|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
piotrekb |
#374970 Wysłany:
18 Cze 2010, 11:44; Temat postu: Szarpanie na niskich obrotach |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Cześć!
Mam problem z niskimi obrotami w Punto 1.2 8V (benzyna). Otóż na niskich obrotach - powiedzmy, że na 2 jadę 20 km/h, puszczam gaz, Kropek powoli hamuje silnikiem, następuje moment szarpania (dla osób w środku jest to odczuwalne jako bujanie do przodu i do tyłu), potem szarpanie ustaje i Krop (już płynnie) toczy się dalej na minimalnej prędkości dla 2 biegu (gdzieś koło 15 km/h bez gazu). Dodatkowo wydaje mi się, że na luzie obroty są też za niskie. Nie mam obrotomierza, ale przy postoju na luzie w samochodzie są odczuwalne lekkie drgania (szczególnie na kierownicy). I jeszcze jak ruszam i jadę do tyłu (zawsze robię to bez gazu) to też całym autem szarpie. Świece mam nowe, mechanik stwierdził, że lizak i sprzęgło jest w porządku. Czy wymiana przewodów zapłonowych i czyszczenie przepustnicy (przymierzam się do tego) mogą pomóc w tym przypadku?
A i jeszcze tak BTW - czy podłączając kropka kablem pod komputer mogę odczytać średnie spalanie i aktualne obroty (licznik mi tego nie pokazuje)?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wojtass18 |
#374982 Wysłany:
18 Cze 2010, 13:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
średniego spalania nie pokarze (w aso może jest taka opcja), pokazuje go komputer auta jeśli jest (sam diagnozuje swoje auto i nie ma spalania), obroty silnika pokaże, powinny wynosić 750
|
|
Góra |
|
 |
Spinacz |
#375192 Wysłany:
19 Cze 2010, 11:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 30 Gru 2009, Posty: 72
|
Przecież nie jeździ się na tak niskich obrotach, to jest mordęga dla silnika. Jedyne co jest, powiedzmy, dopuszczalne to toczenie się na jedynce podczas stania w korku. Jeśli chodzi o to szarpanie to moim zdaniem to wnika z konstrukcji całego układu napędowego.
_________________ Fiat Punto Evo 1.4 MA Turbo Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#375198 Wysłany:
19 Cze 2010, 11:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Spinacz napisał(a): Przecież nie jeździ się na tak niskich obrotach
są to obroty biegu jałowego i dla P2 1,2 8V wynoszą 750 obr/min
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#375202 Wysłany:
19 Cze 2010, 12:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
No właśnie chodzi o jazdę w korku - toczenie się na 1 jest zbyt wolne, więc na jedynce tylko ruszam, rozpędzam się do około 15 km/h, wrzucam dwójkę i toczę się bez gazu. Jest to dużo bardziej komfortowe niż jazda na 1 biegu, głównie ze względu na ciszej pracujący silnik. Dodam tylko, że to szarpanie nie zawsze występuje - Kropek miewa lepsze i gorsze dni 
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#375216 Wysłany:
19 Cze 2010, 13:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
U mnie też tak jest, od zawsze. Szarpie po prostu gdy jadąc na 2 bez gazu jedziesz wolniej, czyli sytuacja: auto się rozpędza, wtedy silnik dostaje więcej paliwa, zwiększają się obroty, auto zaczyna jechać ~20km/h, a jeśli rozwinie większa prędkość np na spadzie wtedy zmniejsza obroty, auto trochę pobuja i uzyska optymalna prędkość na wolnych obrotach.
Też nie mam obrotka.
Obroty to 750obr./min +- 20 jak mnie pamięć nie myli.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
koller |
#375219 Wysłany:
19 Cze 2010, 13:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 280 Pomógł: 6
|
a ja wam powiem ze to jest przez nasza jakosc paliwa ma to duze znaczenie. w pandzie kiedys jezdzilem i tez taki problem byl, kolega w audi tez mial cos takiego. Moja teza to slaba jakosc paliwa
_________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#375252 Wysłany:
19 Cze 2010, 16:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
A ja też jeździłem kiedyś Pandą (na kursie prawka) i nie szarpała. Kropek też nie zawsze to robi, to pewnie zależy od jego humoru
Muszę jeszcze kupić kabel Kropek->komputer żeby sprawdzić te obroty (obrotomierza niestety brak...).
|
|
Góra |
|
 |
Makaron |
#375273 Wysłany:
19 Cze 2010, 18:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Pablo
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Banbury UK Rejestracja: 24 Wrz 2009, Posty: 22
|
Mam ten sam efekt i po prostu zignorowałem go. Wygląda jakby sterowanie silnikiem miało dziurę między biegiem jałowym i nieco wyższymi obrotami, ale tylko gdy silnik kręci się i schodzi w stronę niższych obrotów. Przydała by się jakaś modyfikacha komputera.
Nie zauważyłem związku z jakością paliwa - tankuję na różnych stacjach.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#375282 Wysłany:
19 Cze 2010, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
piotrekb napisał(a): powiedzmy, że na 2 jadę 20 km/h, puszczam gaz, Kropek powoli hamuje silnikiem, następuje moment szarpania (dla osób w środku jest to odczuwalne jako bujanie do przodu i do tyłu), potem szarpanie ustaje i Krop (już płynnie) toczy się dalej na minimalnej prędkości dla 2 biegu
To jest zupełnie normalna sprawa. Po prostu samochód od momentu ustabilizowania się jazdy sam dobiera "gaz" aby silnik pracował i nie zgasł.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#375305 Wysłany:
19 Cze 2010, 20:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Dzięki za odpowiedzi
Jednak mam teraz trochę inny problem - otworzyłem dzisiaj maskę i stwierdziłem, że brakuje mi tej długiej plastikowej rury wychodzącej z obudowy filtra powietrza (mechanik pewnie zapomniał jej założyć po ostatniej naprawie... - w poniedziałek będę musiał to wyjaśnić). Mogę jeździć bez tego (tylko przez jakieś parę dni)?
|
|
Góra |
|
 |
Spinacz |
#375359 Wysłany:
20 Cze 2010, 00:43; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 30 Gru 2009, Posty: 72
|
Jeśli to rura znajdująca się przed filtrem to nie musiałbyś jej nawet zakładać, możesz śmiało jeździć i o nic się nie martwić.
Wracając do tematu szarpania. W mojej opinii powinno się unikać jeżdżenia na tak niskich obrotach za wyjątkiem pierwszego biegu, który nie obciąża tak mocno silnika. Jak trzeba jechać trochę szybciej to już lepiej trochę tą jedynkę podgazować.
_________________ Fiat Punto Evo 1.4 MA Turbo Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso
|
|
Góra |
|
 |
piotrekb |
#375384 Wysłany:
20 Cze 2010, 09:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 16 Mar 2010, Posty: 183 Pomógł: 1
|
Chodzi o tą długą rurę, która wychodzi z filtra powietrza w lewo  W EPER - przewód giętki, numer 46559005.
A co do szarpania to jeżdżę w ten sposób dość rzadko, więc chyba nie zaszkodzi to aż tak bardzo silnikowi. Nie lubię jeździć na jedynce, ponieważ tam każde (nawet lekkie) odjęcie gazu kończy się szarpnięciem, a silnik już przy 20 km/h pracuje zbyt głośno.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#375442 Wysłany:
20 Cze 2010, 15:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Spinacz napisał(a): Jeśli to rura znajdująca się przed filtrem to nie musiałbyś jej nawet zakładać, możesz śmiało jeździć i o nic się nie martwić.
Silnik będzie zasysał ciepłe powietrze.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Spinacz |
#375585 Wysłany:
21 Cze 2010, 09:19; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 30 Gru 2009, Posty: 72
|
To fakt, może być trochę słabszy, ale nie zaszkodzi mu to w żaden sposób.
_________________ Fiat Punto Evo 1.4 MA Turbo Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|