You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #374970 Wysłany: 18 Cze 2010, 11:44; 
 Temat postu: Szarpanie na niskich obrotach
Offline
Puntoświr

Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Mar 2010,
Posty: 183
Pomógł: 1
Cześć!
Mam problem z niskimi obrotami w Punto 1.2 8V (benzyna). Otóż na niskich obrotach - powiedzmy, że na 2 jadę 20 km/h, puszczam gaz, Kropek powoli hamuje silnikiem, następuje moment szarpania (dla osób w środku jest to odczuwalne jako bujanie do przodu i do tyłu), potem szarpanie ustaje i Krop (już płynnie) toczy się dalej na minimalnej prędkości dla 2 biegu (gdzieś koło 15 km/h bez gazu). Dodatkowo wydaje mi się, że na luzie obroty są też za niskie. Nie mam obrotomierza, ale przy postoju na luzie w samochodzie są odczuwalne lekkie drgania (szczególnie na kierownicy). I jeszcze jak ruszam i jadę do tyłu (zawsze robię to bez gazu) to też całym autem szarpie. Świece mam nowe, mechanik stwierdził, że lizak i sprzęgło jest w porządku. Czy wymiana przewodów zapłonowych i czyszczenie przepustnicy (przymierzam się do tego) mogą pomóc w tym przypadku?

A i jeszcze tak BTW - czy podłączając kropka kablem pod komputer mogę odczytać średnie spalanie i aktualne obroty (licznik mi tego nie pokazuje)?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #374982 Wysłany: 18 Cze 2010, 13:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
średniego spalania nie pokarze (w aso może jest taka opcja), pokazuje go komputer auta jeśli jest (sam diagnozuje swoje auto i nie ma spalania), obroty silnika pokaże, powinny wynosić 750


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375192 Wysłany: 19 Cze 2010, 11:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2009,
Posty: 72
Przecież nie jeździ się na tak niskich obrotach, to jest mordęga dla silnika. Jedyne co jest, powiedzmy, dopuszczalne to toczenie się na jedynce podczas stania w korku. Jeśli chodzi o to szarpanie to moim zdaniem to wnika z konstrukcji całego układu napędowego.

_________________
Fiat Punto Evo 1.4 MA Turbo
Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375198 Wysłany: 19 Cze 2010, 11:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Spinacz napisał(a):
Przecież nie jeździ się na tak niskich obrotach

są to obroty biegu jałowego i dla P2 1,2 8V wynoszą 750 obr/min


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375202 Wysłany: 19 Cze 2010, 12:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Mar 2010,
Posty: 183
Pomógł: 1
No właśnie chodzi o jazdę w korku - toczenie się na 1 jest zbyt wolne, więc na jedynce tylko ruszam, rozpędzam się do około 15 km/h, wrzucam dwójkę i toczę się bez gazu. Jest to dużo bardziej komfortowe niż jazda na 1 biegu, głównie ze względu na ciszej pracujący silnik. Dodam tylko, że to szarpanie nie zawsze występuje - Kropek miewa lepsze i gorsze dni :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375216 Wysłany: 19 Cze 2010, 13:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
U mnie też tak jest, od zawsze. Szarpie po prostu gdy jadąc na 2 bez gazu jedziesz wolniej, czyli sytuacja: auto się rozpędza, wtedy silnik dostaje więcej paliwa, zwiększają się obroty, auto zaczyna jechać ~20km/h, a jeśli rozwinie większa prędkość np na spadzie wtedy zmniejsza obroty, auto trochę pobuja i uzyska optymalna prędkość na wolnych obrotach.

Też nie mam obrotka.

Obroty to 750obr./min +- 20 jak mnie pamięć nie myli.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375219 Wysłany: 19 Cze 2010, 13:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
a ja wam powiem ze to jest przez nasza jakosc paliwa ma to duze znaczenie. w pandzie kiedys jezdzilem i tez taki problem byl, kolega w audi tez mial cos takiego. Moja teza to slaba jakosc paliwa

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375252 Wysłany: 19 Cze 2010, 16:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Mar 2010,
Posty: 183
Pomógł: 1
A ja też jeździłem kiedyś Pandą (na kursie prawka) i nie szarpała. Kropek też nie zawsze to robi, to pewnie zależy od jego humoru :E
Muszę jeszcze kupić kabel Kropek->komputer żeby sprawdzić te obroty (obrotomierza niestety brak...).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375273 Wysłany: 19 Cze 2010, 18:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Pablo
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Banbury UK
Rejestracja: 24 Wrz 2009,
Posty: 22
Mam ten sam efekt i po prostu zignorowałem go. Wygląda jakby sterowanie silnikiem miało dziurę między biegiem jałowym i nieco wyższymi obrotami, ale tylko gdy silnik kręci się i schodzi w stronę niższych obrotów. Przydała by się jakaś modyfikacha komputera.
Nie zauważyłem związku z jakością paliwa - tankuję na różnych stacjach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375282 Wysłany: 19 Cze 2010, 19:00; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
piotrekb napisał(a):
powiedzmy, że na 2 jadę 20 km/h, puszczam gaz, Kropek powoli hamuje silnikiem, następuje moment szarpania (dla osób w środku jest to odczuwalne jako bujanie do przodu i do tyłu), potem szarpanie ustaje i Krop (już płynnie) toczy się dalej na minimalnej prędkości dla 2 biegu

To jest zupełnie normalna sprawa. Po prostu samochód od momentu ustabilizowania się jazdy sam dobiera "gaz" aby silnik pracował i nie zgasł.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375305 Wysłany: 19 Cze 2010, 20:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Mar 2010,
Posty: 183
Pomógł: 1
Dzięki za odpowiedzi :)
Jednak mam teraz trochę inny problem - otworzyłem dzisiaj maskę i stwierdziłem, że brakuje mi tej długiej plastikowej rury wychodzącej z obudowy filtra powietrza (mechanik pewnie zapomniał jej założyć po ostatniej naprawie... - w poniedziałek będę musiał to wyjaśnić). Mogę jeździć bez tego (tylko przez jakieś parę dni)?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375359 Wysłany: 20 Cze 2010, 00:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2009,
Posty: 72
Jeśli to rura znajdująca się przed filtrem to nie musiałbyś jej nawet zakładać, możesz śmiało jeździć i o nic się nie martwić.

Wracając do tematu szarpania. W mojej opinii powinno się unikać jeżdżenia na tak niskich obrotach za wyjątkiem pierwszego biegu, który nie obciąża tak mocno silnika. Jak trzeba jechać trochę szybciej to już lepiej trochę tą jedynkę podgazować.

_________________
Fiat Punto Evo 1.4 MA Turbo
Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375384 Wysłany: 20 Cze 2010, 09:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Mar 2010,
Posty: 183
Pomógł: 1
Chodzi o tą długą rurę, która wychodzi z filtra powietrza w lewo :) W EPER - przewód giętki, numer 46559005.
A co do szarpania to jeżdżę w ten sposób dość rzadko, więc chyba nie zaszkodzi to aż tak bardzo silnikowi. Nie lubię jeździć na jedynce, ponieważ tam każde (nawet lekkie) odjęcie gazu kończy się szarpnięciem, a silnik już przy 20 km/h pracuje zbyt głośno.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375442 Wysłany: 20 Cze 2010, 15:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Spinacz napisał(a):
Jeśli to rura znajdująca się przed filtrem to nie musiałbyś jej nawet zakładać, możesz śmiało jeździć i o nic się nie martwić.

Silnik będzie zasysał ciepłe powietrze.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375585 Wysłany: 21 Cze 2010, 09:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2009,
Posty: 72
To fakt, może być trochę słabszy, ale nie zaszkodzi mu to w żaden sposób.

_________________
Fiat Punto Evo 1.4 MA Turbo
Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO