|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 15:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
yonkyu |
#36635 Wysłany:
02 Sie 2007, 19:10; Temat postu: pytanie o demolke... |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 23
|
witam - powiedzcie prosze uzytkownicy II FL-ek jak sie ma sprawa z zawieszeniem punta... Nie ukrywam jestem na tym punkcie max wyczulony... W czym rzecz: otoz pare dni temu nadzialem sie na kolejny wytrysk "radosnej tworczosci drogowcow" - uskok (do gory) miedzy starym a nowym asfaltem - roznica dobrych paru cm - wladowalem sie na to ustrojstwo z jakimis 7 dychami na liczniku. Huk w samochodzie przerazliwy... Pytanie - czy moglem cos zerwac, pogiac, zniszczyc, oslabic itp etc... czy raczej kropek jest pod tym wzgledem wytrzymaly... czy mam na cos zwrocic uwage? Czy przyjac ze raczej jest wszystko w porzadku?
wielkie dzieki za ewentualne uspokojenie mnie...
ps... aaaaaa pytanie w temacie - czy jesli chodzi o zawieszenie kropka - sa jakies slabe punkty tegoz?
dzieki - pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
Adas |
#36641 Wysłany:
02 Sie 2007, 19:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#36663 Wysłany:
02 Sie 2007, 22:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
yonkyu miałem kiedyś dokładnie tak samo... było ciemno, "uskok" oczywiście nie oznaczony, bo i po co... władowałem się w to mniej więcej tak jak ty, przy ok 70 km/h, tylko że, ja miałem obciążony samochód - na pokładzie 4 osoby + bagaże... Tak na prawdę z zawieszeniem NIC się nie stało, ale... tłumik tylny dostał kantem asfaltu i był tak pogięty, że tragedia... ten sam kant asfaltu pochurgolił mi szpilkę trzymającą środkowy tłumik a cały wydech, kiedy tylny tłumik dostał, został pociągnięto, co spowodowało rozerwanie tej łączki elastycznej co łączy wylot katalizatora ze środkowym tłumikiem... do domu miałem ok 100 km i tak ze "sportowym" pomrukiem zaiwaniałem...
Ale jeśli chodzi o zawieszenie - brak jakichkolwiek oznak "pierdyknięcia" (również opony, felgi i wszystko, co z tym związane)
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
yonkyu |
#36772 Wysłany:
03 Sie 2007, 16:21; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 23
|
wielkie TXS - odrobine mnie uspokoiles... bo co tu duzo mowic jak wjezdzasz na "schodek" okolo 10 cm przy kilkudziesieciu/h i slyszysz ten przerazliwy huk z przodu - to masz glowe pelna czarnych mysli... o tym czego zyczylem TAMTYM drogowcom wspominal nie bede - bo pewnie sa na to jakies paragrafy
powiedz mi prosze jeszcze jedno - wybilo mi juz 60 tys km... czy na cos sie nastawiac w zwiazku z zawieszeniem? cos ma tendencje i "lubi" sie wyrabiac? czy raczej to jest zywotny element kropka?
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#37070 Wysłany:
05 Sie 2007, 22:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
mwas napisał(a): Ale jeśli chodzi o zawieszenie - brak jakichkolwiek oznak "pierdyknięcia" (również opony, felgi i wszystko, co z tym związane)
Jakis czas temu mialem okazje tez nadziac sie na taki "kant" w postaci nowego dywaniku asfaltu na koncu "zfrezowanego" odcinka asfaltu, na szczescie nie byl taki wielki zebym przyoral spodem, ale generalnie wrazenie dosc nieprzyjemne. Przyjrzalem sie dokladnie felgom, na szczescie nie bylo sladu po zdarzeniu, ale generalnie od czasu Punto I jestem przeczulony w sprawie tego typu zdarzen. Nie wiem od czego to dokladnie zalezy, ale P IIFL ma zdecydowanie "twardsze" felgi niz Punto I, u którego nie raz zdarzylo mi sie pogiac felge. Nie wiem czy az tak wielka roznice robi roznica w wysokosci profilu opon - w PI bylo R14/165/65, a w PII FL jest R14/165/70 - to tylko roznica w postaci 5% szerokosci opony wiec nie sadze zeby to mialo az tak wielkie znaczenie.
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#37093 Wysłany:
05 Sie 2007, 23:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
yonkyu, w zasadzie mam swojego kropka, od kiedy miał na liczniku 90kkm, więc nie wiem czy przy 60kkm powinno się na coś zwrócić uwagę, ale, biorąc pod uwagę, że do tej pory przy zawieszeniu jedyną rzeczą którą musiałem zrobić to była wymiana końcówki drążka, to raczej nie podejrzewam, żebyś miał coś do wymiany.
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#37173 Wysłany:
06 Sie 2007, 11:37; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Wydaję mi się że możesz spać spokojnie. Raz jadąc około 60-70 km/h wpadłem w dość dużą dziurę. Usłyszałem okropny huk dochodzący z przedniego zawieszenia lecz nic się stało.
A tak na marginesie.
Zauważyłem że w moim kropku strasznie opadł tył. Fakt że często jeździłem nim bardzo obładowanym (300 kg cementu w bagażniku) czy to mogło spowodować owe opadnięcie tylnego zawieszenia.
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
Liper |
#37194 Wysłany:
06 Sie 2007, 13:18; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Bytów Rejestracja: 18 Gru 2006, Posty: 930
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#37235 Wysłany:
06 Sie 2007, 16:08; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Wydaje mi się że to typowe w kropkach. Bo bardzo dużo kropek jeździ z opadniętym tyłem ....
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#37254 Wysłany:
06 Sie 2007, 18:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
Maciey |
#37299 Wysłany:
06 Sie 2007, 22:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
jeśli chodzi o II generację kropki to zawieszenie jest o wiele lepsze niż w Mk I , czy ktoś z piszących wyżej użytkował jedynkę? Jeśli tak to pewnie miał przyjemnośc wymianiać elemetny gumowe w tylnym zawieszeniu częściej niż znajomi jeżdżący innymi autami... Jeśli chodzi o Mk II to zawieszenie jest dobre i wytrzymuję drogę prowadzącą na moje osiedle, która ma więcej dziur niż szwajcarski ser
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#37313 Wysłany:
06 Sie 2007, 22:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
No, ale nie ma co przesadzac ze P1 ma cienkie. Jedynka ma bardzo przyjemne zawieszenie i jest bardzo wiele aut wyzszej od niego klasy ktore nie prowadzi sie tak dobrze jak wlasnie Punto 1.
A co do gumek to przerabialem, owszem. Po przebiegu 110000km cos zaczelo z tylu klepac i okazalo sie ze to oslawiona tylna belka.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#37384 Wysłany:
07 Sie 2007, 13:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
yonkyu |
#37638 Wysłany:
08 Sie 2007, 14:20; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 23
|
wszystkim serdecznie "podziekowal" za slowa otuchy - tez mi sie wydaje, ze po zetknieciu z progiem - raczej nic sie nie stalo... niemniej obserwacji ciag dalszy... Ktos z was wspominal o wymianach drazkow stabilizacyjnych... hmmm po czym to poznam "ze to juz"? - po drganiach na kierownicy?, po jakims specyficznym halasie?
a co do tylnej czesci zawieszenia? hmmm dzisiaj bylem z ojcem (ktory jezdzi stilo) na warsztacie - 140 tys przebiegu i "cos tam z tylu" do regeneracji, "cos tam z przodu do wymiany... orientacyjny rzad (plus nowe tarcze, szczeki, jeden przewod hamulcowy (prawe kolo) to jakies dwa kawalki?... - w kropku tak samo?????????? jesli tak to... alaaaaaaa
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#37731 Wysłany:
08 Sie 2007, 20:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
Adas napisał(a): Ja mam Mk2, i zawieszenie jest lepsze od mk1, ale głównie za większy rozmiar Felg 14 R do 13 R. Jak Punto mk2 ma 13r, to komfort byłby porównywalny:)
W Punto I / 75SX były montowane koła 14'', dokladniej 165/65 R14, nie wszystkie Kropki v 1.0 jeździły na trzynastkach.
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|