You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 30 Kwi 2024, 12:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #367581 Wysłany: 23 Maj 2010, 19:03; 
 Temat postu: HGT i dziwne stuki w silniku....
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Stalowa Wola
Rejestracja: 29 Mar 2010,
Posty: 7
Witam mam problem z fiatem punto II HGT. Otóż, zrobilem kilkanaście kilometrów po czym z komory silnika zaczely wydobywac sie stuki... po 2-3 kilometrach auto stanęło, poprostu sie wylaczył. Probowałem odpalic lecz nie udalo mi sie... nie gasła kontrolka akumulatora.... Otworzylem maskę i zasmierdziało spalonym plastikiem...po kilkunastu minutach auto odpalilo lecz stukot w silniku pozostal. Nie slychac go na wolnych obrotach silnika. Po dodaniu gazu zaczyna stukać... Proszę o jakies propozycje co to moze być.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #367595 Wysłany: 23 Maj 2010, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
auto na lawete i do mechanika, nie probuj juz go wiecej odpalac, na odleglosc ciezko cos stwierdzic

kiedy byl rozrzad robiony :>

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #367637 Wysłany: 23 Maj 2010, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Stawiam na alternator i spuchnięte uzwojenia.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #367647 Wysłany: 23 Maj 2010, 21:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
buladag napisał(a):
Stawiam na alternator i spuchnięte uzwojenia.

oby
mi to bardziej wyglada na stukajace zawory

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #367656 Wysłany: 23 Maj 2010, 21:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
spalony plastik wskazywałby na przypalony pasek z zablokowanego alternatora, kontrolka ładowania również, dziwne tylko czemu nie dało sie uruchomić silnika, czy alternator byłby w stanie go aż tak zablokować? Nie wiem jak to tam się ma w hgt.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #367695 Wysłany: 23 Maj 2010, 23:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
Zablokowany alternator nie pozwala na uruchomienie silnika, znam to z autopsji. Kiedyś mi się zawiesiły szczotki i nie mogłem odpalić, przekręcenie kluczyka w stacyjce wywoływało tylko stuknięcie w komorze silnika i na tym cały proces odpalania się kończył. Przyjechał były właściciel zakręcił kołem pasowym przy altku i odpaliłem bez problemu. Zdarzają się takie rzeczy... :E Mam 1.2 8v nie HGT ale alternator funkcjonuje chyba w ten sam sposób?

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #370893 Wysłany: 03 Cze 2010, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Stalowa Wola
Rejestracja: 29 Mar 2010,
Posty: 7
Witam. Kilka dni temu rozebrałem dół silnika. Zdejmując misę olejową zauważyłem drobny kawałek metalu oraz zmielone kawałki metalu. Okazało się ze to zamek do panewki i jej części. Wymieniłem panewki i złożyłem wszystko łudząc się iż to załatwi sprawę...wymieniłem filtr oleju i zalałem nowym olejem Castrol Magnatec 10W40. Odpaliłem i stukot nadal jest. Na wolnych obrotach nic nie tłucze lecz przy dodaniu gazu zaczyna klepać. Nie wiem czy dobrze mi się wydaje, ale skoro zmieliło panewkę a biorąc pod uwagę fakt iż elementy które tam pracują nie maja luzu to będę miał wał do wymiany? stukot nadal występuje ponieważ nadal jest luz?? Orientuje się ktoś gdzie mógłbym nabyć taki wał i co jeszcze będę musiał wymienić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371197 Wysłany: 04 Cze 2010, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Niepołomice
Rejestracja: 30 Sty 2008,
Posty: 96
a to może nasz wspaniały wariator tak klekocze


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371322 Wysłany: 05 Cze 2010, 16:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Stalowa Wola
Rejestracja: 29 Mar 2010,
Posty: 7
HEY PshemoHGT wariator tak nie puka lecz jego tez wymienie...
Znalazlem takie czesci http://moto.allegro.pl/item1061156051_silnik_na_czesci_barchetta_bravo_marea_1_8_16v.html chciałbym spytać czy wal korbowy ktory jest na jednym ze zdjeć podejdzie do mojego punto 1.8 ? Prosze o pomoc


Góra
 Profil  
 
 
 Post #371325 Wysłany: 05 Cze 2010, 17:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
kamilszach napisał(a):
Witam. Kilka dni temu rozebrałem dół silnika. Zdejmując misę olejową zauważyłem drobny kawałek metalu oraz zmielone kawałki metalu. Okazało się ze to zamek do panewki i jej części. Wymieniłem panewki i złożyłem wszystko łudząc się iż to załatwi sprawę...wymieniłem filtr oleju i zalałem nowym olejem Castrol Magnatec 10W40. Odpaliłem i stukot nadal jest. Na wolnych obrotach nic nie tłucze lecz przy dodaniu gazu zaczyna klepać. Nie wiem czy dobrze mi się wydaje, ale skoro zmieliło panewkę a biorąc pod uwagę fakt iż elementy które tam pracują nie maja luzu to będę miał wał do wymiany? stukot nadal występuje ponieważ nadal jest luz?? Orientuje się ktoś gdzie mógłbym nabyć taki wał i co jeszcze będę musiał wymienić?


Bezsensu żeś w ogóle wymieniał panewki, skoro wcześniejszą sproszkowało to automatycznie masz wał do szlifu lub w gorszym przypadku do wymiany. Jak się da to zrób remont tego a nie kupuj g... ze szrotu, obróbka tego co masz wyjdzie kwotowo podobnie albo mniej niż używany silnik a przynajmniej będziesz wiedział że wszystko jest tip top.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO