraczają!
Ostatnio byłem mierzyć zbierznosc i koles odrazu zmierzył kot przechyłu koła i powiedział ze troszeczke juz leza!
pOWIEDZIAŁ ZE JAKBY TEN SAMOCHOD MIAŁ OD NOWOSCI ROZPÓRKE KIELICHÓW TO NIE BYŁO BY TEGO!
W sumie miał racje, bo wszyskie punciaki wygladaja troszeczke rozkraczone z przodu jak sie patrzy!
np. skoda favorit miała seryjnie montowana z przodu rozpórke kielichów!
A odnosnie amorków:
tak maja duzy wpływ, ojciec ma golfa 4 i miał bardzo pływajace zawieszenie, i kupilismy amaorki niby jakies sportowe, załozylismy, bez zmiany sprezyn i jest okropnie twardy! nie wiem chłopaki ale przekonałem sie o tym osobiscie, tez kiedys myslałem ze nie maja wpływu na twardosc auta a tu zonk!
A sprezyny tez mam czarne, chodzi mi tylko o taka kropeczke namalowana na którymś zwoju na sprezynie, i ona niby swiadczy o charakterystyce sprezyny!
ja mam jena kropeczke (z przodu nie wiem jak tył)w kolerze zółtym
np golf4 (ojca)miał 3 kropeczki prawdopodobnie dwie zielone i pomarańczowa (ale nie pamietam dokładnie)
pozdrawiam
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#217117 Wysłany:
09 Lut 2009, 09:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
jaguar15 napisał(a): np. skoda favorit miała seryjnie montowana z przodu rozpórke kielichów!
matiz też!
słyszałem też, że rozpórka generalnie usztywniu i pomoże uchronić się przed wymianą szyby przedniej, związanej z pracą budy!
(więc do szklarza jade dopiero jak przyjdzie rozpórka! )
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
krzysiek82 |
#217190 Wysłany:
09 Lut 2009, 15:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Tak tylko żeby taką rozpórkę założyć należy wiercić w kielichu a tego bym nie chciał robić. Buda pracuje i szyba pęka raczej tylko wtedy gdy auto było po poważnym dzwonie i źle naprawione.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
|
jaguar15 |
#217232 Wysłany:
09 Lut 2009, 18:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
jak ja bym miał nówke kropka nawet bym sie nie zastanawiał i ja tam wcisnął!
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#217258 Wysłany:
09 Lut 2009, 19:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
krzysiek82 napisał(a): Buda pracuje i szyba pęka raczej tylko wtedy gdy auto było po poważnym dzwonie i źle naprawione.
tu bym się nie zgodził!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
ZoLtaR |
#217372 Wysłany:
09 Lut 2009, 23:44; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 921
|
|
Góra |
|
|
jaguar15 |
#217446 Wysłany:
10 Lut 2009, 10:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
nie przesadzaj, poprostu ktos pomyslał wcześniej [ Dodano: 10 Lut 2009 09:17 ]ZoLtaR
a tak na marginesie to po co ci rozpórka w twoim kropku, tez chyba musi byc z plasteliny!
(bez urazy!)
nie oszukujmy sie dobra sprawa jest miec rozpórke w aucie a szczególnie w kropku!
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
|
krzysiek82 |
#217570 Wysłany:
10 Lut 2009, 17:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
Odnośnie felicji rozpórka jest konieczna ponieważ zawieszenie by traciło geometrię. Do bani konstrukcja po prostu.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
|
maxx_krk |
#225292 Wysłany:
05 Mar 2009, 01:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sty 2008, Posty: 503
|
a nie pomysleliscie co bedzie jak auto zostanie stukniete z jednej strony? automatycznie sie zmieni cala geometria i raczej juz sie tego nie uda naprawic..
_________________ -------
Moje Punto Mk2 : http://fiatpunto.com.pl/post176091.html#176091
&
-->Grawerstwo ręczne i maszynowe/Pieczątki www.sieprawski.pl
-->GSM Telefony, Akcesoria, Sim-locki i naprawy
ZAPRASZAM !
|
|
Góra |
|
|
fajgi |
#230002 Wysłany:
18 Mar 2009, 17:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
znajomy mial rozporke w hondzie civic EG3....dostał strzała z lewej strony od jakiejs baby w seju.....automatycznie z prawej strony rozpórka wyrwała się.....mało tego....wyrywając sie pogieła maske od wewnątrz co było widoczne na zewnątrz...rozporka była firmy OMP wiec nic targowego tylko profi.....taka moja tylko mała uwaga...dużo roboty było żeby podczas naprawy tak zrobic autko zeby pozniej nie bylo problemow z ustawienie geometrii....
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
|
mrabraa |
#261171 Wysłany:
03 Cze 2009, 03:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lut 2009, Posty: 168
|
co do rozpórki, to chcę powiedzieć, że mam książkę Haynesa o tuningu Punciaków i tam wyraźnie napisano, że tzw. rozpórki tylko z założenia mają trzymać geometrię, w rzeczywistości g***o dają, ale warto je zamontować bo to super wygląda i panienkom można poświrować
a o to przetłumaczony przeze mnie cytat:
"Kolejnym niezbędnym akcesorium dla każdego tuningowca, jeśli chodzi o zawieszenie jest rozpórka. Niektóre z nich mogą nawet działać
Zasada działania rozpórki jest prosta. Chodzi o to, że jeśli utwardzisz swój samochód na maxa, miękka rama auta (do której przymocowane są amorki) może nie wytrzymać przeciążeń związanych z ostrym wchodzeniem w zakręty, wygnie się i zepsuje układ kierowniczy. Rozpórka (w teorii) ma zapewniać wsparcie ramie auta, która nie będzie się tak łatwo wyginać
Dlaczego nie warto w to inwestować na poważnie? Po pierwsze: nikt nie ustawia auta aż tak twardo; po drugie: nikt nie będzie jeździć tak ostro; i po trzecie: buda w Punto to nie puszka po Coli. Rozpórka może dawać jakiś wymierny efekt, ale prawdziwym powodem jej mocowania jest jej super wygląd. W sumie dlaczego nie? Taka rozpórka genialnie wygląda z dobrze pomalowanym i czystym silnikiem i można ją dostać w różnych wzorach i kolorach. Porządna rozpórka kosztuje sporo, ale twoi kumple będą Ci zazdrościć, a dziewczyny ją pokochają - a to jest bezcenne"
Trochę tu pofantazjowałem (vel: Fuck you - terefere), ale ogólny sens jest zachowany.
Pozdrawiam
_________________ Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski
|
|
Góra |
|
|
krzysiek82 |
#261466 Wysłany:
03 Cze 2009, 22:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
To ja już nic nie wiem, czy zakładać tą rozpórkę czy nie. Trochę fiat dał dupy z tymi kielichami przednimi, skoro nie od jednej osoby słyszę już, że kielichy potrafią się ku sobie zginać.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
|
mrabraa |
#261843 Wysłany:
05 Cze 2009, 01:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lut 2009, Posty: 168
|
prawda jest taka, że jak ktoś nie potrafi jeździć, to nawet najmniej zawodne samochody będą mu się psuć i będzie narzekać, że miał pecha trafić na wadliwy. Trzeba sobie zdać sprawę z tego, że Punto to auto miejskie, a nie sportowe i dlatego jego konstrukcja jest raczej przystosowana do wolniejszego wchodzenia w zakręty. Przy odrobinie rozsądku można je trochę ulepszyć (lepsze zawieszenie itp.) i na pewno będzie lepiej, ale to nie jest auto rajdowe - przynajmniej nie te które są sprzedawane ludziom
Jednym słowem - wszystko z rozsądkiem i umiarem, a żadna rozpórka nie będzie potrzebna i autko wszystko przetrwa
_________________ Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#572182 Wysłany:
18 Kwi 2012, 08:07; Temat postu: Re: wymiana sprężyn na niższe w tylnej osi i przedniej |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Odgrzeje temat: czy do PUNTO 2 1.2 16V beda pasowac sprezyny z wersji usportowionej, czyli 1.2 16V SPORTING? Chodzi mi o gorna nakretke oporowa czy bedzie pasowala? Czy mozna bez problemu zalozyc z wersji sporting, bez zadnych przerobek? Juz mam odpowiedz, po wizycie u znajomego mechanika. Powiedzial, ze mozna ciut wyzsze wlozyc bo sie "uloza" ale nie nizsze bo patrzylbym w niebo. A SPORTING, HGT i VAN mialy nizsze sprezyny i amorki.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|