Witam wszystkich
kupiłem kropka i dostałem od kolegi używane radio JVC. Po podpięciu do kostki ISO nie działało - w innym samochodzie dzialało bez problemu. Dowiedziałem się, że może być za "słaba masa", dlatego dotknalem kabelkiem do masy zapalniczki i obudowy radia - radio ożyło i działało nawet po odjęciu kabelka - jak rozrusznik serca
. Po kilku dniach na dłuższej trasie radio przestało działać i musialem ponownie rozruszać je kabelkiem od zapalniczki.
Może mi ktoś wyjasnić o co chodzi ? Jak wzmocnić tą masę na stałe?
Ponadto mam pytanie odnośnie fabrycznego radia (czytałem juz wszystkie posty z tym zwiazane) - czy komuś udalo się przełożyć takie radio z innego samochodu i podłaczyc do lini can tak by było w pełni funkcjonalne jak oryginalnie włozone od nowości ? Nie chodzi mi o obejście lini can i rozkodowanie radia.
[ Dodano: 30 Maj 2010 22:52 ]Problem rozwiązany, powodem była antena. JVC czerpie masę ze złącza antenowego. Antena na dachu nie była oryginalna, a w dodatku przeciekała - to musiało spowodować, że nie łapało masy z karoserii. Antena wymieniona i dobrze przykręcona, radio śmiga
Przy okazji przygody z anteną poznałem panów ze sklepu i zakładu car audio BARTEX z Łodzi mieszczący się przy ul. Wojska Polskiego 190.
Radzę omijać ten sklep z daleka !!! . Przez telefon zapewniali, ze mają anteny do punta I i II. Na miejscu szukali i dali mi antenę której podstawa nie wyglądała na punto. "figo fago" zapewniał, że tak. Przed sklepem przymierzyłem i okazało się, że nie pasuje, zupełnie inna podstawa, nie można nawet było przyłożyć. Figo Fago powiedział, że z pewnością pasuje i mogą mi zamontować za 30 zł, nie powie mi jednak jak. (z pewnością ścieliby cycek przez który antena nie wchodziła) Podziekowałem i oddałem antenę. Antena kosztowała 35 zł. W ASO dowiedziałem się, że oryginał kosztuje 50 zł. Ja kupiłem za 25 zł idealnie pasującą.
Jak ktoś będzie szukał anteny to podpowiadam, że jest taka sama jak do sieny i palio i tak jest oznaczana.