You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 17:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 263 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #280990 Wysłany: 20 Sie 2009, 23:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
i całe szczęście że pomogło :) przerabiałem temat i najlepiej od razu wymienić ten siłownik:) pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #281078 Wysłany: 21 Sie 2009, 15:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Sty 2008,
Posty: 47
no.. nie ma nic gorszego jak jazda w korku.. czlowiek chce ruszyc wciska sprzeglo, wrzuca bieg.. i dostaje nerwicy :)

_________________
punto 2 1.2 8v 2000r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306122 Wysłany: 08 Lis 2009, 12:40; 
 Temat postu: Sprzęgło [problemy, objawy]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Osiek/Oświęcim
Rejestracja: 17 Wrz 2009,
Posty: 147
Witam,
Ostatnio coś zaczęło szeleścić, delikatnie postukiwać. Gdy zapale autko jest wszystko ok. Problem pojawia się po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła, wtedy pojawiają się te dźwięki, dochodzą one z silnika od strony kierownicy, słychać je najbardziej przy kole. Gdy wcisną sprzęgło hałas znika.

Przy puszczeniu sprzęgła słychać również "stuk".
Przypuszczacie co to może być?


Pozdrawiam

_________________
PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.

http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306180 Wysłany: 08 Lis 2009, 15:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lubelskie
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 30
Witam.
Przypuszczam, że masz problem ze sprzęgłem :wink: .
A tak na serio to może oznaczać początek końca sprzęgła. Wiele na ten temat już pisano. Objawy mogą się delikatnie różnić (np. różne dźwięki słyszane są w różnych "fazach" pracy sprzęgła, np. tylko podczas wciskania lub puszczania) ale koniec jest zazwyczaj taki sam.
Nie tak dawno sam przerabiałem problem niepokojących dźwięków ze sprzęgła. Na początku był tylko cichy grzechot przy puszczaniu, później wyraźny metaliczny dźwięk przy wciśniętym sprzęgle a na sam koniec cisza, jakby nigdy nic. Od wystąpienia pierwszych objawów do wymiany sprzęgła minęło 8 dni (i ok. 600 km przebiegu, do warsztatu kropek pojechał na własnych kołach).
Póki co to wyraźnie słuchaj jak się sytuacja będzie rozwijała i pomyśl nad zabezpieczeniem finansowym dla wymiany sprzęgła. Zwróć jeszcze uwagę czy jest wyczuwalny opór przy wciskaniu i puszczaniu pedału, to jest wyraźny objaw padniętego zespołu sprzęgłowego.
I poczekaj na opinie innych forumowiczów, którzy (może) wniosą coś jeszcze do tematu. :wink:

_________________
Punto II SX 1,2 8V LPG 2000r. Przebieg 275 054 km i już nie wzrośnie.
Image
Dacia Sandero 1,2 16V LPG 75. Przebieg 000 010 km i powoli rośnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306196 Wysłany: 08 Lis 2009, 15:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Osiek/Oświęcim
Rejestracja: 17 Wrz 2009,
Posty: 147
Sprzęgło chodzi dość ciężko, trzeba użyć trochę siły. (Mam porównanie do clio, fabi - tam sprzęgło można nacisnąć jednym paluszkiem)

Tylko to mnie dziwi, że dźwięk znika po wciśnięciu sprzęgła. Gdy odpalam autko to nic nie słychać, dźwięki uaktywniają się po naciśnięciu i puszczeniu sprzęgła i tak już pozostają dopiero znikają gdy wcisnę sprzęgło.
Gdzieś na forum wyczytałem, że gdy hałasuje przy puszczonym sprzęgle to może być coś ze skrzynią :(

Z wrzucaniem biegów nie ma żadnego problemu jak również z jakimiś problemami w czasie jazdy.

Jakby to było sprzęgło to "pół biedy", gorzej jak coś ze skrzynią...

_________________
PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.

http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306264 Wysłany: 08 Lis 2009, 18:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lubelskie
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 30
Jeżeli hałas pojawia się na postoju (a domyślam się, że słyszysz go właśnie na postoju, bo podczas jazdy jest za głośno aby go usłyszeć) i na "luzie", to skrzynia raczej odpada, bo na inżynierski rozum: przy puszczonym sprzęgle, ruch obrotowy z silnika jest przekazywany poprzez sprzęgło na wałek napędowy w skrzyni, a więc się ten wałek obraca i tylko on mógłby hałasować (a dokładniej łożyska, które są na nim osadzone), bo na luzie nie zazębia się z żadnym z kół zębatych, więc nie może przekazać obrotów na drugi wałek). Ale jak piszesz, hałas pojawia się dopiero po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła. A więc przed pierwszym wciśnięciem sprzęgła, wspomniany wyżej wałek jest "połączony" poprzez sprzęgło z silnikiem i kręci się (jak wciskasz sprzęgło to rozłączasz połączenie silnika ze skrzynią i wtedy nie są przekazywane obroty z silnika na skrzynię), jeśli to on byłby przyczyną już wtedy by hałasował. (mam nadzieję, że nie poplątałem się :lol: )

Przegościu napisał(a):
Tylko to mnie dziwi, że dźwięk znika po wciśnięciu sprzęgła. Gdy odpalam autko to nic nie słychać, dźwięki uaktywniają się po naciśnięciu i puszczeniu sprzęgła i tak już pozostają dopiero znikają gdy wcisnę sprzęgło.


U mnie dźwięki pojawiały się w różnych momentach, najpierw tylko przy puszczaniu, później tylko na wciśniętym sprzęgle, aż w końcu ustały.


Przegościu napisał(a):
Z wrzucaniem biegów nie ma żadnego problemu jak również z jakimiś problemami w czasie jazdy.


Ja też nie miałem z tym żadnych problemów.


Przegościu napisał(a):
Sprzęgło chodzi dość ciężko, trzeba użyć trochę siły. (Mam porównanie do clio, fabi - tam sprzęgło można nacisnąć jednym paluszkiem)


Moje sprzęgło też chodziło ciężko, pod koniec wciskania pojawiał się nawet dość znaczny opór i trzeba było trochę mocniej nacisnąć aby go złamać i docisnąć do końca. Po wymianie sprzęgła wchodzi jak w ciepłe masło.

Jak chcesz zobaczyć jak wygląda sprzęgło, które dawało opisane wyżej objawy to tutaj są zdjęcia:

http://fiatpunto.com.pl/topic16571-15.html


Przegościu napisał(a):
Jakby to było sprzęgło to "pół biedy"


raczej pół tysiąca :D

Podsumowując: ja stawiam na sprzęgło, skrzynie w puntach podobno są nie do zaje.....chania.

Dla świętego spokoju, zawsze możesz pojechać do mechanika i sprawdzić co nie gra (jeśli cierpisz na nadmiar gotówki). Zarówno przy sprzęgle jak i przy skrzyni jest tyle samo (drogiej) roboty (żeby wyjąć sprzęgło, trzeba wyjąć skrzynię).

_________________
Punto II SX 1,2 8V LPG 2000r. Przebieg 275 054 km i już nie wzrośnie.
Image
Dacia Sandero 1,2 16V LPG 75. Przebieg 000 010 km i powoli rośnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306270 Wysłany: 08 Lis 2009, 18:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Osiek/Oświęcim
Rejestracja: 17 Wrz 2009,
Posty: 147
Oczywiście na postoju słyszę te dźwięki.

Najprawdopodobniej jest to jeszcze org sprzęgło (przebieg 112tyś).

Sądzę tak, ponieważ mam faktury od 2 poprzednich właścicieli którzy serwisowali w ASO. Każda wymiana oleju, filtrów, klocków nawet żarówki jest na fakturze.

Jutro jeszcze raz dokładnie przysłucham się temu i zbadam w którym momencie dokładnie pojawiają się te dźwięki i zdam relację.

Na razie będę jeździł, zobaczymy jak się to dalej potoczy. Parę dni temu byłem na wymianie rozrządu także trochę się spłukałem...

Dzięki za porady.

_________________
PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.

http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306275 Wysłany: 08 Lis 2009, 18:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
hym chłopaki a co sądzicie o tym jak ja mam takie coś, przy pierwszym puszczeniu sprzęgła po uruchomieniu silnika (zazwyczaj ruszenie powoli na półsprzęgle na 1) słysze takie (niewiem jak to określić) grrrrr (to niejest zgrzyt tylko taki 2 sekundowy dzwięk). Podkreślam że to wyłącznie przy pierwszym ruszeniu, później tego niema.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306961 Wysłany: 10 Lis 2009, 23:08; 
 Temat postu: Byłem w podobnej sytuacji
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 08 Lis 2009,
Posty: 10
W zeszłym roku, miałem podobne dźwięki, w tym samym silniku. Ponieważ wybierałem się w trasę, odwiedziłem ASO. Dowiedziałem się, że ten dźwięk jest niepokojący :?: i że muszą zobaczyć do sprzęgła. W rezultacie, wymienili sprzęgło.Dźwięki ustąpiły, pedał sprzęgła stał się bardzo lekki, przy pierwszym naciśnięciu, o mało nie wybiłem dziury w podłodze.
W tej chwili, odczuwam szarpanie a raczej drżenie auta przy każdym ruszaniu, jest to bardzo denerwujące.Czyżby to znowu sprzęgło? :(
Sprzęgła w naszych autach są bardzo nie trwałe.
Aha, nie wyjaśniono mi, skąd te dźwięki pochodziły
Chyba nie pomogłem, ale potwierdziłem że taka przypadłość dotyka też innych. Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307202 Wysłany: 11 Lis 2009, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 19 Paź 2008,
Posty: 48
Hej,

Ja podobnie wymieniłem sprzęgło około 5kkm temu (było wtedy 93k km). Profilaktycznie, ale po wymianie mechanik pokazał mi tarczę - wiele tam nie zostało.

W każdym razie obecnie też mi się zdarza, że auto szarpie, kiedy jest zimne. Powiedzmy, zapalamy, ruszamy z 1200rpm i trzymamy sprzęgło w 3/4 podczas manewrów na parkingu. Wtedy własnie szarpie. Ale jak przejedzie się ze 3 km, to wszystko wraca do normy.

Mechanik nie stwierdzil klopotow z autem, powiedział, że jeśli jeździ się w korkach na nowym sprzęgle, to zdarza się tak, że świeża powierzchnia tarczy nieco się przypala i robi się takie szkliwo. Dodał, że jest to częsta sprawa w autach różnych marek i w zasadzie nie da się na to nic poradzić.

Zastanawiam się jeszcze, czy czasem winna nie jest poduszka pod silnikiem. Może jak jest zimna, to mniej amortyzuje drgania....

A jeśli chodzi o pytanie autora tematu: Wymiany sprzęgła się nie uniknie, wygląda na to, że przyszedł jego czas. Przy okazji polecam wymienić uszczelniacz wału. Kosztuje 30zł, ale żeby go wymienić, trzeba zrzucić skrzynię, a to już jest 200zł+, więc najlepie za jednym razem ciachnąć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307278 Wysłany: 11 Lis 2009, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 31
Zauważyłem u siebie podobny problem, tzn. kiedy samochód stoi np. na światłach na luzie, czasem słuchać rytmiczne delikatne stuki. Po wciśnięciu sprzęgła stukanie znika, po puszczeniu też ok. Raz na jakiś czas objawia się to stukanie.
Choć nie wiem czy w moim przypadku to może być sprzęgło, ponieważ działa bez zarzutu (chodzi luźno i dobrze wysprzęgla) i ma przejechane dopiero 41 tys. km.
Pozdrawiam

_________________
Fiat Punto II 1.2 8V 3D '02r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307305 Wysłany: 11 Lis 2009, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Osiek/Oświęcim
Rejestracja: 17 Wrz 2009,
Posty: 147
Stuki zniknęły i pojawiają się tylko czasami. Jak odpalam kropka rano z wciśniętym sprzęgłem to słychać przez chwile głośne brzęczenie.
Widocznie sprzęgło daje pierwsze znaki, aby powoli zbierać na nowe :?

_________________
PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.

http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307324 Wysłany: 11 Lis 2009, 23:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 867
Pomógł: 4
u mnie sprzęgło grzechotało już jakiś czas, ostatnie dni sprzęglo ciężko chodziło i szarpało przy ruszaniu, wczoraj grzechotanie ustało - cisza przed burzą, wieczorem padło sprzęgło :evil:

_________________
Moja była HaGieTka
Image
Obecnie powożę autobusem :E Fiat Doblo Maxi 1,6 105KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #320663 Wysłany: 26 Gru 2009, 22:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Cze 2009,
Posty: 5
U mnie wymieniono sprzęgło po 136k Km. Teraz (zwłaszcza gdy jest bardzo zimno) przy wrzucaniu jedynki coś strasznie głośno "strzela" po lewej stronie (dźwięk podobny do przeskakiwania zębatki). Podobnie na dwójce. Na trójce i dalej nie ma żadnych objawów.
Jak się rozgrzeje to cichnie.

Czyżby to problem nowego sprzęgła?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321485 Wysłany: 29 Gru 2009, 09:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa - Bemowo
Rejestracja: 06 Sty 2009,
Posty: 113
Pomógł: 1
To ja dopiszę się do tematu z moim problemem. :)

Zauważyłem, że od jakichś 4 dni sprzęgło zaczęło się dziwnie zachowywać. Na początku łapało wyżej niż zwykle, prawie nie mogłem ruszyć bez puszczonego całkowicie sprzęgła i dodaniu większego gazu. Zdziwiło mnie to, bo wcześniej nie było żadnych objawów (żadnych podejrzanych dźwięków, pedał też chodzi bez zarzutu :!: .). :?

Wczoraj dodatkowo zauważyłem, że na wyższych biegach po nagłym wciśnięciu gazu do oporu momentalnie wzrastały obroty, ale kropek nie przyśpieszał (dodam, że na drodze nie było ślisko i nie zrywałem przyczepności). Do tego wszystkiego pojawia się od czasu do czasu smród spalenizny. :|

Domyślam się, że to wyrok na obecne sprzęgło, ale mam jednak pytanie ile mnie będzie mniej więcej kosztowała wymiana (nie gustuję w zamiennikach)? :D

_________________
Złoty Fiat Punto II SX 1.2 8v - Sprzedany :(

Srebrne Renault Clio Grandtour TCe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321496 Wysłany: 29 Gru 2009, 11:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lubelskie
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 30
Za nowy kpl. sprzęgła trzeba zapłacić 220-300 PLN, oczywiście można i więcej. Zależy jakiej firmy i w jakim sklepie. Ja w ASO zapłaciłem za sprzęgło LUKa 220PLN. Za samą wymianę dużo więcej, bo aż 427 PLN (w ASO, ale trudno powiedzieć czy to była cena za samą wymianę sprzęgła, bo przy okazji zrobili mi porządek z kilkoma innymi pomniejszymi problemami).
Oczywiście jak ktoś jest sprytny to może i sam wymienić, albo można pojechać do warsztatu, gdzie zrobią to taniej.
Jeśli chodzi o producentów to w zasadzie są dwaj: LUK i Valeo, przy czym z fabryki, Fiaty wyjeżdżają (wyjeżdżały) na sprzęgłach Valeo.
Tak jak napisał nitro, można przy okazji wymienić uszczelki, bo szkoda później płacić 200PLN albo i więcej, za wymianę uszczelki wartej 30PLN.

_________________
Punto II SX 1,2 8V LPG 2000r. Przebieg 275 054 km i już nie wzrośnie.
Image
Dacia Sandero 1,2 16V LPG 75. Przebieg 000 010 km i powoli rośnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329094 Wysłany: 25 Sty 2010, 09:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa - Bemowo
Rejestracja: 06 Sty 2009,
Posty: 113
Pomógł: 1
No i wymieniłem sprzęgło. Kosztowało mnie to w sumie 760PLN.
Ale, jest problem... :(
Jechałem wczoraj z Białegostoku (220 km) bez żadnych problemów. Do czasu jak pojawił się korek, jakieś 20 min jazda max 10 km/h (1,2 bieg). Później kiedy jechałem już normalnie zauważyłem, że po wbiciu wyższego biegu i dodaniu gazu obroty momentalnie skaczą do 6000 obr/min a samochód w ogóle nie przyśpiesza. :evil:
Przed dojechaniem do domu zrobiłem test: zatrzymałem się wrzuciłe "piątke" przygazowałem do 3000 obr i puściłem sprzęgło - samochód zgasł (wychodzi że sprzęgło działa).
Zauważyłem też, że po wymianie sprzęgło zaczęło "brać" strasznie wysoko.
Czy to może coś nie tak z ciśnieniem w hydraulice sprzęgła (poziom płynu hamulcowego jest OK)? A może to mrozy?



Pomóżcie, bo w tych sprawach jestem kompletnie zielony... :mrgreen:

_________________
Złoty Fiat Punto II SX 1.2 8v - Sprzedany :(

Srebrne Renault Clio Grandtour TCe


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329792 Wysłany: 27 Sty 2010, 18:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Osiek/Oświęcim
Rejestracja: 17 Wrz 2009,
Posty: 147
Na twoim miejscu od razu udał bym się do mechanika który wykonywał naprawę.

_________________
PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.

http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #343898 Wysłany: 11 Mar 2010, 22:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Maj 2007,
Posty: 47
Też się wpiszę do tematu. Też mi padło ale objawy trochę inne. Jakiś czas jeździłem słysząc cichy dźwięk przy wciskaniu sprzęgła ale mnie to jeszcze nie martwiło. Wybrałem się w podróż poślubną zrobiłem jakieś 5 5,5 tyś i wróciłem do domu. Trochę jeszcze polatałem stanąłem na parkingu sprzęgło na chwilę wpadło i auto mi zgasło. Chwilę nie mogłem go odpalić, a jak się udało to był grzechot dopiero. Bałem się, że pasek walnął ale mam nadzieje że nie bo był wymieniany i to tylko sprzęgło. Zobaczymy jutro


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351815 Wysłany: 03 Kwi 2010, 13:07; 
 Temat postu: Sprzęgło lub docisk
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 06 Wrz 2009,
Posty: 41
Z góry przepraszam jeżeli temat już był, ale nic świeżego nie znalazłem.

Panowie mam dziwny problem ze swoim autkiem, mianowicie przy dociśniętym do podłogi pedale sprzęgła nie chcą mi wskakiwać biegi, a jak już wskoczą to bardzo ciężko. Gdy odpuszczę trochę pedał to bieg wchodzi w miarę płynnie ale to i tak nie jest jak być powinno. Nie bardzo wiem co to może być, nie chce sugerować ale czy to może być docisk sprzęgła czy to już początek końca samego sprzęgła ? :?

_________________
Standardowe 1.2 8v 60KM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351827 Wysłany: 03 Kwi 2010, 13:21; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
To nie jest początek końca to jest już prawie koniec końca sprzęgła...

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351847 Wysłany: 03 Kwi 2010, 13:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 06 Wrz 2009,
Posty: 41
:shock: ipIV ale wcześniej nie miałem z tym żadnych problemów. Jesteś pewny? Jaki jest koszt nowego sprzęgła ?

Dodam że auto ma dopiero 75KKM...

_________________
Standardowe 1.2 8v 60KM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351854 Wysłany: 03 Kwi 2010, 14:05; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
najwyraźniej docisk ma dość a jak są problemy z biegami to jest źle.

Sprzegło? 220zł + robota od 150 u mietka do 400 w aso.

75kkm może sprzęgło paść.

Nie czuje się tego, że sprzęgło się zużywa.... bo to trwa non stop i powoli. Wyobraź sobie, że jak był nowy to sprzęgło chodziło jak pedał gazu :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351864 Wysłany: 03 Kwi 2010, 14:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 06 Wrz 2009,
Posty: 41
Czyli mówisz że jednak trza wymieniać :? :? patrzyłem na ellegro na ceny i faktycznie oscylują tak w granicy 200 zł, kupować oryginał valeo czy pchać się w zamienniki, ma to jakieś znaczenie ? Rozumiem że po wymianie problem ustanie ?

_________________
Standardowe 1.2 8v 60KM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #351866 Wysłany: 03 Kwi 2010, 14:30; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
valeo :>

[ Dodano: 03 Kwi 2010 14:30 ]
miki_1988 napisał(a):
Rozumiem że po wymianie problem ustanie ?

powinien

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 263 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO